voor kinderen van 6-66plus
-
Janina - Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Even stilstaan bij een bijtje dat honing of stuimeel zoekt op een bloem, kijken hoe het dat doet...
Vergeten wat je bezwaarde en verwonderd bewonderen...
Silver en Norman, ik vind geen andere woorden dan":Dank voor jullie
kijk en poësie. Ik werd er stil van.'k Heb gelezen en herlezen!

En ik voel me schuldig dat ik zo denk terwijl duizenden hun land ontvluchten op zoek naar vrede en beschutting. De wereld wordt een gekkenhuis als gekken de macht krijgen. Deze aarde is zo uniek, biedt plaats en eten voor iedereen...als...
Janina
Vergeten wat je bezwaarde en verwonderd bewonderen...
Silver en Norman, ik vind geen andere woorden dan":Dank voor jullie
kijk en poësie. Ik werd er stil van.'k Heb gelezen en herlezen!
En ik voel me schuldig dat ik zo denk terwijl duizenden hun land ontvluchten op zoek naar vrede en beschutting. De wereld wordt een gekkenhuis als gekken de macht krijgen. Deze aarde is zo uniek, biedt plaats en eten voor iedereen...als...
Janina
.....en daarom, voor we elkander weer vergeten,
laten we zacht zijn voor elkander, kind. (A.R. Holst)
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 07 jun 2015, 06:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Beste Janina,
wat dat reekalfje betreft, ik ben het ook al tegengekomen hier op een paar 100 m van mijn deur, in de vallei van de Zwarte Beek. Ik hoorde het schreeuwen, een geluid dat me deed denken aan een piepende putwinde, ik weet niet of je het kent, het draaistel waarmede je een emmer water putte. Een geluid uit ,mijn jeugdherinnering. Ik wist niet wat het was, ben er stil heengegaan tot ik het plots waarnam in de struiken, zo'n 5 meter van me vandaan. Het riep op zijn moeder waarschijnlijk, ik nam een foto en ben stil weer heengegaan. Inderdaad, je mag het zeker niet aanraken.
Wat dat egeltje betreft, een gedichtje dat ik plaatste in 2008, toch alweer zo'n 7 jaar geleden!
Ballade van twee egeltjes
Valentine en Valentijn
die na hun lange winterslaap
bij elkander wilden zijn
Hij bracht de kille winter door
onder '’n dek van droge bladeren
Bij de eerste lentenacht
woelde de paardrift door z'’n aderen
Hij zag haar aan de overkant
van de straat. "…”Ik kom mijn lief
Ik steek vlug over! Wacht op mij!
Ik kom je zoenen, hartendief!"
Hij trippelde over de harde straat
maar er kwam '‘n brommend monster aan
Hij rolde zich op, om ’t gevaar te doorstaan
maar '’t was allemaal niets gebaat
Zijn liefje aan de overkant
zag het allemaal geschieden
Ze liet haar zilte egeltraantjes
over haar stekelig vachtje vlieden
Robbe
mvg !
wat dat reekalfje betreft, ik ben het ook al tegengekomen hier op een paar 100 m van mijn deur, in de vallei van de Zwarte Beek. Ik hoorde het schreeuwen, een geluid dat me deed denken aan een piepende putwinde, ik weet niet of je het kent, het draaistel waarmede je een emmer water putte. Een geluid uit ,mijn jeugdherinnering. Ik wist niet wat het was, ben er stil heengegaan tot ik het plots waarnam in de struiken, zo'n 5 meter van me vandaan. Het riep op zijn moeder waarschijnlijk, ik nam een foto en ben stil weer heengegaan. Inderdaad, je mag het zeker niet aanraken.
Wat dat egeltje betreft, een gedichtje dat ik plaatste in 2008, toch alweer zo'n 7 jaar geleden!
Valentine en Valentijn
die na hun lange winterslaap
bij elkander wilden zijn
Hij bracht de kille winter door
onder '’n dek van droge bladeren
Bij de eerste lentenacht
woelde de paardrift door z'’n aderen
Hij zag haar aan de overkant
van de straat. "…”Ik kom mijn lief
Ik steek vlug over! Wacht op mij!
Ik kom je zoenen, hartendief!"
Hij trippelde over de harde straat
maar er kwam '‘n brommend monster aan
Hij rolde zich op, om ’t gevaar te doorstaan
maar '’t was allemaal niets gebaat
Zijn liefje aan de overkant
zag het allemaal geschieden
Ze liet haar zilte egeltraantjes
over haar stekelig vachtje vlieden
Robbe
mvg !
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
And you'll never walk alone...
-
En nu kan ik niet meer inloggen zoals voorheen.
Wat dat aangaat heb ik geen geduld. Ik begrijp er geen jota van.
Mijn wachtwoord doet het blijkbaar niet meer.
Zonder hulp van mijn man kon ik niet antwoorden en ooit, ja dan als ik geen geduldige hulp krijg, doe ik niets meer met die pc.
Soit, ik ben hier nog , heb een redder in nood en ik heb heel graag jouw gedicht gelezen Robbe.
MVG, Janina
Wat dat aangaat heb ik geen geduld. Ik begrijp er geen jota van.
Mijn wachtwoord doet het blijkbaar niet meer.
Zonder hulp van mijn man kon ik niet antwoorden en ooit, ja dan als ik geen geduldige hulp krijg, doe ik niets meer met die pc.
Soit, ik ben hier nog , heb een redder in nood en ik heb heel graag jouw gedicht gelezen Robbe.
MVG, Janina
-
Net als ik denk dat ik iets onder de knie heb, verandert er iets en dan verlies ik de pedalen om verder te fietsen.
Soit, het zit weer snor en ik kan weer verder...
...............
Geloof het of niet!
Twintig jaar lang hadden we geen bezoekers in ons tuintje tenzij slakken, geen mollen, geen lijsters, geen woelmuizen die de wortels van onze berk afknabbelden en hij in een onweer tot bij de buren viel.
Met het bouwen en ontginnen van onze achterbuurt zijn al die diertjes verjaagt uit hun kleine stekje groen en zoeken ze radeloos naar een nieuw onderkomen en eten.
En zo kreeg ik een mol in mijn kleine tuintje. Zijn op gewoelde bergjes zijn eerder okergeel en droog en niet zoals ik molshoopjes zag als ik wandelde.
Ie is ijverig op zoek naar eten en als ie nu slakken lustte, dan vond ie een eetparadijs maar dat lust ie niet en zo een dier komt niet op andere gedachten.
Nee, hem of haar vangen of vergiftigen, doe ik niet
Iedere dag weer opnieuw trek ik met een miniharkje het opgeworpen hoopje met de grond gelijk.
Ik denk dat hij of zij bij de pinken is, mijn gedichtje op Sennet las en hoopte op geluk in tuintje nummer 11. Dit is een grapje, de rest is écht waar!
Warme en zomerse groetjes van Janina! Oef!

