nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

07 okt 2008, 07:58

Terloops even vermelden dat ik mijn broertje Klein Rapke op een vliegtuig heb gezet richting Lesbos. Hij gaat daar bij mijn vriend Abroz werken, tot hij al die zotte dingen met Bomi vergeten is :oops:
Natuurlijk wist ik niet waar hij gezeten had verleden week, maar opeens stond hij weer voor de deur, met zijn hemd uit zijn broek , blazend op een soort plastieken molentje. Getraumatiseerd tot en met, vannacht geen oog dicht gedaan door al zijn nachtmerries :roll:
Voila, nu zit hij op Lesbos, ver weg uit de klauwen van Bomi, en volgens Abroz die daarjust nog belde, is hij al veel beter. Hij kijkt niet meer zo schuw achterom als hij gaat wandelen, en hij durft zelfs al eens een liedje fluiten
Allez, slukes zunne
En mijn naam is echt Rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

07 okt 2008, 08:11

Knappe leperd ?????
Neske zoude niet beter beginnen aan de afwas die ge gisteren hebt laten staan? :twisted:
Ge ziet wel he Bomi, als ge weg waart kon ik niks verkeerd doen, maar nu ge terug zijt begint ze weer :roll:
Nogal goed dat ik een verdraagzame natuur heb, en mijn kippen!!!!
Ik ga een half uurke bij die beestjes zitten om wat over het leven in dit topic te vertellen :cry: Zij begrijpen mij, ze troosten mij, ze laten mij ongestoord mijn verhaal doen en ze spreken me niet tegen :lol:
Daarna ga ik zeewaarts
mkg (met kakelende groetjes)
Rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

07 okt 2008, 08:13

Zeg Bomi, niet voor 't een of 't ander, maar mijn zus Ingrid van De Lijn vraagt zich af hoe gij gisteren thuis geraakt zijt. :?

Bomi

07 okt 2008, 09:30

-
-

Rapke ik ben niet gisteren naar huis gekomen maar vroeger, ik durf het bijna niet vertellen maar mijn knoken waren totaal geforceerd.

Bij aankomst in Blankenberge was de tramhalte aan 't station buiten dienst, het meisje dat er zat zei ' de hoek om mevrouw daar is nu de halte, wegeniswerken ' bomi met zware valies trekkend, puffend, tot aan de volgende halte. ( méér dan 1 Km ) Bleek dat ik aan Blankenberge ' park' zat. De verkeerde richting!!!

De volgende dag ben ik teruggereden bleek dat er toen een groot plakaat met pijl stond, dat er de dag voordien niet stond.

Nu geef ik iedereen de toelating om eens goed te lachen.

Maar door opeenstapeling van overbelasting van mijn slechte heup en been heb ik donderdag beslist om vrijdag naar huis te gaan. Met genoeg pijnstillers lukt het wel weer.

Groetjes,

Het oud!
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

07 okt 2008, 10:31

Tja Bomi, dat wordt dan een tijdje rusten he :cry:

Mijn zus Ingrid van De Lijn had me verteld dat ze in Blankenberge vergeten waren van grote borden met pijlen te plaatsen, maar ik dacht dat gij naar Knokke waart he :x . Dus ik zeg nog tegen mijn zus Ingrid van De Lijn : 'Ingrid" zeg ik 'ge moet u niet haasten, want ons Bomi gaat niet naar Blankenberge!!' Waarop mijn zuster Ingrid van De Lijn zegt : 'Ah da's goed broer Rapke, dan doen we dat morgen wel op ons gemak he'
Had ik geweten dat gij naar Blankenberge ging, dan zou dat daar direct volgestaan hebben met grote borden met pijlen natuurlijk :roll:
Eigenlijk is het dus een beetje je eigen schuld he Bomi, en van Neske, want zij wist waar ge naartoe ging, maar wou niks zeggen :evil: .
Ge ziet, 't is van uw vriendinnen dat ge't moet hebben he 8O

