Met OPEN HANDEN - bezinning, gebeden, meditatie.
-
denook - Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:25
Het gebeurt in elke lente.
Bloemen laten zien dat ze leven,
hun kleur en geur doen ook ons weer leven.
Vogels laten horen dat ze leven,
hun gefluit en gefladder doen ook ons weer leven.
Mens, jij die in Gods woorden gelooft,
laat nu het Pasen is
horen en zien dat je leeft,
dat doet ook anderen weer leven!!!!!
Antoon Vandeputte
Bloemen laten zien dat ze leven,
hun kleur en geur doen ook ons weer leven.
Vogels laten horen dat ze leven,
hun gefluit en gefladder doen ook ons weer leven.
Mens, jij die in Gods woorden gelooft,
laat nu het Pasen is
horen en zien dat je leeft,
dat doet ook anderen weer leven!!!!!
Antoon Vandeputte
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19

Zondag van de Goddelijke Barmhartigheid (op Beloken Pasen)
"Op uitdrukkelijk verzoek", zoals de Heilige Vader gevraagd had, werd aan het einde van de plechtige Eucharistie viering ter nagedachtenis aan de Zijne Heiligheid Johannes Paulus II, welke gecelebreerd werd door Angel Kardinaal Sodano, door de Substituut van het Staatssecretariaat, Aartsbisschop Leonardo Sandri, voorafgaand aan het bidden van het Regina Ceali, de tekst voorgelezen die de Heilige Vader had voorbereid voor de plechtigheden van de Goddelijke Barmhartigheid, dat gevierd wordt op de 2e Zondag van Pasen, Beloken Pasen.
"Dierbare broeders en zusters,
Ook vandaag klinkt het vreugdevolle Alleluja van Pasen. De bladzijde van vandaag uit het Evangelie van Johannes onderstreept dat de Verrezen Heer, de avond van die dag aan de Apostelen verscheen en hun "zijn handen en zijn zijde toonde" (Joh. 20, 20), dat wil zeggen de tekenen van zijn pijnlijk lijden, op een onuitwisbare wijze ingegrift in zijn lichaam, ook na de Verrijzenis. Deze glorievolle wonden, die Hij acht dagen later liet aanraken door de ongelovige Thomas, openbaren de barmhartigheid van God, die “de wereld zozeer heeft liefgehad dat Hij zijn Eniggeboren Zoon gegeven heeft" (Joh. 3, 16). Dit mysterie van liefde vormt het middelpunt van de liturgie van deze dag, de domenica in albis, de zondag in de witte (doop)kleren, die gewijd is aan de verering van de Goddelijke Barmhartigheid.
2
Aan de mensheid die soms verdwaald lijkt en overheerst schijnt te worden door de macht van het kwaad, het egoïsme en de angst, schenkt de verrezen Heer zijn liefde, die vergeeft, verzoent en het hart opent voor de hoop. Het is een liefde die de harten bekeert en vrede schenkt. Wat heeft de wereld het nodig deze Goddelijke Barmhartigheid te verstaan en te ontvangen!
Heer, die door Uw dood en verrijzenis
de liefde van de Vader openbaart,
wij geloven in U
en vol hoop herhalen wij vandaag tot U:
Jezus, ik vertrouw op U,
heb erbarmen met ons
en met heel de wereld.
Hij, die door Maria gedragen werd in haar schoot,
en die geleden heeft en gestorven is,
is werkelijk Verrezen,
Alleluja.
Op de foto zien we hoe Jezus aan de H.Faustina (Poolse non) verscheen
en vroeg om Zijn beeltenis kenbaar te maken aan de Paus en de Kerk.
Ook vroeg Jezus om iedere eerste zondag na Pasen te vieren als de Zondag vande Barmhartigheid.
Paus Johannes-Paulus II, heeft in het jaar 2000 deze feestdag, door Jezus zelf gevraagd, ingesteld.
Gods Barmhartigheid is Zijn hoogste vorm van liefde voor de mensheid.
De stralen en hun kleuren hebben een bijzondere betekenis.
Later hierover meer.
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
Met tranen in mijn ogen las ik volgend artikel:
http://www.bloggen.be/medjugorje/archief.php?ID=1780420
Alleen God is in staat mensen te vergeven, ook al zijn hun zonden nog zo groot.
Maria, Jezus' Moeder wijst de weg van bekering, die wij kunnen gaan,
de weg naar Haar Zoon en de Vader.
ria
http://www.bloggen.be/medjugorje/archief.php?ID=1780420
Alleen God is in staat mensen te vergeven, ook al zijn hun zonden nog zo groot.
