mijmeringen 2
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
Gustilpe lieve,
Knap geschreven over je merel, hier zit het ook vol
met mooi gevederte, kleine en grote door elkaar.
Ik veronderstel dat je op de rapporten wacht, hier
weten ze ook nog niets, naar het schijnt donderdag.
Tweede zit betekent blokken voor het grootste
gedeelte van je vakantie.
Veel liefs,
Bomi.
- - - - - - - - -
Het ' brugje ' van Bo,ke
-
Gustilpe lieve,
Knap geschreven over je merel, hier zit het ook vol
met mooi gevederte, kleine en grote door elkaar.
Ik veronderstel dat je op de rapporten wacht, hier
weten ze ook nog niets, naar het schijnt donderdag.
Tweede zit betekent blokken voor het grootste
gedeelte van je vakantie.
Veel liefs,
Bomi.
- - - - - - - - -

Het ' brugje ' van Bo,ke
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Gustilpe,
merel : heb ik heel graag gelezen
een lieve groet
bo'ke
Zweetdruppels vieren,
dansen de tango vandaag
nekharen kletsnat;
de huid maakt opmerkingen
smekend om vocht als soelaas.
bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
'zalig genieten'
.
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Assa,
een mooi werkje,
Alyssia proficiat, fijn als de kinderen het goed doen hé!
Deze middag belde mijn oudste kleinzoon, 2de middelbaar ook met een goed rapport! Zijn zusje en broertje nog in de lagere school ook heel goed! Morgen vertrekken ze voor een maand kamperen en trektochten in het Hoge Noorden, het is hen gegund!
Assa, ik zou willen meegaan met jouw zoon naar Afrika!
Eind augustus vertrekken we terug naar Roemenië, daar ligt ook een stukje van mijn hart!
Bomike,
hopelijk zijn jouw studenten allen geslaagd zodat ze kunnen genieten van een weldoende vakantie.
Wat was ik blij toen mijn laatste sudent afgestudeerd was, al die stress die je mee beleeft, dat was echt een grote opluchting voor mij!
Wat de kleinkinderen betreft ik schreef het al bij Assa!
Bo'ke,
mijn merel was daar al, stond zijn wekker niet?
Of misschien komt hij nog eens om half tien,
ik zal zeker zien!
Je bracht een mooie tanka, ik breng hier een beetje verkoeling!

de drie oudste kleinkinderen op de watersportdag een paar weken terug!
Allen zeer wel bedankt!
nog een fijne avond en lieve groetjes,
gustilpe
een mooi werkje,
Alyssia proficiat, fijn als de kinderen het goed doen hé!
Deze middag belde mijn oudste kleinzoon, 2de middelbaar ook met een goed rapport! Zijn zusje en broertje nog in de lagere school ook heel goed! Morgen vertrekken ze voor een maand kamperen en trektochten in het Hoge Noorden, het is hen gegund!
Assa, ik zou willen meegaan met jouw zoon naar Afrika!
Eind augustus vertrekken we terug naar Roemenië, daar ligt ook een stukje van mijn hart!
Bomike,
hopelijk zijn jouw studenten allen geslaagd zodat ze kunnen genieten van een weldoende vakantie.
Wat was ik blij toen mijn laatste sudent afgestudeerd was, al die stress die je mee beleeft, dat was echt een grote opluchting voor mij!
Wat de kleinkinderen betreft ik schreef het al bij Assa!
Bo'ke,
mijn merel was daar al, stond zijn wekker niet?
Of misschien komt hij nog eens om half tien,
ik zal zeker zien!
Je bracht een mooie tanka, ik breng hier een beetje verkoeling!

de drie oudste kleinkinderen op de watersportdag een paar weken terug!
Allen zeer wel bedankt!
nog een fijne avond en lieve groetjes,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
Bomike,
proficiat met jouw kleindochter, prachtig gedaan met zo'n punten!
Hopelijk mag je ook fier zijn op jouw middelste, ik kan daar over meespreken, mijn jongste zoon was ook enkele jaren preasis van zijn faculteit te Leuven, en dat niet alleen, hij zat overal in, de ludieke dingen maar ook de ernstige, zo had hij ook regelmatig vergadering met de proffen, ik weet niet meer wat dat juist was.
Hij was heel druk bezig behalve met studeren en had vaak tweede zit, gelukkig nooit een jaar overdoen.
Voor zijn thesis sloot ik hem op in de Abdij van Chimay. Ik bracht hem daar naartoe op een zondagavond, met een wagen vol, boeken, pc, printer enz. Ik kwam terecht in Charleroi in een boerenbetoging, we waren uren onderweg. Toen we aankwamen kwam de portier net sluiten, oef, we geraakten nog binnen.
Nu kan hij nog zeggen, mama had je mij niet in Chimay gestoken, mijn thesis was nooit afgeraakt, daar werkte hij dag en nacht!
Bedankt voor jouw bezoekje,
lieve groetjes,
gustilpe
proficiat met jouw kleindochter, prachtig gedaan met zo'n punten!
Hopelijk mag je ook fier zijn op jouw middelste, ik kan daar over meespreken, mijn jongste zoon was ook enkele jaren preasis van zijn faculteit te Leuven, en dat niet alleen, hij zat overal in, de ludieke dingen maar ook de ernstige, zo had hij ook regelmatig vergadering met de proffen, ik weet niet meer wat dat juist was.
Hij was heel druk bezig behalve met studeren en had vaak tweede zit, gelukkig nooit een jaar overdoen.
Voor zijn thesis sloot ik hem op in de Abdij van Chimay. Ik bracht hem daar naartoe op een zondagavond, met een wagen vol, boeken, pc, printer enz. Ik kwam terecht in Charleroi in een boerenbetoging, we waren uren onderweg. Toen we aankwamen kwam de portier net sluiten, oef, we geraakten nog binnen.
Nu kan hij nog zeggen, mama had je mij niet in Chimay gestoken, mijn thesis was nooit afgeraakt, daar werkte hij dag en nacht!
Bedankt voor jouw bezoekje,
lieve groetjes,
gustilpe
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Lieve Gustilpe
Een mooie creatie, onze wereld! en prachtig geschreven,
Ik heb moeten lachen u zoon opsluiten,op de manier dat u dat verteld,
echt grappig hoor.
Mijn kleinkinderen zijn er allemaal door,
de vier oudste,3 een A attest 1 een b attest,
de drie volgende iets minder goed gewerkt,maar gaan over ze moeten beter hun best doen,
en van Alyssia dat weet u al,ik ben gelukkig.

Warme groetjes Assa,
Een mooie creatie, onze wereld! en prachtig geschreven,
Ik heb moeten lachen u zoon opsluiten,op de manier dat u dat verteld,
echt grappig hoor.
Mijn kleinkinderen zijn er allemaal door,
de vier oudste,3 een A attest 1 een b attest,
de drie volgende iets minder goed gewerkt,maar gaan over ze moeten beter hun best doen,
en van Alyssia dat weet u al,ik ben gelukkig.

Warme groetjes Assa,
Groetjes van assa
-
lieve Assa,
bedankt voor het mooi werkje, het moet fijn zijn daar nu te kunnen rondlopen, tussen berg en rivier!
Jouw kleinkinderen hebben het goed gedaan, dat is fijn voor ouders en grootouders hé!
ik breng jou ook wat verkoeling!

lieve groetjes,
gustilpe
bedankt voor het mooi werkje, het moet fijn zijn daar nu te kunnen rondlopen, tussen berg en rivier!
Jouw kleinkinderen hebben het goed gedaan, dat is fijn voor ouders en grootouders hé!
ik breng jou ook wat verkoeling!

lieve groetjes,
gustilpe
-
Klimaatsverandering slaat toe in mijn geliefd Zuid-Afrika
Klimaatsverandering slaat toe in de Kaap en dubbel zo snel als elders in de wereld.
De Kaapflora in de provincie West-Kaap heeft de grootste plantensoorten rijkdom ter wereld.
Eigenlijk is die regio Werelderfgoed met 7.700 plantensoorten waarvan 70% enkel in die regio voorkomen.
Volgens deskundigen kan dit binnen 50 jaar gehalveerd zijn.
Week na week wordt onderzoek gedaan, met testen komt men tot het resultaat dat 3° opwarming de grens is. Bij 5° wordt de streek een maanlandschap!
Het is een wedloop tegen de tijd, wetenschappers hopen de wedloop te winnen.
De appeloogst is voor een derde verloren door zonnebrand. Het was de laatste zomer drie weken aan één stuk tussen 35° en 45°. Een 87-jarige man getuigt nooit was het zo warm in zijn hele leven.
Kwekers draaien het roer om en kweken protea’s, bloemen hebben minder water nodig.
In de zeer prachtige Botanische tuin van Kirstenbosch zijn 30 à 40% van de planten bedreigd.
Het fynbos , een van de gebieden met het grootste aantal plantensoorten per ha in de wereld, zou binnen ongeveer vijftig jaar verdwenen zijn.
Zuid-Afrika is de grootste vervuiler van Afrika, men zoekt nu naar methoden om de CO2 uitstoot te begrenzen. Energie wordt vooral uit kolen gehaald dat verantwoordelijk is voor 40% van de uitstoot van broeikasgassen en voor 1,5% van de wereldwijde uitstoot.
Om de Kaapflora te redden moet in de eerste plaats het brandstofverbruik omlaag, daarnaast moet het water- en energieverbruik verminderen.
En dat in een land met een zo prachtige natuur, dit alles vind ik zeer verontrustend!!!
gustilpe

fynbos
Klimaatsverandering slaat toe in de Kaap en dubbel zo snel als elders in de wereld.
De Kaapflora in de provincie West-Kaap heeft de grootste plantensoorten rijkdom ter wereld.
Eigenlijk is die regio Werelderfgoed met 7.700 plantensoorten waarvan 70% enkel in die regio voorkomen.
Volgens deskundigen kan dit binnen 50 jaar gehalveerd zijn.
Week na week wordt onderzoek gedaan, met testen komt men tot het resultaat dat 3° opwarming de grens is. Bij 5° wordt de streek een maanlandschap!
Het is een wedloop tegen de tijd, wetenschappers hopen de wedloop te winnen.
De appeloogst is voor een derde verloren door zonnebrand. Het was de laatste zomer drie weken aan één stuk tussen 35° en 45°. Een 87-jarige man getuigt nooit was het zo warm in zijn hele leven.
Kwekers draaien het roer om en kweken protea’s, bloemen hebben minder water nodig.
In de zeer prachtige Botanische tuin van Kirstenbosch zijn 30 à 40% van de planten bedreigd.
Het fynbos , een van de gebieden met het grootste aantal plantensoorten per ha in de wereld, zou binnen ongeveer vijftig jaar verdwenen zijn.
Zuid-Afrika is de grootste vervuiler van Afrika, men zoekt nu naar methoden om de CO2 uitstoot te begrenzen. Energie wordt vooral uit kolen gehaald dat verantwoordelijk is voor 40% van de uitstoot van broeikasgassen en voor 1,5% van de wereldwijde uitstoot.
Om de Kaapflora te redden moet in de eerste plaats het brandstofverbruik omlaag, daarnaast moet het water- en energieverbruik verminderen.
En dat in een land met een zo prachtige natuur, dit alles vind ik zeer verontrustend!!!
gustilpe

fynbos
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Gustilpe,
inderdaad
Hoeveel mensen staan echt stil bij 'groene ontwikkeling'. Regelmatig stel ik me die vraag alsof de ernst niet wordt begrepen.
een lieve groet
bo'ke
inderdaad
Hoeveel mensen staan echt stil bij 'groene ontwikkeling'. Regelmatig stel ik me die vraag alsof de ernst niet wordt begrepen.
een lieve groet
bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
'zalig genieten'
.
-
_Nele_ - Lid geworden op: 06 feb 2007, 19:20
Lieve Gustilpe,
dank je voor je veldbloemen!!
Vond je "Merel" ook héél mooi!
Lees hier veel familieberichtjes,
van examens,dus de drie kleindochters
zijn ook geslaagd,nog in Humaniora,
en Yoran leert kruipen,haha!!
Heb de Oleander kunnen overwinteren
een beetje Afrika op mijn terras,samen met de Aqua Pantus
wens je een frisser weekend
liefs
Nele

dank je voor je veldbloemen!!
Vond je "Merel" ook héél mooi!
Lees hier veel familieberichtjes,
van examens,dus de drie kleindochters
zijn ook geslaagd,nog in Humaniora,
en Yoran leert kruipen,haha!!
Heb de Oleander kunnen overwinteren
een beetje Afrika op mijn terras,samen met de Aqua Pantus
wens je een frisser weekend
liefs
Nele
-
bo'ke,
het is waar, de aarde is niet onze eigendom, we zijn allen medeverantwoordelijk voor de toekomst!
Neske,
jij bracht een mooie ijsvogel mee, hopelijk gaat alles goed met het kindje en haar mama!
Assa,
wat zou ik nu graag rondwandelen in jouw plaatje, tussen de bergen en de weidse natuur!
Nele,
mooi op jouw terras, de oleander staat nog niet in bloei hier. Jouw kleindochters deden het ook goed, proficiat en nu een deugddoende vakantie.
Yoran leert kruipen, hier is het ook zo met ons Lientje, maar ze kruipt nog meer achteruit dan vooruit
allen zeer wel bedankt voor het geschrevene en de prachtige creaties!

een roosje uit de tuin
lieve groetjes,
gustilpe
het is waar, de aarde is niet onze eigendom, we zijn allen medeverantwoordelijk voor de toekomst!
Neske,
jij bracht een mooie ijsvogel mee, hopelijk gaat alles goed met het kindje en haar mama!
Assa,
wat zou ik nu graag rondwandelen in jouw plaatje, tussen de bergen en de weidse natuur!
Nele,
mooi op jouw terras, de oleander staat nog niet in bloei hier. Jouw kleindochters deden het ook goed, proficiat en nu een deugddoende vakantie.
Yoran leert kruipen, hier is het ook zo met ons Lientje, maar ze kruipt nog meer achteruit dan vooruit
allen zeer wel bedankt voor het geschrevene en de prachtige creaties!

een roosje uit de tuin
lieve groetjes,
gustilpe
-
- vandaag -
De dorstige aarde kreunt
onder bloedhete zon.
Planten snakken naar nat.
Kijkend naar de lucht
ontwaar ik een duel
tussen zon en wolken,
het lijkt een steekspel
of is’t het spel
van haasje over?
De wind doet duchtig mee
maar kan geen keuze maken.
Dra komt de regen weer
en ’t snakken naar de zon!
gustilpe
De dorstige aarde kreunt
onder bloedhete zon.
Planten snakken naar nat.
Kijkend naar de lucht
ontwaar ik een duel
tussen zon en wolken,
het lijkt een steekspel
of is’t het spel
van haasje over?
De wind doet duchtig mee
maar kan geen keuze maken.
Dra komt de regen weer
en ’t snakken naar de zon!
gustilpe