Met OPEN HANDEN - bezinning, gebeden, meditatie.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Een mooie foto Ria ( het oog van God ) , ik heb hem afgeprint , danke . Ik vond nog een mooie gedachte van Corry ten Boom :
Als ik kijk naar de wereld ,
vrees ik voor morgen .
Als ik kijk naar mijzelf ,
maak ik mij zorgen .
Maar als ik kijk naar Jezus ,
weet ik mij geborgen . ( C. ten Boom ) .
Met lieve groetjes , EBENHAEZER .
Als ik kijk naar de wereld ,
vrees ik voor morgen .
Als ik kijk naar mijzelf ,
maak ik mij zorgen .
Maar als ik kijk naar Jezus ,
weet ik mij geborgen . ( C. ten Boom ) .
Met lieve groetjes , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Norman12 - Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Aswoensdag!
Wij laten as strooien op het hoofd. Wij brengen ons in herinnering dat we als mensen vergankelijke wezens zijn.
As is iets dat overblijft als de dingen vervallen, tot stof vergaan. "Gedenk mens, dat je uit stof gevormd bent en tot stof wederkeren".
Vandaag bekennen we onomwonden dat ieder van ons op weg is naar de dood. Een teken van angst of een teken van waarschuwing?
Pas als je de werkelijkheid onder ogen durft zien, is de weg naar Pasen vrij.
Dan begrijp je nóg beter wat het betekent om op te staan uit het stof van de aarde.
In de Vastentijd staat de woestijn centraal. De woestijn is de plaats waar je je op niets anders kunt beroepen.
Wij kunnen in ons leven de woestijn niet vermijden. In oude verhalen lezen wij hoe mensen de woestijn intrekken om de confrontatie met zichzelf aan te gaan.
Zo doet Jezus van Nazareth, als Hij begeesterd is door het geheim van het leven en dat tot op het bot wil beproeven.
Jezus verblijft in de woestijn, wel 40 dagen en 40 nachten lang.
Hij staat daarmee in de traditie van zijn Volk, dat veertig jaar door de woestijn trok voordat het Beloofde Land bereikt werd.
God zoekt mensen, die van aanpakken weten, die durven spreken, die anders gaan leven, opdat anderen kunnen overleven.
Hij vraagt van ons een ándere levensstijl. Hij vraagt dat wij ons blijven inzetten voor vrede, gerechtigheid en voor een leefbare wereld.
God vraagt ons dat we in het leven niet verder gaan met onze show, maar dat we mensen worden die tot rust kunnen komen en die onze wereld weer tot rust kunnen brengen.
In de Veertigdagentijd staan drie woorden centraal: aalmoes, gebed en vasten. Bij het geven van aalmoezen, bazuin dat niet rond.
Want dan heb je je loon al ontvangen. Wanneer je bidt, doe dat niet voor de buitenwereld, om gezien te worden. Sluit je op in je binnenkamer.
Zet bij het vasten geen somber gezicht, zoals de schijnheiligen doen. Zij hebben hun loon al ontvangen!
Veertig dagen liggen voor ons. Veertig dagen met opnieuw vele kansen om naar God toe te groeien.
Laten we er gebruik van maken: door meditatie, reflectie, door het broederlijk en zusterlijk delen.
Niet voor niets kennen we in deze tijd een vastenactie. Niet om onze gevoelens af te lopen,
maar omdat we weten dat we verantwoordelijk zijn voor elkaar, voor mensen ver weg en dichtbij. Een tijd van bezinning.
Daarom bestrooien we ons met as. Om aan te geven dat we van stof zijn en tot stof zullen wederkeren.
Met gelovige woorden: al wat leeft komt uit de hand van God tevoorschijn en keert in zijn handen terug.
Ik wens u een goede voorbereidingstijd op het Paasfeest toe.
bron: Pater A. Bakker - Amsterdam
Wij laten as strooien op het hoofd. Wij brengen ons in herinnering dat we als mensen vergankelijke wezens zijn.
As is iets dat overblijft als de dingen vervallen, tot stof vergaan. "Gedenk mens, dat je uit stof gevormd bent en tot stof wederkeren".
Vandaag bekennen we onomwonden dat ieder van ons op weg is naar de dood. Een teken van angst of een teken van waarschuwing?
Pas als je de werkelijkheid onder ogen durft zien, is de weg naar Pasen vrij.