Maria, Jezus' Moeder wijst de weg van bekering, die wij kunnen gaan,
de weg naar Haar Zoon en de Vader.
ria
-
Uit de Maandelijkse Nieuwsbrief van Zuster Emmanuel (Medjugorje)
Dierbare kinderen van Medjugorje, Geloofd zijn Jezus en Maria!
1. Op 2 april 2012 kreeg Mirjana haar maandelijkse verschijning aan het Blauwe Kruis. Na de verschijning deelde ze volgende boodschap mee: "Als Koningin van de Vrede verlang ik u, mijn kinderen, de vrede te schenken. De echte vrede, die uit het hart van mijn goddelijke Zoon komt. Als een Moeder bid ik dat wijsheid, nederigheid en goedheid uw harten zou gaan regeren. Dat vrede zou gaan regeren. Dat mijn Zoon zou gaan regeren. Wanneer mijn Zoon heerser wordt in uw hart, zal u anderen kunnen helpen om Hem te leren kennen. Wanneer een hemelse vrede over u gaat heersen, zullen zij die de vrede zoeken op verkeerde plaatsen en zo mijn moederlijk Hart pijn doen, dit inzien. Mijn kinderen, mijn vreugde zal groot zijn wanneer ik zie dat u mijn woorden aanvaardt en dat u verlangt mij te volgen. Wees niet bevreesd, u bent niet alleen. Geef me uw handen en ik zal u leiden. Vergeet uw herders niet. Bid dat ze in gedachten altijd bij mijn Zoon zijn die hen geroepen heeft om van Hem te getuigen. Ik dank u."
2. Jaarlijks één enkele H. Mis?
Velen kennen nog een heel mooi en verrassend element niet uit de geschiedenis van Medjugorje. Ik ben blij u dat vandaag te kunnen vertellen omdat het rechtstreeks te maken heeft met de Zondag van de Barmhartigheid!
Gedurende meer dan vier eeuwen waren de Turken meester in het land [van 1463 tot 1873]. De Christenen werden in deze periode dan ook zwaar vervolgd en werden verplicht zich tot de Islam te bekeren. Volgens de gezant van de Paus, Peter Masarecchi, werden zo 40 tot 50000 Katholieke Kroaten uit Midden-Bosnië in 1624 verplicht zich tot de Islam te bekeren. Dat is de oorzaak van de aanwezigheid van Moslims in het land. In feite zijn ze oorspronkelijk ex-Christenen. De toenmalige regering liet de Katholieken niet toe de H. Mis te vieren. Zo ontstond er een soort geheim Christelijk leven, te vergelijken met het Christelijk leven in de catacomben in Rome in de eerste eeuwen van het Christendom en wat men tegenwoordig ook nog vindt in sommige landen, zoals China.
Er was, goddank, een uitzondering op de regel. De Christenen kregen de toelating om één H. Mis in het jaar te vieren, op een welbepaalde plaats, verre van alles verwijderd, ergens te lande. Ook de datum van deze H. Mis was vastgesteld: de eerste zondag na Pasen, de dag die Jezus later koos als het Feest van de Goddelijke Barmhartigheid, volgens de openbaringen aan de H. Zuster Faustina Kowalska. De Christenen, die in die tijd erg vurig waren, aarzelden niet om met duize nden en duizenden te voet naar deze plaats te gaan. Ze marcheerden dagen en nachten in alle mogelijke weersomstandigheden [april is het regenseizoen], ze trotseerden de gevaren van de grote wegen om deze H. Mis te kunnen bijwonen en ten minste één maal per jaar "Jezus te zien," aanwezig in de H. Hostie. Deze bedevaart was voor hen de bron van hun kracht, hun hoop, hun vreugde en hun licht in de nacht van de vervolging.
We weten het, God heeft een plan in zijn bedoelingen. Eerst in de Hemel zullen we de rugzijde zien van het tapijt, dat Hij in de wereld weeft door zijn Goddelijke Barmhartigheid en hoezeer we met mekaar verbonden zijn door de gemeenschap van de heiligen! Dan zullen we ontdekken hoe bepaalde gebeurtenissen, die ons nieuw lijken, diepe wortels hebben in het verleden, in het hart van meerdere generaties van gelovigen, die gebeden hebben en geleden, die zelfs hun bloed vergoten hebben voor hun geloof. Soms gebeurt het dat God iets van mijn mysterieuze plannen onthult en een verrassende continuïteit in zijn keuzen toont.
