nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

bo'ke

26 sep 2008, 10:52

Hé Bomi en Neske,

Een tijdje geleden, stond klein rapke aan mijn deur, weten jullie nog?
Misschien is jullie vraag dichter bij de waarheid dan men maar enigszins zou kunnen vermoeden. :roll:

:) juf mathilda
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rapke

26 sep 2008, 11:12

Jullie geraaskal leidt tot niets, zero, nul !!!!!
Om dit mysterie op te lossen zullen jullie toch wat dieper moeten nadenken :wink:
Het laatste werkwoord doet mij echter teruggrijpen naar een kort verleden, waarin mij een hoogst eigenaardig verhaal is overkomen 8)
Opdat jullie er nog iets zouden uit leren :roll: heb ik het niet in een gedichtje gegoten, maar verhaal ik het onder de vorm van een parabel :

Het oude vrouwtje van Hasselt

Zo stillekes zat ze daar
op de leuning van het bruggetje
ze leek me nogal diep na te denken

Ik naderde en vroeg haar toen :
"Oud vrouwtje van Hasselt,
wat zit je hier zo te doen ?"

Ze zei : "Mijn naam is Bomi,
en ik zit op het bruggetje van BO
even heel diep na te denken"

Ze bracht de jenever naar haar lippen
en nam een fikse slok
't scheen niet veel te helpen

"Maar, oud vrouwtje van Hasselt"
zei ik gewoon om haar te helpen
"Op dit bruggetje is 't moeilijk om na te denken"

Ze nam nog een gulzig slokje
en zei op onvriendelijke toon :
"Weet gij het dan beter snotaapje ?"

Dat had ze niet zo mogen doen
ik, die haar toch enkel wou helpen,
dus gaf ik haar een goede raad

"Oud vrouwke van Hasselt" zei ik
"als ge echt nog dieper wilt nadenken,
spring dan het water in, da's diep genoeg"

Ze keek me aan met wazige blik
en nam nog een lange teug
ze gaf me de lege fles en sprong overboord

Ik keek haar na en zag ze denken
steeds dieper dacht ze na
toen viel haar € en begon ze te zwemmen

Tot aan de andere oever dreef ze af
blijgemoed trok ze zich in 't riet aan wal
nog nooit had ze zo diep nagedacht

Moraal : Als ge eens echt heel diep wilt nadenken, vraag dan raad aan Rapke :idea:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

gustilpe

26 sep 2008, 11:46

Rapke, vol levenswijsheid!

'k heb hier nogal gelachen met die parabel, maar eind goed, al goed, ons Bomike kon gelukkig toch zwemmen!

Bomi, geloof toch niet al wat rapke zegt hé, je ziet wat de gevolgen zouden kunnen zijn, wees maar op je hoede!

gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

rapke

26 sep 2008, 13:09

Lieve beste Gustilpe
Zou dat dezelfde Bomi geweest zijn die hier ook sennet onveilig maakt ? Nu ik er zo over nadenk : 't Zou kunnen he :wink:
Maar mijn misérie kent geen eindpunt, nu heb ik een mail ontvangen. :roll:
Een mail van de man van Neske! Boos dat diene mens is op mij, alhoewel ik er niks kan aan doen, dat begrijpt ge toch wel he :cry:
Ik druk die brief hier ff af, want 't is echt niet te doen zunne

Beste mijnheer Rapke
Of zou het toepasselijker zijn deze brief aan te vatten met de aanspreking : "Beste spelbreker Rapke"?
Mijn inziens wel, daar u mij diep hebt teleurgesteld door die reis van Neske naar Lesbos in het honderd - wat zeg ik, in het duizend - te laten lopen!!!!
Verwondert u mijn diepe teleurstelling ? Echter, wanneer u zult beseffen dat u de uitvoering van mijn levenswens hebt gedwarsboomd, zult u mij begrijpen!!!!
Het is namelijk zo dat ik van kindsbeen af miniatuurtreintjes verzamel, met grote passie mag ik wel zeggen. Echter, nog nooit heb ik van mijn ega, Neske dus, de toelating gekregen om mijn treintjes op de sporen te zetten, laat staan dat ik al het genot heb gesmaakt om ze te zien rijden.
In het vooruitzicht dus van een volle week speelplezier had ik reeds in het geheim de nodige sporen en wissels en grasveldjes en stationnetjes onder de trap in de berging klaar gezet, zodat ik onmiddellijk na Neske's vertrek kon beginnen spelen. In de Gabba had ik zelfs alreeds een plank van zeven vierkante meter besteld om alles op op te bouwen...
Begrijpt u mijn diepe teleurstelling toen ik vernam dat de door u beloofde reis niet doorging????

De rest van de brief bespaar ik u, want de strekking ervan wordt zo dreigend dat ik nu zelfs de grenzen van Vl - Brabant niet meer durf te overschrijden.
Mijn biotoop wordt steeds kleiner, en zeggen dat ik daar niks aan kon doen he, van die reis :oops:

Rapke :cry: :?
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

neske

26 sep 2008, 13:19

Amaai, ik heb ook eens gelachen, maar groen.