Dan begrijp je nóg beter wat het betekent om op te staan uit het stof van de aarde.
In de Vastentijd staat de woestijn centraal. De woestijn is de plaats waar je je op niets anders kunt beroepen.
Wij kunnen in ons leven de woestijn niet vermijden. In oude verhalen lezen wij hoe mensen de woestijn intrekken om de confrontatie met zichzelf aan te gaan.
Zo doet Jezus van Nazareth, als Hij begeesterd is door het geheim van het leven en dat tot op het bot wil beproeven.
Jezus verblijft in de woestijn, wel 40 dagen en 40 nachten lang.
Hij staat daarmee in de traditie van zijn Volk, dat veertig jaar door de woestijn trok voordat het Beloofde Land bereikt werd.
God zoekt mensen, die van aanpakken weten, die durven spreken, die anders gaan leven, opdat anderen kunnen overleven.
Hij vraagt van ons een ándere levensstijl. Hij vraagt dat wij ons blijven inzetten voor vrede, gerechtigheid en voor een leefbare wereld.
God vraagt ons dat we in het leven niet verder gaan met onze show, maar dat we mensen worden die tot rust kunnen komen en die onze wereld weer tot rust kunnen brengen.
In de Veertigdagentijd staan drie woorden centraal: aalmoes, gebed en vasten. Bij het geven van aalmoezen, bazuin dat niet rond.
Want dan heb je je loon al ontvangen. Wanneer je bidt, doe dat niet voor de buitenwereld, om gezien te worden. Sluit je op in je binnenkamer.
Zet bij het vasten geen somber gezicht, zoals de schijnheiligen doen. Zij hebben hun loon al ontvangen!
Veertig dagen liggen voor ons. Veertig dagen met opnieuw vele kansen om naar God toe te groeien.
Laten we er gebruik van maken: door meditatie, reflectie, door het broederlijk en zusterlijk delen.
Niet voor niets kennen we in deze tijd een vastenactie. Niet om onze gevoelens af te lopen,
maar omdat we weten dat we verantwoordelijk zijn voor elkaar, voor mensen ver weg en dichtbij. Een tijd van bezinning.
Daarom bestrooien we ons met as. Om aan te geven dat we van stof zijn en tot stof zullen wederkeren.
Met gelovige woorden: al wat leeft komt uit de hand van God tevoorschijn en keert in zijn handen terug.
Ik wens u een goede voorbereidingstijd op het Paasfeest toe.
bron: Pater A. Bakker - Amsterdam
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
Tekst werd mij toegestuurd door een lieve vriendin. Dank M.
Misschien ook voor u en mooi stukje bezinning om de vasten in te zetten.
"Sta op en keer u om " (be-keer u) is de boodschap van zoveel gemartelde en vervolgde Christenen.
We horen het niet graag. We zijn wat lauw en dit stelt onszelf in vraag.
We worden niet graag geconfronteerd met zulke feiten, daarom zwijgen we er liever over, ook de media !
Het spiritueel testament van Shahbaz Bhatti
‘Ik wil alleen een plaats aan de voeten van Jezus’
Shahbaz Bhatti, de Pakistaanse minister voor minderheden, sprak zijn geloof uit in het boek Christenen in Pakistan. Hoop in de beproeving. Na zijn tragische dood klinkt deze tekst als zijn spiritueel testament.
Vertaling: Jan De Volder |
“Mijn naam is Shahbaz Bhatti. In ben geboren in een katholieke familie. Mijn vader, een gepensioneerd leraar, en mijn moeder, een huisvrouw, hebben mij opgevoed volgens de christelijke waarden en de onderrichtingen van de Bijbel, die mijn kindertijd hebben beïnvloed. Als kind was ik gewoon naar de kerk te gaan en er diepe inspiratie te vinden in het onderricht, in het offer en de kruisdood van Jezus. Het was de liefde van Jezus die me ertoe bracht mijn diensten aan de kerk aan te bieden. De huiveringwekkende omstandigheden waarin de christenen van Pakistan leven, maakten diepe indruk op mij. Ik herinner mij een Goede Vrijdag van toen ik nog maar dertien jaar was: ik luisterde naar een preek over het offer van Jezus voor onze verlossing en voor het heil van de wereld. En ik dacht dat ik aan die liefde moest beantwoorden door op mijn beurt liefde te schenken aan onze broers en zussen, vooral aan de armsten onder hen, de noodlijdenden en de vervolgden die in dit islamitische land leven.
