nieuw rapke
-
schrijfster - Lid geworden op: 26 sep 2008, 16:16
hey bomi als jij zo kapitaal krachtig bent geworden
mag ik dan jou geheimpje weten?we hebben tenslotte dezelfde universitaire
opleiding genoten
kan ik ook nog de nodige sollicitaties weg doen,maar je op deze leeftijd lukt dat niet meer zo best he, of ik moet zien dat ik een rijke vent aan de haak sla,
das ook moeilijk deze heb ik al 42 jaar alleen qa aanzien geen cent te makken is accountant niet onder de maat hoor!
maar ik kan alleen op kleine voetjes leven.jij nu op grote ben benieuwt hoe het afloopt.Wens jou een fijne dag lieve groet schrijfster [
kan ik ook nog de nodige sollicitaties weg doen,maar je op deze leeftijd lukt dat niet meer zo best he, of ik moet zien dat ik een rijke vent aan de haak sla,
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Dag dames, ik heb nog een klein half uurke voor ik weg moet, dus profiteer ik ervan om deel drie tevoorschijn te toveren.
Oh ja, Schrijfsterke, in een van de volgende delen heb ik jou laten opdraven als figurant in een bijrolletje. Hopelijk neem je het mij niet kwalijk
Rapke
Oh ja, Schrijfsterke, in een van de volgende delen heb ik jou laten opdraven als figurant in een bijrolletje. Hopelijk neem je het mij niet kwalijk
Rapke
-
DE SCHENKING(deel 3)
Stavele, twee dagen later
Wie Stavele vanuit het Noorden binnenrijdt passeert eerst een molen aan de brug en merkt onmiddellijk de prachtige fermette op aan de linkerkant van de steenweg. In die fermette was het dat de telefoon rinkelde.
"Graaggedaan !"
Notaris Graaggedaan, een ingeweken Hollander, was altijd kort van stuk, vooral aan de telefoon. Het bleef even stil aan de andere kant van de lijn ; toen : "Maar ik heb nog niets gevraagd" klonk het verwonderd.
"Ja,neen,ja, mijn naam is Graaggedaan, notaris Graaggedaan."
"Ah zo, ja dan ... u spreekt met notaris B.Drog uit Hasselt"
"Oh goed, nou, met zo'n naam zult u niet veel klanten hebben waarschijnlijk, hahahahaha... grapje !"
"Bernard Drog, mijnheer, de B staat voor Bernard !"
"Ja ja, dat had ik wel al begrepen hoor, haha, waarmee kan ik u van dienst zijn waarde confrater ?"
"Wel, het gaat over een schenking die een heel erg welgestelde dame wil doen aan een VZW. Hierbij zou het Eversambos in uw gemeente betrokken zijn. Is u dat perceel bekend ?"
"Natuurlijk waarde confrater, natuurlijk. Een wondermooi stukje natuur, prima voor de jacht ."
"En is u ook de VZW De Langharige Losloper bekend ?"
"Nooit van gehoord, neen, niet bij mijn weten, wat is dat voor een VZW ?"
"Wel, dat is allemaal wat te lang om langs de telefoon uit te leggen. Daarom zou ik u graag uitnodigen op een lunch hier in Hasselt, in aanwezigheid van de dame in kwestie en de begunstigde van de schenking."
"Ah ja, nou wie mag dat dan wel wezen ?"
"Een zekere mijnheer Rapzwans."
Het werd even stil in Stavele, notaris Drog hoorde duidelijk iemand slikken aan het toestel.
"Beste Drog, weet je wel zeker dat je Rapke, want zo wordt die hier genoemd, wilt uitnodigen ? Welk frietkot heb je op het oog voor die bijeenkomst ?"
"Frietkot ? Mevrouw Brommi vilt me levend als ik zo'n locatie voorstel. Neen, neen, een exclusief restaurant bedoel ik !"
"Enfin, ge moet het zelf weten natuurlijk, en wanneer moet dat festijn doorgaan ?"
"Past u volgende woensdag zo tegen één uur in de namiddag ?"
"Ja, dat komt in orde, ik zal Rapke mee brengen, maar ik zeg u : op uw verantwoordelijkheid collega !"
"Dat is dan afgesproken, dank u wel."