Mijn vriendin zo affronteren :roll:
Rapke, ze zal zich wreken op jou zenne. :wink:
Weet ge wat ik denk?? Dat Bomi nu eerst een grote beafsteak (a la T Bone) achter haar kiezen steekt.
Dan pas zal ze in de tegenaanval gaan. :lol: :lol:

Bomike, ik weet het: je bent woedend, maar eet deze niet te RAP op hoor. :wink:

Afbeelding

Bomi

26 sep 2008, 13:29

-
-

Lieve iedereen,

Kijk, er zijn zoveel dingen die ik stuk voor stuk kan weerleggen, ik heb er zelfs over gedacht dat die twee de éne de hoogbegaafde intelellectueel de ander een sympatieke vagebond hou je vast! één en dezelfde persoon zijn! De slimme zoekt een uitlaatklep om zijn alledaagse gevoelens te ventileren, RAPKE IS GEBOREN een normaal mens.

Rapke ik voel me zeer vereerd met je gedichtje, maar je moet niet shrijven over Hasseltse jenever als je er nooit van geproefd hebt! ( beschermde benaming! cultureel erfgoed! ) Voor mij is dat anders hier wordt de tutter ( fopspeen ) van de baby in suikerwater met een ferme scheut jenever gedoopt, EN SLAPEN DAT DIE KINDEREN DOEN

Dat is de reden dat elke Hasselaar of Hesselos zo goed tegen jenever kunnen. Met de paplepel ingegoten he!

Blijven doorgaan dames, nadenken, vergelijken, afwegen, samen zijn we allemaal slim!

Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

neske

26 sep 2008, 14:20

Rapke :lol: :lol: :lol:

Da's een goei zenne van die brief.
Ik euh, ben efkes sprakeloos om mij te verdedigen, ik ga ook nog eens DIEP nadenken. (Wij wonen bijna tegen een vaart, dus als ge vanavond op de tv hoort dat er een vrouw bijna verdronken is omdat ze te diep ging (nadenken hè) :roll:
Hewel, dan is het uw fout! :?

Bomi

26 sep 2008, 14:45

-
-

Neske laat u niet van uwen a propos brengen!

Alleen nadenken over feiten en niet over verzinsels

Nu moet ik nog een beetje gaan strijken, wil alles piccobello in orde hebben Maandag bol ik het af!

De rap zal kontent zijn!

rapke

26 sep 2008, 15:41

Ge moogt gerust zijn :D

rapke

26 sep 2008, 16:36

Bomi schreef:-
-

maar je moet niet shrijven over Hasseltse jenever als je er nooit van geproefd hebt!
Bomi
Heb ik gezegd Hasseltse jenever??? Denk het niet!!!! 't Was er uit den Aldi

rapke

26 sep 2008, 16:40

-

dames, nadenken, vergelijken, afwegen, samen zijn we allemaal slim!

Bomi
Ik zag ooit eens een paar dames tijdens de solden bezig, dat was er allemaal niet bij zunne!!!! :roll:

rapke

26 sep 2008, 16:44

-

Voor mij is dat anders hier wordt de tutter ( fopspeen ) van de baby in suikerwater met een ferme scheut jenever gedoopt, EN SLAPEN DAT DIE KINDEREN DOEN

Met de paplepel ingegoten he!

Volgens de jongste statistieken gebeuren de meeste verkeersongevallen waar een kindervoiture bij betrokken is, in de Limburg :idea: 't Is nie moeilijk :!:

Bomi

26 sep 2008, 17:22

-

Kijk nu !!!

Rapke zijn buikje is er afgevallen OOOOOOHHHHHHHHHHHHH

Dat moet pijn gedaan hebben!!!

rapke

27 sep 2008, 09:19

Vandaag zullen jullie Rapke wat moeten missen. Ik moet me namelijk met echte kippetjes bezighouden. De kippenren is eindelijk klaar en straks ga ik zo'n stuk of vijf beestjes halen :lol: Mss nog een haan er bij, maar als ik zo zie hoe de dames hier met Rapke omgaan kan ik het dat beestje beter besparen denk ik :cry:
Onlangs nog kreeg ik van een oud vrouwke uit Koersk (Rusland) een brief waarin ze mij beklaagde, en veel lof had voor mijn onuitputtelijk geduld 8O .
Het is op haar aanraden dat ik nu kippen ga houden, om de stress tegen te gaan :idea:
Gegroet
Rapke

rapke

27 sep 2008, 09:32

Struinend door het forum lees ik met blijdschap dat er eentje problemen heeft met ijsblokjes. :D :D :D :D De lol kan niet op :D :D :D
Mss had ze beter die ijsblokjes mee genomen naar het bruggetje, een paar in haar fles jenever en de rest in het water gekieperd. Hahahahaha, een oud zat Hasselts vrouwtje dat vanop een bruggetje ijsblokskes aan de beek toevoegt met de bedoeling er een fris badje in te nemen :roll: .
:idea: Zou gerust de volgende Vlaamse musical kunnen worden, hahahahahaha, een goei, hahahahahahaha
mlg (met lachende groetjes)
Rapke hahahahaahhahahaaha