mijmeringen 2
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48

Even over de bermbloemen...
de gele zijn zeker boterbloemen en de rode...ik zie het niet zo scherp, maar hier in onze bermen bloeit momenteel de "wikke", paarsachtige kleine bloempkes en de stengel wikkelt zich rond andere plantjes...
mvg
Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
And you'll never walk alone...
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Assa,
ik geniet van jouw plaatjes, het jachtluipaard, zo zagen we hem liggen in Zuid-Afrika, en de vogel beide heel mooie werkjes! Bedankt!
elisa,
fijn dat je de boekbespreking kwam lezen en bedankt ook voor de stimulerende woorden, fijn!
Robbe,
bedankt, ik probeer een van die dagen een nieuwe grotere foto te trekken van de rode bloem!
Neske,
't is hier maar proberen wat op papier of liever op het scherm neer te zetten, de ene keer lukt het wat beter dan de andere keer, bedankt!

aan jullie allen een Zalige Pinksteren!
zonnige groetjes,
gustilpe
ik geniet van jouw plaatjes, het jachtluipaard, zo zagen we hem liggen in Zuid-Afrika, en de vogel beide heel mooie werkjes! Bedankt!
elisa,
fijn dat je de boekbespreking kwam lezen en bedankt ook voor de stimulerende woorden, fijn!
Robbe,
bedankt, ik probeer een van die dagen een nieuwe grotere foto te trekken van de rode bloem!
Neske,
't is hier maar proberen wat op papier of liever op het scherm neer te zetten, de ene keer lukt het wat beter dan de andere keer, bedankt!

aan jullie allen een Zalige Pinksteren!
zonnige groetjes,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
Robbe,
bedankt voor de mooie witte roos!
Nele,
een kruiwagen vol, mooi!
Assa,
weer een zeer mooi werkje, fijn!
ik kom jullie bedanken met roosjes uit de botanische tuin te Brussel!
Nog een mooie avond en een laat Zalig Pinksterfeest!
gustilpe

bedankt voor de mooie witte roos!
Nele,
een kruiwagen vol, mooi!
Assa,
weer een zeer mooi werkje, fijn!
ik kom jullie bedanken met roosjes uit de botanische tuin te Brussel!
Nog een mooie avond en een laat Zalig Pinksterfeest!
gustilpe
-
Bosrankje - Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42
Lieve Gustilpe,
We zijn weer graag in je topic komen wandelen....
Heel mooie teksten, foto's en illustraties zowel
van jou als van je bezoek(st)ers.
Met een kleine voorkeur voor de "clematis"
natuurlijk
Lieve lentegroetjes van Alter en Rankje
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
-
lief Rankje,
zeer bedankt voor de mooie ppt van de kamperfoelie met het elfje, wat lief!

Vandaag bezocht ik Brussel, mijn hoofdstad en hoofdstad van Europa, waar ik mijn eigen Vlaamse taal blijf spreken!
Brussel, de multiculturele stad waar ik mij vaak zelf vreemdeling voel.
Toch hou ik van jou, hoe vaak reeds slenterde ik door de straatjes en steegjes bij de Grote Markt, de Boterstraat, Vleesstraat, Broodstraat, Haringstraat, Grasmarkt, Beenhouwerstraat, ze verwijzen naar de waren welke vandaag en vroeger werden verkocht.
De Grote Markt en daarrond is door de eeuwen heen altijd een plaats geweest waar handelaars hun waar aan de man brengen.
Ook is de Grote Markt altijd een plaats geweest van grote spektakels, steekspelen, onthoofdingen, toneestukken, bloementapijten enz.
Op de Grote Markt, waarvan de wereldberoemde Franse schrijver Victor Hugo zei: "het mooiste schouwspel ter wereld" staat het gotische Stadhuis. Als je goed kijkt kan je zien dat de toegangspoort niet precies onder de toren staat. Er wordt verteld dat de architect, toen hij zich van de fout bewust werd, zich van de toren heeft gestort.
De toren, 91 m hoog, wordt beschouwd als een pareltje van gotische kunst. Hij bestaat uit vier verdiepingen die steeds smaller worden. Hij is verserd met torentjes, erkers, pinakels, hoge gotische vensters en helemaal bovenaan een opengewerkte spits. Op die spits staat de patroonheilige van de stad, Sint-Michiel die de draak doodt.
Verder vind je er het laatgotische Broodhuis en de gildenhuizen met weelderig versierde en vergulde gevels in Vlaamse barokstijl.

