Met R & B door de feesten heen

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

22 dec 2011, 20:08

Assa schreef: Groetjes hé.. (moet nog weg) assa
Naar waar ?

Rapke, nieuwsgierig :wink:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Assa

22 dec 2011, 22:55

Hey Rapke

Voor op je vraag te antwoorden,ik heb enkele oudjes die als ze in nood zijn mij mogen bellen,dat lieve oudje voelde zich niet goed,de dokter laten komen het was niet ernstig,moest wel medicatie gaan halen bij de apotheek van wacht,en dat is hier niet alles eerst moet men de flikken bellen,zij verwittigen de apotheek,en dan kan men pas binnen,
nog vlug pudding gemaakt ze is er zot van,in bed geholpen met de belofte van morgen nog eens binnen te wippen,dat was mijn avond
maar ik doe het graag,beroepsmisvorming noem ik dat :) :wink:

Groetjes en een fijne nachtrust.. assa
Groetjes van assa

rapke

23 dec 2011, 10:17

Assaake gij zijt een braaf menske gij :lol:
Ik heb niet veel tijd want ik ben mij aan het voorbereiden om naar de huisdokteres te gaan. Gisterenavond heeft ze me nog gebeld om te zeggen dat ik er om 11 hr moet zijn, want ze zou willen dat ik ook mee werk aan een onderzoek dat ze heeft opgestart 8O Ze nodigt enkele mensen (waaronder moi :) ) uit om deze middag bij haar te blijven middagmalen !
Ze wil overdreven eten eens van een andere zijde benaderen, nl door de oorzaak van bepaalde ongemakken al van te voor te kennen, of zoiets 8O
Dus moet ik daar veel, heel veel eten (en drinken)en dan bestudeert ze de gevolgen (Bij mij uit zich dat meestal in boeren laten en nog een paar dingen die ik hier niet wens te vermelden :oops: ).
Mijn slapeloosheid, daar kent Flore (mijn huisdokteres) ook al de oorzaak van, namelijk lijd ik aan Nomologae Peurifix, een soort van smetvrees. :?: :idea:
Ze had geen tijd om dat verder uit te leggen, straks zal ik meer weten 8O

Rapke, met afspraak :wink:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Assa

23 dec 2011, 11:58

braaf als ik slaap :lol: :lol:

smakelijk rapke :roll: :lol: regelmatig je handen wassen hé :)

Grtjs aan allen.. assa
Groetjes van assa

rapke

23 dec 2011, 13:01

ja ja Assaake :roll:
Ik ben al terug van bij Flore (mijn huisdokterin) :cry: Dat van die maaltijd, dat was een wetenschappelijke proef waarbij nagegaan wordt hoe mensen die al onder enorme stress gebukt gaan reageren op een valse belofte :roll:
Resultaten van dit onderzoek later 8O
Ondertussen weet ik wel wat Nomologae Peurifix betekent :idea:
Dat is eigenlijk een allergie aan bepaalde namen. Bij mij is dat de naam SMET ! (Bij uitbreiding De Smet, Desmet, Vansmet, Smets, Smeets, enz...).
Let op, dat was mij al opgevallen in drukke winkelstraten als ik dicht bij mensen passeerde die waarschijnlijk Desmedt of zo heten. Dan krijg ik altijd zo van die prikkelingen in de uiterste ledematen :?
Flore (mijn huisdokter) heeft het me uitgelegd. Nomologae Peurifix komt uit het Latijn 8O Nomologae : Nomen = naam en in Peurifix herkent ge wel "peur" (angst) en fix (idee fixe) !
In Leuven hebben ze ontdekt dat ik dus lijd aan een angst voor de naam Smet en aanverwanten, vandaar SMETANGST :!:
"Jamaar" zei ik "ik ken niemand met die naam !"
En toen legde Flore (mijn huisarts) de vinger op de wonde. Ze keek me nadenkend aan en vroeg toen op de man af : " Rapke" vroeg ze "Rapke, zijt gij soms lid van een of andere sekte of zo , waar ze de namen van de leden verborgen houden ?"
Daar moest ik toch even over nadenken. "Neen" antwoordde ik naar waarheid.
"Of misschien een forum op internet ?" knipoogde ze vragend.
Toen moest ik natuurlijk toegeven dat ik een regelmatige bezoeker ben van Seniorennet :roll:
"Voilà" riep ze voldaan uit "daar zullen toch wel een paar Smets of Smeekens of zo tussen zitten he !!"
"Dat zou wel kunnen gaf ik schoorvoetend toe "maar die mensen zitten daar allemaal met een nickname !"
"Rapke" en met haar wijsvinger belerend omhoog "gij voelt dat instinctief aan dat die mensen Smet of Desmet of zo heten !"
Daar stond ik pfaff van !