Men heeft mij gevraagd mijn strijd te staken, maar ik heb dat altijd geweigerd, ook al zet ik daarmee mijn leven op het spel. Mijn antwoord was altijd hetzelfde. Ik wil geen populariteit, ik wil geen machtspositie. Ik wil alleen een plaats aan de voeten van Jezus. Ik wil dat mijn leven, mijn karakter, mijn daden voor mij spreken en zeggen dat ik Jezus Christus aan het navolgen ben. Dat verlangen is zo sterk in mij dat ik me geprivilegieerd zou voelen wanneer – in mijn strijdvaardige inspanning om de noodlijdenden, de armen, de vervolgde christenen van Pakistan te helpen – Jezus het offer van mijn leven zou aanvaarden. Ik voel geen enkele angst in dit land. Vele keren wilden de extremisten mij doden, gevangen nemen. Ze hebben mij bedreigd, vervolgd, en mijn familie geterroriseerd. Ik zeg dat, zolang ik leven zal, tot aan mijn laatste ademtocht, ik zal doorgaan met Jezus en deze arme, lijdende mensheid, de christenen, de noodlijdenden, de armen te dienen. Ik denk dat de christenen van de wereld die de hand uitstaken naar de moslims in Pakistan die in 2005 door de tragische aardbeving werden getroffen, bruggen van solidariteit, liefde, begrip, samenwerking en verdraagzaamheid tussen de beide godsdiensten hebben gebouwd. Als die inspanningen worden voortgezet, ben ik ervan overtuigd dat we ook de harten en de geesten van de extremisten zullen veroveren. Dat zal een verandering ten goede teweegbrengen: de mensen zullen elkaar niet langer haten, ze zullen niet meer moorden in naam van de godsdienst, maar ze zullen van elkaar houden, ze zullen harmonie brengen, de vrede en het wederzijds begrip in deze regio cultiveren.
Ik geloof dat de lijdenden, de armen, de wezen, tot welke godsdienst ze ook behoren, eerst en vooral als menselijke personen moeten worden bejegend. Ik denk dat zij een deel vormen van mijn lichaam in Christus, dat ze deel zijn van het vervolgde en noodlijdende lichaam van Christus. Als wij deze zending ten einde brengen, dan zullen wij onze plaats aan de voeten van Jezus hebben verdiend en zal ik zonder schaamte naar Hem kunnen kijken.”
Uit: Shahbaz Bhatti, Cristiani in Pakistan. Nelle prove la speranza, Marcianum Press, Venezia, 2008 (pp. 39-43).
Misschien ook voor u en mooi stukje bezinning om de vasten in te zetten.
"Sta op en keer u om " (be-keer u) is de boodschap van zoveel gemartelde en vervolgde Christenen.
We horen het niet graag. We zijn wat lauw en dit stelt onszelf in vraag.
We worden niet graag geconfronteerd met zulke feiten, daarom zwijgen we er liever over, ook de media !
Het spiritueel testament van Shahbaz Bhatti
‘Ik wil alleen een plaats aan de voeten van Jezus’
Shahbaz Bhatti, de Pakistaanse minister voor minderheden, sprak zijn geloof uit in het boek Christenen in Pakistan. Hoop in de beproeving. Na zijn tragische dood klinkt deze tekst als zijn spiritueel testament.
Vertaling: Jan De Volder |
“Mijn naam is Shahbaz Bhatti. In ben geboren in een katholieke familie. Mijn vader, een gepensioneerd leraar, en mijn moeder, een huisvrouw, hebben mij opgevoed volgens de christelijke waarden en de onderrichtingen van de Bijbel, die mijn kindertijd hebben beïnvloed. Als kind was ik gewoon naar de kerk te gaan en er diepe inspiratie te vinden in het onderricht, in het offer en de kruisdood van Jezus. Het was de liefde van Jezus die me ertoe bracht mijn diensten aan de kerk aan te bieden. De huiveringwekkende omstandigheden waarin de christenen van Pakistan leven, maakten diepe indruk op mij. Ik herinner mij een Goede Vrijdag van toen ik nog maar dertien jaar was: ik luisterde naar een preek over het offer van Jezus voor onze verlossing en voor het heil van de wereld. En ik dacht dat ik aan die liefde moest beantwoorden door op mijn beurt liefde te schenken aan onze broers en zussen, vooral aan de armsten onder hen, de noodlijdenden en de vervolgden die in dit islamitische land leven.
