rap
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
gelieve het volgende te noteren
die grasafrijschommel bestaat al lang bij de chinezen. daar zijn het gewoon messen die gemonteerd zijn onder de zitplank van een vaste schommel. nadeel : enkel één plekje is kort afgemaaid. mijn model is mobiel!
maar dat heeft niks te maken met mijn nieuwe uitvinding : de AMS!
meer daarover nadat het patent geregeld is.
en neen robbe, geen combine met bo. gewoon puur toeval!
en neen robbe, mijn lerares is geen blonde maar een roste!
en neen lila, de bloemen die ik zal meebrengen zijn vers gekocht!
en neen alter, rapke kent zijn wereld, enkel het allerbeste is goed genoeg!
danke voor het zwijgen bo, gij zijt een braaf meiske gij!
daarbij, lila en bo gebruiken de zelfde kleur in hun tekst. hopelijk voor bo is dat geen combine, want ik ken lila nog van het toneel, en ik weet dat swapke nog steeds nachtmerries heeft!
en daarbij lila, swapke was de braafste van het hele toneelgezelschap. hij werd zelfs "de applausman" genoemd omdat hij zoveel succes had!
voila, hopelijk zijn hiermee heel wat misverstanden de wereld uit
die grasafrijschommel bestaat al lang bij de chinezen. daar zijn het gewoon messen die gemonteerd zijn onder de zitplank van een vaste schommel. nadeel : enkel één plekje is kort afgemaaid. mijn model is mobiel!
maar dat heeft niks te maken met mijn nieuwe uitvinding : de AMS!
meer daarover nadat het patent geregeld is.
en neen robbe, geen combine met bo. gewoon puur toeval!
en neen robbe, mijn lerares is geen blonde maar een roste!
en neen lila, de bloemen die ik zal meebrengen zijn vers gekocht!
en neen alter, rapke kent zijn wereld, enkel het allerbeste is goed genoeg!
danke voor het zwijgen bo, gij zijt een braaf meiske gij!
daarbij, lila en bo gebruiken de zelfde kleur in hun tekst. hopelijk voor bo is dat geen combine, want ik ken lila nog van het toneel, en ik weet dat swapke nog steeds nachtmerries heeft!
en daarbij lila, swapke was de braafste van het hele toneelgezelschap. hij werd zelfs "de applausman" genoemd omdat hij zoveel succes had!
voila, hopelijk zijn hiermee heel wat misverstanden de wereld uit
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
de applausman dat was toch Jo met de Banjo. Bij het volgend stuk zullen we Bo nemen. Bo met de Banbo. Flauw grapje.
Swapke kreeg inderdaad applaus, zelfs de collega's klapten in hun handen als hij de bühne verliet.
Wat doet hij weer geheimzinnig over zijn nieuwe uitvinding ! Gelukkig won vorige keer de "onderbroekaantrekker". De creatie van Rapke de "onderbroekuittrekker" kwam gelukkig niet eens door de selectie...
mvg
Robbe
Swapke kreeg inderdaad applaus, zelfs de collega's klapten in hun handen als hij de bühne verliet.
Wat doet hij weer geheimzinnig over zijn nieuwe uitvinding ! Gelukkig won vorige keer de "onderbroekaantrekker". De creatie van Rapke de "onderbroekuittrekker" kwam gelukkig niet eens door de selectie...
mvg
Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
-
Alterego1 - Lid geworden op: 20 jan 2006, 14:05

De nieuwste uitvinding van Rapke,
de Air Man Spitfire,waarmee hij de
wereld wil rondvliegen in 8 dagen.
Waarbij hij stilletjes de hoop koestert
om dit prototype wereldwijd te promoten en
te kunnen verkopen,waardoor hij zich dan
eindelijk een riante fermette zou kunnen
permitteren.
To be or not to be,that's the question
Niemands meester,niemands knecht
Niemands meester,niemands knecht
-
Arme Mensen Snoepjes...
heb ik hem ook al zien verkopen.
De klontjes suiker, die blijven liggen op tasjes op terrasjes, bij het nuttigen van koffie.
Ik denk...hooggeschoolde techniek mogen we niet verwachten.
heb ik hem ook al zien verkopen.
De klontjes suiker, die blijven liggen op tasjes op terrasjes, bij het nuttigen van koffie.
Ik denk...hooggeschoolde techniek mogen we niet verwachten.
-
lacht maar
breek het maar af
rapke's AMS
jullie staan paf
als ge ziet wat het is
wolken jaloersheid
drijven over 't land
tranen van spijt
want 't is van rapke's hand
grote gezinnen
zullen profiteren,
er tijd mee winnen,
minder geld verteren
veel kan ik niet zeggen
maar om 't ongeduld te sussen
zal ik één eitje leggen :
NMBS zit er voor iets tussen
tot ziens,
rapke
breek het maar af
rapke's AMS
jullie staan paf
als ge ziet wat het is
wolken jaloersheid
drijven over 't land
tranen van spijt
want 't is van rapke's hand
grote gezinnen
zullen profiteren,
er tijd mee winnen,
minder geld verteren
veel kan ik niet zeggen
maar om 't ongeduld te sussen
zal ik één eitje leggen :
NMBS zit er voor iets tussen
tot ziens,
rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Natuurlijk is iedereen benieuwd.
Natuurlijk denk ik aan de ideeën die ik in de kluis van mijn buitenverblijf heb gestopt. De kluis die achteraf leeg bleek. Ik herinner mij mijn AMS en dat had ook met het openbaar vervoer te maken.
