rap

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

14 jan 2008, 23:41

beste huisbaas,
indien je van tijd eens zou komen kijken naar jou huur"huis", dan zou je kunnen vaststellen dat het dak reeds lang hersteld is, door ondergetekende notabene. :x
de isolatie heb ik uit het leegstaande buurhuis gehaald, en er nog een mooie premie voor opgestreken ook! :lol:
spijtig dat de vorige bewoners de dubbele beglazing verwijderd hadden, anders had ik die ook wel van mijn belasting afgetrokken.
over geld gesproken, deze maand maar de helft van de huur gestort, en dat blijft zo tot de waarde van de dakwerken terugbetaald is.
mvg
uw liefdevolle huurder
rapke

ps : voila, daar zal hij niet goed van zijn se
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Robol

15 jan 2008, 09:20

De Grote Smurf smurft Huursmurf een prettige 50ste verjaardag. Na jaren van ontbering is de huissmurf tevreden met de helft van het huursmurf. Trouwens ik heb de smurf van de andere smurfgebruikers opgesmurft.

Nog prettige smurfdagen

De grote Huissmurf

Robbe

Afbeelding
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

rapke

15 jan 2008, 16:18

volgende mail van de verhuurdersbond viel deze morgend in mijn mailbox:

geachte heer rapke
waarschijnlijk bent u verrast door dit schrijven, maar bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla uw oneindig geduld in zake relaties met moeilijke huisbazen bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla uitzonderlijke kennis van internetprogrammatuur bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla uw eerlijke inborst bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla stiptheid inzake betalingen bla bla bla bla bla bla orde en netheid bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla uw uitzonderlijk vermogen tot relativatie bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla mens met twee rechterhanden die alle karweien binnen-en buitenshuis aankan en bijgevolg ook kan oordelen over de soms buitensporige rekeningen die door sommige onzer leden aangerekend worden aan argeloze huurders bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla kortom door uw achtergrond als voortreffelijke huurder stellen wij u voor om in de nabije toekomst te fungeren als adviseur binnen onze groep
de wedde verbonden aan deze functie bedraagt bla bla bla bla bla bla bla, waarvan de helft in 't bla bla bla bla bla bla.
met de meeste hoogachting bla bla bla bla

om dit verhaal niet te langdradig te maken heb ik er enkel de belangrijkste passages uit aangehaald.
ik heb geantwoord dat ik dit voorstel ernstig in overweging zal nemen, en dat het zeker niet mijn bedoeling is om de macht die met die belangrijke functie gepaard gaat te misbruiken (althans niet bij elk afzonderlijk geval :twisted: )
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Robol

15 jan 2008, 16:56

is om de macht die met die belangrijke functie gepaard gaat

Ik haal er maar één zinnetje uit. Om deze functie te kunnen vervullen moet men dus beschikken over een paard. Al jaren verhuur ik paarden. Beste Rapke, ik heb de ideale knol die bij jou en je karakter past. Je zal op elke vergadering goed op tijd zijn.

Zijn naam is Grijze Stormwind

mvg

Robbe

Afbeelding

rapke

15 jan 2008, 17:52

omwille van de volledigheid ende duidelijkheid

'grijze stormwind' is de ezel die voor mij deze stalling annex weide betrok.
hij is er blijkbaar ook grijs van geworden.

maar ok, uit hoofde van mijn aanstaande nieuwe functie kan ik iedereen reeds melden wat ik gisteren opving in de politieserie op TV 3 nl :
"ge hebt het recht om te zwijgen, maar alles wat ge zegt kan en zal tegen u gebruikt worden!"

by the way, ik heb al nieuwe visitekaartjes laten drukken

RAPKE (adviseur)
kom ik aan jouw deur
huisbaas wees alert
dat je op mijn tenen niet tert

ik ben nog aan het twijfelen of ik er mijn rekeningnummer zou bijzetten ??

Robol

15 jan 2008, 18:07

Inderdaad, Grijze Stormwind heeft voor je in het buitenverblijf gewoond.
Hij betaalde WEL op tijd zijn huur.
Wie wel op tijd betaalt wordt beter gehuisvest.

Robbe

rapke

15 jan 2008, 18:14

Robol schreef:De Grote Smurf smurft Huursmurf een prettige 50ste verjaardag. Na jaren van ontbering is de huissmurf tevreden met de helft van het huursmurf. Trouwens ik heb de smurf van de andere smurfgebruikers opgesmurft.

Nog prettige smurfdagen

De grote Huissmurf

Robbe

Afbeelding
beste robbe,
met die plaatjes van smurfen zullen de mensen nog denken dat onze vete maar gespeeld is ; gelieve zo'n spielereien (neen, geen spiegeleieren) in het vervolg achterwege te laten!
met dank
rapke

rapke

15 jan 2008, 18:18

Hij betaalde WEL op tijd zijn huur.

't is dan ook een ezel he robbe :wink:

ferry

15 jan 2008, 22:30

Rapke en Robbe :
Echt goed !!
Ik leer hier alles over huren en verhuren !!

Ik volg jullie al bijna een jaar , heb jullie vroeger al geschreven
dat ik jullie ping pong spel zo plezant vond
( die ping pong tafel die met Sint Niklaas niet door de schouw kon
en met schouw en al in de tuin lag en later bij Robbe zijn buren stond )!!

Is die schouw al terug opgemetst want met deze dure stookolieprijzen !!