Assa

07 okt 2008, 10:43

Bomike , Welkom terug Rapke miste u en wij ook :(

Lachen met u pijn dat doen wij niet(als het echt is)want hier weet ge nooit

verzorgd u goedAfbeelding
Vlg assa
Groetjes van assa

rapke

07 okt 2008, 10:54

Assa schreef:Bomike , Welkom terug Rapke miste u en wij ook :(

Lachen met u pijn dat doen wij niet(als het echt is)want hier weet ge nooit

verzorgd u goedAfbeelding
Vlg assa
Ik hou niet van lieveheerbeestjes op mijn scherm, want dat betekent dat er bladluizen in mijn computer zitten. :evil:
Maar da's wel echt zunne Assa, van die pijn van Bomi, want Bomi liegt nooit als ze niet over Rapke spreekt :lol:

Wat is Vlg ? vliegende groetjes ?

rapke

07 okt 2008, 12:00

Ik zat zo wat rustig bij mijn kippen, en toen kwamen we op een lumineus idee :idea:
Ik was dat zo'n beetje aan 't vertellen dat Bomi wat moeilijk te been is, en dat Neske weer eens haar schotels van de vorige dag had laten staan, en toen dacht ik :idea: ik richt een VZW op :!:
En zo is de VZW : "VSWD" opgericht!!!!!!
"VSWD" staat voor Virtuele SchotelWas Dienst.
Het concept is eenvoudig en kost u slechts €25,75 per trimester (vooraf te betalen).
Hoe werkt het systeem ?
Jullie melden mij voor 21 Hr dat ge (weer) geen goesting had om de schotels af te wassen. Daarna kunnen jullie rustig gaan slapen, want ondertussen doe ik virtueel de afwas :lol:
Bij het ontwaken zullen jullie het gevoel hebben dat alles proper in de kast staat :lol:
Wat is nu het grote voordeel ?
Ewel, ge zult op je gemak een tasje koffie kunnen nuttigen in de overtuiging dat alles in orde is!!!!!!!
Gedaan met de zorgen over een vuile afwas, en het is nog waterbesparend bovendien :!:
Wat moet ik zelf doen?
Daar het systeem enkel werkt via seniorennet is het van belang dat u de computer ingelogd laat op dit net, met als bijkomend voordeel dat ge 's morgens de moeite niet meer moet doen om op sennet te komen!!!
Zo, dat is het, ik verwacht een massa inschrijvingen natuurlijk, de eerste vijf leden betalen slechts €24,99 (verzendingskosten inbegrepen)

Mag (met afwachtende groetjes)
Rapke

ria

07 okt 2008, 12:13

rapke schreef:Ik zat zo wat rustig bij mijn kippen, en toen kwamen we op een lumineus idee :idea:
Ik was dat zo'n beetje aan 't vertellen dat Bomi wat moeilijk te been is, en dat Neske weer eens haar schotels van de vorige dag had laten staan, en toen dacht ik :idea: ik richt een VZW op :!:
En zo is de VZW : "VSWD" opgericht!!!!!!
"VSWD" staat voor Virtuele SchotelWas Dienst.
Het concept is eenvoudig en kost u slechts €25,75 per trimester (vooraf te betalen).
Hoe werkt het systeem ?
Jullie melden mij voor 21 Hr dat ge (weer) geen goesting had om de schotels af te wassen. Daarna kunnen jullie rustig gaan slapen, want ondertussen doe ik virtueel de afwas :lol:
Bij het ontwaken zullen jullie het gevoel hebben dat alles proper in de kast staat :lol:
Wat is nu het grote voordeel ?
Ewel, ge zult op je gemak een tasje koffie kunnen nuttigen in de overtuiging dat alles in orde is!!!!!!!
Gedaan met de zorgen over een vuile afwas, en het is nog waterbesparend bovendien :!:
Wat moet ik zelf doen?
Daar het systeem enkel werkt via seniorennet is het van belang dat u de computer ingelogd laat op dit net, met als bijkomend voordeel dat ge 's morgens de moeite niet meer moet doen om op sennet te komen!!!
Zo, dat is het, ik verwacht een massa inschrijvingen natuurlijk, de eerste vijf leden betalen slechts €24,99 (verzendingskosten inbegrepen)

