rap
-
Bosrankje - Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42
Beste Rapke,
Je schreef dit straks bij Alter :
lieve bosrankje
moest ik een huisbaas hebben die mij even graag ziet als gij den alterego, ik zou nogal een beetje gelukkig zijn zunne
Bedankt hoor !
Lieve groetjes in vriendschap van
Alter en Rankje en geef de moed
niet op, alles komt ooit eens goed
tussen jou en je huisbaas
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Beste Rapke
Net zoals vorig jaar biedt de parochie je tegen de eindejaarsfeesten gratis logies aan in onze plaatselijke kerststal. Het enige dat je moet doen is bij gelegenheid "ie-aaa" zeggen als er kinderen passeren.
Uw geachte huisbaas levert gratis het hooi.
En ja, gelieve dit keer geen purperen plastron aan te doen. Probeer ook een beetje overeen te komen met de os. Volgens hem heb je hem vorig jaar een paar keer "stoemen ezel" genoemd. Ook al is hij van een andere politieke strekking, politieke discussies horen niet thuis in een kerststal Daar moet vrede heersen. Hij is tenslotte toch ook jouw burgemeester.
PS
Het mysterie van de 3 koningen is nog steeds niet opgelost. Hun goud, wierook en mirre dat ze in hun handen hielden, blijft op mysterieuze wijze verdwenen.
uw parochieherder.
PS secundo
Merci Robbe voor het uitlenen van uw forum. En van uw buitenverblijf. De koster levert volgende week de wijn.
Tot zover deze lezing.

Net zoals vorig jaar biedt de parochie je tegen de eindejaarsfeesten gratis logies aan in onze plaatselijke kerststal. Het enige dat je moet doen is bij gelegenheid "ie-aaa" zeggen als er kinderen passeren.
Uw geachte huisbaas levert gratis het hooi.
En ja, gelieve dit keer geen purperen plastron aan te doen. Probeer ook een beetje overeen te komen met de os. Volgens hem heb je hem vorig jaar een paar keer "stoemen ezel" genoemd. Ook al is hij van een andere politieke strekking, politieke discussies horen niet thuis in een kerststal Daar moet vrede heersen. Hij is tenslotte toch ook jouw burgemeester.
PS
Het mysterie van de 3 koningen is nog steeds niet opgelost. Hun goud, wierook en mirre dat ze in hun handen hielden, blijft op mysterieuze wijze verdwenen.
uw parochieherder.
PS secundo
Merci Robbe voor het uitlenen van uw forum. En van uw buitenverblijf. De koster levert volgende week de wijn.
Tot zover deze lezing.

walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
-
denook - Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:25
beste rapke,
Ik heb lang getwijfeld, doch nu voel ik het als een plicht
om je te waarschuwen voor wat dat kerstgebeuren in de kerk
betreft. Ga er aub. niet op in. Ik weet van de pastoor dat hij
uw huisbaas moet verwittigen als u voor enkele uren aankomt
in de stal. Een huisbaas die alleen nog aan geld denkt is tot
alles in staat.
Zo kan hij enkele goeie lampen vervangen door slechte.
Zo kan hij van uw klein mazoutreservoirke een tiental liters
aftappen voor bij hem thuis.
Je kreeg verleden jaar voor uw optreden in de kerk als enige
vergoeding een 'merk-fles' whisky; je bewaart ze als een
relikwie in je keukenkast. Het is maar een kleine moeite om de
inhoud over te gieten en te vervangen door goedkope brol
uit den ...
Ga zo maar door; de geld-wolf-fantasie van een huisbaas is groot.
Mocht ik je huisbaas ooit ontmoeten - ik zie nu niet direct in, waar
en wanneer, doch je weet maar nooit - dan zal ik niet nalaten, met
de wettekst in de hand, hem er op te wijzen dat een huisbaas meer
plichten heeft dan rechten.
Terwijl ik hier typ, schiet me en snood plan te binnen.
Bel de pastoor met de mededeling dat je op een bepaalde dag,
op een bepaald uur, voor enkele uren de beest wil uithangen.
De pastoor zal dan direct uw huisbaas verwittigen dat de kust
veilig is. Maar ... jij gaat lekker niet naar de kerk (enfin, toch niet
op dat afgesproken tijdstip). Je blijft thuis - verstopt je op je
eenpersoonszolderkamertje, en wacht af. Dan zul je eens wat
beleven...
Dat laatste plan zal ik je ook privé doortypen.
Als ik dan merk dat jij het hebt gelezen, zal ik het hier wegnemen.
Zo blijft het echt een 'geheim plan' tussen u en mij.
Groeten in vriendschap en begin je al maar te verkneukelen.
Wie laatst lacht - best lacht - -denook- -
Ik heb lang getwijfeld, doch nu voel ik het als een plicht
om je te waarschuwen voor wat dat kerstgebeuren in de kerk
betreft. Ga er aub. niet op in. Ik weet van de pastoor dat hij
uw huisbaas moet verwittigen als u voor enkele uren aankomt
in de stal. Een huisbaas die alleen nog aan geld denkt is tot
alles in staat.
Zo kan hij enkele goeie lampen vervangen door slechte.
Zo kan hij van uw klein mazoutreservoirke een tiental liters
aftappen voor bij hem thuis.
