nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

neske

29 sep 2008, 19:19

Maar, maar Rapke toch.

Ge "bestoeft" daar Assa en Gustilpe en voila...
ze vallen al voor jou!!! (gelijk vliegen)

Booke en ik hè, wij laten ons niet door jouw "schoon ogen" om de tuin leiden.

Mijn echtgenoot moet ge er altijd niet tussen brengen, laat die met zijn treintjes verder spelen. Wat zit je nu altijd te zeuren over "die plank", hier ligt geen plank, wij hebben ze mooi afgeschuurd en nu ligt ze als "planché" in onze hal, mooi zenne jongske, properkes gevernist enzo.

Pfff... voor een etentje bij de chinees verraad ik geen vriend (in) zo een judas is hier niet jongen.

Afbeelding

Als hem nu nog commentaar heeft op mijn chic werkje hè, dan...grr

rapke

29 sep 2008, 22:27

Een witte hond in een sneeuwlandschap :roll: ge moet er maar op komen :roll: Wat is de sneeuw en wat is de hond :roll:
Maar goed, een mens doet zijn best om op te vallen he :roll: Diene hond zal het niet lukken :roll: Let op, Neske, da's gene kritiek zunne, ge zijt goe bezig, diene hond nog wat witter en we zien hem niet meer :roll:
Zeg Neske, als beste vriendin van Bomi (aan wie ge waarschijnlijk sebiet alles overbrieft), ge beseft toch wel dat gij nu mijn doelwit zijt zekers ? :twisted: Da's wel te wijten aan jouw 'vriendin' he, ze moest maar niet met zand gaan spelen :lol:
Rapke, de kunstkenner
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

bo'ke

30 sep 2008, 07:38

Reuzenuil gestolen in Hasselt

Onbekenden hebben tussen 21 en 22.00 uur een deel van een reuzenknuffelbeest van twee bij drie meter, 'bomieke' gestolen dat deel uitmaakte van de expo "Private/Bomi in Hasselt. De uil bevond zich op de markt.

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rapke

30 sep 2008, 09:43

Nog goed dat het kleinere exemplaar aan de kust zit, of we waren dat mss ook kwijtgeraakt.
Alhoewel... :wink:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

neske

30 sep 2008, 11:28

Rapke
Hedde niet gezien dat het GEEN hond is, een vos, we zullen het aan Silver Wolf vragen ALS hij terug komt hè. :roll:

Dat wist ik wel dat ik nu je doelwit ben, ik zal het seffens aan Bomi een smske doorroddel...euh doorbellen zie.
Ik ga nu niet zeggen:" Ik heb een brede rug en een olifantenvel" want dan gaat hij misschien zeggen: Ben jij dan een olifant?? :roll: :roll:

"Neeje Rapke," zal ik dan zeggen: "Ik ben een lief vrouwke" (soms toch) :oops: Het is ook te zien tegen wie hè, als er iemand is die mij telkens de grond inboort, dan ben ik niet lief. :evil:

Bo, zou die rappe meneer die van alles en iedereen wilt profiteren er voor iets tussen zitten???
Dat zou mij nu eens niet verbazen. :?

rapke

30 sep 2008, 11:58

Aan alle vriendinnen (en vrienden) van Bomi
Ten einde jullie te onttrekken aan de minder goede invloedsfeer van de genaamde Bomi ben ik zo vrij geweest mijn invloed bij De Lijn aan te wenden om jullie te redden :D Dank U!
Wat zal er gebeuren ? :idea:
Ten eerste zal door de welwillende tussenkomst van mijn zus Ingrid van De Lijn, de genaamde Bomi met een list op de verkeerde trein gezet worden, eindbestemming Timboektoe, zonder tussenstop :twisted:
Ten tweede wordt U allen uitgenodigd op een nader te bepalen datum, om samen op het perron van Hasselt een soortement afscheidsliedje te zingen ter ere van de passerende Bomi :lol:
Om u toe te laten al wat te repeteren volgt hieronder de tekst, de muziek is van het u welbekende lied "zie ginds komt de stoomboot" :idea:

Zie ginds komt ons Bomi
uit Knokke weer aan
ze zwaait met een knuppel
en wil Rapke slaan
Hoe huppelt ze wild
in de trein op en neer
hoe roept ze steeds luider
waar zit die meneer

Maar Rap staat te lachen
en roept haar reeds toe
het treintje stopt hier niet
maar in Timboektoe
Oud vrouwtje uit Hasselt
kom maar niet bij mij
en rijd ons stationnetje
maar stillekes voorbij

Daarna gaat iedereen zich weer van zijn respectievelijke taken kwijten en van de rust en vrede genieten :D
We kunnen natuurlijk ook nog een minuut stilte in acht nemen, terwijl we de in de verte steeds kleiner wordende trein zien verdwijnen :idea: :P

PS : De dag voor het evenement zal er een algemene repetitie plaats vinden op spoor 13 in Gent St-Pieters om 15 Hr !!!!
Voor de ceremonie in Hasselt wordt aangeraden een helm te dragen, want verwacht wordt dat genaamde Bomi uit vreugde allerlei voorwerpen door het raam zal slingeren :cry:

rapke

30 sep 2008, 12:32

neske schreef: Dat wist ik wel dat ik nu je doelwit ben, ik zal het seffens aan Bomi een smske doorroddel...euh doorbellen zie.

