mijmeringen
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
lieve Gustilpe,
Vandaag is de dag na gisteren,
de uren die morgen voorafgaan,
opeenvolgende seconden, waarvan hun
statige tellen wisselen in lach en traan.
bo
Vandaag is de dag na gisteren,
de uren die morgen voorafgaan,
opeenvolgende seconden, waarvan hun
statige tellen wisselen in lach en traan.
bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
lotte,
zeer mooi hoor jouw plaatje, bedankt dat ik jou hier mag zien!
Rankje,
de lente valt niet meer te stoppen, mooie ppt van Alter, bedankt om het te plaatsen.
bo'ke,
tijd valt ook niet te stoppen,
je zegt het mooi en realistisch 'waarvan hun statige tellen wisselen in lach en traan'
zo is het leven!
BEDANKT!

een fijn zonnig weekend voor jullie,
we proberen er ook van te genieten!
gustilpe
zeer mooi hoor jouw plaatje, bedankt dat ik jou hier mag zien!
Rankje,
de lente valt niet meer te stoppen, mooie ppt van Alter, bedankt om het te plaatsen.
bo'ke,
tijd valt ook niet te stoppen,
je zegt het mooi en realistisch 'waarvan hun statige tellen wisselen in lach en traan'
zo is het leven!
BEDANKT!

een fijn zonnig weekend voor jullie,
we proberen er ook van te genieten!
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
Assa,
'lente in blauw', mooi hoor, ik sta soms versteld van jouw creativiteit!
Heel fijn dat je dit hier plaatst!
Bedankt!
Zondag 22 maart WERELDWATERDAG
Terwijl grote delen van Europa onverantwoord veel water uit de kraan laten stromen hebben 1,1 miljard mensen geen toegang tot veilig drinkwater. In regio’s waar er een gebrek aan drinkwater is, laaien bovendien steeds vaker conflicten op.
Volgens de Duitse socioloog Harald Welzer wordt de 21ste eeuw geteisterd door oorlog, geweld en miljoenen klimaatvluchtelingen. In zijn onheilspellende boek De Klimaatoorlogen beschrijft hij de opwarming van de aarde als bron van dood en verderf.
Woestijnen rukken op en steeds minder mensen zullen toegang hebben tot drinkbaar water.
Grote delen van Afrika, Azië, Zuid-Amerika en de eilanden in de Stille Oceaan zullen door de opwarming van de aarde onbewoonbaar worden.
Naar aanleiding van Wereldwaterdag promoot TMVW het drinken van kraantjeswater:
1. Het is goedkoop. Uit m3 water haal je 1.000 liter of zo’n 4.000 glazen. Gemiddeld kost één liter nooit meer dan 0,4 cent; dit is 0,1 cent per glas.
2. Het wordt voortdurend gecontroleerd op meer dan 60 eigenschappen. Voor elk van deze eigenschappen bestaan uiterst strenge normen, die wij wet zijn vastglegd.
3. Het is ecologisch. Kraantjeswater drinken betekent: minder belasting voor het mileiu en ook u PMD zak is minder snel vol.
Bij een blinde proef smaken de meeste mensen vaak geen verschil tussen flessen- en kraantjeswater. In een handomdraai stroomt vers drinkwater uit uw kraan.
Het gaat dus puur om gewoonte, zo zegt TMVW.
Iedereen kon zich laten inschrijven voor het gratis afhalen van een waterkan.
Mijn schoondochter schreef mij in en bracht de waterkaraf aan huis.
Ze past in de deur van de koelkast en mag in de vaatwas. Ze is gemaakt van volledig recycleerbare kunststof.
gustlpe
'lente in blauw', mooi hoor, ik sta soms versteld van jouw creativiteit!
Heel fijn dat je dit hier plaatst!
Bedankt!
Zondag 22 maart WERELDWATERDAG
Terwijl grote delen van Europa onverantwoord veel water uit de kraan laten stromen hebben 1,1 miljard mensen geen toegang tot veilig drinkwater. In regio’s waar er een gebrek aan drinkwater is, laaien bovendien steeds vaker conflicten op.
Volgens de Duitse socioloog Harald Welzer wordt de 21ste eeuw geteisterd door oorlog, geweld en miljoenen klimaatvluchtelingen. In zijn onheilspellende boek De Klimaatoorlogen beschrijft hij de opwarming van de aarde als bron van dood en verderf.
Woestijnen rukken op en steeds minder mensen zullen toegang hebben tot drinkbaar water.
Grote delen van Afrika, Azië, Zuid-Amerika en de eilanden in de Stille Oceaan zullen door de opwarming van de aarde onbewoonbaar worden.