Je kreeg verleden jaar voor uw optreden in de kerk als enige
vergoeding een 'merk-fles' whisky; je bewaart ze als een
relikwie in je keukenkast. Het is maar een kleine moeite om de
inhoud over te gieten en te vervangen door goedkope brol
uit den ...
Ga zo maar door; de geld-wolf-fantasie van een huisbaas is groot.
Mocht ik je huisbaas ooit ontmoeten - ik zie nu niet direct in, waar
en wanneer, doch je weet maar nooit - dan zal ik niet nalaten, met
de wettekst in de hand, hem er op te wijzen dat een huisbaas meer
plichten heeft dan rechten.
Terwijl ik hier typ, schiet me en snood plan te binnen.
Bel de pastoor met de mededeling dat je op een bepaalde dag,
op een bepaald uur, voor enkele uren de beest wil uithangen.
De pastoor zal dan direct uw huisbaas verwittigen dat de kust
veilig is. Maar ... jij gaat lekker niet naar de kerk (enfin, toch niet
op dat afgesproken tijdstip). Je blijft thuis - verstopt je op je
eenpersoonszolderkamertje, en wacht af. Dan zul je eens wat
beleven...
Dat laatste plan zal ik je ook privé doortypen.
Als ik dan merk dat jij het hebt gelezen, zal ik het hier wegnemen.
Zo blijft het echt een 'geheim plan' tussen u en mij.
Groeten in vriendschap en begin je al maar te verkneukelen.
Wie laatst lacht - best lacht - -denook- -
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
beste mensen allemaal, even maar kom ik hier eens kijken, en ik ben ontroerend overrompeld door de reacties op dit topic.
daar ik morgen een belangrijk examen moet doen, en er nog wat voor moet studeren, ben ik tot mijn spijt verhinderd om hier enige repliek te bezorgen, maar dat komt er aan hoor!!!
in elk geval wil ik reeds aan iedereen die hier ,toevallig of niet,voorbijkomt een zalige kerst en een zeer gelukkig nieuwjaar toewensen. een prentje kan ik er niet bij plaatsen, want de lessen die ik met dit doel diende te ondergaan werden vroegtijdig afgebroken door de lerares die de moed had om te proberen het me te leren
tot ziens, rapke
daar ik morgen een belangrijk examen moet doen, en er nog wat voor moet studeren, ben ik tot mijn spijt verhinderd om hier enige repliek te bezorgen, maar dat komt er aan hoor!!!
in elk geval wil ik reeds aan iedereen die hier ,toevallig of niet,voorbijkomt een zalige kerst en een zeer gelukkig nieuwjaar toewensen. een prentje kan ik er niet bij plaatsen, want de lessen die ik met dit doel diende te ondergaan werden vroegtijdig afgebroken door de lerares die de moed had om te proberen het me te leren
tot ziens, rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
beste mensen,
vooreerst de vreugdevolle mededeling dat ik (rapke) geslaagd ben voor het examen waarvan hierboven sprake.
maar dit ter zijde, en nu richt ik me tot mijn huisbaas, beste robbe, nu denk ik toch dat je jezelf hebt bloot gesteld aan de furie van mijn lerares 'prentjes plaatsen op seniorennet', dermate zelfs in die proporties dat je binnen de vijf jaar mijn huur niet meer zult durven verhogen!
zij is helemaal niet zoals je probeerde haar voor te stellen, maar nog echt in de fleur van haar leven (ros en hevig
)
dus beste robbe, huisbaas, ik verheug me nu al in de reacties die je ongetwijfeld al hebt moeten ontvangen van deze moedige dame!
uit privacy-redenen mag ik hier haar naam niet vernoemen, maar lieve lerares : geef er hem maar eens goed van langs
vooreerst de vreugdevolle mededeling dat ik (rapke) geslaagd ben voor het examen waarvan hierboven sprake.
maar dit ter zijde, en nu richt ik me tot mijn huisbaas, beste robbe, nu denk ik toch dat je jezelf hebt bloot gesteld aan de furie van mijn lerares 'prentjes plaatsen op seniorennet', dermate zelfs in die proporties dat je binnen de vijf jaar mijn huur niet meer zult durven verhogen!
zij is helemaal niet zoals je probeerde haar voor te stellen, maar nog echt in de fleur van haar leven (ros en hevig
dus beste robbe, huisbaas, ik verheug me nu al in de reacties die je ongetwijfeld al hebt moeten ontvangen van deze moedige dame!
uit privacy-redenen mag ik hier haar naam niet vernoemen, maar lieve lerares : geef er hem maar eens goed van langs
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Even een korte medeling. Aangezien we een interimregering hebben, heb ik een schrijven gericht naar het bevoegd ministerie van huis- en andere bazen om te vragen of de huuropslag voor het komende jaar mocht worden toegepast. Enkel Joëlle Milquet zei "non". De andere kabinetsleden zeiden volmondig "ja" en "oui".
De 7 eurocent huuropslag is dus van toepassing vanaf 1 januari van het jaar 2008.
Beste wensen
Robbe
gediplomeerd huisbaas
De 7 eurocent huuropslag is dus van toepassing vanaf 1 januari van het jaar 2008.
Beste wensen
Robbe
gediplomeerd huisbaas
walk on with hope in your heart