rap
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Om in dezelfde sfeer te blijven (en aan te tonen dat ik niet de enige ben die lijdt) plaats ik hier een gedichtje dat een goede vriend van mij ooit eens geschreven heeft, juist voor hij slachtoffer werd van partnergeweld.
U begrijpt dat ik hier zijn naam niet wens te vernoemen, om verdere geweldplegingen jegens zijn persoon te voorkomen.
Het afwasmachien
Het onding der ondingen
bron van alle kwaad
onderbreek de stroomkringen
en ziet dan waar dolle mina staat
Hetzelfde met die stoomplaat
die ze strijkijzer noemen
geen ene mina die verstaat
wat wij met strijken bedoelen
Ik wil hier geen namen plaatsen
maar mijn mina overdrijft alweer
ze is op dun ijs aan 't schaatsen
zo doet ze dat keer op keer
Zo kan ik wel uren doorgaan
over vrouwen en hun streken
maar ge moet wel verstaan
ik wacht al lang op m'n eten
ps : nog eens ter verduidelijking, dit is geen, ik herhaal geen, gedicht van Rapke
U begrijpt dat ik hier zijn naam niet wens te vernoemen, om verdere geweldplegingen jegens zijn persoon te voorkomen.
Het afwasmachien
Het onding der ondingen
bron van alle kwaad
onderbreek de stroomkringen
en ziet dan waar dolle mina staat
Hetzelfde met die stoomplaat
die ze strijkijzer noemen
geen ene mina die verstaat
wat wij met strijken bedoelen
Ik wil hier geen namen plaatsen
maar mijn mina overdrijft alweer
ze is op dun ijs aan 't schaatsen
zo doet ze dat keer op keer
Zo kan ik wel uren doorgaan
over vrouwen en hun streken
maar ge moet wel verstaan
ik wacht al lang op m'n eten
ps : nog eens ter verduidelijking, dit is geen, ik herhaal geen, gedicht van Rapke
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Rapke, helabaaaa, niet te vlug lachen hoor!
Bedankt dat ge mij zo "ophemelt" maar dat is niet nodig, ik laat mij niet meer vangen door slijmballen noch door honing.
Bomike, die zegt tenminste dat ze mij graag ziet
We zijn al terug de beste maatjes hoor.
Ria, bij ons is dat net hetzelfde, ik kan dat afwasmachine ook nooit goed inladen aan mijn ventje zijn goesting. (Hij kan er wel meer inzetten en het is proper
, dus...
ps: wat een mooi gedichtje rapke, wenst "uw goede vriend" maar proficiat van mij zenne.
Bedankt dat ge mij zo "ophemelt" maar dat is niet nodig, ik laat mij niet meer vangen door slijmballen noch door honing.
Bomike, die zegt tenminste dat ze mij graag ziet
We zijn al terug de beste maatjes hoor.
Ria, bij ons is dat net hetzelfde, ik kan dat afwasmachine ook nooit goed inladen aan mijn ventje zijn goesting. (Hij kan er wel meer inzetten en het is proper
ps: wat een mooi gedichtje rapke, wenst "uw goede vriend" maar proficiat van mij zenne.
-
Neske toch
,
Rapke een slijmbal noemen tss,tss, tss
Maar ik vergeef het je
. Ik zie jou ook graag hoor, maar niet met de bedoeling om jou aan mijn kant te krijgen, zoals B...
Van dat proper zijn met een afwasmachien, daar geloof ik niks van. Ik geef toe dat ik er ook eentje in huis heb, maar die wordt enkel nog gebruikt voor de bestekken en borden van de katten. Die zijn niet zo kieskeurig wat propreteit betreft
.
Mijn 'goede vriend' zal ik maar weer in het hospitaal bezoeken
, zijn mina heeft ondanks mijn voorzorgen het gedichtje herkend, met alle gevolgen vandien 
Rapke een slijmbal noemen tss,tss, tss
Maar ik vergeef het je
Van dat proper zijn met een afwasmachien, daar geloof ik niks van. Ik geef toe dat ik er ook eentje in huis heb, maar die wordt enkel nog gebruikt voor de bestekken en borden van de katten. Die zijn niet zo kieskeurig wat propreteit betreft
Mijn 'goede vriend' zal ik maar weer in het hospitaal bezoeken
-
maar Rapke toch
Nogal een "chance" dat gij zo geen dolle mina hebt hè jong.
Dan zouden we jou ook komen bezoeken in het hospitaal hoor.
Allé, ik denk toch dat die andere mina's meegaan!
A propos, waar zitten die eigenlijk, zijn die misschien de straat op gegaan met spandoeken en roepen zo luid ze kunnen:
" Weg met de afwas !!! Leve het afwasmachien !!! Leer al de mannen het huishouden doen !!! "
Vrouwen verenig jullie, stuur alle afwas naar rapdinges met de schorten erbij !!!
ps, rapje jongske, dit zijn niet mijn woorden hoor, ik zou zoiets nooit durven.
Nogal een "chance" dat gij zo geen dolle mina hebt hè jong.
Dan zouden we jou ook komen bezoeken in het hospitaal hoor.
Allé, ik denk toch dat die andere mina's meegaan!
A propos, waar zitten die eigenlijk, zijn die misschien de straat op gegaan met spandoeken en roepen zo luid ze kunnen:
" Weg met de afwas !!! Leve het afwasmachien !!! Leer al de mannen het huishouden doen !!! "
Vrouwen verenig jullie, stuur alle afwas naar rapdinges met de schorten erbij !!!
ps, rapje jongske, dit zijn niet mijn woorden hoor, ik zou zoiets nooit durven.
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
-
Neske lieve vriendin,
Het zal je verbazen maar ik was nog niet aan die spandoek begonnen.
Rapke zal nu lachen als ik schrijf dat ik nu als flikblok dien. 't Is wel
een knappe gast die mij elke dag met de billen bloot zet. Om te verhinderen dat hij zich trompeert heb ik een foto van rapke genomen
die hou ik klaar, je weet wel waar, zo kan hij mikken voor hij gaat prikken. ha ha ha.
Een doorprikte bomi.

