nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Assa

28 nov 2008, 22:51

Hey Neske,
goed dat ge mij daar atent op gemaakt hebt,er zat een schrijffout in
dat veranderde natuurlijk alles :oops: goed dat Rapke het nog niet gezien heeft zijn topic was te klein geweest :lol: :lol:

ik heb het veranderd,vedorie in het vervolg beter nazien ik hoop dat niemand het heeft gezien :wink:

ziet dat je ps:niet stuk gaat wij zouden u missen :cry:

Groetjes en slaapwel assa,
Groetjes van assa

rapke

29 nov 2008, 06:48

HET ONTSPOORDE TREINSTEL(deel 1)

Het huwelijk van mijn dochter was een groot succes. Zoals dochters soms kunnen doen had die van mij, uit het bos van Eversam waar ik na het overlijden van moeder en grootmoeder was blijven wonen, de onbegrensde verten opgezocht tot ze is geland in Vlaams - Brabant, met name in Elewijt nabij Zemst nabij Mechelen.
Veel volk op de bruiloft natuurlijk, maar dit betekende ook dat er moest uitgekeken worden naar geschikt logement.
Het leven kan soms raar verlopen, eigenlijk zouden mijn echtgenote en ikzelf bij de dochter en schoonzoon overnachten, maar het lot besliste er anders over. Nonkel Leo was in de vooravond al met één been door een houten tafel gezakt en was er zo ver doorgeschoten dat het leek alsof die tafel opeens vijf poten had. Als't past zal ik het eens tonen, want we hebben het natuurlijk op film. Een domper op de feestvreugde, want voor nonkel was het een pijnlijke historie en het peil van de Leffe was al zozeer gezakt dat hij onmogelijk naar huis kon rijden. Tante Ria heeft ooit haar rijbewijs willen halen, wat geresulteerd is in twee vacante plaatsen voor rijinstructeur. Met een zenuwinzinking kunt ge geen les geven.
Door al die tegenspoed was er geen plaats meer voor ons, zodat we noodgedwongen maar niet tegen mijn zin naar een hotel aan het stadspark van Mechelen moesten uitwijken. Zeer zeker niet tegen mijn zin, want bij elke gelegenheid blijft nonkel Leo maar doordrammen over zijn kapotte fiets van in de jaren vijftig. Steeds wanneer ik mijn familieleden ontmoet komt het Eversambos ter sprake, compleet met vogelkastjes en andere wetenswaardigheden. Steevast komt mijn persoontje daarbij in een slecht daglicht te staan.
Om die reden dus was ik opgelucht te kunnen genieten van een zalige nachtrust met aansluitend een weldoend ontbijt.
Het verleden is echter nooit ver weg ...

wordt vervolgd
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

neske

29 nov 2008, 10:01

Ai ai ai, nonkel Leo zijn been door tafel gezakt! :lol: :lol:
Al goed begonnen jongen, we hadden niet anders verwacht, :wink: maar of tanteke daar zal mee kunnen lachen? :roll:
Ook een mooi gedichtje 8O :lol: :lol:

Bomi, liggen je haartjes in de plooi?? Seffens ga ik ook (weer een uur of drie daar zitten). :?

Binnenkort is het onze beurt om onze waarheid hier eens neer te zetten, wat denk je?

Assaatje, dat was op het nippertje hoor, niemand iets gezien, behalve ik 8) :o

Rapke die NESTORdienst, dat doet me aan iets denken: een nestje en een torretje, gelukkig is het geen nest of-mestkever, daar had ik het moeilijker meegehad zenne. :wink:

A Propos, die oude fiets gaat hier nog wel eens inkomen....meisjes je weet wel..... die van de Leo zeker, die sukkelaar heeft het toch altijd gedaan. :lol:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

gustilpe

29 nov 2008, 10:12

hé rapke,
op het appel komen op 29 december, dat zal niet gaan hoor, ik zit hier dan met gasten van ik weet niet uit welk land. 'k zal deze mensen moeten animeren en verzorgen zie je! en misschien nog gebarentaal moeten leren!!!!!

maar 'k zou begot niet weten waarom ik op het appel zou moeten komen!!!!!!!

rapke, we wachten met spanning op het tweede deel van het ontspoorde treinstel,
maar schrijf maar af en toe een gedichtje ook, mooi!

neske, ook op jouw verdere verhaal zitten we te wachten.

spijtig dat tante Ria een beetje out is hé, maar onze lieve bomi zal wel te vertellen hebben zekers...

allez bij deze aan allen een fijn weekend!

ggg (graag gelezen groetjes)
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

rapke

29 nov 2008, 11:30

Neske, die fiets is al lang versleten, en nonkel Leo zal ik wat laten rusten. Het nieuwe verhaal gaat dus over twee andere rare gasten die ik heb leren kennen.
Terwijl ge hier nu toch zijt, als ge Assa, Gustilpe of Schrijfster ziet , zeg ze dan maar dat ze nog op het matje moeten komen bij Rapke :evil:

Rapke,
Baas van hier
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Assa

29 nov 2008, 11:32

Hey Rapke,

We worden op het matje geroepen??ik denk nochthans dat wij de braafste van den hoop zijn!!!