Men heeft mij gevraagd mijn strijd te staken, maar ik heb dat altijd geweigerd, ook al zet ik daarmee mijn leven op het spel. Mijn antwoord was altijd hetzelfde. Ik wil geen populariteit, ik wil geen machtspositie. Ik wil alleen een plaats aan de voeten van Jezus. Ik wil dat mijn leven, mijn karakter, mijn daden voor mij spreken en zeggen dat ik Jezus Christus aan het navolgen ben. Dat verlangen is zo sterk in mij dat ik me geprivilegieerd zou voelen wanneer – in mijn strijdvaardige inspanning om de noodlijdenden, de armen, de vervolgde christenen van Pakistan te helpen – Jezus het offer van mijn leven zou aanvaarden. Ik voel geen enkele angst in dit land. Vele keren wilden de extremisten mij doden, gevangen nemen. Ze hebben mij bedreigd, vervolgd, en mijn familie geterroriseerd. Ik zeg dat, zolang ik leven zal, tot aan mijn laatste ademtocht, ik zal doorgaan met Jezus en deze arme, lijdende mensheid, de christenen, de noodlijdenden, de armen te dienen. Ik denk dat de christenen van de wereld die de hand uitstaken naar de moslims in Pakistan die in 2005 door de tragische aardbeving werden getroffen, bruggen van solidariteit, liefde, begrip, samenwerking en verdraagzaamheid tussen de beide godsdiensten hebben gebouwd. Als die inspanningen worden voortgezet, ben ik ervan overtuigd dat we ook de harten en de geesten van de extremisten zullen veroveren. Dat zal een verandering ten goede teweegbrengen: de mensen zullen elkaar niet langer haten, ze zullen niet meer moorden in naam van de godsdienst, maar ze zullen van elkaar houden, ze zullen harmonie brengen, de vrede en het wederzijds begrip in deze regio cultiveren.
Ik geloof dat de lijdenden, de armen, de wezen, tot welke godsdienst ze ook behoren, eerst en vooral als menselijke personen moeten worden bejegend. Ik denk dat zij een deel vormen van mijn lichaam in Christus, dat ze deel zijn van het vervolgde en noodlijdende lichaam van Christus. Als wij deze zending ten einde brengen, dan zullen wij onze plaats aan de voeten van Jezus hebben verdiend en zal ik zonder schaamte naar Hem kunnen kijken.”
Uit: Shahbaz Bhatti, Cristiani in Pakistan. Nelle prove la speranza, Marcianum Press, Venezia, 2008 (pp. 39-43).
-
FEEST van SINT-JOZEF 19 MAART
Sint Jozef, is de patroonheilige van de Kerk, van de maagden,
van het huisgezin, van de lekenbroeders en arbeiders,
van de religieuze communiteiten en van de stervenden
en van ons land. (België)
Ter ere van hem is er ook een mooie gebed:
Heilige Jozef, nederige en rechtschapen werkman uit Nazareth, sta ons bij
in onze vermoeiende arbeid van elke dag.
Verkrijg voor ons van de Heer nederigheid en eenvoud van hart, liefde
voor het werk, welwillendheid voor allen die hierin onze metgezellen zijn,
overeenstemming met Gods Wil in de moeilijkheden van dit leven,
en vreugde om ze te verduren.
Wees bij ons in ogenblikken van voorspoed, en steun ons in de droeve uren.
Geef dat wij onze ogen gevestigd houden op onze Moeder Maria; laat
onze blik niet afdwalen van Jezus, opdat wij op aarde een vredig en
heilig leven mogen leiden, voorsmaak van het eeuwig leven in de hemel. Amen.
bron: http://www.kerknet.be/federatie/6324/co ... p?ID=12692

Sint Jozefbeeld uit de kerk van Wiemesmeer
Sint Jozef, is de patroonheilige van de Kerk, van de maagden,
van het huisgezin, van de lekenbroeders en arbeiders,
van de religieuze communiteiten en van de stervenden
en van ons land. (België)
Ter ere van hem is er ook een mooie gebed:
Heilige Jozef, nederige en rechtschapen werkman uit Nazareth, sta ons bij
in onze vermoeiende arbeid van elke dag.