-
-
Neske lieve vriendin,
Het zal je verbazen maar ik was nog niet aan die spandoek begonnen.
Rapke zal nu lachen als ik schrijf dat ik nu als flikblok dien. 't Is wel
een knappe gast die mij elke dag met de billen bloot zet. Om te verhinderen dat hij zich trompeert heb ik een foto van rapke genomen
die hou ik klaar, je weet wel waar, zo kan hij mikken voor hij gaat prikken. ha ha ha.
Een doorprikte bomi.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
Ja Jure, hij (rapke dus) heeft het niet gemakkelijk met al dat vrouwvolk hier.
ps. ne mens zou er al kompassie met krijgen,
Alhoewel.... hij laat hem niet doen zenne, HIJ kan ze allemaal de baas (denk ik) met zijn vlijmscherpe tong.
(maar tegen ons Bomi!!
dat is een ander paar mouwen, daar moet hem het onderspit delven (soms)

ps. ne mens zou er al kompassie met krijgen,
Alhoewel.... hij laat hem niet doen zenne, HIJ kan ze allemaal de baas (denk ik) met zijn vlijmscherpe tong.
(maar tegen ons Bomi!!
-
-
-
-
Jure,
Wat ben ik blij eens 'één' der wijzen tegen te komen! De geschiedenis
zegt dat het mannen waren, jammer en ook nooit bewezen, bij mijn weten.
Dat rapke stampt niet alleen tegen vrouwenhielen maar nog méér op vrouwenharten, wat er natuurlijk voor zorgt, dat er nog een restant van 'dolle mina's' zijn, die daar zwaar tegen in opstand komen.
Het neemt niet weg dat hij van de andere kant een grote hielenlikker is ttz. van sommige vrouwen. Juf Mathilde en Neske liggen in z'n bovenste schuif. Gezien mijn leeftijd begrijp ik wel dat hij aast op jong wild maar erg proper is 't toch niet.
Mina.
-
-
Jure,
Wat ben ik blij eens 'één' der wijzen tegen te komen! De geschiedenis
zegt dat het mannen waren, jammer en ook nooit bewezen, bij mijn weten.
Dat rapke stampt niet alleen tegen vrouwenhielen maar nog méér op vrouwenharten, wat er natuurlijk voor zorgt, dat er nog een restant van 'dolle mina's' zijn, die daar zwaar tegen in opstand komen.
Het neemt niet weg dat hij van de andere kant een grote hielenlikker is ttz. van sommige vrouwen. Juf Mathilde en Neske liggen in z'n bovenste schuif. Gezien mijn leeftijd begrijp ik wel dat hij aast op jong wild maar erg proper is 't toch niet.
Mina.
-
Aangezien de laatste kolder van Bomi aan Jure gericht was voel ik me niet geroepen om er op te reageren.
Dag Jure, beste vriend, blij jou weer eens te mogen ontmoeten op dit door bepaalde vrouwmensen zo glibberig gemaakte topic.
Sinds het toneel heb ik uw mening naar waarde leren schatten, en je hebt wel degelijk goed ingezien, dat mijn verblijf op seniorennet geen lachertje is
Soms verlang ik hevig terug naar oude tijden toen, zoals je je ongetwijfelt nog herinnert, de dames nog volgzaam en devoot waren
. Om heden zo'n menskes te vinden moet ge al met een vergrootglas op zoek in de hooiberg
