verandering

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

ria

28 mei 2009, 16:15

"He dag TANTE RIA, waarschijnlijk heb je een mooi prentje geplaatst, maar spijtig genoeg zie ik enkel een wit vierkant met bovenin links een rood kruisje.
Zeg tanteke, groetjes aan nonkeltje zunne!!!!"

rapke, zet uw brilleke eens op uw neus,

:lol: ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

rapke

28 mei 2009, 16:19

Ah ja, nu dat ge 't zegt tanteke, 't is geen groot wit vierkant, 't is nu een klein wit vierkantje.
Verder proberen tanteke, ge zijt er bijna :lol:

ria

28 mei 2009, 16:25

rapke schreef:Ah ja, nu dat ge 't zegt tanteke, 't is geen groot wit vierkant, 't is nu een klein wit vierkantje.
Verder proberen tanteke, ge zijt er bijna :lol:
hoe kan dat nu? als ik hier je topic open staat het er wel op.
Allé vooruit dan maar, nog eens geprobeerd:

Afbeelding

nu goed?
ria :wink:
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

rapke

28 mei 2009, 20:48

Voila se tanteke, nu zie ik je werken :lol:
Schoon zantje, ge ziet wel he, met een beetje goede raad van uw neefke Rapke komt ge er wel 8O

Assa

29 mei 2009, 13:49

Rapke,nog een fijne vrijdag,en een mooi zonnig weekend wens ik je :)

hopelijk is homeruske terug,anders is hij met Bo'ke weg op weekend :lol:

Afbeelding
Groetjes assa
Groetjes van assa

rapke

29 mei 2009, 19:39

Assa, met Bo'ke weg op week-end ??? Dat kan niet, Homerus HAAT week-ends, da's niks voor hem zunne :roll:
Daarbij, een week-end met Bo, da's ook maar zo-zo.
Al die gedichten lezen die ze tegenkomen :roll:
En daar dan fotootjes van trekken :roll:
Nnneeeeennnn, da's niks voor Homerus!!!!!
Ik zoek verder in Holland!!!
goe week-end,
Rapke

neske

30 mei 2009, 08:46

Rapke, denk je nu echt dat Bo die kabouter gaat meesleuren??????

Die is veeeeeeeel slimmer hoor. (Bo'ke bedoel ik) 8)
Ik dacht dat hem richting Frankrijk was "gevlogen" maar blijkbaar hebben ze hem richting Holland gegooid. :oops:

Tja... brute pech voor hem en voor jou (hahaha).

Prettig weekeinde met of zonder Hommeke. :wink:

Neske
cheese!!!! :)
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

Assa

30 mei 2009, 19:00

Hé Rapke,

ik zou anders wel graag met Bo'ke op weekend gaan :) :lol:
hier en daar een fotoke,
en de rest zal ze aan je lief neusje niet hangen :lol: :lol:

ga maar zoeken in holland achter Homuruske,wie weet wat Schrijfster er mee uitgespookt heeft :?: :?: :?:
ik zou voorzichtig zijn ge weet nooit :!: :!:

Grt Assa
Groetjes van assa

bo'ke

01 jun 2009, 11:29

Is dat mogelijk?????.... Werchter...

Homerus loopt richting de wei
TW Classic, met een all-in ticket,
zijn tentje, daar op de eerste rij,
dat wordt zeker 'je - van - het'.

:roll: bo
groetjes
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rapke

02 jun 2009, 05:26

Neske, Assa, Bo'ke, bedankt voor de hints, ze worden zeker ernstig genomen hoor 8O . Maar om echt een zoektocht te kunnen opstarten is het nodig te weten wat er zich zoal in het leven van Homeruske heeft afgespeeld.
Ik zal beginnen met de foto. Let op, zoals reeds gezegd is deze schokkend. Gevoelige kijkers kunnen dus beter even de gesloten hand voor hun gezicht houden en dan langzaam de vingers beetje bij beetje openen en er door gluren. Of vooraf ergens morele steun zoeken in familiale en/of clericale kring.
Let goed op het gat in de voet van zowel Homerus als Pampi (Pampi is het hertje)
Hier komt de foto !!!!! :!:
Afbeelding

Schokkend, inderdaad, maar u waart verwittigd!!! Ik laat de gruwel even tot u doordringen, en dan vertel ik het verhaal (als u nog in staat bent te luisteren)
gegroet
Rapke

neske

02 jun 2009, 10:08

Pffff.... Oei oei schokkend!!!!!!

