verandering

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

26 mei 2009, 16:13

Assa, machtig mooi prentje, gelijk dat diene otter dat klein muiske gereed houdt om in te bijten!!! De natuur kan zo mooi maar toch zo wreed zijn he :cry:
Pffff, jaloers, dat zal wel!!! Mijn zoentjes haal ik in hogere regionen dan die waarin bakkersvrouwen normaal verkeren hoor!!!! Allez, niks tegen bakkersvrouwen natuurlijk, persoonlijk ken ik er eentje, twee dorpkes verder, man man man ... maar ze is lesbisch, hare bakker is ook een vrouw, dat ziet ge niet veel he, bakkeres en bakkerinne :D
Allez, neem nu Homerus, ik denk dat diene homo is, want vroeger zat die altijd zo raar te loeren naar Soiffeur he, maar Soiffeur die drinkt, en Homerus heeft daar een schrik van te pakken he, man man man ...
In mijnen hof gebeuren rare dingen ...
:wink: Rapke

ps : weet gij soms hoe dat het is met mijn vriendin Bomi ?

bo'ke

26 mei 2009, 18:47

Terwijl het eten aan het garen is in de keuken, kan ik hier een rijmke plaatsen. :)

In zijnen hof gebeuren rare dingen
daar vind je kleine mannetjes met lange baarden
zij imiteren rapke, lopend rond de haag in kringen.
Zo een lawaai ! Horen ze paarden en zwaarden?

Wie waagt zich aan een gok? Rapke wil onrecht bestrijden?
Hij oefent zich om te spelen in 'The Legend of Zorro' ?
En toert en toert en toert om te leren paardrijden?
Kan iemand filmen? Snel haal Homerus. Neem best de metro.

grtj bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

Assa

26 mei 2009, 23:09

Hey Rapke :)

Bedankt dat ge mijn plaatje mooi vindt,maar dat is geen muisje hoor maar een klein otterke,
dat zijn MuizekesAfbeelding
die zijn voor u een broodje gaan halen bij dat Lesbisch bakkerinneke :lol: :lol: ik hoop dat het zal smaken :lol: :wink:
en Homeruske ene Homo sorry dat geloof ik niet,je zou beter eens vertellen wat ge achter de haag aan het doen zijt???????

en van ons Bomike weet ik niets,ze antwoord niet ik hoop dat alles goed gaat met haar gezondheid,

Grt en slaapwel assa,
Groetjes van assa

rapke

27 mei 2009, 08:59

Bo'ke, weinigen weten wat er achter de haag gebeurt, zelfs Homerus niet, al heeft hij reeds dikwijls geprobeerd om te spionneren :evil: (al dan niet in opdracht... wie zal het zeggen ?)
Assa, bedankt voor het broodje, maar sorry, voor ik er erg in had waren Snuffel en Lapidorus er mee weg.
Homeruske is nog steeds niet terug :cry: dit begint toch op een onrustwekkende verdwijning te lijken. Frank De Winne is gefouilleerd, maar ook daar werd hij niet gevonden.
Daarom heb ik besloten om heel het verhaal uit de doeken te doen, in de hoop dat iemand mij mijn Homeruske terug bezorgt. :(

Het grote geheim van Homerus

"Eindelijk!" zul je zeggen, en "oef!!".
Omdat er al zoveel geschreven wordt over mijn Homerus, en omdat ik reeds privé-berichten kreeg met vermelding van de huidige verblijfplaats van mijn geliefde tuinkabouter - zo is er zelfs een bejaard koppel dat meent hem gezien te hebben aan de rand van een bos te Scherpenheuvel - zal ik de sluier oplichten die het droeve leven van Homeruske tot nu toe bedekte.
Sorry, maar het wordt me nu allemaal even te veel, de emoties laaien weer hoog op... ik moet eventjes pauseren om diep adem te halen, en ik vind dat verdomde doosje met cleenex ook weer niet :evil:
Straks vertel ik wel verder
tot straks, snik,... :cry:
Rapke :cry:

gustilpe

27 mei 2009, 09:08

wel rapke,

nu maak je mij curieus hoor, het geheim van Homerus.

goed geprobeerd voor de tanka met mijn woorden, maar gisteren lukte het mij een tanka te maken op de topic van boke, en ik kreeg van boke wat uitleg nl de eerste drie regels moeten samen afzonderlijk kunnen bestaan en de andere twee moeten er betrekking op hebben, en nu jij rapke, het klopt niet he je zal ook nog wat moeten oefenen hoor1

een zonnige groet, met zon weer kan je voortdoen achter de haag wat het ook mag zijn!

gustilpe
Laatst gewijzigd door gustilpe op 27 mei 2009, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

rapke

27 mei 2009, 09:29

Ha Gustilpeke, goed dat ik je nog tref, want ik wou juist naar de bakker om croissants. :lol:
Die Bo'ke toch he, altijd maar moeilijker en ingewikkelder maken, maar trek het je niet aan hoor Gustje, ik ga voort op de oeruitleg van de Tanka, hetgeen ons is bijgebracht door iemand die het kan weten (kijk maar eens op blz 1 of 2 van Bo'kes topicske... Daar wordt de Tanka piekfijn uitgelegd, en daar is geen sprake van afzonderlijke zinnen en betrekking hebben op, en al die ingewikkelde dingen :x
Let op he Gustilpeke, Bo'ke, da's een braveke zunne, maar soms overdrijft ze een beetje :?

