mijmeringen 2
-
Norman12 - Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00
-
schrijfster - Lid geworden op: 26 sep 2008, 16:16

gustilpe,
veel geluk met het volbrengen met een mooie,
maar misschien ook vaak een vermoeiende droom!
Een mooie foto uit Peru gevonden,
deze mensen doen vrijwilligers werk daar.
Schrijnende beelden heb ik gezien,
die men maar liever niet hier plaatst.
vandaar voor jullie werk veel respect!
Kom weer behouden terug, lieve groet schrijfster.
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Gustilpe,
jouw namiddag start
tussen armoede en smart
maar jij maakt er vele kinderogen
blij; ze zijn door je hulp opgetogen
een lieve groet
bo'ke
jouw namiddag start
tussen armoede en smart
maar jij maakt er vele kinderogen
blij; ze zijn door je hulp opgetogen
een lieve groet
bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Terug uit Peru:

bo'ke, Bomike, Assa, Norman, Neske, schrijfster,
zoveel moois mocht ik ontvangen tijdens mijn afwezigheid,
heel veel dank!
Weldra breng ik het relaas over mijn belevenissen, eerst enkele dagen rusten!
gustilpe
bo'ke, Bomike, Assa, Norman, Neske, schrijfster,
zoveel moois mocht ik ontvangen tijdens mijn afwezigheid,
heel veel dank!
Weldra breng ik het relaas over mijn belevenissen, eerst enkele dagen rusten!
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
schrijfster - Lid geworden op: 26 sep 2008, 16:16
Welkom terug jullie,
gelukkig weer een behouden aankomst!
Nu zal ik, nog vol ongeduld wachten op je verhalen,
maar rust eerst maar eens lekker uit.
Lieve groet schrijfster
gelukkig weer een behouden aankomst!
Nu zal ik, nog vol ongeduld wachten op je verhalen,
maar rust eerst maar eens lekker uit.
Lieve groet schrijfster
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Elisa, schrijfster, Assa, Nele,
bedankt voor het bezoekje, voor wat jullie schreven en de de mooie prenten!
Ik kom met een deel:
PERU
Doel: een inleefreis en projectbezoek
6 juli: na een lange reis kom ik eindelijk in Lima aan, de eerste maal in mijn leven zover alleen gereisd. Myriam mijn contactpersoon haalt mij op bij de luchthaven.
Ze ontvangt mij op haar flatje waar een ontbijt staat te wachten.
Ze brengt mij enkele onthutsende verhalen, het platteland gaat niet vooruit, er is een groot gebrek aan scholing en opvoeding. Mensen denken niet vooruit, deze winter stierven al een 300 kinderen door de koude, waarom isoleren ze hun huisjes niet, nergens is er verwarming. Het is een oud zeer, telkens opnieuw. Waarom blijven mensen zo hoog wonen, ook hun lama’s sterven, waarom spreekt men niet af om de dieren samen te plaatsen in lagere gebieden. Peruanen denken dat de Staat alles moet regelen, ze nemen geen initiatieven.
Ik word onmiddellijk ondergedompeld in de realiteit van dit prachtige geheimvolle land.
Na het ontbijt bezoeken we samen de oude stad:
Lima, een stad van 8 miljoen mensen. Winter, smog valt ’s morgens, de straten ogen nat hoewel het hier nooit regent.
Lima, een stad van extremen, van superrijken, van bittere armoede.
De sterke groei van de laatste decennia komt vooral door de plattelandsbewoners die naar de stad trekken in de hoop er werk en een nieuwe toekomst te vinden. Voor de meesten onder hen is er echter geen werk of woonruimte. Noodgedwongen vestigen ze zich in de buitenwijken waar ze een stuk grond kraken en van palen en golfplaten of rieten matten een onderkomen maken. De Peruaanse regering draagt bij tot die ongebreidelde groei want men weet dat er na verloop van jaren toch wegen worden aangelegd en de andere noodzakelijke infrastructuur als elektriciteit en water aanwezig zal zijn, maar toch blijft hier de armoede en het vuil heersen.
We bezoeken de koloniale stad, ooit een oord van vervuiling en criminaliteit, werd door de aanwezigheid van geüniformeerde toezichthouders sterk verbeterd. Ook de gebouwen werden aangepakt en vervallen balkonnetjes zorgvuldig gerestaureerd.
Parken worden proper maar door het toenemende verkeer is er sterke luchtvervuiling. De stad is overvol. Miraflores, nog kort geleden de wijk van de rijken veranderd van uitzicht. Aantrekkelijke koloniale huizen verdwijnen en maken plaats voor hoogbouw. De stad verliest haar uitzicht. Rijken verhuizen verder naar een nieuwere wijken. Er komen steeds nieuwe bidonvilles bij in de omliggende bergen, de stad deint verder uit en daarmee ook de armoe.