De volgende vraag ligt dus voor de hand : Wie van jullie heet in werkelijkheid Desmet of Smet of Smeekens of Schmetterlinck of zo :?:
Ik moet dat echt weten voor de therapie die ik zal volgen bij Flore (mijn huisdokteres)
Let op, gelieve uw naam privé mede te delen, ik sta op privacy, ik ben de fiscus niet he :o

Rapke, bijna genezen(als jullie meewerken) :wink:

ria

23 dec 2011, 13:03

Afbeelding

Zeg nu zelf Neefje, deze vogels zijn zo oud als de straat
en ze hangen te zwieren en te zweven.
DOE DE GIJ WEL GENOEG AAN SPORT?

Afbeelding

Aan slaaploosheid, obesitas of smetvrees lijden ze niet.
Ik ken de remedie, naar hun voorbeeld, VLIEG ER EENS UIT!

Altijd aan de pc, daar redde uw leven niet mee.
Zeg dat ik het gezegd heb!

uw bezorgd tanteke.

foto's geen trucage, van deze morgen achter mijn keukenraam.
Ik weet het, de kwaliteit kon beter, maar zeg dat aan die beesten,
die zitten nooit stil.En nummer vier, die ging op zijn eentje op zwier!
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

rapke

23 dec 2011, 13:18

'k Had kunnen denken dat tanteke mij weer de levieten ging lezen :roll:
Volgens mij zijn die foto's in de zoo genomen, want ik herken die tuin niet 8)

Rapke, sportief als 't van doen is :wink:

rapke

23 dec 2011, 13:30

Tanteke, nu ff serieus 8O
Dat die vogels daar bij jou komen smullen is mooi. Maar ook tegennatuurlijk. Die beestjes zijn exoten, die horen niet thuis in de wintertuin. Het nadeel is dat ze alle inheemse soorten verdringen en op den duur is dat nefast voor de natuur. Bij mijn weten eten die beestjes geen insecten, alleen fruit en granen.
Maar ik ben niet alwetend, mss bestaat er hier op sen een groep die daar beter van op de hoogte is ?
Mooi is niet altijd synoniem van goed he tanteke

Rapke, soms te belerend :wink: :?
ps, wie maakt daar eens een gedichtje over, mooie prijzen te winnen voor onder de nieuwjaarsboom 8O

rapke

23 dec 2011, 14:37

Smet

In een schoenendoos ligt mijn naam
'Smet' verborgen onder een grote zakdoek
vol tranen en snot. In 's hemelsnaam,
waarom heerst er over 'Smet' een vloek ?'

M'n rechterhand in roodheid gewijd,
krabt het hoofd nog kaler dan 't al was,
jaagt z'n linkerhand op de kast en bijt
zijn nagels tot een pijnlijke grimas.

m'n linkerhand

gustilpe

23 dec 2011, 15:07

rapke allergisch aan mijn huisgenoten? :roll: :twisted: :twisted:

mooi rijmke met de linkerhand :D
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

Assa

23 dec 2011, 15:38

Rapke geen enkele naam begint hier met een S of D,
en de kat heet Tijgertje :) een lief schatje

Jou linkerhand,kan mooi rijmen 8)

nog een half uurtje en de laatste schooldag zit erop,
joepie verlof voor de kids,werk voor de oma's :)

Grtjs.. assa
Groetjes van assa

rapke

23 dec 2011, 16:10

Gustilpeke, is jouw naam verwant aan De Smet ? Neen ? Dan is er geen gevaar :lol: Alleen, waar staat de computer, want indien sommige van jouw huisgenoten wel zo heten dan kan het zijn dat ik dat gewaar word als ze te dicht aan het scherm passeren 8O

De gedichten van mijn linkerhand vind ik wel mooi, maar ze kunnen toch niet tippen aan die van mijn rechterhand zunne. Dus niemand hoeft zich verplicht te voelen van te stoefen en te boffen met de werkjes van m'n linker :roll:

Rapke, rechts :wink:

YNA

23 dec 2011, 16:13

Aan allen een gezellige vrijdag.

Ik ben ook besmet met de virus van sennet :lol: :lol:

Meneer Smet.

Dag meneer Smet.
Is er geen belet ?
Ik kom je efkes ambeteren.
Je moet je echter niet generen.
Ik werk nl. op sennet.
Dat is wel altijd geen pret.
Maar ik kan het niet missen.
Ik moet nu naar namen gissen.
Ik lijd nl. aan Smetvrees/
't Is mijn dokteres die er mij op wees.
Werk jij soms ook op sennet?
Dan heb jij mij waarschijnlijk besmet.
Sorry meneer Smet.
Dan ga ik in mijn bed.

Yna
Wees blij en geniet.

Assa

23 dec 2011, 17:23

Schoon schoon Yna,maar blijf uit je bed :lol:

allé de rechterhand is jaloers van zijn linkse :roll: :)
Groetjes van assa

YNA

23 dec 2011, 19:38

Afbeelding

Nog een gezellige avond en morgen lekker eten :lol: :lol:
Groetjes
Yna

Morgen heb ik het ook druk met koken zoals velen denk ik hé :lol: :lol:
Wees blij en geniet.