Soit, het zit weer snor en ik kan weer verder...
...............
Geloof het of niet!
Twintig jaar lang hadden we geen bezoekers in ons tuintje tenzij slakken, geen mollen, geen lijsters, geen woelmuizen die de wortels van onze berk afknabbelden en hij in een onweer tot bij de buren viel.
Met het bouwen en ontginnen van onze achterbuurt zijn al die diertjes verjaagt uit hun kleine stekje groen en zoeken ze radeloos naar een nieuw onderkomen en eten.
En zo kreeg ik een mol in mijn kleine tuintje. Zijn op gewoelde bergjes zijn eerder okergeel en droog en niet zoals ik molshoopjes zag als ik wandelde.
Ie is ijverig op zoek naar eten en als ie nu slakken lustte, dan vond ie een eetparadijs maar dat lust ie niet en zo een dier komt niet op andere gedachten.
Nee, hem of haar vangen of vergiftigen, doe ik niet
Iedere dag weer opnieuw trek ik met een miniharkje het opgeworpen hoopje met de grond gelijk.
Ik denk dat hij of zij bij de pinken is, mijn gedichtje op Sennet las en hoopte op geluk in tuintje nummer 11. Dit is een grapje, de rest is écht waar!
Warme en zomerse groetjes van Janina! Oef!