Mag (met afwachtende groetjes)
Rapke
pfff...wij hebben een afwasmachien, al wel bekan 20 jaar oud,
maar ik ben er zeker van dat het beter werk levert dan rapke
zijne virtuele dinges.
overal moet da ventje toch munt uit slaon, hé.

...en wa as die virtuele afwas toch is blijve stoan,
kreg de dan oe geld terug? MET intrest?

ria :wink:

Afbeelding

allé rapke, das veel te veel zeep, das slecht voor et milieu
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

Bomi

07 okt 2008, 12:50

-
-

LIEVE VRIENDINNEN en één ietske mindere vriend!

Wat rapke schrijft is inderdaad waar, bomi liegt niet, toch schrijft hij ook nu weer een flagrante leugen Ingrid van de lijn is NIET zijn zus.

Toevallig ken ik de hele familie Lieten persoonlijk, ouders kinderen enz. Dus rapke oppassen als je over Hasselt of Zonhoven in dit geval schrijft. Kan niet méér uitleg geven maar het is wel zo.

Nu moet ik Ria gelijk geven ook hier staat een ( oude ) vaatwasser, alles is hier navenant he! Dat plan van onze vriend dient dus weer om geld uit onze zakken te kloppen, ZIJN GROTE SPECIALITEIT.
Opletten dames want hij heeft je liggen eer ge 't weet.

Ik zou graag eens even kip zijn in dat hok van hem, er moet daar nogal gekakeld worden, alle vuile was komt eruit en de geur van kippen die sch ....ten erbij. Heerlijk!

Mvg,

Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

07 okt 2008, 12:51

[quote="riaoveral moet da ventje toch munt uit slaon, hé.

...en wa as die virtuele afwas toch is blijve stoan,
kreg de dan oe geld terug? MET intrest?

Allerbovenstebeste tante Ria :roll:
Aan de inschrijvingen te zien die hier 'en masse' binnenstromen, zijt gij waarschijnlijk de enigste die het niet begrepen heeft.
Vele dames schrijven me spontaan en zonder schroom dat ze het abonnement op hun weekblad 'goede gevoelens' direct hebben opgezegd, omdat mijn VZW hun nu al een goed gevoel geeft, en we zijn nog niet uit de startblokken!!!!!!
Dus, beste tante, ff wachten met afbrekende kritiek, en tenandere, wat het milieu betreft, mijn kippen zijn er al aan bezig :lol:

kg (korte groet)
Rapke

rapke

07 okt 2008, 13:12

Bomi schreef:-
-

Wat rapke schrijft is inderdaad waar, bomi liegt niet, toch schrijft hij ook nu weer een flagrante leugen Ingrid van de lijn is NIET zijn zus.

Toevallig ken ik de hele familie Lieten persoonlijk, ouders kinderen enz. Dus rapke oppassen als je over Hasselt of Zonhoven in dit geval schrijft. Kan niet méér uitleg geven maar het is wel zo.

Ok, Ingridje is mijn halfzus, en in de familie wordt daar niet zo over gebabbeld he. Enkel Ingrid en Rapke weten daar het fijne van!!!
Daarbij, het bewijs is er he, hoe zou ik dat anders geweten hebben van die grote borden met pijlen in Blankenberge hé :twisted: hé????

Nu moet ik Ria gelijk geven ook hier staat een ( oude ) vaatwasser, alles is hier navenant he! Dat plan van onze vriend dient dus weer om geld uit onze zakken te kloppen, ZIJN GROTE SPECIALITEIT.
Opletten dames want hij heeft je liggen eer ge 't weet.