zeer bedankt voor de mooie ppt van de kamperfoelie met het elfje, wat lief!

Vandaag bezocht ik Brussel, mijn hoofdstad en hoofdstad van Europa, waar ik mijn eigen Vlaamse taal blijf spreken!
Brussel, de multiculturele stad waar ik mij vaak zelf vreemdeling voel.
Toch hou ik van jou, hoe vaak reeds slenterde ik door de straatjes en steegjes bij de Grote Markt, de Boterstraat, Vleesstraat, Broodstraat, Haringstraat, Grasmarkt, Beenhouwerstraat, ze verwijzen naar de waren welke vandaag en vroeger werden verkocht.
De Grote Markt en daarrond is door de eeuwen heen altijd een plaats geweest waar handelaars hun waar aan de man brengen.
Ook is de Grote Markt altijd een plaats geweest van grote spektakels, steekspelen, onthoofdingen, toneestukken, bloementapijten enz.
Op de Grote Markt, waarvan de wereldberoemde Franse schrijver Victor Hugo zei: "het mooiste schouwspel ter wereld" staat het gotische Stadhuis. Als je goed kijkt kan je zien dat de toegangspoort niet precies onder de toren staat. Er wordt verteld dat de architect, toen hij zich van de fout bewust werd, zich van de toren heeft gestort.
De toren, 91 m hoog, wordt beschouwd als een pareltje van gotische kunst. Hij bestaat uit vier verdiepingen die steeds smaller worden. Hij is verserd met torentjes, erkers, pinakels, hoge gotische vensters en helemaal bovenaan een opengewerkte spits. Op die spits staat de patroonheilige van de stad, Sint-Michiel die de draak doodt.
Verder vind je er het laatgotische Broodhuis en de gildenhuizen met weelderig versierde en vergulde gevels in Vlaamse barokstijl.

Laatst gewijzigd door gustilpe op 31 mei 2009, 21:33, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Neske,
bedankt voor het mooi werkje en zo'n mooie kleuren, heel fijn hoor!
natuurlijk ben ik nieuwsgierig naar het babytje, vandaag nog drie weken is de vermoedelijke datum, maar dan kan dat al elke dag hé.
Gisteren was ik nog bij zoon en schoondochter, alles is in gereedheid, ze hebben enkel nog geen namen, noch voor een jongen noch voor een meisje, het geslacht willen ze niet op voorhand kennen.
Mijn schoondochter moet nog één week werken.
Jij moet nog wat langer wachten hé Neske.
Als de telefoon gaat en het is mijn jongste zoon dan denk ik al...
maar ik moet geduld hebben en alles op zijn tijd!
nog een fijne avond verder!
gustilpe
bedankt voor het mooi werkje en zo'n mooie kleuren, heel fijn hoor!
natuurlijk ben ik nieuwsgierig naar het babytje, vandaag nog drie weken is de vermoedelijke datum, maar dan kan dat al elke dag hé.
Gisteren was ik nog bij zoon en schoondochter, alles is in gereedheid, ze hebben enkel nog geen namen, noch voor een jongen noch voor een meisje, het geslacht willen ze niet op voorhand kennen.
Mijn schoondochter moet nog één week werken.
Jij moet nog wat langer wachten hé Neske.
Als de telefoon gaat en het is mijn jongste zoon dan denk ik al...
maar ik moet geduld hebben en alles op zijn tijd!
nog een fijne avond verder!
gustilpe