-
ok
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 01 nov 2015, 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Silver,
Bedankt voor de goede raad. Hier viel blijkbaar niet veel te smikkelen en te smullen en waagt zij of hij een kans in andere oorden.
Vanmorgen werd mijn lieve buurman getroffen door een longembolie. Dan raak ik even de pedalen kwijt als ik die mug en al dat heen en weer geloop zie. De één na de ander gaan ze...weg ...
En toen dacht ik daaraan-----

Janina
Bedankt voor de goede raad. Hier viel blijkbaar niet veel te smikkelen en te smullen en waagt zij of hij een kans in andere oorden.
Vanmorgen werd mijn lieve buurman getroffen door een longembolie. Dan raak ik even de pedalen kwijt als ik die mug en al dat heen en weer geloop zie. De één na de ander gaan ze...weg ...
En toen dacht ik daaraan-----
Janina
-
ok
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 01 nov 2015, 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Silver,
Nooit opgeven! Ik denk dat ik het gedicht begrijp maar je weet maar nooit of je op dezelfde golflengte zit als de dichter....
Heel graag gelezen!
Pascal deed een oproep! Wie dit leest wil toch ook helpen hoop ik. Ik heb veel geleerd en te danken aan Sennet!!!!
Zomerse groetjes van Janina .
Nooit opgeven! Ik denk dat ik het gedicht begrijp maar je weet maar nooit of je op dezelfde golflengte zit als de dichter....
Heel graag gelezen!
Pascal deed een oproep! Wie dit leest wil toch ook helpen hoop ik. Ik heb veel geleerd en te danken aan Sennet!!!!
Zomerse groetjes van Janina .
Laatst gewijzigd door Janina op 12 jul 2015, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ok
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 01 nov 2015, 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sita
Sorry Janina, ik zag dat jouw bericht van zaterdag niet verscheen zoals jij het wilde.
Ik heb het gepost zoals ik dacht dat het de bedoeling was.
Als je dit liever niet hebt dan verwijder ik het opnieuw.
Hier weer eens graag komen lezen.
Donderdag de 30.000ste Last Post gezien. Indrukwekkend!
De klaprozen zijn reeds lang een blijvend symbool geworden.
Hopelijk meer dan een symbool. Tegen elke actualiteit in...
groetjes,
Sita

"Langs zomervelden wil ik zwerven
waar hemelreine liederen zingen
die tot de grond des harten dringen,
langs zomervelden, waar het koren
goudglanzig deint in wijde golven
vol kollen, in die zee verloren,
roodlachend nu, dan weer bedolven."
P. v. Langendonck
-
Sita, bedankt!
Ja , zo wou ik het en wat er mis ging weet ik niet want op mijn vb was alles ok. Ik heb wel problemen met internet de laatste dagen. Soms moet ik langer dan een kwartier wachten voor ik verbinding krijg. De pc even uitzetten en opnieuw opstarten helpt soms....
MVG, Janina
Ja , zo wou ik het en wat er mis ging weet ik niet want op mijn vb was alles ok. Ik heb wel problemen met internet de laatste dagen. Soms moet ik langer dan een kwartier wachten voor ik verbinding krijg. De pc even uitzetten en opnieuw opstarten helpt soms....
MVG, Janina
-
En na de eerste hete zonnige aanzet nu misschien de regen...
En regenen zal het volgende week als we de weervoorspellers mogen geloven en van uit de Wetstraat komen triomfantelijke gezichten ons vertellen dat ze een oplossing vonden. Mooi zo!
Een gedichtje van Toon Hermans, al oud maar toch...

Groetjes,
Janina
En regenen zal het volgende week als we de weervoorspellers mogen geloven en van uit de Wetstraat komen triomfantelijke gezichten ons vertellen dat ze een oplossing vonden. Mooi zo!
Een gedichtje van Toon Hermans, al oud maar toch...
Groetjes,
Janina
-
ok