Naar aanleiding van Wereldwaterdag promoot TMVW het drinken van kraantjeswater:
1. Het is goedkoop. Uit m3 water haal je 1.000 liter of zo’n 4.000 glazen. Gemiddeld kost één liter nooit meer dan 0,4 cent; dit is 0,1 cent per glas.
2. Het wordt voortdurend gecontroleerd op meer dan 60 eigenschappen. Voor elk van deze eigenschappen bestaan uiterst strenge normen, die wij wet zijn vastglegd.
3. Het is ecologisch. Kraantjeswater drinken betekent: minder belasting voor het mileiu en ook u PMD zak is minder snel vol.
Bij een blinde proef smaken de meeste mensen vaak geen verschil tussen flessen- en kraantjeswater. In een handomdraai stroomt vers drinkwater uit uw kraan.
Het gaat dus puur om gewoonte, zo zegt TMVW.
Iedereen kon zich laten inschrijven voor het gratis afhalen van een waterkan.
Mijn schoondochter schreef mij in en bracht de waterkaraf aan huis.
Ze past in de deur van de koelkast en mag in de vaatwas. Ze is gemaakt van volledig recycleerbare kunststof.
gustlpe
-
Vandaag 22 maart had het ontbijtbuffet plaats ten voordele van het schooltje in Peru waar ik het hier al meermaals over had.
Het werd een overweldigend succes.
Enkele maanden geleden rijpte het idee voor een ontbijtbuffet. Zonder enige ervaring begonnen we er aan. We verspreiden info per mail, maakten mond aan mond reclame, verspreiden enige flyers, hingen affiches op in kerken en zalen in Ternat.
We vroegen de mensen in te schrijven en te betalen op voorhand. Tot een paar weken geleden hadden we slechts 30 inschrijvingen.
Dan kwam plots het keerpunt. De laatste twee weken was ik heel veel aan het pc’ke, meermaals daags onze lijsten aanpassen, de bankrekening controleren en noteren enz,
Tot gisterenavond laat kwamen zelfs nog telefoontjes binnen en vandaag dienden zich nog een tiental mensen aan, niet-ingeschrevenen.
Ik ben zeer gelukkig met de vele medewerkers die zich spontaan en gratis aanboden.
Uiteindelijk konden we 170 mensen een uitgebreid ontbijt aanbieden.
Ze waren zeer tevreden met het rijk aanbod van warm tot koud buffet en een rijke schakering aan broodjes en koeken, waarvoor we veel lof kregen.
Het resultaat kennen we nog niet, de rekeningen moeten nog betaald maar dat het succesvol zal zijn dat is zeker!
Het schooltje in Cajamarca en de arbeidende kinderen zullen er wel bij varen, dat is tenslotte de bedoeling.
Een zeer geslaagde voormiddag, waarvoor heel veel dank!
moe maar gelukkig wens ik iedereen nog een fijne rest van de zondag!
gustilpe
Het werd een overweldigend succes.
Enkele maanden geleden rijpte het idee voor een ontbijtbuffet. Zonder enige ervaring begonnen we er aan. We verspreiden info per mail, maakten mond aan mond reclame, verspreiden enige flyers, hingen affiches op in kerken en zalen in Ternat.
We vroegen de mensen in te schrijven en te betalen op voorhand. Tot een paar weken geleden hadden we slechts 30 inschrijvingen.
Dan kwam plots het keerpunt. De laatste twee weken was ik heel veel aan het pc’ke, meermaals daags onze lijsten aanpassen, de bankrekening controleren en noteren enz,
Tot gisterenavond laat kwamen zelfs nog telefoontjes binnen en vandaag dienden zich nog een tiental mensen aan, niet-ingeschrevenen.
Ik ben zeer gelukkig met de vele medewerkers die zich spontaan en gratis aanboden.
Uiteindelijk konden we 170 mensen een uitgebreid ontbijt aanbieden.
Ze waren zeer tevreden met het rijk aanbod van warm tot koud buffet en een rijke schakering aan broodjes en koeken, waarvoor we veel lof kregen.
Het resultaat kennen we nog niet, de rekeningen moeten nog betaald maar dat het succesvol zal zijn dat is zeker!
Het schooltje in Cajamarca en de arbeidende kinderen zullen er wel bij varen, dat is tenslotte de bedoeling.
Een zeer geslaagde voormiddag, waarvoor heel veel dank!
moe maar gelukkig wens ik iedereen nog een fijne rest van de zondag!
gustilpe
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Fantastisch Gustilpe, hoe jullie dat weer klaar hebben gespeeld.
Een dikke proficiat. Ik wens jullie dan ook een mooi financieel resultaat toe,
ten bate van het schooltje in Peru.
Lieve groet,
ria
Een dikke proficiat. Ik wens jullie dan ook een mooi financieel resultaat toe,
ten bate van het schooltje in Peru.
Lieve groet,
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.