"Graag gedaan hoor "
"Heu ... ha ja, haha, tot ziens"
Wordt vervolgd
Stavele, twee dagen later
Wie Stavele vanuit het Noorden binnenrijdt passeert eerst een molen aan de brug en merkt onmiddellijk de prachtige fermette op aan de linkerkant van de steenweg. In die fermette was het dat de telefoon rinkelde.
"Graaggedaan !"
Notaris Graaggedaan, een ingeweken Hollander, was altijd kort van stuk, vooral aan de telefoon. Het bleef even stil aan de andere kant van de lijn ; toen : "Maar ik heb nog niets gevraagd" klonk het verwonderd.
"Ja,neen,ja, mijn naam is Graaggedaan, notaris Graaggedaan."
"Ah zo, ja dan ... u spreekt met notaris B.Drog uit Hasselt"
"Oh goed, nou, met zo'n naam zult u niet veel klanten hebben waarschijnlijk, hahahahaha... grapje !"
"Bernard Drog, mijnheer, de B staat voor Bernard !"
"Ja ja, dat had ik wel al begrepen hoor, haha, waarmee kan ik u van dienst zijn waarde confrater ?"
"Wel, het gaat over een schenking die een heel erg welgestelde dame wil doen aan een VZW. Hierbij zou het Eversambos in uw gemeente betrokken zijn. Is u dat perceel bekend ?"
"Natuurlijk waarde confrater, natuurlijk. Een wondermooi stukje natuur, prima voor de jacht ."
"En is u ook de VZW De Langharige Losloper bekend ?"
"Nooit van gehoord, neen, niet bij mijn weten, wat is dat voor een VZW ?"
"Wel, dat is allemaal wat te lang om langs de telefoon uit te leggen. Daarom zou ik u graag uitnodigen op een lunch hier in Hasselt, in aanwezigheid van de dame in kwestie en de begunstigde van de schenking."
"Ah ja, nou wie mag dat dan wel wezen ?"
"Een zekere mijnheer Rapzwans."
Het werd even stil in Stavele, notaris Drog hoorde duidelijk iemand slikken aan het toestel.
"Beste Drog, weet je wel zeker dat je Rapke, want zo wordt die hier genoemd, wilt uitnodigen ? Welk frietkot heb je op het oog voor die bijeenkomst ?"
"Frietkot ? Mevrouw Brommi vilt me levend als ik zo'n locatie voorstel. Neen, neen, een exclusief restaurant bedoel ik !"
"Enfin, ge moet het zelf weten natuurlijk, en wanneer moet dat festijn doorgaan ?"
"Past u volgende woensdag zo tegen één uur in de namiddag ?"
"Ja, dat komt in orde, ik zal Rapke mee brengen, maar ik zeg u : op uw verantwoordelijkheid collega !"
"Dat is dan afgesproken, dank u wel."
"Graag gedaan hoor "
"Heu ... ha ja, haha, tot ziens"
Wordt vervolgd
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
Assa en Schrijfster,
net terug van boodschappen doen, het is toch maar gewoon de Aldi geworden op het eind van de week naar Londen met de Bentley, dan wordt het Harrods he!
Schrijfster om op je vraag te antwoorden hoe ik dat geklaard heb, vriendjes worden met rapke zo simpel is het, wacht nu nog braaf tot ik binnen ben dan . . .
Bomi
-
Assa en Schrijfster,
net terug van boodschappen doen, het is toch maar gewoon de Aldi geworden op het eind van de week naar Londen met de Bentley, dan wordt het Harrods he!
Schrijfster om op je vraag te antwoorden hoe ik dat geklaard heb, vriendjes worden met rapke zo simpel is het, wacht nu nog braaf tot ik binnen ben dan . . .
Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Ja zeg nu Bomi bij de rijke mensen is zal ze ons niet meer bezien denk ik.
Tof verteld, rapke,
Wie had dat nu gedacht zeg van Bomi?
Omdat ik al 14dagen aan één stuk door sint liedjes zing voor ons klein schatje.