Verkrijg voor ons van de Heer nederigheid en eenvoud van hart, liefde
voor het werk, welwillendheid voor allen die hierin onze metgezellen zijn,
overeenstemming met Gods Wil in de moeilijkheden van dit leven,
en vreugde om ze te verduren.
Wees bij ons in ogenblikken van voorspoed, en steun ons in de droeve uren.
Geef dat wij onze ogen gevestigd houden op onze Moeder Maria; laat
onze blik niet afdwalen van Jezus, opdat wij op aarde een vredig en
heilig leven mogen leiden, voorsmaak van het eeuwig leven in de hemel. Amen.
bron: http://www.kerknet.be/federatie/6324/co ... p?ID=12692

Sint Jozefbeeld uit de kerk van Wiemesmeer
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Gedicht uit : " Als glas in de zon " van E. IJskes-Kooger .
DE KERK.
Ik wou dat de kerk weer de kandelaar was ,
Die 't licht van Gods heiligheid droeg .
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
En God om vergiffenis vroeg .
Ik wou dat de kerk weer een vuurbaken was ,
Dat ieder de weg wees naar huis .
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas ,
En 't licht wierp op Golgota's kruis .
Ik wou dat de kerk weer de vissersvloot was ,
Die mensen zou vangen voor God .
En deed naar Gods grote gebod .
Ik wou dat de kerk weer de Koningsstad was ,
Heel hoog op de bergen gebouwd .
En 't Woord bracht door God haar betrouwd .
Ik wou dat de kerk 't licht der wereld nog was ,
Zo helder , vrolijk en blij .
De kerk ? ... Maar de kerk , dat zijn WIJ !
DE KERK.
Ik wou dat de kerk weer de kandelaar was ,
Die 't licht van Gods heiligheid droeg .
En God om vergiffenis vroeg .
Ik wou dat de kerk weer een vuurbaken was ,
Dat ieder de weg wees naar huis .
En 't licht wierp op Golgota's kruis .
Ik wou dat de kerk weer de vissersvloot was ,
Die mensen zou vangen voor God .
En deed naar Gods grote gebod .
Ik wou dat de kerk weer de Koningsstad was ,
Heel hoog op de bergen gebouwd .
En 't Woord bracht door God haar betrouwd .
Ik wou dat de kerk 't licht der wereld nog was ,
Zo helder , vrolijk en blij .
De kerk ? ... Maar de kerk , dat zijn WIJ !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Ik had er nog nooit van gehoord, en U?
Heilige Louys Fraryn, priester en martelaar
Feestdag 19 augustus.
Louys Fraryn, te Antwerpen geboren omstreeks 1570,deed zijn studies
in Gent en is later met zijn ouders uitgeweken naar Spanje.
Op reis in Mexico, treedt hij er in bij de Dominicanenorde en wordt
opgenomen in het Sint Hyacinthusklooster aldaar in 1602.
Van omstreeks 1609 tot 1620 is hij als missionaris werkzaam in de Filippijnen.
Op weg naar Japan wordt hij op het eiland Formosa gevangen genomen
door Hollandse vrijbuiters die de missionaris overleveren aan Japanse kerkvervolgers.
Na twee jaar folterende gevangenschap wordt hij samen met de augustijnermonnik
Petrus de Zuniga en dertien Japanners, leden van de Rozenkransbroederschap,
door vuur gemarteld te Nagasaki op 20 augustus 1622.
Laat ons bidden:
Almachtige en Barmhartige God,
Aan de volken van het Verre Oosten hebt gij uw eniggeboren Zoon doen kennen
door de prediking van de H. Louys Fraryn, die trouw is gebleven tot in de marteldood.
Wij vragen U op zijn voorspraak dat ook wij in het geloof bevestigd worden.
Ik plaats dit gebed hier omdat in deze tijd ook veel mensen vervolgd worden
voor hun trouw aan hun geloof.
ria
Heilige Louys Fraryn, priester en martelaar
Feestdag 19 augustus.
Louys Fraryn, te Antwerpen geboren omstreeks 1570,deed zijn studies
in Gent en is later met zijn ouders uitgeweken naar Spanje.
Op reis in Mexico, treedt hij er in bij de Dominicanenorde en wordt
opgenomen in het Sint Hyacinthusklooster aldaar in 1602.
Van omstreeks 1609 tot 1620 is hij als missionaris werkzaam in de Filippijnen.
Op weg naar Japan wordt hij op het eiland Formosa gevangen genomen
door Hollandse vrijbuiters die de missionaris overleveren aan Japanse kerkvervolgers.