Allez, let een keer op he

De tanka van Rap
zijn niet altijd de beste
volgens Gustilpe
want Bo zegt daar van alles
om het moeilijk te maken

Is dat geen schoon tankaatje ?? :lol:

gustilpe

27 mei 2009, 09:51

wel rapke, dat is nu een echte mooie tanka hoor,

zie je de eerste drie zinnen kunnen nu afzonderlijk bestaan en de andere twee hebben er betrekking op, boke zal kontent zijn!

p.s. ik heb wat veranderd aan het vorig berichtje, dacht dat het niet duidelijk was, maar het resultaat ziende dus toch!

en nu ga ik genieten van het zonnetje,

gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

ria

27 mei 2009, 11:38

aan rapke, mijn beste neef!
een hartelijke groet van
ria :wink:

Afbeelding
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

schrijfster

27 mei 2009, 12:32

Afbeelding

hey rapke,ik kwam in nederland
homerus de tuin kabouter tegen.
Hij schreeuwde hier meske,
dit woordenboek geef ik aan jou.
Rapke wilde er zijn gat achter,
ene grote haag mee vegen!

schrijfster :wink:
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.

bo'ke

27 mei 2009, 12:47

Rapke,

Ik ben braaf noch lief
doch van tanka weet ik iets
ik steel woorden als dief
en zing deze poëtisch op m'n fiets.

Eenvoudig uitgelegd, klaar als een klontje,
vrouwen begrijpen wat de man niet verstaat
en terwijl dames cocktail drinken met een ijsblokje
loopt Rapke Homerus te zoeken in elke straat.

:) bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rapke

27 mei 2009, 20:09

GUSTILPEKE , ge moogt niet altijd veranderingen aanbrengen in uw berichtjes. Ik lees die soms wel 20 keer, en als daar telkens iets in veranderd is, dan kan ik niet meer volgen 8)

He dag TANTE RIA, waarschijnlijk heb je een mooi prentje geplaatst, maar spijtig genoeg zie ik enkel een wit vierkant met bovenin links een rood kruisje. :cry:
Zeg tanteke, groetjes aan nonkeltje zunne!!!!

SCHRIJFSTER : één van deze dagen moogt ge de maréchaussee verwachten in jouw topic!!! Voor een huiszoeking !!! want ik heb viavia vernomen dat Homeruske illegaal bij jouw in holland zit 8)

BO'KE : Mooi gedichtje hoor, maar ge doet de waarheid wel wat geweld aan he. Allez, "dames drinken cocktail met een ijsblokje" zegt gij... Hahahahaha, sta me toe effe te lachen!!! :lol: De dames die IK ken drinken hun cocktails wel met een rietje hoor!!! Hahahahahaha, die Bo'ke toch he!!!! olijke meid, hahahahaha

ps: ge moet eens één of twee blz terug gaan in dit topicske, ik geloof dat ik Neske daar in een hoekje heb zien zitten koppig wezen :twisted:
Gewoon ff gaan kijken hoor, niet wakker maken zunne :!:

OEI, ik had vergeten te ondertekenen met
RAPKE :wink:

neske

27 mei 2009, 20:43

Eerst Bo'ke, want Ladies first 8)
Echt mooi geschreven

Kleine kabouter (5) 8)
Reeds dagenlang verdwenen (7) :roll:
Zoveel geleden (5) :cry: :cry:
Met oogjes zo rood als vuur (7) :?
Ingespoten door de Rap (7) :twisted:

(...) bespaart het tellen van de lettergrepen

Hoeveel punten krijg ik?????

Pffff....Zeveren gaat mij beter af dan Tanka's.
Ik ben er moe van
Oh ja, Dag Rapke
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke

28 mei 2009, 06:48

Waarom reageer ik hier en nu ????
Omdat Neske met haar laatste tanka suggereert dat Homerus onder invloed van drugs zou zijn weggelopen bij Rapke :roll:
Overdreven ? En de laatste zin van haar tanka dan ?
Maar ik moet mezelf verdedigen, en hoe kan ik dat beter dan verder te gaan met het verhaal het grote geheim van Homerus.
Eigenlijk is het trieste verhaal van Homerus toepasselijker, vooral wat betreft het begin.
Ik heb Homeruske gevonden in het O.C.V.T. van Vlaams-Brabant, toen ik daar toevallig moest zijn voor mijn eigen zakens.
Maar om alles duidelijker te maken wil ik deze trieste episode illustreren met een schokkende foto. Die ga ik nu ff gaan opzoeken, tot sebiet

schrijfster

28 mei 2009, 13:16

Afbeelding
Rapke,
Dacht jij dat wij nog allemaal nog in deze kledij lopen en op klompkes :lol:
in nederland! Echt niet hoor, alleen nog volendam en dergelijke
Trouwens zocht je homerus misschien in volendam verscholen onder de mooie rokjes!
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.

rapke

28 mei 2009, 14:52

Nou !!!!