Maar goed, tijden veranderen en ik evolueer mee. Men noemt mij niet volledig ten onrechte 'de kameleon van sennet', vanwege mijn gave om me moeiteloos aan te passen aan de grillen van het vrouwelijk geweld
.
Daardoor is het mij mogelijk om hier te overleven, beste Jure
mvg,
Rapke
Dag Jure, beste vriend, blij jou weer eens te mogen ontmoeten op dit door bepaalde vrouwmensen zo glibberig gemaakte topic.
Sinds het toneel heb ik uw mening naar waarde leren schatten, en je hebt wel degelijk goed ingezien, dat mijn verblijf op seniorennet geen lachertje is
Soms verlang ik hevig terug naar oude tijden toen, zoals je je ongetwijfelt nog herinnert, de dames nog volgzaam en devoot waren
Maar goed, tijden veranderen en ik evolueer mee. Men noemt mij niet volledig ten onrechte 'de kameleon van sennet', vanwege mijn gave om me moeiteloos aan te passen aan de grillen van het vrouwelijk geweld
Daardoor is het mij mogelijk om hier te overleven, beste Jure
mvg,
Rapke
-
Tijdens het googlen kwam ik heel toevallig de volgende tekst te lezen :
"De vrouwenorganisatie Dolle Mina werd in 1969 in een jeugdherberg in Arnhem opgericht. Ze kozen de spotnaam van vrouwenstrijdster Wilhelmina Drucker als hun Geuzennaam. Dolle Mina streed voor de pil in het ziekenhuispakket (waar anders ?) en legalisering van abortus."
Alleen al de datum stemt tot nadenken.
Op zich een nobele doelstelling, maar geef ze een vinger en de bal is aan het rollen he
Nu is een pilleke niet meer voldoende, nu willen ze ook al in elke keuken een afwasmachien. Ik vraag u, waar stopt dat
Verder wandelend door google ontdekte ik de site van de provincie Limburg. Mooie site, dat wel, maar is het echt nodig om daar een zekere dame Bomi van Hasselt en Omwegen in te vermelden als voorzitster van Dolle Mina afdeling Limburg??
Met foto en al he!!!!

Reageren zegt u ? Natuurlijk heb ik direct een mail gestuurd naar mijn goede vriend Steve, om te melden dat ik zo'n stunt allerminst kan appreciëren
. Ik verwacht zijn antwoord binnen de drie maand, want die typt trager dan 'm spreekt
gegroet,
Rapke
"De vrouwenorganisatie Dolle Mina werd in 1969 in een jeugdherberg in Arnhem opgericht. Ze kozen de spotnaam van vrouwenstrijdster Wilhelmina Drucker als hun Geuzennaam. Dolle Mina streed voor de pil in het ziekenhuispakket (waar anders ?) en legalisering van abortus."
Alleen al de datum stemt tot nadenken.
Op zich een nobele doelstelling, maar geef ze een vinger en de bal is aan het rollen he
Verder wandelend door google ontdekte ik de site van de provincie Limburg. Mooie site, dat wel, maar is het echt nodig om daar een zekere dame Bomi van Hasselt en Omwegen in te vermelden als voorzitster van Dolle Mina afdeling Limburg??