Weet je wat ik denk?????
dat die kabouter Hom die Pampi gauw over een vuilniszak geduwd heeft, volgens mij sluikstorten, want ge weet het: sorteren, nee dat kennen ze niet.
Volgens mij is dat precies een verroeste poot, maar van wat of van wie? :roll:

(Pampi... :roll: kunnen ze ginder achter nu ook al geen Bee zeggen?? :roll:

Nu ga ik enkele uren bekomen van die gruwel hè, ge weet ik ben een gevoelig vrouwke. :oops:

Neske, helemaal in chok
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke

02 jun 2009, 11:20

Zelfs mijn tijd is kostbaar, maar gezien de reactie van Neske, ben ik genoopt wat spoed te zetten achter het verspreiden van de trieste levensloop van Homeruske. Blijkbaar is hier een doofpot operatie van start gegaan, hetgeen nadelig zou kunnen zijn voor de geloofwaardigheid van mijn verhaal. Maar goed, ik doe mijn best.
Ik weet nog dat het een zonnige dag was waarop ik een wandeling ging maken in het stadspark van Mechelen. Het was ook daar dat ik die affiche bemerkte van het OCVMT van Zemst. Het OpvangCentrum voor Verwaarloosde en Mishandelde Tuinkabouters is enig in zijn soort. Vanuit heel België en sinds kort ook vanuit vele delen van Europa en Zuid-Oost Azië worden hier tuinkabouters voor wie het bestaan ondraaglijk is geworden opgevangen en met veel liefde verzorgd tot er een nieuw baasje zich aanmeldt!
"Hoe is Homeruske daar terecht gekomen ?" vraagt u zich wellicht af. :( .
Exact dezelfde vraag stelde ik toen aan de directrice van het centrum.
Deze lieftallige dame barstte in tranen uit. Na een vijftal minuten vreselijk gesnotter was ze eindelijk in staat om het verhaal van mijn vriend te vertellen. Omwille van de privacy mag ik hier geen namen en adressen vermelden.
Feit is dat het gezin uit wiens klauwen Homeruske op het laatste nipperke werd gered, op het eerste gezicht een "normaal" Vlaams-Brabants gezin was. Zij huisvrouw, klein van gestalte, hij werkzaam bij de Belgische spoorwegen. Het enige dat men bij deze mensen als enigzins abnormaal zou kunnen beschrijven is de hobby van de man : spelen met miniatuurtreintjes, en dat op de meest onmogelijke uren van de dag of de nacht, naargelang de dienstregeling van de NMBS ! :?
Op zich niets fenomenaals zult u denken, ware het niet dat in de beoefening van zijn hobby de man heel ver ging. De hele voortuin was bezaaid met treinsporen, en net als in het echte leven keek deze bezetene niet op eigendommen die toevallig op zijn weg stonden. Het vrouwtje van die man, al even koppig als haar echtgenoot, weigerde echter om Homerus te verplaatsen. Het meningsverschil escaleerde en op een nacht, tijdens een hevig onweder sloop de man de tuin in om zich met hamer en beitel een weg te banen door de voeten van de arme tuinkabouter. :cry:
Beste tuinkabouterliefhebbers, u begrijpt dat ik hevig geëmotioneerd ben door het vertellen van dit intrieste verhaal, zodat ik even moet recupereren bij een kopje koffie :( :?
tot later :cry:
Rapke

rapke

02 jun 2009, 11:30

ps : natuurlijk verwacht ik hier een zware reactie van het spoorwegfanaatgezin, en eigenlijk speel ik met de gedachte een tweede topic te openen waarin deze mensen terecht kunnen met hun opmerkingen, zodat ze de verhaallijn niet hoeven te storen. Maar hoe moet die tweede topic dan genoemd worden ?
eventuele suggesties zijn welkom
Rapke :wink:

gustilpe

02 jun 2009, 13:50

rapke,

er moet spoed gezet worden achter Homeruske hoor, hij heeft al zo'n ellendig leven achter de rug, dat ventje heeft al genoeg afgezien.
Moest ik van jou zijn ik zou een zoektocht organiseren met allen die op dit topic komen, en al wie wat gezien of gevonden heeft moet het hier melden, of moet het op jouw nog op te richten topic?

ik ga straks mijn kleinzoontje van school halen en er mee wandelen, ik neem potlood en papier mee om al wat verdacht lijkt te noteren!

groetjes,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

Assa

02 jun 2009, 15:19

Hey Rapke,

Ik ga ook helpen zoeken,wij moeten dringend Homeruske terug vinden,
ocharme dat plaasterventje,zie maar dat hij onder geen Treintje loopt :roll:
en de nieuwe topic,Daar,is dat geen goeie naam of homeruske,enfin het is maar een idee hoor,

groetjes assa
Groetjes van assa