Het ontspoorde treinstel,

Was Nonkel Leo op tafal aan het dansen?dat hij er doorgeschoten is,
hij was zeker direkt nuchter van de pijn,daar moet je eens een foto van tonen :roll:
wij wachten vol ongeduld op het tweede deel,

Groetjes aan iedereen assa,
Laatst gewijzigd door Assa op 29 nov 2008, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van assa

rapke

29 nov 2008, 11:33

Ah Gustilpe!!!!!!!, niet weglopen. 't Was voor jou onder je voeten te geven dat ge weer aan 't spijbelen waart. Ge zijt te lang weggebleven van dit topic :evil:
Als iedereen zich dat permitteert zit ik hier binnenkort alleen te babbelen!!!!!!
Allez, voor één keer is 't goe, maar laat dat niet meer gebeuren he :!:
Laatst gewijzigd door rapke op 29 nov 2008, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

rapke

29 nov 2008, 11:38

Ah Assa, ge zijt daar :x
Wat was dat daar allemaal gisterenavond?????? Dingen achter mijn rug veranderen?????? Welke dingen waren dat????? Dingen die het daglicht niet mogen zien zekers ???????? En dan zitten konkelfoezen met Nes, en binnenpretjes hebben????????
't Is ook goe voor één keer, maar een beetje discipline mag er wel zijn he, geschreven is geschreven, oké Assa?????
Allez 'tis goe, ge moogt gaan 8O
En stuur nu Schrijfster maar binnen!!!!!!
Of neen, laat maar, dat menske is hier nog nieuw he :wink:

rapke

29 nov 2008, 12:36

gustilpe schreef:hé rapke,
op het appel komen op 29 december, dat zal niet gaan hoor, ik zit hier dan met gasten van ik weet niet uit welk land. 'k zal deze mensen moeten animeren en verzorgen zie je! en misschien nog gebarentaal moeten leren!!!!!
gustilpe
Gustilpe, 't was vandaag, 29 Nov, maar 't is goed, ge zijt al gepasseerd. :wink:
29Dec zal ik er ook bij zijn, "gasten van ik weet niet uit welk land", ewel da's just iets voor Rapke, want die is multicultureel. Brengen die ook geschenkskes mee en zo? Kwestie van te weten of ik genoeg plastiek zakken moet mee brengen voor alles te kunnen dragen he :lol:
Ik verheug er mij al op :lol:
Rapke

rapke

29 nov 2008, 12:39

Assa schreef: Het ontspoorde treinstel,

Het ontspoorde trein - stel Assa, goed lezen he!!!!

wij wachten vol ongeduld op het tweede deel

Iedere dag een stukske, gelijk in de gazet !

Groetjes aan iedereen assa en Rapke,

Assa

29 nov 2008, 13:26

Het ontspoorde Treinstel

Heb ik het nu goed gelezen?anders moet ik dringend ne nieuwe bril kopen!

Bomi is gisteren naar de kapper geweest,zou ze niet terug thuis geraakt zijn wij horen er niets van,waar blijft ze??

Het is te hopen dat ze niet ziek is,

Groetekes en tot straks assa,
Groetjes van assa

rapke

29 nov 2008, 13:34

Assa :roll: Rapke kan soms dubbelzinnig uit de hoek komen, dat weet je ondertussen toch al zekers ?
HET ONTSPOORDE TREIN - STEL( let op het koppelteken!!!)

Eigenlijk is het treintje ontspoord, maar ook het stel, en het stel, dat kan ook een getrouwd koppel zijn he :wink:
Maar alles zal u duidelijk worden wanneer ik over Peske (niet te verwarren met Neske) zal beginnen :lol:
Dus gaat dit drama (deze keer is 't niet voor te lachen zunne!!) over een ontspoord treinstel, maar ook over het ontspoorde stel, zijde mee ?

:roll: Rapke
Laatst gewijzigd door rapke op 29 nov 2008, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

rapke

29 nov 2008, 13:37

Ah ja, bijna vergeten
Bomi is op lang week-end bij tante Ria, helpen nonkel Leo verzorgen. Van sinds dat hij door die tafel gezakt is, is er geen kot meer mee te houden, dus was er een sterke vrouw nodig om hem in bedwang te houden he. En Bomi is daar de geschikte persoon voor he :P

neske

29 nov 2008, 14:11

Terug van de kapper zie :wink:

Jaaa Rap, ik was wel mee Trein: een ijzer gevaarte op rails
Stel: een paar ook een afk. van veronderstelling

Wij leren hier elke dag bij he Assaatje, het is een leraar geweest vroeger jaaaaren en die tucht dat blijft daar inzitten, dat krijg je er niet uit hoor. :wink:

Bomi, bij de Leo? Dan kan ze daar toch op de pc eens komen zekers :roll:

Ik kan vandaag eigenlijk niet lachen, onze auto is in de garage (iets van een as gebroken of zo, voor rond de 600 euro kosten, amaai....
Het lachen is me opeens vergaan :roll:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke

29 nov 2008, 14:14

Bomi toen ze nog jonger was, en (tussen ons) z' is niet veranderd :lol:

Afbeelding

Bomi is al niet te dapper
en een bezoek aan de kapper
stelt ze steeds maar uit
zo spaart ze nog een ferme duit

De waarheid is : zo gierig als een pin
ze zegt : "zet er de tondeuze maar in"
dan is ze weer gerust voor 20 weken
in Hasselt is 't nooit anders geweten

Dus loopt ze rond met Rapkes' muts
in 't begin gelijk een echte duts *
maar langzaam begint 't weer te groeien
en Bomi kan weer open bloeien

Maar dan begint dat weer met die tondeuze, en zo kunnen we eeuwig doorgaan :?

* duts : sloreke, slordig arm meiske (bron : dikke rappe)