Reageren zegt u ? Natuurlijk heb ik direct een mail gestuurd naar mijn goede vriend Steve, om te melden dat ik zo'n stunt allerminst kan appreciëren
gegroet,
Rapke
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
- op zoek naar m'n stylo -
't Is niet te geloven
'k moest me sloven
doorheen een ondergrondse gang
tot een soort huis, aan de ingang?

De deur bleek toe
ik maar loeien als een koe
lieve dames, laat me even spreken
er bestaan geen mannen zonder streken

juf Mathild a
't Is niet te geloven
'k moest me sloven
doorheen een ondergrondse gang
tot een soort huis, aan de ingang?

De deur bleek toe
ik maar loeien als een koe
lieve dames, laat me even spreken
er bestaan geen mannen zonder streken

juf Mathild a
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
Rapke, da's een goei van dieje Steve ja, als ....ge..... daar...
op... moet... wach...ten
Oei, ik hoor ons Boke hier nog juist euh...loeien??
En gelijk heb je Bo "mannen met streken"
kunnen je hartje "breken"
Ik heb een mooie foto van Bomi
met een mooiere hoed

op... moet... wach...ten
Oei, ik hoor ons Boke hier nog juist euh...loeien??
En gelijk heb je Bo "mannen met streken"
kunnen je hartje "breken"
Ik heb een mooie foto van Bomi
met een mooiere hoed

-
-
-
Ziet ge 't nu wel sé,
eindelijk iemand die mijn capaciteiten erkent. Toegegeven Neske
'twas in mijn jonge tijd.
Eigenlijk is me in de reactie van rapmans één ding opgevallen!
Hij had zich de moeite kunnen besparen om dat allemaal te gaan opzoeken. Hij schrijft het nu vetjes dame enz.
Ik heb het nooit onder stoelen of banken gestoken, je hebt nu eenmaal die standing of niet. Alleen één correctie de titel klopt niet helemaal;
Bomi van Hasselt da Minass is de juiste naam.
Over Steve kan ik alleen maar zeggen dat het een zéér aimabele
man is die langzaam praat maar heel snel denkt!
Op de laatste receptie ( waar dames van stand af en toe moeten aanwezig zijn ) heb ik aan de gouverneur gevraagd hoe ik hem nu eigenlijk moest aanspreken ' Zeg maar Steve ' was zijn antwoord.
Als hij in Hasselt rondrijdt op zijnen ouwe 'veleu' ( fiets ) zou je niet zeggen dat hij dat ambt bekleedt.
Misschien heeft hij die fiets wel van rapke gekocht, wie weet!
Al bij al heeft ons juf haar stylo nog altijd niet, dat ventje
is zo glad als een paling . . . in 't groen!
Al te gader nog nen goeijen avond,
Bomi . . enz.
-
Ziet ge 't nu wel sé,
eindelijk iemand die mijn capaciteiten erkent. Toegegeven Neske
'twas in mijn jonge tijd.
Eigenlijk is me in de reactie van rapmans één ding opgevallen!
Hij had zich de moeite kunnen besparen om dat allemaal te gaan opzoeken. Hij schrijft het nu vetjes dame enz.
Ik heb het nooit onder stoelen of banken gestoken, je hebt nu eenmaal die standing of niet. Alleen één correctie de titel klopt niet helemaal;
Bomi van Hasselt da Minass is de juiste naam.
Over Steve kan ik alleen maar zeggen dat het een zéér aimabele
man is die langzaam praat maar heel snel denkt!
Op de laatste receptie ( waar dames van stand af en toe moeten aanwezig zijn ) heb ik aan de gouverneur gevraagd hoe ik hem nu eigenlijk moest aanspreken ' Zeg maar Steve ' was zijn antwoord.
Als hij in Hasselt rondrijdt op zijnen ouwe 'veleu' ( fiets ) zou je niet zeggen dat hij dat ambt bekleedt.
Misschien heeft hij die fiets wel van rapke gekocht, wie weet!
Al bij al heeft ons juf haar stylo nog altijd niet, dat ventje
is zo glad als een paling . . . in 't groen!
Al te gader nog nen goeijen avond,
Bomi . . enz.
-
-
-
-
Goede morgen lieve vriendjes allemaal!
Vóór ik mijn kommieskes ga doen moet ik hier toch iets achterlaten. Gisteravond ben ik in de familie annalen gedoken en een beetje (veel ) fier toon ik jullie wat ik gevonden heb.
Nog een heel fijne dag gewenst!
Bomi van . . .
- - - - - - - - - - -
- - - - - Mijn familiezegel!
-
-
Goede morgen lieve vriendjes allemaal!
Vóór ik mijn kommieskes ga doen moet ik hier toch iets achterlaten. Gisteravond ben ik in de familie annalen gedoken en een beetje (veel ) fier toon ik jullie wat ik gevonden heb.
Nog een heel fijne dag gewenst!
Bomi van . . .
- - - - - - - - - - -