Dit is pertinent ONWAAR!!!! Hier is sprake van een VZW!!!! Zoals iedereen weet is dat een Vereniging Zonder Winstoogmerk!!!
Dus persoonlijk heb ik daar niks aan 8O
Maar goed, ik geef toe dat mijn kippetjes, door het gevoel te hebben dat ze deel uitmaken van een VZW meer eitjes zullen leggen, hoe zou je zelf zijn :?:

Ik zou graag eens even kip zijn in dat hok van hem, er moet daar nogal gekakeld worden, alle vuile was komt eruit en de geur van kippen die sch ....ten erbij. Heerlijk!

Ik ben benieuwd wat GAJA hierover te zeggen heeft :x . We betreden een nieuw tijdperk, waarbij kippetjes bestuurslid zijn van een VZW, en dat wordt hier zomaar afgebroken. Gewoon schande is dat, wacht maar tot mijn goede vriend Michel dat hoort

Mvg (met verontwaardigde groeten)
Rapke :evil:

rapke

07 okt 2008, 13:35

Als bewijs van het bestaan van de VZW "VSWD" publiceer ik hieronder de foto van enkele leden!!!
U bemerkt dus onze voorzitter Karel, penningmeesteres Aghata (beetje verscholen achter de haag), stichtende leden Vermianda en Flora
De overige leden, met name ondervoorzitter Rapke en stichtende leden Mathilda en Castafiora wilden niet op de foto, de eerste omdat hij ze zelf trok, de anderen wegens het zich bevinden in legtoestand

Afbeelding

In de hoop u hiermede te hebben overtuigd van onze nobele doelstellingen verblijf ik hoogachtend
Rapke, ondervoorzitter

neske

07 okt 2008, 16:15

Ik moet zeggen zoals het is: Rapke, je hebt mooie kiekens eh, kippen..

Wij doen onze afwas anders. Wij wassen maar af als er geen proper tas, bord, pot of pan meer is. :oops: :roll: Dan vraagt mijn echtgenoot heel lief: " Vrouw(ke) zou je nu eens niet afwassen want ik heb al 3 maal uit dezelfde tas gedronken, dan kom ik kijken of het echt nodig is. Zo ja, dan was ik af. Daar heb ik al veeeeel profijt mee gedaan, jong. (dat zal wel zijn :lol: :lol: )

Dus Rapke, mij zul je niet als klant hebben zenne. Ik geloof niet dat je één klant zult binnenhalen. :roll: Ik denk dat ze mijn :idea: gaan na-apen. 8)
De mensen beginnen die lepe streken te kennen hè. Nu gaan ze zeker wat meer op hun centjes moeten passen, de laatste tijd....moeten we ze meerdere keren omdraaien. :x

Bomi, soigneert je heup maar goed hoor. Spijtig dat Célestin bij Abroz zit anders kon die je werk doen hè. :wink:

MVVG (met vuile vaatgroetjes)
N. N. (=Net Neske)

rapke

07 okt 2008, 16:25

Neske, ge weet, ik gun je wel eens een pleziertje he :wink:
MAAR ge moet stoppen met die speciale groetjes onderaan jouw tekst :oops:
Met Pascal ben ik overeengekomen dat ik daar een monopolie op heb, dus niemand anders mag dat doen, snap je :wink:
Let op, persoonlijk voor mij is dat geen probleem, maar ge kent Pascal en zijn crew he, voor ge 't weet krijgt ge een veeg uit de pan. Dat wil ik je besparen, anders loop je weer een week down rond :cry:
Dus, Neske, een half verstaander heeft maar een heel woord nodig he :?

Nu ik hier toch ben, de eerste vijfentwintig leden zijn binnen, dus je moet je niet meer aanmelden met het oog op die fantastische korting, die is weg :lol:

mwg (met waarschuwende groetjes)
Rapke