Na twee jaar folterende gevangenschap wordt hij samen met de augustijnermonnik
Petrus de Zuniga en dertien Japanners, leden van de Rozenkransbroederschap,
door vuur gemarteld te Nagasaki op 20 augustus 1622.
Laat ons bidden:
Almachtige en Barmhartige God,
Aan de volken van het Verre Oosten hebt gij uw eniggeboren Zoon doen kennen
door de prediking van de H. Louys Fraryn, die trouw is gebleven tot in de marteldood.
Wij vragen U op zijn voorspraak dat ook wij in het geloof bevestigd worden.
Ik plaats dit gebed hier omdat in deze tijd ook veel mensen vervolgd worden
voor hun trouw aan hun geloof.
ria
-
denook - Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:25
volgende tekst las ik deze morgen tijdens de misviering;
hij werd ook heel mooi voorgedragen
door een prachtige jonge-vrouwenstem.
Ik nam hem mee en wou hem ergens kwijt,
waar kan het beter dan op deze topic ...
BEZINNING
Jij bent een wonder, ik ben een wonder,
maar we zien het niet meer.
We lopen elkaar voorbij,
gehuld in jeans en confectiegedachten.
Ik kijk jou niet aan en jij kijkt mij niet aan.
We gaan ieder ons eigen gangetje.
We laten ons leven beheersen door lawaai en drukte.
We staan beschreven in databanken.
Ik heb een fiche over jou, en jij over mij,
maar jou als mens ken ik niet.
We gaan aan het leven voorbij.
We komen uit die verstikking maar los
als jij over mijn muurtje mag kijken, en ik over het jouwe.
Wanneer we elkaar opnieuw in de ogen gaan kijken
en woorden spreken van warmte en begrip...
dan zullen we elkaar ontdekken
en opnieuw het wonder zien
dat jij en ik enig zijn, en waardevol.
... er stond geen auteur bij ...
denook
hij werd ook heel mooi voorgedragen
door een prachtige jonge-vrouwenstem.
Ik nam hem mee en wou hem ergens kwijt,
waar kan het beter dan op deze topic ...
BEZINNING
Jij bent een wonder, ik ben een wonder,
maar we zien het niet meer.
We lopen elkaar voorbij,
gehuld in jeans en confectiegedachten.
Ik kijk jou niet aan en jij kijkt mij niet aan.
We gaan ieder ons eigen gangetje.
We laten ons leven beheersen door lawaai en drukte.
We staan beschreven in databanken.
Ik heb een fiche over jou, en jij over mij,
maar jou als mens ken ik niet.
We gaan aan het leven voorbij.
We komen uit die verstikking maar los
als jij over mijn muurtje mag kijken, en ik over het jouwe.
Wanneer we elkaar opnieuw in de ogen gaan kijken
en woorden spreken van warmte en begrip...
dan zullen we elkaar ontdekken
en opnieuw het wonder zien
dat jij en ik enig zijn, en waardevol.
... er stond geen auteur bij ...
denook
-
Geef vrede, Heer, geef vrede,
de wereld wil slechts strijd.
Al wordt het recht beleden,
de sterkste wint het pleit.
Het onrecht heerst op aarde,
de leugen triomfeert,
ontluistert elke waarde,
o red ons sterke Heer.
de aarde wacht zo lang,
er wordt zo veel geleden,
de mensen zijn zo bang,
de toekomst is zo duister
en ons geloof zo klein;
o Jezus Christus, luister
en laat ons niet alleen!
Gij die de vrede zijt,
die voor ons hebt geleden,
gestreden onze strijd,
opdat wij zouden leven
bevrijd van angst en pijn,
de mensen blijdschap geven
en vredestichters zijn.
bekeer ons felle hart.
Deel ons uw liefde mede,
die onze boosheid tart,
die onze mond leert spreken
en onze handen leidt.
Maak ons een levend teken:
uw vrede wint de strijd!
kerklied
de wereld wil slechts strijd.
Al wordt het recht beleden,
de sterkste wint het pleit.
Het onrecht heerst op aarde,
de leugen triomfeert,
ontluistert elke waarde,
o red ons sterke Heer.
de aarde wacht zo lang,
er wordt zo veel geleden,
de mensen zijn zo bang,
de toekomst is zo duister
en ons geloof zo klein;
o Jezus Christus, luister
en laat ons niet alleen!