Zoals elk jaar komt de sint ook bij de senioren,
er staat een klein groepje te wachten en te zingen als de sint binnenkomt: "Hij komt, hij komt, onze allerbeste vriend...De sint knikt fier en gaat naar hen toe. "Mijn hemel, het zijn allemaal vrouwen!" roept hem. "Wij niet" roepen er twee zwaar(der) stemmen. "Wie zijn jullie?" De kleinste zegt:"Ik ben Klein Rapke en deze met zijn dikke snor, dat is Abroz" De sint vraagt de vrouwtjes naar hun naam, ééntje komt naar voren en zegt: "Ik ben Ria en ik ben getrouwd met de Leo en we wonen tegen Aantwaarpe en onze tuin...een dame met gezag zegt "'t is allang goed Ria, dat verhaal kennen we al. De sint denkt dat is een vrouwtje met pit "wie ben jij?"Ik ben Bomi en de bazin van dit kippenhok! Een madammeke helemaal in 't blauw duwt er twee anderen naar voren zeggende: "Dit is Assa en Gustilpe, dat zijn de braafste en ik ben Omaha en ik schrijf altijd in 't blauw. Daar komt de strenge juf Mathilda binnen met Schrijfster (die nog straf moest schrijven).
Klein Rapke bekijkt de sint eens goed en zegt:" Uw baard komt precies los, vorig jaar heeft mijn grote broer de Rap hem nog afgetrokken. De sint herinnert dit voorval en die snotaap maar al te goed, zo een affront...
Hij pakt Klein Rapke vast en knijpt hem hard in de wang, als wraak op zijn broer?? Klein Rapke begint te wenen en roept "Bomiii" in 3 grote stappen is ze bij hem en geeft de sint een ferme uitbrander. De anderen beginnen ook te roepen en de sint bonkt met zijn staf op de grond:"(een doffe plof.. auw een doffe plof..terug auw en dan nog één keer. Ineens roept Bomi:" Stop, genoeg" De sint schrikt en kijkt haar van pijn vertrokken gezicht aan zeggende: Ja Bomi ik vind ook dat het genoeg is, 't is daarom dat ik met mijn staf op de grond bonkte! "Op de grond??" zegt Bomi boos:" op mijn eksteroog jaaa en ze strompelt boos weg. De anderen volgen haar uit medeleven. De sint hoort buiten nog een getater en kijkt door het raam vragende aan die met zijn snor (Abroz)" en wie voor de drommel is daar een intervieuw aan het geven?"
Abroz loert door het raam en zegt:" Oh, dat is Neske
die over de Rap aan het vertellen is. Het vrouwvolk hoort de naam "rap" en iedereen snelt zo vlug ze kunnen (want het zijn geen piepjonge meisjes meer) naar buiten, want dat verhaal willen ze echt niet missen...
Aan de rap kan ik niet rieken hè, maar ik vond het plezant en dat is wat telt, toch?
Tof verteld, rapke,
Zoals elk jaar komt de sint ook bij de senioren,
Klein Rapke bekijkt de sint eens goed en zegt:" Uw baard komt precies los, vorig jaar heeft mijn grote broer de Rap hem nog afgetrokken. De sint herinnert dit voorval en die snotaap maar al te goed, zo een affront...
Hij pakt Klein Rapke vast en knijpt hem hard in de wang, als wraak op zijn broer?? Klein Rapke begint te wenen en roept "Bomiii" in 3 grote stappen is ze bij hem en geeft de sint een ferme uitbrander. De anderen beginnen ook te roepen en de sint bonkt met zijn staf op de grond:"(een doffe plof.. auw een doffe plof..terug auw en dan nog één keer. Ineens roept Bomi:" Stop, genoeg" De sint schrikt en kijkt haar van pijn vertrokken gezicht aan zeggende: Ja Bomi ik vind ook dat het genoeg is, 't is daarom dat ik met mijn staf op de grond bonkte! "Op de grond??" zegt Bomi boos:" op mijn eksteroog jaaa en ze strompelt boos weg. De anderen volgen haar uit medeleven. De sint hoort buiten nog een getater en kijkt door het raam vragende aan die met zijn snor (Abroz)" en wie voor de drommel is daar een intervieuw aan het geven?"
Abroz loert door het raam en zegt:" Oh, dat is Neske
Aan de rap kan ik niet rieken hè, maar ik vond het plezant en dat is wat telt, toch?
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Ik zat hier met een lach te lezen tot ik een briefje onder mijn deur geschoven kreeg van de lieve
Sint.
Beste juf Mathilda,
Je had reeds vorig jaar beloofd jou best te doen om minder streng over te komen. Maar ik heb zopas gelezen in een toch wel geloofwaardige topic dat je daar niet bent in geslaagd.
Gelieve geen betoog mij te laten geworden met om het even welk tegen-argument.