1. het presidentiële paleis; 2. de kathedraal; 3. dit plein was een oord van criminaliteit en drugs, de stad renoveerde het plein, de criminaliteit is nagenoeg verdwenen; 4. gerenoveerde balkonnetjes

1. een sloppenwijk op de heuvel; 2. schoenpoetsers
wordt vervolgd.....
bedankt voor het bezoekje, voor wat jullie schreven en de de mooie prenten!
Ik kom met een deel:
PERU
Doel: een inleefreis en projectbezoek
6 juli: na een lange reis kom ik eindelijk in Lima aan, de eerste maal in mijn leven zover alleen gereisd. Myriam mijn contactpersoon haalt mij op bij de luchthaven.
Ze ontvangt mij op haar flatje waar een ontbijt staat te wachten.
Ze brengt mij enkele onthutsende verhalen, het platteland gaat niet vooruit, er is een groot gebrek aan scholing en opvoeding. Mensen denken niet vooruit, deze winter stierven al een 300 kinderen door de koude, waarom isoleren ze hun huisjes niet, nergens is er verwarming. Het is een oud zeer, telkens opnieuw. Waarom blijven mensen zo hoog wonen, ook hun lama’s sterven, waarom spreekt men niet af om de dieren samen te plaatsen in lagere gebieden. Peruanen denken dat de Staat alles moet regelen, ze nemen geen initiatieven.
Ik word onmiddellijk ondergedompeld in de realiteit van dit prachtige geheimvolle land.
Na het ontbijt bezoeken we samen de oude stad:
Lima, een stad van 8 miljoen mensen. Winter, smog valt ’s morgens, de straten ogen nat hoewel het hier nooit regent.
Lima, een stad van extremen, van superrijken, van bittere armoede.
De sterke groei van de laatste decennia komt vooral door de plattelandsbewoners die naar de stad trekken in de hoop er werk en een nieuwe toekomst te vinden. Voor de meesten onder hen is er echter geen werk of woonruimte. Noodgedwongen vestigen ze zich in de buitenwijken waar ze een stuk grond kraken en van palen en golfplaten of rieten matten een onderkomen maken. De Peruaanse regering draagt bij tot die ongebreidelde groei want men weet dat er na verloop van jaren toch wegen worden aangelegd en de andere noodzakelijke infrastructuur als elektriciteit en water aanwezig zal zijn, maar toch blijft hier de armoede en het vuil heersen.
We bezoeken de koloniale stad, ooit een oord van vervuiling en criminaliteit, werd door de aanwezigheid van geüniformeerde toezichthouders sterk verbeterd. Ook de gebouwen werden aangepakt en vervallen balkonnetjes zorgvuldig gerestaureerd.
Parken worden proper maar door het toenemende verkeer is er sterke luchtvervuiling. De stad is overvol. Miraflores, nog kort geleden de wijk van de rijken veranderd van uitzicht. Aantrekkelijke koloniale huizen verdwijnen en maken plaats voor hoogbouw. De stad verliest haar uitzicht. Rijken verhuizen verder naar een nieuwere wijken. Er komen steeds nieuwe bidonvilles bij in de omliggende bergen, de stad deint verder uit en daarmee ook de armoe.

1. het presidentiële paleis; 2. de kathedraal; 3. dit plein was een oord van criminaliteit en drugs, de stad renoveerde het plein, de criminaliteit is nagenoeg verdwenen; 4. gerenoveerde balkonnetjes

1. een sloppenwijk op de heuvel; 2. schoenpoetsers
wordt vervolgd.....
Laatst gewijzigd door gustilpe op 10 aug 2010, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
vriendschap is het kostbaarste geschenk!