Gij die de vrede zijt,
die voor ons hebt geleden,
gestreden onze strijd,
opdat wij zouden leven
bevrijd van angst en pijn,
de mensen blijdschap geven
en vredestichters zijn.
bekeer ons felle hart.
Deel ons uw liefde mede,
die onze boosheid tart,
die onze mond leert spreken
en onze handen leidt.
Maak ons een levend teken:
uw vrede wint de strijd!
kerklied
-
Open brief aan Mijnheer Vangheluwe,
Nog enkele dagen scheiden ons van de Goede Week.
De herdenking aan het lijden en sterven van onze Heer Jezus Christus,
die zijn leven heeft gegeven om ons te redden uit de dood.
Om vergiffenis van zonden te krijgen, Mijnheer Vangheluwe, moeten wij zelf ook nog iets doen, nl. onze schuld belijden, vergiffenis vragen aan God en aan hen die wij leed bezorgd hebben. En het vaste voornemen om niet opnieuw te zondigen.
Wij, gewone gelovigen weten dat. Wij zijn opgevoed in dat geloof en proberen er naar te leven. Hoeveel meer bezit een priester, een bisschop deze kennis.
U hebt dit alles gedurende lange tijd overtreden en ook nu nog probeert u door misplaatste uitspraken dit alles te relativeren.
Wat u aan schade hebt aangericht, bij de slachtoffers, hun familie, de Kerk in Vlaanderen, in België, weet alleen God.
Is het niet de hoogste tijd dat U in deemoed uw schuld bekent en welgemeend om vergiffenis vraagt. En dat u daarna “zwijgt” en de tijd die u rest boete doet over wat u anderen hebt aangedaan.
Jezus is gestorven voor de zonden van alle mensen. Als we ons daar meer bewust van zouden zijn, als wij Hem meer dankbaarheid daarvoor zouden betuigen, zouden wij de weg van de zonden verlaten..
God is barmhartig, maar daar tegenover moet ons oprecht berouw staan, en onze vaste wil om niet meer te zondigen.
Moge Pasen dit jaar vergeving en verzoening brengen, voor allen die zich bewust zijn van hun zondigheid, die God om vergeving vragen (biechten) en de vaste wil hebben om niet opnieuw te zondigen.
Ria
Nog enkele dagen scheiden ons van de Goede Week.
De herdenking aan het lijden en sterven van onze Heer Jezus Christus,
die zijn leven heeft gegeven om ons te redden uit de dood.
Om vergiffenis van zonden te krijgen, Mijnheer Vangheluwe, moeten wij zelf ook nog iets doen, nl. onze schuld belijden, vergiffenis vragen aan God en aan hen die wij leed bezorgd hebben. En het vaste voornemen om niet opnieuw te zondigen.
Wij, gewone gelovigen weten dat. Wij zijn opgevoed in dat geloof en proberen er naar te leven. Hoeveel meer bezit een priester, een bisschop deze kennis.
U hebt dit alles gedurende lange tijd overtreden en ook nu nog probeert u door misplaatste uitspraken dit alles te relativeren.
Wat u aan schade hebt aangericht, bij de slachtoffers, hun familie, de Kerk in Vlaanderen, in België, weet alleen God.
Is het niet de hoogste tijd dat U in deemoed uw schuld bekent en welgemeend om vergiffenis vraagt. En dat u daarna “zwijgt” en de tijd die u rest boete doet over wat u anderen hebt aangedaan.
Jezus is gestorven voor de zonden van alle mensen. Als we ons daar meer bewust van zouden zijn, als wij Hem meer dankbaarheid daarvoor zouden betuigen, zouden wij de weg van de zonden verlaten..
God is barmhartig, maar daar tegenover moet ons oprecht berouw staan, en onze vaste wil om niet meer te zondigen.
Moge Pasen dit jaar vergeving en verzoening brengen, voor allen die zich bewust zijn van hun zondigheid, die God om vergeving vragen (biechten) en de vaste wil hebben om niet opnieuw te zondigen.
Ria
-
Verlangen,
Soms verlang ik hevig naar de hemel.
Niet omdat het leven te veel pijn doet,
niet om zomerzonlicht achter nevel,
maar omdat Gij zijt en mij bemint. Ik moet
al te lang hier lopen en geloven
en mijn hart verheffen naar ginds boven.