Deze gezegende plaats waar deze duizenden lijdende Christenen hun jaarlijkse H. Mis vierden, was geen andere dan de met stenen bezaaide velden van Medjugorje, toen nog zeer ruw, juist daar waar nu het kerkhof is van Kovacica (waar Pater Slavko begraven ligt), op enkele meters van de huidige kerk, waar duizenden bedevaarders deze dagen opnieuw bijeen komen.
Moet men dan verwonderd zijn dat er stromen van genaden over dit dorp neerkomen? Is de God, die we hebben, niet prachtig?
bron:
http://www.bloggen.be/medjugorje/
Dierbare kinderen van Medjugorje, Geloofd zijn Jezus en Maria!
1. Op 2 april 2012 kreeg Mirjana haar maandelijkse verschijning aan het Blauwe Kruis. Na de verschijning deelde ze volgende boodschap mee: "Als Koningin van de Vrede verlang ik u, mijn kinderen, de vrede te schenken. De echte vrede, die uit het hart van mijn goddelijke Zoon komt. Als een Moeder bid ik dat wijsheid, nederigheid en goedheid uw harten zou gaan regeren. Dat vrede zou gaan regeren. Dat mijn Zoon zou gaan regeren. Wanneer mijn Zoon heerser wordt in uw hart, zal u anderen kunnen helpen om Hem te leren kennen. Wanneer een hemelse vrede over u gaat heersen, zullen zij die de vrede zoeken op verkeerde plaatsen en zo mijn moederlijk Hart pijn doen, dit inzien. Mijn kinderen, mijn vreugde zal groot zijn wanneer ik zie dat u mijn woorden aanvaardt en dat u verlangt mij te volgen. Wees niet bevreesd, u bent niet alleen. Geef me uw handen en ik zal u leiden. Vergeet uw herders niet. Bid dat ze in gedachten altijd bij mijn Zoon zijn die hen geroepen heeft om van Hem te getuigen. Ik dank u."
2. Jaarlijks één enkele H. Mis?
Velen kennen nog een heel mooi en verrassend element niet uit de geschiedenis van Medjugorje. Ik ben blij u dat vandaag te kunnen vertellen omdat het rechtstreeks te maken heeft met de Zondag van de Barmhartigheid!
Gedurende meer dan vier eeuwen waren de Turken meester in het land [van 1463 tot 1873]. De Christenen werden in deze periode dan ook zwaar vervolgd en werden verplicht zich tot de Islam te bekeren. Volgens de gezant van de Paus, Peter Masarecchi, werden zo 40 tot 50000 Katholieke Kroaten uit Midden-Bosnië in 1624 verplicht zich tot de Islam te bekeren. Dat is de oorzaak van de aanwezigheid van Moslims in het land. In feite zijn ze oorspronkelijk ex-Christenen. De toenmalige regering liet de Katholieken niet toe de H. Mis te vieren. Zo ontstond er een soort geheim Christelijk leven, te vergelijken met het Christelijk leven in de catacomben in Rome in de eerste eeuwen van het Christendom en wat men tegenwoordig ook nog vindt in sommige landen, zoals China.
Er was, goddank, een uitzondering op de regel. De Christenen kregen de toelating om één H. Mis in het jaar te vieren, op een welbepaalde plaats, verre van alles verwijderd, ergens te lande. Ook de datum van deze H. Mis was vastgesteld: de eerste zondag na Pasen, de dag die Jezus later koos als het Feest van de Goddelijke Barmhartigheid, volgens de openbaringen aan de H. Zuster Faustina Kowalska. De Christenen, die in die tijd erg vurig waren, aarzelden niet om met duize nden en duizenden te voet naar deze plaats te gaan. Ze marcheerden dagen en nachten in alle mogelijke weersomstandigheden [april is het regenseizoen], ze trotseerden de gevaren van de grote wegen om deze H. Mis te kunnen bijwonen en ten minste één maal per jaar "Jezus te zien," aanwezig in de H. Hostie. Deze bedevaart was voor hen de bron van hun kracht, hun hoop, hun vreugde en hun licht in de nacht van de vervolging.
We weten het, God heeft een plan in zijn bedoelingen. Eerst in de Hemel zullen we de rugzijde zien van het tapijt, dat Hij in de wereld weeft door zijn Goddelijke Barmhartigheid en hoezeer we met mekaar verbonden zijn door de gemeenschap van de heiligen! Dan zullen we ontdekken hoe bepaalde gebeurtenissen, die ons nieuw lijken, diepe wortels hebben in het verleden, in het hart van meerdere generaties van gelovigen, die gebeden hebben en geleden, die zelfs hun bloed vergoten hebben voor hun geloof. Soms gebeurt het dat God iets van mijn mysterieuze plannen onthult en een verrassende continuïteit in zijn keuzen toont.
