nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

02 dec 2008, 18:04

Ik neem alles terug wat ik gezegd heb :twisted: Mevrouw Brommi IS WEL DEGELIJK ons Bomi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rapke

Bomi

02 dec 2008, 18:33

-
-

Natuuuuuuurrrrlijk is dat Bomi, jiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaa!!

een rol op mijn lijf geschreven ( lol )

en maak nu maar dat we in dat restaurant zijn want ik heb honger, geen eten, geen cent he!
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

02 dec 2008, 18:53

DE SCHENKING (deel 5)

Mevrouw Brommi vroeg aan Rapzwans hoe het nog was in de Westhoek

"Ewel Bommeke, der verandert daar niet veel he. Hoe lang is't geleden dat ge nog in uw bos geweest zijt ? Een jaar of vier, vijf zekers ? We zijn der toen nog samen gaan wandelen" -- een elleboogstoot -- "weet ge 't nog ?" 'Bommeke' wist het blijkbaar nog goed genoeg, want ze bloosde.
"Mevrouw Brommi ..." probeerde notaris B.Drog nog, maar de dame wuifde hem stil met één hand.
"Zeg Rapzwans, staat dat boswachtershuisje daar nog ?" Rapke knipoogde veelbetekenend : "Natuurlijk dadde Bommeke, en die matrasse ligt daar ook nog altijd zunne !" Hierbij kneep hij schalks in haar blote bovenarm. Mevrouw Brommi leunde genietend achterover in de zachte stoel. "Jaaa, die matras, hahahaha..." maar toen opeens weer ernstig : "En notaris, het apéritief al besteld ?"
Bernard had nog niets besteld, overdonderd als hij was door het heftige weerzien, was hij zelfs even vergeten dat hij in het duurste restaurant van Hasselt zat.
"Voor mij een pintje, en voor u ene van de paters van Westvleteren zekers ?" en lachend schoof hij wat dichter naar zijn tafelgenote toe.
Notaris Graaggedaan had twee zaken opgemerkt. Ten eerste de meer dan vriendschappelijke verstandhouding tussen Rapke en de gastvrouw, en ten tweede de afgunstige blikken van zijn collega. "Nou doe mij dan maar een porto'tje" lachte hij.
Notaris Drog deed met tegenzin de bestelling en vernam tot zijn genoegen dat 'de westvleterse' niet beschikbaar was. Met enig leedvermaak deelde hij het gezelschap mede dat dit soort bier niet paste in zo'n sjiek restaurant.
"Zeg Bommeke, wat is dat hier voor een kot ?" Rapke wist natuurlijk dat dit lekkere bier enkel verkrijgbaar was in het klooster zelf en in de aanpalende winkel. Hij bukte zich en pakte een oude canvas rugzak op, waaruit hij een fles en een bolglas toverde. "Chance da'k daaraan gedacht heb he Bommeke" riep hij uit en schonk voorzichtig de twaalf graden sterke godendrank in het glas, waarna hij het schuimende vocht naar de verlangende lippen van mevrouw Brommi bracht. Met twee handen het glas omvattend en daarbij Rapkes' rechterhand gevangen houdend dronk ze gulzig van het bruine vocht, waarbij ze hem diep in zijn blinkende oogjes keek. Nadat Rapzwans het glas weer had neer gezet likte 'Bommeke' genietend haar lippen af en gaf toe dat het inderdaad een chance was.
Notaris B.Drog had dit alles met stijgende verontwaardiging en ongeloof aanschouwd. De dame die hier recht tegenover hem zat leek in niets meer op de edele vrouwe die hij een week geleden had leren kennen.
Gelukkig kon hij zijn savoir - vivre ten toon spreiden toen de maître de gewenste menu kwam opnemen. De notaris sprak tegen niemand in het bijzonder : "Mag ik veronderstellen dat we allen dezelfde menu nemen ?"
Collega Graaggedaan nipte instemmend aan zijn porto terwijl mevrouw Brommi enkel oog had voor Rapzwans, die het eigenlijk niets kon schelen wat hij op zijn teljoor kreeg.
Drog bestelde een vijfgangen menu met de duurste ingrediënten die er te vinden waren. Als hij zijn uitverkorene niet kon krijgen dan zou hij op zijn minst toch wel lekker eten. Mevrouw Brommi was ondertussen al aan haar tweede 12° begonnen. "Laten we even de details van de schenking bespreken." Daarbij knipoogde ze naar beide notarissen, waaruit dezen besloten dat een derde bruine pater nefast zou kunnen zijn voor de verdere onderhandelingen. Mevrouw Brommi had haar wensen echter reeds vooraf in het klad genoteerd en gaf aan elke notaris een copie. "Voilà, daar zult ge het mee moeten doen, alles staat er in !"
Met welwillende blik lonkte ze naar Rapzwans die voldaan achterover leunde.
De twee jonge vrouwen die samen het restaurant runden hadden al gemerkt dat de deftige dame steeds ondeftiger werd naargelang het peil in haar glas daalde. Rapzwans ontkurkte een derde flesje.