Voila, de mol heeft zichzelf al verraden, ik wist het he, ik wist het.
Maar let op, er is nog een plaatske vrij op Bomi's trein hoor, dan kunnen jullie roddelen tot in Timboektoe :twisted:

bo'ke

30 sep 2008, 12:49

Een goeie middag,

Hé Neske, uw prenten zijn mooi, je zal Rapke eens een brilleke moeten uitlenen waardoor hij klaarder kan zien. :)

Na telefonisch onderhoud met Ingrid, wil zij gerust meewerken met de list.
Natuurlijk bezorgt ze nog een aantal dames een ticket om mee te reizen op kosten van de persoon, die de list heeft bedacht. :lol:

Begrijp duidelijk : 'De korste weg naar Timboektoe' geeft een andere kijk op de wereld en gaat door in Turnhout.
Niet goedkoop.

Rapke, oefen dagelijks uw goed bedacht liedje. Zo alleen zingen, daarvoor moet je een heldere stem hebben om het te laten weerklinken.

groetjes
bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rapke

30 sep 2008, 13:00

pfffffffff BO, alleen!!! er zijn mensen genoeg die zullen willen mee feesten hoor. Natuurlijk durft niet iedereen dat luidop zeggen, maar velen slaken nu al een zucht van opluchting. :wink:

Assa

30 sep 2008, 13:51

Hallo,

Is de knuffeluil van Bomi al terecht???wie doet nu zo iets :twisted:

Neske het is gelijk Bo zegt,u werkje met de witte Wolf is zeer mooi,

Rapke,ik zing zo vals als een kat,ik doe niet mee hoor,
ge mist Bomi,en toch wilt u ze doorsturen naar timboektoe begrijpt dat maar,

assa
Groetjes van assa

rapke

30 sep 2008, 14:09

@Assa, geen uitvluchten aub :roll: Na drie jaar opleiding in het conservatorium kan ik als dirigent zelfs de meest valse zangeres (in 't zingen dan) in de juiste toonaarden dwingen, één blik is soms genoeg :evil:

Ik, Bomi missen :?: hahahahahahaha

@ Neske, weet gij al wanneer Bomi terug komt ?

neske

30 sep 2008, 14:58

Jaaaa!!! Rapke.

Zoals ge zelf al had kunnen denken, zeg ik niet wanneer hè.
De brabanders zijn toch slimmer dan dat zenne. :wink:
Enne...
Ge zult niet moeten zingen (op de wijs van: Daar wordt aan de deur geklopt.")
In de treinnnnnn, wordt op het raam gebonkt
Hard geklopt, luid gebonkt.

neske

30 sep 2008, 15:21

Sorry dat ik nog even kom. :oops:
Maar mijn (sinterklaas) liedje was nog niet af, nu dus wel.

In de treinnnnn, wordt op het raam geklopt
Hard gebonkt, luid geklopt
In de trein....(herhaal 1ste zin)
Wie zou dat zijn?? :roll: :roll:

Wees maar gerust "vriend" Rap,( :?: )
Dat is ons Bomi voor de grap. (ha ha ha) Gelieve nu tenminste te glimlachen!! 8)

Zij is met de taxi naar huis
taxi naar huissss
en zit al voor de buis.

rapke

30 sep 2008, 15:21

Neske, ge zijt weer niet mee he :roll: 't Is "zie daar komt de stoomboot..." :roll:
Zeg Neske, tussen twee ((, wat zegt uw ventje van diene trein naar Timboektoe ? Die heeft 'm nog niet in zijn verzameling zekers? :twisted:
Maar ja, hij mag er toch niet mee spelen :roll:
Ik heb op E-Pay nog een stationneke te koop staan met het opschrift TIMBOEKTOE, als 'm dat interesseert ...
Maar ja, dat zal wel niet zekers, diene arme mens mag toch niet in de living met zijn treintjes 8O
Groetjes aan Bomi als ge haar weer belt :evil:

rapke

30 sep 2008, 15:27

Zeg Nes,
gij wordt betaald door Bomi om haar plaatske hier in mijn topic warm te houden zekers ?
Maar als, ik zeg wel ALS, ze terugkomt, dan zal ze jou weer aan de kant schuiven gelijk een kreupele witte vos, ge kent haar toch!!!!
Dus denk twee keer na voor ge hier de rebel begint uit te hangen :roll:
Kom nadien niet klagen he :P