Deze gezegende plaats waar deze duizenden lijdende Christenen hun jaarlijkse H. Mis vierden, was geen andere dan de met stenen bezaaide velden van Medjugorje, toen nog zeer ruw, juist daar waar nu het kerkhof is van Kovacica (waar Pater Slavko begraven ligt), op enkele meters van de huidige kerk, waar duizenden bedevaarders deze dagen opnieuw bijeen komen.
Moet men dan verwonderd zijn dat er stromen van genaden over dit dorp neerkomen? Is de God, die we hebben, niet prachtig?
bron:
http://www.bloggen.be/medjugorje/
-
Dank U lieve mensen, vrienden, die mij helpen dit topic open te houden.
Het maakt mij blij. ria

Voor ieder van U de allerbeste wensen, zeker nu de lente eindelijk haar weg heeft gevonden.
Het maakt mij blij. ria

Voor ieder van U de allerbeste wensen, zeker nu de lente eindelijk haar weg heeft gevonden.
-
Monika ** - Lid geworden op: 05 jun 2004, 13:10
Handen.
Handen heb je om ze uit te reiken
Voor mensen te helpen uit de diepte te halen
Om naar ze late grijpen
Zoadat ze niet dieper gaan vallen
**
Een hand kun je ook geven
Als teken van een gebaar
Een vriendelijk en zachtheid
Dat word je zelf ook gewaar.
Het kan soms een kleur brengen in je leven.
**
Handen die je worden aangeboden
Kunnen soms wonderen doen
Het zal niet volledig kunnen voldoen
Dus neem die kans waar als het je wordt geboden.
Maar al is het maar een hand
Die je kunt vastnemen
Waar je in kun huilen en lachen
Dat kan ook zachtheid en tederheid geven
Twijfel niet en pak die ene hand.
**
Zo ken nog al mensen in mijn leven
Die ik daarom zo graag mijn handen
Om hun wat warmte te geven
Je moet denken het doet jou ook goed
Al is het maar een warme groet.
Monika.

Handen heb je om ze uit te reiken
Voor mensen te helpen uit de diepte te halen
Om naar ze late grijpen
Zoadat ze niet dieper gaan vallen
**
Een hand kun je ook geven
Als teken van een gebaar
Een vriendelijk en zachtheid
Dat word je zelf ook gewaar.
Het kan soms een kleur brengen in je leven.
**
Handen die je worden aangeboden
Kunnen soms wonderen doen
Het zal niet volledig kunnen voldoen
Dus neem die kans waar als het je wordt geboden.
Maar al is het maar een hand
Die je kunt vastnemen
Waar je in kun huilen en lachen
Dat kan ook zachtheid en tederheid geven
Twijfel niet en pak die ene hand.
**
Zo ken nog al mensen in mijn leven
Die ik daarom zo graag mijn handen
Om hun wat warmte te geven
Je moet denken het doet jou ook goed
Al is het maar een warme groet.
Monika.

-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
IN DE SPIEGEL
Ze denken dat ze me herkennen .
Natuurlijk hebben ze het mis .
Ik laat hen aan de leugen wennen :
geen flauw idee wie Jezus is .
De waarheid kan ik niet vertellen -
maar in de verte kraait een haan .
Terwijl ze Jezus blijven kwellen ,
draait Hij zich om en kijkt mij aan .
En in de spiegel van zijn ogen
zie ik mezelf zoals ik ben :
ondanks zijn hart vol mededogen
doe ik alsof ik Hem niet ken .
Heldhaftig zou ik voor Hem strijden ,
maar ik verraad Hem keer op keer .
Ik laat Hem enkel zwaarder lijden .
Ontferm U over mij , o Heer .
Laat mij Uw ogen nooit vergeten
Uw reine , reinigende blik
is balsem voor een slecht geweten .
Het is de doodsteek voor mijn ik .
( Uit : Hij heeft mij aan het licht gebracht , Arie Maasland .)
Met de groetjes van EBENHAEZER . ( wij wonen intussen in W. Vlaanderen . )
Ze denken dat ze me herkennen .
Natuurlijk hebben ze het mis .
Ik laat hen aan de leugen wennen :
geen flauw idee wie Jezus is .