En als elke bocht voorbij, een nieuwe horizont
mij wordt geschonken, zonnewei waar ik gewond
genezen kan, en blij verwonderd zingen mag,
van hoop, geloof, en lachen naar een nieuwe dag,
en als vader en moeder mij hebben gebaard,
mij in de wereld voor Jezus hebben bewaard,
de Kerk mij wijdde, de Geest naar mij heeft geoogd,
mijn Christus' hart alle mensen bemint en verhoogt,
dan blijft de bergbron trouw de zoute zee verzoeten.
De dood, het kwaad verknaagt mijn wereldmemel.
Zoveel waar en schoon doet mij verlangen naar de hemel.
Zo kijk ik elke ochtend uit naar God ontmoeten.
Het is allemaal goed. Het smaakt naar morgen.
God is Liefde. Hij blijft eeuwig voor mij zorgen.
Herman Boon pr. 1995
Herman Boon (Laken, 23 mei 1930 - Zaventem, 6 mei 2005) was
een Vlaams priester die gedurende 17 jaar als aalmoezenier van
de burgerluchtvaart werkzaam was op de luchthaven van Zaventem.
In die tijd heeft hij zich met woord en daad ingezet voor reizigers,
luchthavenpersoneel, vluchtelingen en asielzoekers.
Voor ieder van U zegenrijke dagen
in de Goede Week en zonder twijfel met Pasen,
ria
Soms verlang ik hevig naar de hemel.
Niet omdat het leven te veel pijn doet,
niet om zomerzonlicht achter nevel,
maar omdat Gij zijt en mij bemint. Ik moet
al te lang hier lopen en geloven
en mijn hart verheffen naar ginds boven.
En als elke bocht voorbij, een nieuwe horizont
mij wordt geschonken, zonnewei waar ik gewond
genezen kan, en blij verwonderd zingen mag,
van hoop, geloof, en lachen naar een nieuwe dag,
en als vader en moeder mij hebben gebaard,
mij in de wereld voor Jezus hebben bewaard,
de Kerk mij wijdde, de Geest naar mij heeft geoogd,
mijn Christus' hart alle mensen bemint en verhoogt,
dan blijft de bergbron trouw de zoute zee verzoeten.
De dood, het kwaad verknaagt mijn wereldmemel.
Zoveel waar en schoon doet mij verlangen naar de hemel.
Zo kijk ik elke ochtend uit naar God ontmoeten.
Het is allemaal goed. Het smaakt naar morgen.
God is Liefde. Hij blijft eeuwig voor mij zorgen.
Herman Boon pr. 1995
Herman Boon (Laken, 23 mei 1930 - Zaventem, 6 mei 2005) was
een Vlaams priester die gedurende 17 jaar als aalmoezenier van
de burgerluchtvaart werkzaam was op de luchthaven van Zaventem.
In die tijd heeft hij zich met woord en daad ingezet voor reizigers,
luchthavenpersoneel, vluchtelingen en asielzoekers.
Voor ieder van U zegenrijke dagen
in de Goede Week en zonder twijfel met Pasen,
ria
-
Norman12 - Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00
.
Beste Ria
Het spreekt vanzelf dat ik uw open brief aan "dat geval" volledig bijtreed
Al een eeuwigheid lang zijn er te weinig mensen die inzien dat onze vrije wil dient om lijden te voorkomen
Vandaag kwam jij op bezoek in mijn nieuwe bladzijden , waarvoor dank
Ik heb al heel wat moois verzameld op het net , en zopas weer prachtige kunstwerken opgeslagen die deze week actueel zijn.Zonder naamgeving van de kunstenaar , want de site was in het Russisch geschreven

Beste Ria
Het spreekt vanzelf dat ik uw open brief aan "dat geval" volledig bijtreed
Al een eeuwigheid lang zijn er te weinig mensen die inzien dat onze vrije wil dient om lijden te voorkomen
Vandaag kwam jij op bezoek in mijn nieuwe bladzijden , waarvoor dank
Ik heb al heel wat moois verzameld op het net , en zopas weer prachtige kunstwerken opgeslagen die deze week actueel zijn.Zonder naamgeving van de kunstenaar , want de site was in het Russisch geschreven

-
schrijfster - Lid geworden op: 26 sep 2008, 16:16

Lieve Ria,
blij dat je het beter gaat!!
Wens je een Gezegend en Vrolijk Pasen toe!
Warme groetjes schrijfster
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.