Proficiar Rapke !! met uw benoeming en ook proficiat met alle
prachtige gedichten die ik terug vind op verschillende topic's !
Liefs Fernanda
Een glimlach keert steeds naar u terug

bo'ke

16 jan 2008, 07:40

Afbeelding

bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

Robol

16 jan 2008, 08:20

Bij het nakijken van mijn huurcontract vond ik nog wat losse stukken, aangaande het verleden van mijn huurder.
We zaten vroeger in dezelfde klas, hij was wel enkele jaren ouder, maar enfin, het was een matige leerling, die steeds van voor in het klaslokaal zat. Dat zal wel aan de sexy juffrouw gelegen hebben.
Knikkers had hij niet. Die verhuurde ik hem dan. De winst werd achteraf verdeeld. 65% voor de knikkerbaas. Het waren dan ook diens knikkers.

Maar het stuk waarover ik het vooral wil hebben is de fraude die er volgens mij gepleegd is bij een ballonnenwedstrijd.
Mijn ballon heeft wekenlang aan de leiding gestaan. Het kaartje dat ik terugkreeg droeg de poststempel Bergisch Gladbach. Dat is nog achter Keulen! Tot plots meneer Rapke met zijn kaartje afkwam. Gevonden in zijn eigen tuin. En volgens hem de wereld rondgegaan. Hij had een getuige beweerde hij. Een verre oom uit Canada had zijn rode ballon zien overvliegen.

Zo zie je maar. Het is van alle tijden....

Robbe

Afbeelding

Bosrankje

16 jan 2008, 09:38

:roll: :idea: :lol: :wink:

Alter en rankje
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....

rapke

16 jan 2008, 12:57

beste ferry :lol:
om kosten uit te sparen heb ik een plat dak gestoken. de schouw heb ik -met medeweten en toestemming van de huisbaas- vervangen door een aluminium buis die hij nog ergens in zijn kelder gevonden had. (over de staat van die buis zal ik het maar niet hebben...)
de pingpongtafel fungeert nu als keukentafel, want toenertijd werd mijn tafeltje (waar ik zo dol op was) vernietigd door vallende brokstukken uit de schouw.

beste bo59vr :lol:
bedankt voor het mooie logo, ik heb het direct uitgeprint in het ocmw kantoor, en het al op het bovenzakje van mijn werkkledij geplakt.
beste bo, zonder uw privacy te schenden, maar als die getallen in uw naam vermeld uw leeftijd aanduiden, en de 'vr' staat voor 'vrijwillig(st)er, dan heb ik een jobke voor u als mijn toekomstige sekretaris(esse). veel werk gegarandeerd vooral met het oog op de uitreiking van de jaarlijkse prijs voor "lastigste verhuurder van 2007". (naam is al bekend, maar ik houd u nog wat in spanning).

beste robbe :roll:
het ballonverhaal is een type-voorbeeld van vijgen na pasen, geef toe.
en geef in dezelfde beweging ook maar toe dat - heel toevallig - in de week dat jouw kaartje gevonden werd, jouw ouders op vakantie waren in Bergisch Gladbach!!!!!!
mijn oom , de heer Georges Petite-Vitesse heeft wel degelijk mijn ballon zien overvliegen. meer noch, hij heeft hem zelfs nog twaalf mijl gevolgd in zijn bobslee.(mijn oom is geheelonthouder, vandaar de bobslee, en vandaar ook zijn geloofwaardigheid)
nog iets : bij het aanvatten van mijn werk als adviseur van de verhuurdersbond zal uw dossier bovenop mijn stapeltje liggen; zeg niet dat je het niet zelf gezocht hebt he, met al die 'losse pols verhalen' van u!!!!

beste bosrankje en alter :lol:
uit de emoticons in uw laatste berichtje concludeer ik dat jullie de fratsen van mijn huisbaas in het juiste licht kunnen plaatsen, namelijk dat hij rapke de duivel wil aandoen. maar jullie weten ook dat hij (om het met een politieke uitspraak te formuleren) eigenlijk de cactus in rapke's broekzak is.

aan bijna iedereen : bedankt voor de steun!!!!!!!!!

Robol

16 jan 2008, 17:07

bij het aanvatten van mijn werk als adviseur van de verhuurdersbond zal uw dossier bovenop mijn stapeltje liggen

jaja

net zoals bij je vorig werk (remember: de onbekende bekende) maak je stapeltjes van dossiers. Om ze als hoofdkussen te gebruiken.

beste robbe,
met die plaatjes van smurfen zullen de mensen nog denken dat onze vete maar gespeeld is ; gelieve zo'n spielereien (neen, geen spiegeleieren) in het vervolg achterwege te laten!

De kleur van de smurrie al bekeken die de smurf aan zijn schop hangen heeft? Wij smurfen er niet mee hoor.

Wij wachten af. Onze clan, de MacRobbes staan paraat...

mv?g

Robbe MacRobbe

Afbeelding

Alterego1

16 jan 2008, 18:25

Robbe MacRobbe,

'k Heb lang gedacht dat je als Robbespierre van het
Franse slag waart.Maar nu je dan je roots kenbaar
maakt,wou ik toch wel eens weten of dat niet koud
aanvoelt zo onder die kilt?
Ik twijfel toch aan dat "paraat staan" onder die kilt!
Mocht dit het geval zijn,we zitten nog volop in de
solden,en er zijn nog koopjes te doen in de afdeling
ondergoed,met in biezonder onderbroeken uit de
tijd van de sansculotten,aan zeer schappelijke prijs.

Dit ten titel van inlichting.

Groetjes in vrede en vriendschap,

Bosrankje en Alterego
To be or not to be,that's the question
Niemands meester,niemands knecht