Neske bedankt om dit hier te melden
en 't is goed geschreven.
de Sint

'k had zo gehoopt op een klein cadeautje
Beste juf Mathilda,
Je had reeds vorig jaar beloofd jou best te doen om minder streng over te komen. Maar ik heb zopas gelezen in een toch wel geloofwaardige topic dat je daar niet bent in geslaagd.
Gelieve geen betoog mij te laten geworden met om het even welk tegen-argument.
Neske bedankt om dit hier te melden
en 't is goed geschreven.
de Sint

'k had zo gehoopt op een klein cadeautje
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
rapke,
een spannend verhaal, ik kan bijna niet wachten op het vervolg, als je één zin leest kan je niet ophouden, je moet verder... ben echt benieuwd hoe het zal aflopen in dat chique restaurant.
neske,
goed geschreven hoor, 'k heb moeten lachen, heb je gezien wat rapke schrijft, hij is jaloers...
groetjes aan allen die hier binnenwippen,
gustilpe
een spannend verhaal, ik kan bijna niet wachten op het vervolg, als je één zin leest kan je niet ophouden, je moet verder... ben echt benieuwd hoe het zal aflopen in dat chique restaurant.
neske,
goed geschreven hoor, 'k heb moeten lachen, heb je gezien wat rapke schrijft, hij is jaloers...
groetjes aan allen die hier binnenwippen,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
DE SCHENKING (deel 4)
Mevrouw Brommi, geen mens van halve maatregelen, had notaris Drog de opdracht gegeven om het volledige restaurant af te huren, ten einde in alle rust de voorwaarden van de schenking te kunnen bespreken.
Het was prachtig weer, en de glazen deuren van het etablissement stonden uitnodigend open toen de porsche 911 van notaris Graaggedaan de inrit opdraaide. Plaats genoeg op de parking waar slechts een Bentley stond geparkeerd, compleet met verveeld kijkende chauffeur. Er vlak naast stond de mercedes 300 SL van notaris B.Drog. Sjieke wagens in elk geval, zeker passend in deze omgeving. Maar ook het restaurant zelf moest niet onderdoen wat luxe betrof.
Rapke zag dit alles niet. De lange rit vanuit de Westhoek had het uiterste gevergd van zijn blaas en hij moest dringend. Zonder acht te slaan op de aanwezigen in de zaal liep hij rechtdoor richting toiletten.
Mevrouw Brommi merkte op : " Ik geloof dat ik mijnheer Rapzwans heb zien passeren". Notaris Graaggedaan vervoegde het gezelschap en stelde zich voor. Hij werd hartelijk begroet door zijn collega met de vraag : "En, waarde confrater, hebt u het gemakkelijk gevonden?" "Nou, gemakkelijk niet hoor, want Rapke dacht dat de GPS een autoradio was en heeft hem compleet ontregeld !".
Mevrouw Brommi had geen oor naar de klacht van de notaris uit Stavele en sprak : "Laten we even wachten met het apéritief tot we voltallig zijn."
Na enkele minuten kwam Rapzwans, zijn broek dichtknopend het restaurant weer binnen. Hij keek even rond en begaf zich toen doelbewust naar het enige tafeltje dat bezet was. "Maar verdorie, wie dat we daar hebben" riep hij verheugd uit, "Madame Bommeke, hahaha, da's lang geleden he !" Hij plofte naast haar neer en sloeg plagend op haar dijbeen. De blik in de ogen van mevrouw Brommi had notaris Drog moeten waarschuwen, maar deed het niet. Ridderlijk riep hij uit : "Hou een beetje je manieren boerke !"
Dit viel niet in goede aarde bij de deftige dame : "Mijnheer de notaris alstublieft, de heer Rapzwans is onze gast !" En zich tot de gast wendend : "Goede middag mijnheer Rapzwans, en vertel eens, hoe is het nog in de Westhoek ?"
Wordt vervolgd
Mevrouw Brommi, geen mens van halve maatregelen, had notaris Drog de opdracht gegeven om het volledige restaurant af te huren, ten einde in alle rust de voorwaarden van de schenking te kunnen bespreken.
Het was prachtig weer, en de glazen deuren van het etablissement stonden uitnodigend open toen de porsche 911 van notaris Graaggedaan de inrit opdraaide. Plaats genoeg op de parking waar slechts een Bentley stond geparkeerd, compleet met verveeld kijkende chauffeur. Er vlak naast stond de mercedes 300 SL van notaris B.Drog. Sjieke wagens in elk geval, zeker passend in deze omgeving. Maar ook het restaurant zelf moest niet onderdoen wat luxe betrof.