Wordt vervolgd

schrijfster

02 dec 2008, 19:57

neske hallo ik heb al veel van je en over jou :wink: gelezen.Jou verhaal over sinterklaas was de slagroom op de taart jullie rooien het samen wel :wink: ik heb een vraagje :idea: neske red jij het wel met je manneke! potdorie volgens mij heb jij de handjes vol met hem,
en hij ziet kans half seniorennet om zijn vingerkes te draaien!
ps.krijgt jou verhaal ook een vervolg al je de kans krijgt tenminste hihi
veel groetjes van schrijfster.
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.

schrijfster

02 dec 2008, 20:09

rapke wilde jouw nog snel even vragen ga je wraak nemen :roll:
ik heb alleen bij mijn eerdere topic een balletje opgegooit maar jou balletje terug zit geloof ik een lontje aan groetjes schrijfster 8)
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.

rapke

02 dec 2008, 20:13

't Is niet zo erg als het lijkt hoor Schrijfster. Gij zult er zelfs nog heel goed uit komen, in tegenstelling tot mijn allerbestebovenstebeste vriendin Bomi, dus wees maar gerust, geen lontjes aan dat balleke :wink:

neske

02 dec 2008, 20:15

Ja, het gaat beginnen... :lol: :lol:
Haat en liefde liggen dicht tegen elkaar Bomi en de Rap..... :roll:

We want more, we want more, zeg zouden jullie nu eens niet meeroepen!
Bomike, sorry van je teentje hoor, ge krijgt van mij een cadeautje voor je sinterklaas, een doos (grote) EHBO, het zal nog wel van pas komen.

En ons Boke ocharme gij krijgt ook iets hoor, wat denk je van een doos stylo's? (ook een grote ingeval je ze weer verliest)

Voor Ria, wat moet je daar aan geven joh, geen kooitjes meer zeker? Op e-bay eens iets zoeken :roll:

Assaatje en Gustilpe een doos pralines? Ieder een grote van Leonidas.
Schrijvertje, jij zal ook wel iets krijgen, wat dat zie ik wel, het zal zeker meer zijn dan je in Holland krijgt. :lol:
En voor de Rap, een groter notitieboek?? en een staande ovatie!
We zullen afspreken wanneer en om hoe laat ieder aan zijn pc gaat "rechtstaan" oké?

Ik heb al spijt dat ik het treinverhaal laten lezen heb, nu gaat elke morgen om klokslag 5 uur de wekker hier af. Goed dat we ons huis hebben laten isoleren.. niet tegen de koude maar tegen het lawaai. :lol:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke

02 dec 2008, 20:22

Als ik kan zal ik het verhaal van Bomi heu mevrouw Brommi bedoel ik straks nog verder schrijven. Ik kan bijna zelf niet meer wachten om te zien wat er nog allemaal met dat chichi madam gebeurt (ik bedoel Brommi, niet Bomi he). Eigenlijk spijtig dat het al geschreven is in 't klad, want die eksteroog had ik mss ook wel kunnen gebruiken.

En Neske, echt waar goed gedaan, dat werk met de sint. Maar waarom altijd de Rap daar bijsleuren, ik was daar in geen mijlen in de omtrek, ik zou niet durven!!!!!!

rapke

02 dec 2008, 20:24

neske schreef:Haat en liefde liggen dicht tegen elkaar Bomi en de Rap..... :roll:

lol:[/size]
Ge moogt daar zeker van zijn Neske :lol:

neske

02 dec 2008, 20:31

Maar jongske toch, heb je niet goed gelezen? :roll: IK was terug een nieuw intervieuw aan 't geven aan de P.. ge kent hem wel. :evil:
Maar nu wacht ik zenne, eerst het uwe. :wink:
En dan zullen de maskes jou hier eens leren kennen zie. :twisted:

rapke

02 dec 2008, 20:41

Nes, ik begin er maar in een uurke of zo aan, of twee of drie uurkes, doe maar gerust, bij Rapke is 't altijd LADY'S FIRST (ge kunt nooit weten of er geen nagel ligt, of een riooldeksel open is, of er een zware camion om de hoek schuift)

neske

02 dec 2008, 20:48

Sinterklaas, goed heilige man, ouwe vent ja!' t Is ter aan te merken dat die man eeuwen oud is, hij is zo blind als nen otter, kloppen op de grond?
Neske had ge die nu niet één tegelke verder kunnen doen kloppen naar rechts of links of een beetje naar voren of naar achter maar nee juist op het grootste arm schaap haren teen, dat kost u invaliditeit he!
Bomike, dan had ik niet zo kunnen lachen :lol: Ah ja 'k ben werkonbekwaam nu, wie moet er nu soep koken, en pannenkoeken bakken mijn kleinkinderen villen u levend! Zeker weten.

Maar ik heb nog iets gevonden in mijn mappeke kijk maar eens, zou je ventje iets kwijt zijn??????
Neeeje, geen treintjes meer in MIJN huis! :evil:

We krijgen de rap zijn manieren ook al, er een zin tussen lappen.

rapke

02 dec 2008, 20:51

De Rap zijn manieren ? Ja, maar de Rap doet dat overzichtelijk en niet gelijk Neske alles door elkaar. 'tIs pertank nog geen vijf na vijf ?????? :twisted:

Assa

02 dec 2008, 20:53

Hey Rapke,

Nu begint er spanning in te komen,Brommi verliefd tot achter haar oren :lol: maar de gevolgen van dat derde fleske wil ik wel zien,van die deftige Madam zal niet veel over blijven,

Neske,dat is lief van de Leonidas,maar sorry hoor ik lust dat niet :oops:
schrijf maar een vervolg van de sint :wink:

Avondgroetjes aan iedereen :) assa
Groetjes van assa

rapke

02 dec 2008, 21:00

Assa, veel vertrouwen in Bomi's drinkcapaciteiten hebt gij precies ook niet :lol: