nieuw rapke
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
Neske wat is me dat
Mijn kleindochter hangt aan de pc
Hoe heb je dat geflikt! zit hier nu al een tijdje te zoeken waar dat kind zou kunnen hangen.
Help, ik vind het niet, daar ben ik weer te oud voor zeker?
Als den ouwe rap nu korterbij woonde kon ik misschien hulp vragen ( tegen betaling natuurlijk ) maar van den anderen kant wie weet wat hij allemaal zou ophangen!
Zomaar een gedichtje,
Het liep, het liep, alles liep zo vlot
er was geen tegenhouden aan,
uitgerekend een agent zei ‘ stop ‘
daarmee was het spelletje gedaan.
Wie wil weten wat er was
zet al je zinnen dan op scherp,
een man keek veel te diep in ’t glas
de wetsdienaar vond dit geen werk
Vatte de man hardhandig bij de kraag
hij smeekte om vergeving en genade
de man der wet negeerde bits zijn vraag
zei, denk eerst na, eer je vol te laden.
Liefs,
Bomi
( 2008 )
-
Neske wat is me dat
Mijn kleindochter hangt aan de pc
Hoe heb je dat geflikt! zit hier nu al een tijdje te zoeken waar dat kind zou kunnen hangen.
Help, ik vind het niet, daar ben ik weer te oud voor zeker?
Als den ouwe rap nu korterbij woonde kon ik misschien hulp vragen ( tegen betaling natuurlijk ) maar van den anderen kant wie weet wat hij allemaal zou ophangen!
Zomaar een gedichtje,
Wie wil weten wat er was
Liefs,
Bomi
( 2008 )
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Bomike, ik wou hier iets typen, maar dat peutertje kwam op de toetsen tikken.
Jouw gedichtje is spijtig genoeg zo dikwijls waar,
Wanneer gaat dat eens veranderen???
Ons Rapke is zo stil hè, ik denk dat die de spulletjes van Célestinke aan het verkopen is. Want gelukkig zullen ze voor hem toch niet passen hè.
Want hij zegt toch dat hij "zo een perfect lichaam heeft?"
Ons juf. Mathilda zal nu haar werk hebben met de schoolkinderen.
Straks bak ik pannenkoeken, ik heb er zin in. Ge moogt komen eten hoor.
Jouw gedichtje is spijtig genoeg zo dikwijls waar,
Wanneer gaat dat eens veranderen???
Ons Rapke is zo stil hè, ik denk dat die de spulletjes van Célestinke aan het verkopen is. Want gelukkig zullen ze voor hem toch niet passen hè.
Want hij zegt toch dat hij "zo een perfect lichaam heeft?"
Ons juf. Mathilda zal nu haar werk hebben met de schoolkinderen.
Straks bak ik pannenkoeken, ik heb er zin in. Ge moogt komen eten hoor.
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Dat van die pannenkoeken is zeker geen slecht idee. Maar we kunnen pas in de late namiddag komen zunne, hou er gewoon de helft over voor ons, oké !? Bedankt
't Is nu niet voor 't één of 't ander, maar ons Klein Rapke zijn ondergoed zag er just uit zoals die tas die juf Mathilda ontvangen heeft. Veel kosten zal Bomi niet gedaan hebben in de kringloopwinkel (of die bak die daar buiten op de parking staat)
Maar allez, ik ben content
. De Kween of Holland was heel tevreden met mijn woordkeuze voor haar speech. En omdat ze haar brilleke vergeten was, kwam het goed uit dat ik het in 't groot geschreven had.
Maar nu iets anders. Toen ik deze morgen thuis kwam stond niet enkel mijn broerke aan de deur, maar ook de facteur met een telegram
.
Yep, een telegram uit Griekenland!!!
Volgende week vrijdag wordt ik verwacht in het hotel van mijn vriend Abroz op Lesbos
. Naar jaarlijkse gewoonte wordt daar op zondag 28 Sep a.s. de 'night of the gossip' (vrij vertaald : 'nacht van de labbeiën)georganiseerd. (uiteraard enkel voor vrouwen
). Ikzelf en mijn broerke zijn er gevraagd om te helpen, bediening en afwas en zo he...
Maar nu het mooiste : we mogen elk één vriendin mee brengen, gratis en voor niks!!!!!
Tickets zijn besteld, vertrek volgende vrijdag dus om 07hr, terugvlucht voorzien op vrijdag 03 Oktober. Verblijf in het hotel van Abroz één week all-in, op zijn kosten
Omdat mijn broerke nogal labiel is wat zijn vriendin-keuze betreft neem ik het op mij om voor ons beiden te beslissen wie er al dan niet mee mag.
kandidaturen dus bij mij onder de volgende voorwaarden :
-- leeftijd tussen 40 en 80 jaar
-- zelf uw kauwgum meebrengen voor opstijgen en landen
-- nog nooit ruzie gehad hebben met Rapke
Noot : deze annonce is ook verschenen op andere fora, dus haast en spoed is hier wel geboden
In afwachting van vele reacties
mvg
Rapke
't Is nu niet voor 't één of 't ander, maar ons Klein Rapke zijn ondergoed zag er just uit zoals die tas die juf Mathilda ontvangen heeft. Veel kosten zal Bomi niet gedaan hebben in de kringloopwinkel (of die bak die daar buiten op de parking staat)
Maar allez, ik ben content
Maar nu iets anders. Toen ik deze morgen thuis kwam stond niet enkel mijn broerke aan de deur, maar ook de facteur met een telegram
Yep, een telegram uit Griekenland!!!
Volgende week vrijdag wordt ik verwacht in het hotel van mijn vriend Abroz op Lesbos
Maar nu het mooiste : we mogen elk één vriendin mee brengen, gratis en voor niks!!!!!
Tickets zijn besteld, vertrek volgende vrijdag dus om 07hr, terugvlucht voorzien op vrijdag 03 Oktober. Verblijf in het hotel van Abroz één week all-in, op zijn kosten
Omdat mijn broerke nogal labiel is wat zijn vriendin-keuze betreft neem ik het op mij om voor ons beiden te beslissen wie er al dan niet mee mag.
kandidaturen dus bij mij onder de volgende voorwaarden :
-- leeftijd tussen 40 en 80 jaar
-- zelf uw kauwgum meebrengen voor opstijgen en landen
-- nog nooit ruzie gehad hebben met Rapke
Noot : deze annonce is ook verschenen op andere fora, dus haast en spoed is hier wel geboden
In afwachting van vele reacties
mvg
Rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Bomi schreef:-
-
Zomaar een gedichtje,
Wie wil weten wat er was
Liefs,
Bomi
( 2008 )
@ Bomi, is dat nu echt nodig om al mijn vuile was buiten te hangen ? Moest de Kween of Holland jou vragen : "kom, we gaan er nog ene pakken!!!?" , zou jij dan durven weigeren? Maar ik heb al een boze brief naar de Kween geschreven, groot geschreven letters!!!, en die hollandse marie-chaussée zal er niet goed van zijn dat hij mij heeft durven doen stoppen
Maar dit even terloops, ik wens niet te stoefen met mijn sociaal hoogstaande kennissenkring
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
-
-
Rapke, een normale mens laat eerst weten aan de afzender of zijn pakje goed is aangekomen, in dit geval mijn vriendje Celestin.
Dat ge openlijk toegeeft dat gij de zatlap in mijn schrijfseltje zijt is niet mijn maar uw probleem. Regel het maar met uw Kween!
Voor je naar de grieken vertrekt moet je eens bij Juf Mathilda langs gaan, ze gaat je zeker op een fatsoenlijke manier leren de sirtaki te dansen. Celestin heeft hier een foto achtergelaten waar gij en de vrouw van Abroz)zorba aan 't dansen zijn.
Eerlijk gezegd het trekt nergens op, waggel waggel, wiegel wiegel zelfs dààr alweer te veel op!
- - - - - - - - -
-
Rapke, een normale mens laat eerst weten aan de afzender of zijn pakje goed is aangekomen, in dit geval mijn vriendje Celestin.
Dat ge openlijk toegeeft dat gij de zatlap in mijn schrijfseltje zijt is niet mijn maar uw probleem. Regel het maar met uw Kween!
Voor je naar de grieken vertrekt moet je eens bij Juf Mathilda langs gaan, ze gaat je zeker op een fatsoenlijke manier leren de sirtaki te dansen. Celestin heeft hier een foto achtergelaten waar gij en de vrouw van Abroz)zorba aan 't dansen zijn.
Eerlijk gezegd het trekt nergens op, waggel waggel, wiegel wiegel zelfs dààr alweer te veel op!
- - - - - - - - -

-
Bomi (ik zeg niet 'beste Bomi', ge zoekt het wel zelf he
)
Ge moet weten dat ik mijn broertje - die gij koppig Célestin blijft noemen alhoewel dat niet de naam is die hij heeft meegekregen met zijn geboorte-mijn broertje dus, Klein Rapke, met alle plezier zijn goesting had gegeven, zijnde, jou uitnodigen om mee te gaan op reis naar Lesbos.
Maar ... punt drie van de voorwaarden maakt deze beslissing moeilijk, zoniet onmogelijk.
Eigen schuld dikke bult
Neske en juf Mathilda maken nog kans, en vele andere (lieve) dames van dit en diverse andere fora die mij reeds per pb hun kandidatuur hebben gesteld. Ik zal geen namen noemen, maar als ge weet dat Ria, die toch wel erg bereisd is he, dolgraag zou mee gaan, dan weet je het wel he...
MAAR ik kan er maar twee mee nemen, dus dames die hier mee lezen ... doe jullie best, een weekje Lesbos all-in in het aangenaam gezelschap van Rapke (en zijn broer), wie zal dat versmaden????
De tijd dringt (en Rapke drinkt, hihihihihihihi)
Ge moet weten dat ik mijn broertje - die gij koppig Célestin blijft noemen alhoewel dat niet de naam is die hij heeft meegekregen met zijn geboorte-mijn broertje dus, Klein Rapke, met alle plezier zijn goesting had gegeven, zijnde, jou uitnodigen om mee te gaan op reis naar Lesbos.
Maar ... punt drie van de voorwaarden maakt deze beslissing moeilijk, zoniet onmogelijk.
Eigen schuld dikke bult
Neske en juf Mathilda maken nog kans, en vele andere (lieve) dames van dit en diverse andere fora die mij reeds per pb hun kandidatuur hebben gesteld. Ik zal geen namen noemen, maar als ge weet dat Ria, die toch wel erg bereisd is he, dolgraag zou mee gaan, dan weet je het wel he...
MAAR ik kan er maar twee mee nemen, dus dames die hier mee lezen ... doe jullie best, een weekje Lesbos all-in in het aangenaam gezelschap van Rapke (en zijn broer), wie zal dat versmaden????
De tijd dringt (en Rapke drinkt, hihihihihihihi)
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
lieve dames,
ik kom jullie verwittigen.
Van acht uur 's morgens tot
acht uur de volgende morgen
laten die mannen je werken
terwijl zij zich hebben verborgen.
Pijn nestelt zich tussen de schouderbladen
en anderen maar feesten en lachen,
al dat getater en die niet aan te horen onzin
waarbij ze zonder besef lopen te zigzaggen.

ik kom jullie verwittigen.
Van acht uur 's morgens tot
acht uur de volgende morgen
laten die mannen je werken
terwijl zij zich hebben verborgen.
Pijn nestelt zich tussen de schouderbladen
en anderen maar feesten en lachen,
al dat getater en die niet aan te horen onzin
waarbij ze zonder besef lopen te zigzaggen.

'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
juf Mathilda, dit vind ik niet mooi van jou
Zoiets noemen wij, eerlijke mensen : onder de duiven schieten!!!!
Ik besef dat de door u georganiseerde reis naar Lourdes in dezelfde week valt, maar dat is zeker geen reden om mijn plezant aanbod in de grond te boren
Temeer daar ons doelpubliek in differante sferen vertoeft. Ja, inderdaad, de kandidates voor uw reis zijn overwegend devote nonnekes, terwijl mijn gegadigden eerder de frivole weg des Heeren kiezen
Dames : wenst u nog enkele aflaten toe te voegen aan uw hopeloze pogingen om alsnog in de Hemel te geraken ? Kies dan voor een paternosterreisje onder 'bevel' van juf Mathilda
Wenst u daarentegen een zorgenloze zonovergoten vakantie met Rapke, schrijf uzelf dan in op mijn lijst, ge zult het u niet beklagen
Abroz moet ge één keer in uw leven hebben mee gemaakt, naar Lourdes kunt ge later nog altijd gaan, als ge daar goesting voor hebt
@Juf Mathilda,
ik hoef u toch niet te herinneren aan de laatste reis naar Lourdes die door u georganiseerd, maar door mij persoonlijk minder gesmaakt was he ?
Zoiets noemen wij, eerlijke mensen : onder de duiven schieten!!!!
Ik besef dat de door u georganiseerde reis naar Lourdes in dezelfde week valt, maar dat is zeker geen reden om mijn plezant aanbod in de grond te boren
Temeer daar ons doelpubliek in differante sferen vertoeft. Ja, inderdaad, de kandidates voor uw reis zijn overwegend devote nonnekes, terwijl mijn gegadigden eerder de frivole weg des Heeren kiezen
Dames : wenst u nog enkele aflaten toe te voegen aan uw hopeloze pogingen om alsnog in de Hemel te geraken ? Kies dan voor een paternosterreisje onder 'bevel' van juf Mathilda
Wenst u daarentegen een zorgenloze zonovergoten vakantie met Rapke, schrijf uzelf dan in op mijn lijst, ge zult het u niet beklagen
Abroz moet ge één keer in uw leven hebben mee gemaakt, naar Lourdes kunt ge later nog altijd gaan, als ge daar goesting voor hebt
@Juf Mathilda,
ik hoef u toch niet te herinneren aan de laatste reis naar Lourdes die door u georganiseerd, maar door mij persoonlijk minder gesmaakt was he ?
-
-
-
en Rapke drinkt, hihihihihihihi
Ambetant gedurende de reis, zal wel zijn,
lees zijn eigen bekentenis !!!
Dames, a.u.b. maak je kandidatuur voor rapke openbaar!
Hij zit anders weer te foefelen, bedriegt de goegemeente.

-
en Rapke drinkt, hihihihihihihi
Ambetant gedurende de reis, zal wel zijn,
lees zijn eigen bekentenis !!!
Dames, a.u.b. maak je kandidatuur voor rapke openbaar!
Hij zit anders weer te foefelen, bedriegt de goegemeente.
-
Ik besef dat ik op dit forum weinig dames zal vinden die met mijn vriend Abroz de uitdaging willen aangaan. Het zij zo
Maar als jullie denken dat ik wereldvreemd ben, lees dan mijn volgende gedicht. GAJA zal het in de komende weken met twee medewerksters minder moeten stellen, zeg dat ik het gezegd heb!!!
De jacht
Genieten van het leven
weet je wat dat is ???
ik wel, daarjuist nog even
'k zag jagers in het lis!!
Ik zag de jagers genieten
op de arm, 't geplooide geweer
het deed mijn gedachten verdrieten
want het wild had geen verweer
Ik weet dus wat genieten is
heel relatief, als je 't me vraagt
op een ei gezeten, zo tussen 't lis
daarna is 't opvliegen echt gewaagd
Waar ligt de grens, als die er al is ?
tussen jagen en doden voor 't plezier
ik weet het wel, heel erg gewis
een kogel terug, die krijg je niet hier
Nu kun je mikken naar hartenlust
met hagel, je bent stom als je mist
die fazant is geen vijand, wees gerust
had hij een geweer, g' had al lang in jouw broek gepist
Deze laatste zin was wat lang
wild zullen we blijven eten
maar jager, wees niet bang
de moord zullen we daarbij vergeten
Rapke is geen vegetariër
maar moorden
doet hij niet voor zijn plezier
Maar als jullie denken dat ik wereldvreemd ben, lees dan mijn volgende gedicht. GAJA zal het in de komende weken met twee medewerksters minder moeten stellen, zeg dat ik het gezegd heb!!!
De jacht
Genieten van het leven
weet je wat dat is ???
ik wel, daarjuist nog even
'k zag jagers in het lis!!
Ik zag de jagers genieten
op de arm, 't geplooide geweer
het deed mijn gedachten verdrieten
want het wild had geen verweer
Ik weet dus wat genieten is
heel relatief, als je 't me vraagt
op een ei gezeten, zo tussen 't lis
daarna is 't opvliegen echt gewaagd
Waar ligt de grens, als die er al is ?
tussen jagen en doden voor 't plezier
ik weet het wel, heel erg gewis
een kogel terug, die krijg je niet hier
Nu kun je mikken naar hartenlust
met hagel, je bent stom als je mist
die fazant is geen vijand, wees gerust
had hij een geweer, g' had al lang in jouw broek gepist
Deze laatste zin was wat lang
wild zullen we blijven eten
maar jager, wees niet bang
de moord zullen we daarbij vergeten
Rapke is geen vegetariër
maar moorden
doet hij niet voor zijn plezier
-
We (klein Rapke en ik) zitten nu ff ondergedoken in Schellebelle, niet ver van Gent. Alles wat u nu hoort is in fluistertoon.
Na het publiceren van mijn meesterwerk " De jacht " zijn we moeten onderduiken.
Kan ik er aan doen dat 'mijn dorp' leeft van de jacht???
Geloof het of niet, maar één uur na het verschijnen van mijn gedicht : "De jacht" kwamen de mensen op straat.
Het was angstaanjagend, maar toch had ik de tegenwoordigheid van geest om alles op video op te nemen
Een stoet, zwart van 't volk, en allemaal zingend onder leiding van één voorzangster!!!!
U kunt het fenomeen bekijken (en let op de voorzangster met de scheve hoed) op www.tegenrapke.cod/bom.i2
Voor de mensen die geen computer hebben volgt hier het gesproken relaas :
de voorzangster :
is er in de gemeente waar ik woon
zo een echt eerlijk persoon ?
de massa
ja die is er, ja die is er
de voorzangster
weten wij ook waar dat hij woont
en moet hij door ons worden beloond ?
de massa
ja dat moet hij, ja dat moet hij
de voorzangster
willen wij hem nu bedanken
met vuur en allerlei gestanken ?
de massa
ja dat willen wij, ja dat willen wij
Beste lezeressen, u begrijpt dat ik momenteel niet op mijn homeadress tegenwoordig ben, maar blijf e-mailen, uw reis zit er nog in
msg (met stille groetjes)
Rapke
Na het publiceren van mijn meesterwerk " De jacht " zijn we moeten onderduiken.
Kan ik er aan doen dat 'mijn dorp' leeft van de jacht???
Geloof het of niet, maar één uur na het verschijnen van mijn gedicht : "De jacht" kwamen de mensen op straat.
Het was angstaanjagend, maar toch had ik de tegenwoordigheid van geest om alles op video op te nemen
Een stoet, zwart van 't volk, en allemaal zingend onder leiding van één voorzangster!!!!
U kunt het fenomeen bekijken (en let op de voorzangster met de scheve hoed) op www.tegenrapke.cod/bom.i2
Voor de mensen die geen computer hebben volgt hier het gesproken relaas :
de voorzangster :
is er in de gemeente waar ik woon
zo een echt eerlijk persoon ?
de massa
de voorzangster
weten wij ook waar dat hij woont
en moet hij door ons worden beloond ?
de massa
de voorzangster
willen wij hem nu bedanken
met vuur en allerlei gestanken ?
de massa
Beste lezeressen, u begrijpt dat ik momenteel niet op mijn homeadress tegenwoordig ben, maar blijf e-mailen, uw reis zit er nog in
msg (met stille groetjes)
Rapke
-
Gedaan met de lange gedichten, hier volgt een kort
Zeg me
Zeg me even, heel even maar
stil, maar luid genoeg voor mijn hart
dat je van me houdt
Laat me even beven, heel even maar
zodat ik kleur zie in al dat zwart
dat men noemt : het liefdeswoud
van Rapke
kort
Zeg me
Zeg me even, heel even maar
stil, maar luid genoeg voor mijn hart
dat je van me houdt
Laat me even beven, heel even maar
zodat ik kleur zie in al dat zwart
dat men noemt : het liefdeswoud
van Rapke
kort
-
Zeg maar van mij wat je wilt
De liefde kent geen wetten
en evenmin zijn er grenzen
je kunt er je klok niet op zetten
je hebt maar beter geen wensen
Liefde moet je ondergaan
het is een deel van je leven
blijf bij 'n blauwtje niet staan
doe verder, 't is om 't even
Liefde is soms een zak vol geld
egoïstisch en vol holle woorden
of erger nog, uiting van geweld
soms drogreden tot moorden
Maar liefde kan ook zachtjes zijn
en iets om nooit te vergeten
want met Rapke en Rapke Klein
zijt ge echt wel goed gesch....
Hihihihihihiiii
sorry
Klein Rapke (terwijl broer op 't toilet zit)
De liefde kent geen wetten
en evenmin zijn er grenzen
je kunt er je klok niet op zetten
je hebt maar beter geen wensen
Liefde moet je ondergaan
het is een deel van je leven
blijf bij 'n blauwtje niet staan
doe verder, 't is om 't even
Liefde is soms een zak vol geld
egoïstisch en vol holle woorden
of erger nog, uiting van geweld
soms drogreden tot moorden
Maar liefde kan ook zachtjes zijn
en iets om nooit te vergeten
want met Rapke en Rapke Klein
zijt ge echt wel goed gesch....
Hihihihihihiiii
sorry
Klein Rapke (terwijl broer op 't toilet zit)
-
-
-
Klein rapke,
Ik mis je gebabbel om me heen
Overal vuile vingers, het is je vergeven
Het was niet zo erg als het toen leek
Ik mis gezelligheid die je me hebt gegeven
Nu loop je met rap door de koude nacht
En ik, ik zit hier en weet niet waarop ik wacht!
Een schietgebedje voor jou;
Van alle rappen, uitgezonderd de kleine, verlos ons snel,
Stuur ze voor mijn part allemaal enkele reis naar de hel
Laat ze branden in het vagevuur en kijk niet op een uur
Een mooi bruin kleurtje is mode, een deel van onze cultuur.
Amen.
-
Klein rapke,
Ik mis je gebabbel om me heen
Overal vuile vingers, het is je vergeven
Het was niet zo erg als het toen leek
Ik mis gezelligheid die je me hebt gegeven
Nu loop je met rap door de koude nacht
En ik, ik zit hier en weet niet waarop ik wacht!
Een schietgebedje voor jou;
Van alle rappen, uitgezonderd de kleine, verlos ons snel,
Stuur ze voor mijn part allemaal enkele reis naar de hel
Laat ze branden in het vagevuur en kijk niet op een uur
Een mooi bruin kleurtje is mode, een deel van onze cultuur.
Amen.