Rapke zag dit alles niet. De lange rit vanuit de Westhoek had het uiterste gevergd van zijn blaas en hij moest dringend. Zonder acht te slaan op de aanwezigen in de zaal liep hij rechtdoor richting toiletten.
Mevrouw Brommi merkte op : " Ik geloof dat ik mijnheer Rapzwans heb zien passeren". Notaris Graaggedaan vervoegde het gezelschap en stelde zich voor. Hij werd hartelijk begroet door zijn collega met de vraag : "En, waarde confrater, hebt u het gemakkelijk gevonden?" "Nou, gemakkelijk niet hoor, want Rapke dacht dat de GPS een autoradio was en heeft hem compleet ontregeld !".
Mevrouw Brommi had geen oor naar de klacht van de notaris uit Stavele en sprak : "Laten we even wachten met het apéritief tot we voltallig zijn."
Na enkele minuten kwam Rapzwans, zijn broek dichtknopend het restaurant weer binnen. Hij keek even rond en begaf zich toen doelbewust naar het enige tafeltje dat bezet was. "Maar verdorie, wie dat we daar hebben" riep hij verheugd uit, "Madame Bommeke, hahaha, da's lang geleden he !" Hij plofte naast haar neer en sloeg plagend op haar dijbeen. De blik in de ogen van mevrouw Brommi had notaris Drog moeten waarschuwen, maar deed het niet. Ridderlijk riep hij uit : "Hou een beetje je manieren boerke !"
Dit viel niet in goede aarde bij de deftige dame : "Mijnheer de notaris alstublieft, de heer Rapzwans is onze gast !" En zich tot de gast wendend : "Goede middag mijnheer Rapzwans, en vertel eens, hoe is het nog in de Westhoek ?"
Wordt vervolgd
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
neske, ge moet niet rieken aan rapke,neske schreef:Ja zeg nu Bomi bij de rijke mensen is zal ze ons niet meer bezien denk ik.
Tof verteld, rapke,Wie had dat nu gedacht zeg van Bomi?
Zoals elk jaar komt de sint ook bij de senioren,er staat een klein groepje te wachten en te zingen als de sint binnenkomt: "Hij komt, hij komt, onze allerbeste vriend...De sint knikt fier en gaat naar hen toe. "Mijn hemel, het zijn allemaal vrouwen!" roept hem. "Wij niet" roepen er twee zwaar(der) stemmen. "Wie zijn jullie?" De kleinste zegt:"Ik ben Klein Rapke en deze met zijn dikke snor, dat is Abroz" De sint vraagt de vrouwtjes naar hun naam, ééntje komt naar voren en zegt: "Ik ben Ria en ik ben getrouwd met de Leo en we wonen tegen Aantwaarpe en onze tuin...een dame met gezag zegt "'t is allang goed Ria, dat verhaal kennen we al. De sint denkt dat is een vrouwtje met pit "wie ben jij?"Ik ben Bomi en de bazin van dit kippenhok! Een madammeke helemaal in 't blauw duwt er twee anderen naar voren zeggende: "Dit is Assa en Gustilpe, dat zijn de braafste en ik ben Omaha en ik schrijf altijd in 't blauw. Daar komt de strenge juf Mathilda binnen met Schrijfster (die nog straf moest schrijven).
Abroz loert door het raam en zegt:" Oh, dat is Neskedie over de Rap aan het vertellen is. Het vrouwvolk hoort de naam "rap" en iedereen snelt zo vlug ze kunnen (want het zijn geen piepjonge meisjes meer) naar buiten, want dat verhaal willen ze echt niet missen...
GE KUNT ER BEST AAN TIPPEN.
Een vlijtige student ben je geweest.
Pas op, want ons Bomi en ook rapke krijgen geduchte concurrentie.
En rapke zelf, met zijn "SCHENKING" en het schoon verhaal van zijne vriend Roberke en Peske,
ge moet er maar opkomen hé. Zoals ik al schreef, GRANDIOOS.
maar, LIEVE DAMES, we laten ons niet doen hé,
als WIJ al ons talent aan ELKAAR BREIEN,
dan kan zelfs een heerschap als Rapmans,
daar niet aan weerstaan.
baaj de weej, mijne spraakcomputer is al naar de vaantjes,
de kater van de buren heeft er mee gespeeld,
en nu zegt hij, de pc, alleen nog maar, MIAUW, miauw, miauw en dan valt hij stil.