- - - - - Mijn familiezegel!
Laatst gewijzigd door Bomi op 28 aug 2008, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Diene gast die de zegel gedrukt heeft was zat zekers ? Ik zie twee maal een Bomi
Trop is teveel hé
Die fiets is idd van Rapke, en die stond altijd klaar op mijn erf met het voorwiel richting straatweg, dit om vlug te kunnen aanzetten als ik weer eens een goede daad moest gaan verrichten. Maar opeens was 'm verdwenen : moet er nog zand zijn ?
@ BO & Neske
Mannen met streken ? Dat jullie Rapke daarvan kunnen verdenken doet me pijn aan mijn hart
Ik breek geen harten, ik lijm ze aaneen
Mijn lijfspreuk is : " Al is er in uw hart maar een barst, Rapke heeft de oplossing in zijn kast".
Vroeger was mijn lijfspreuk : "Kom bij Rapke met uw problemen, hij zal de vensterkes van uw hartje zemen"
Maar vrouwen he, die kwamen massaal af met de problemen van anderen, roddels eigenlijk he, en zo komt het dat Rapke nu zo veel weet over jullie
ps : heeft er iemand de banknummer van Robbe ? Ik moet dringend de huur storten en ik ben dat nummerke kwijt
Die fiets is idd van Rapke, en die stond altijd klaar op mijn erf met het voorwiel richting straatweg, dit om vlug te kunnen aanzetten als ik weer eens een goede daad moest gaan verrichten. Maar opeens was 'm verdwenen : moet er nog zand zijn ?
@ BO & Neske
Mannen met streken ? Dat jullie Rapke daarvan kunnen verdenken doet me pijn aan mijn hart
Mijn lijfspreuk is : " Al is er in uw hart maar een barst, Rapke heeft de oplossing in zijn kast".
Vroeger was mijn lijfspreuk : "Kom bij Rapke met uw problemen, hij zal de vensterkes van uw hartje zemen"
Maar vrouwen he, die kwamen massaal af met de problemen van anderen, roddels eigenlijk he, en zo komt het dat Rapke nu zo veel weet over jullie
ps : heeft er iemand de banknummer van Robbe ? Ik moet dringend de huur storten en ik ben dat nummerke kwijt
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
rapke,
pas op
val niet
van
dat scheve
trapke
steek
liever
de lamp
aan
maar wat ik vragen wil,
als je nu moet kiezen
"tussen"
uwen huisbaas
en die mina's, dol of niet,
ik zie het,
ocharme
g'ebt verdriet,
ach rapke,
voor wie kies je
en voor wie niet?
ik zal pas
gerust slapen
als ik
de uitkomst weet
een bezorgde ex-mina
pas op
val niet
van
dat scheve
trapke
steek
liever
de lamp
aan
maar wat ik vragen wil,
als je nu moet kiezen
"tussen"
uwen huisbaas
en die mina's, dol of niet,
ik zie het,
ocharme
g'ebt verdriet,
ach rapke,
voor wie kies je
en voor wie niet?
ik zal pas
gerust slapen
als ik
de uitkomst weet
een bezorgde ex-mina
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.