De waarheid kan ik niet vertellen -
maar in de verte kraait een haan .
Terwijl ze Jezus blijven kwellen ,
draait Hij zich om en kijkt mij aan .
En in de spiegel van zijn ogen
zie ik mezelf zoals ik ben :
ondanks zijn hart vol mededogen
doe ik alsof ik Hem niet ken .
Heldhaftig zou ik voor Hem strijden ,
maar ik verraad Hem keer op keer .
Ik laat Hem enkel zwaarder lijden .
Ontferm U over mij , o Heer .
Laat mij Uw ogen nooit vergeten
Uw reine , reinigende blik
is balsem voor een slecht geweten .
Het is de doodsteek voor mijn ik .
( Uit : Hij heeft mij aan het licht gebracht , Arie Maasland .)
Met de groetjes van EBENHAEZER . ( wij wonen intussen in W. Vlaanderen . )
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Maria, Moeder sta ons bij,
de wereld zucht in stormgetij,
in noodweer en ellende.
Gij zijt Gods eigen Vredesbruid,
spreid over ons uw mantel uit,
uw heil dat alle droefheid stuit
en alle leed kan wenden...
Gabriël Smit

Maria spreidt haar mantel uit over de Kerk en over haar kinderen.
Het is een oude Griekse? icoon.
Onder Haar bescherming zijn en blijven wij geborgen.
ria
de wereld zucht in stormgetij,
in noodweer en ellende.
Gij zijt Gods eigen Vredesbruid,
spreid over ons uw mantel uit,
uw heil dat alle droefheid stuit
en alle leed kan wenden...
Gabriël Smit

Maria spreidt haar mantel uit over de Kerk en over haar kinderen.
Het is een oude Griekse? icoon.
Onder Haar bescherming zijn en blijven wij geborgen.
ria
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Nog voordat je bestond , kende Hij je naam .
Hij zag je elk moment en telde elke traan .
Omdat Hij van je hield , gaf Hij Zijn eigen Zoon .
Hij wacht alleen nog maar , totdat je komt .
En wat je nu ook doet , Zijn liefde blijft bestaan ,
Ook niets wat jij ooit deed , verandert daar iets aan .
Omdat Hij van je houdt , gaf Hij Zijn eigen Zoon .
En nu is alles klaar , wanneer Hij komt .
Kom tot de Vader , kom zoals je bent .
Heel je hart , al je pijn , is bij Hem bekend .
De liefde die Hij geeft , de woorden die Hij spreekt ,
Daarmee is alles klaar , wanneer jij komt .
( Uit Opw. Liederen : 599. ) Met vriendelijke groetjes , EBENHAEZER.
Hij zag je elk moment en telde elke traan .
Omdat Hij van je hield , gaf Hij Zijn eigen Zoon .
Hij wacht alleen nog maar , totdat je komt .
En wat je nu ook doet , Zijn liefde blijft bestaan ,
Ook niets wat jij ooit deed , verandert daar iets aan .
Omdat Hij van je houdt , gaf Hij Zijn eigen Zoon .
En nu is alles klaar , wanneer Hij komt .
Kom tot de Vader , kom zoals je bent .
Heel je hart , al je pijn , is bij Hem bekend .
De liefde die Hij geeft , de woorden die Hij spreekt ,
Daarmee is alles klaar , wanneer jij komt .
( Uit Opw. Liederen : 599. ) Met vriendelijke groetjes , EBENHAEZER.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-

Felix Timmermans was niet alleen een groot schrijver en dichter.
Hij was ook een gelovig man, die overal, vooral in de natuur, God tegenkwam.
Zo ervaar ik het ook dikwijls.
ria
-
Ik kijk graag naar KTO - op de digitale zender 299 van Belgacom/digitaal.
Een grote diversiteit van religieus en spiritueel leven, in de Kerk en in de
wereld. Je kan er elke middag, verbonden met Lourdes, het rozenhoedje meebidden.
Sinds ik naar deze zender kijk is mijn blik verruimd, heb ik meer kennis opgedaan,
en..... beter Frans geleerd.
Zeer boeiend.
ria.
https://www.facebook.com/kto.television
Een grote diversiteit van religieus en spiritueel leven, in de Kerk en in de
wereld. Je kan er elke middag, verbonden met Lourdes, het rozenhoedje meebidden.
Sinds ik naar deze zender kijk is mijn blik verruimd, heb ik meer kennis opgedaan,
en..... beter Frans geleerd.
Zeer boeiend.
ria.
https://www.facebook.com/kto.television