Er is geen zinnig woord meer uit te krijgen.
Rapke en assa en mathilda dat kon hij al zo mooi zeggen,
maar met omaha, schrijfster en vooral met gustilpe had hij het moeilijker.
Toegegeven, da's ni zo gemakkelijk hé
"Tanteke" zei hij op zo'n flemerige manier, de deugniet, maar Bomiiii,
dat zong hij met een lange iiiiieee.
Dus mijn leven gaat verder zonder spraaktechnologie.
Vandaar dat ik hier weer zit te typen, tegen de sterren op.
Allé, ik wens U allemaal een mooie avond en tot nog eens,
tante
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
Mag ik nog even tussendoor herhalen wat ik al gezegd heb ? Indien iemand onder u veronderstelt dat mevrouw Brommi één en dezelfde persoon is als ons aller Bomi, dan slaat die de plank volledig mis.
Ik wou dat maar even vermelden met het zicht op de volgende delen van het Hasseltse verhaal, waar mevrouw Brommi in een steeds maar slechter daglicht zal komen te staan. U bent verwittigd.
DUS mevrouw Brommi is zeer zeker mijn allerbestebovenstebestedierbare vriendin Bomi niet!!!!!!!!
Dit wou ik even terloops gezegd hebben
Ik wou dat maar even vermelden met het zicht op de volgende delen van het Hasseltse verhaal, waar mevrouw Brommi in een steeds maar slechter daglicht zal komen te staan. U bent verwittigd.
DUS mevrouw Brommi is zeer zeker mijn allerbestebovenstebestedierbare vriendin Bomi niet!!!!!!!!
Dit wou ik even terloops gezegd hebben
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
Rapke !!!
Verzonnen ???

Wie zit er met een pijnlijke teen ik toch wel he! En nog iets nu heb je gelezen hoe erg dat klein rapke ( voor mij Célestin ) aan mij gehecht is.
Sinterklaas, goed heilige man, ouwe vent ja!' t Is ter aan te merken dat die man eeuwen oud is, hij is zo blind als nen otter, kloppen op de grond?
Neske had ge die nu niet één tegelke verder kunnen doen kloppen naar rechts of links of een beetje naar voren of naar achter maar nee juist op het grootste arm schaap haren teen, dat kost u invaliditeit he!
Ah ja 'k ben werkonbekwaam nu, wie moet er nu soep koken, en pannenkoeken bakken mijn kleinkinderen villen u levend! Zeker weten.
Voor de rest felicitaties, g'had beter iets minder goed geschreven dan had ik nu geen teenpijn ha ha
Super de luxe geschreven ( behalve dat van die teen he! )
Maar ik heb nog iets gevonden in mijn mappeke kijk maar eens, zou je ventje iets kwijt zijn??????
- - - - - --
Dat is een bevriend iemand van de schrijver van het bosverhaal, en de fiets die kapot was, die € 10, en de vrijage in de trein van 5u of zoiets, je weet wel.
Groetjes,
Bomike
-
Rapke !!!
Verzonnen ???

Wie zit er met een pijnlijke teen ik toch wel he! En nog iets nu heb je gelezen hoe erg dat klein rapke ( voor mij Célestin ) aan mij gehecht is.
Sinterklaas, goed heilige man, ouwe vent ja!' t Is ter aan te merken dat die man eeuwen oud is, hij is zo blind als nen otter, kloppen op de grond?
Neske had ge die nu niet één tegelke verder kunnen doen kloppen naar rechts of links of een beetje naar voren of naar achter maar nee juist op het grootste arm schaap haren teen, dat kost u invaliditeit he!
Ah ja 'k ben werkonbekwaam nu, wie moet er nu soep koken, en pannenkoeken bakken mijn kleinkinderen villen u levend! Zeker weten.
Voor de rest felicitaties, g'had beter iets minder goed geschreven dan had ik nu geen teenpijn ha ha
Super de luxe geschreven ( behalve dat van die teen he! )
Maar ik heb nog iets gevonden in mijn mappeke kijk maar eens, zou je ventje iets kwijt zijn??????
- - - - - --

Dat is een bevriend iemand van de schrijver van het bosverhaal, en de fiets die kapot was, die € 10, en de vrijage in de trein van 5u of zoiets, je weet wel.
Groetjes,
Bomike
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!