Bijvoorbeeld, het tarief van een bustraject van A naar B kost 2 euro en 10 cent. Dit bedrag stop je in je holle schoenzolen. Bij het betreden van de bus, op de opstap, veeg je je voeten. Op een speciaal rooster. Het geld komt vrij, valt via dit rooster in de onderaardse kluis van de bus. Onderaardse is hier misschien verkeerd uitgedrukt. Onderbusse bedoel ik.
Dit bedrag activeert ook je stopplaats. De buschauffeur moet geen geld meer ontvangen en voelt zich veel veiliger.
Abbonnees dragen speciale schoenen met een streepjescode, die eveneens op de drempel van de bus afgelezen wordt.
Men kan deze schoenen kopen in elk station. Een nieuwe markt voor de NMBS.
mvg
Robbe
Tot zover het Aan Mijn Schoenensysteem.
Natuurlijk denk ik aan de ideeën die ik in de kluis van mijn buitenverblijf heb gestopt. De kluis die achteraf leeg bleek. Ik herinner mij mijn AMS en dat had ook met het openbaar vervoer te maken.
Bijvoorbeeld, het tarief van een bustraject van A naar B kost 2 euro en 10 cent. Dit bedrag stop je in je holle schoenzolen. Bij het betreden van de bus, op de opstap, veeg je je voeten. Op een speciaal rooster. Het geld komt vrij, valt via dit rooster in de onderaardse kluis van de bus. Onderaardse is hier misschien verkeerd uitgedrukt. Onderbusse bedoel ik.
Dit bedrag activeert ook je stopplaats. De buschauffeur moet geen geld meer ontvangen en voelt zich veel veiliger.
Abbonnees dragen speciale schoenen met een streepjescode, die eveneens op de drempel van de bus afgelezen wordt.
Men kan deze schoenen kopen in elk station. Een nieuwe markt voor de NMBS.
mvg
Robbe
Tot zover het Aan Mijn Schoenensysteem.
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Beste Rapke,
een tip : Let op dat de AMS-ring op alle pc's werkt!!!
Sommige oudere pc's hebben andere drempelwaarden.
een blije groet
bo
een tip : Let op dat de AMS-ring op alle pc's werkt!!!
Sommige oudere pc's hebben andere drempelwaarden.
een blije groet
bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
dag vrienden, dag robbe,
nog geen nieuws van het octrooibureau aangaande mijn uitvinding : "de AMS". dus daarover later meer.
echter, zoals vroeger reeds aangekondigd werk ik sinds maandag, vandaar dat ik wat afwezig bleef de voorbije week.
toeval wil dat ik vroeger als jonge kerel nog stage heb gelopen in het bedrijf waar ik nu opnieuw aan de slag kan!
en mss zul je me niet geloven, maar in de aula van dat bedrijf hing er nog een foto van mij uit die tijd (1968), genomen ter gelegenheid van de uitreiking van de prijs voor beste jonge werknemer!!!
foto volgt als bewijsstuk
nog geen nieuws van het octrooibureau aangaande mijn uitvinding : "de AMS". dus daarover later meer.
echter, zoals vroeger reeds aangekondigd werk ik sinds maandag, vandaar dat ik wat afwezig bleef de voorbije week.
toeval wil dat ik vroeger als jonge kerel nog stage heb gelopen in het bedrijf waar ik nu opnieuw aan de slag kan!
en mss zul je me niet geloven, maar in de aula van dat bedrijf hing er nog een foto van mij uit die tijd (1968), genomen ter gelegenheid van de uitreiking van de prijs voor beste jonge werknemer!!!
foto volgt als bewijsstuk
-

De juffrouw heeft wel degelijk gezegd, bij het scannen de witte rand verwijderen.
Ik denk wel dat ik de foto snap, en de jongen ken. Ofwel kwam hij bier leveren, ofwel de wcput leegmaken. Of misschien allebei.
Graag wat meer duidelijkheid
groeten
de cafébaas.
Robbe
Laatst gewijzigd door Robol op 27 jan 2008, 22:29, 2 keer totaal gewijzigd.
-
beste robbe,
dat heb je juist gezien.
in de limburg heb ik dikwijls in treffelijke tavernes bier geleverd, onderandere ook bij den steve.
en je hebt ook gelijk als je stelt dat ik soms met dezelfde kar de inhoud van de wcput moest afvoeren.
meestal was dit bij (huis-)cafebazen die er een bruin cafeetje op nahielden maar dit werd dan wel gecombineerd met een levering van vers bier.
eigenlijk ben ik blij dat je mij herkend hebt, want dan zul je je ook wel herinneren dat de laatste levering nooit betaald werd. die som breng ik wel in mindering bij de volgende huurvervaldag.
dank u
rapke
dat heb je juist gezien.
in de limburg heb ik dikwijls in treffelijke tavernes bier geleverd, onderandere ook bij den steve.
en je hebt ook gelijk als je stelt dat ik soms met dezelfde kar de inhoud van de wcput moest afvoeren.
meestal was dit bij (huis-)cafebazen die er een bruin cafeetje op nahielden maar dit werd dan wel gecombineerd met een levering van vers bier.
eigenlijk ben ik blij dat je mij herkend hebt, want dan zul je je ook wel herinneren dat de laatste levering nooit betaald werd. die som breng ik wel in mindering bij de volgende huurvervaldag.
dank u
rapke
-
tijd voor een gedichtje
ach, ik amuzeer me hier wel
op dit net met allemaal mensen
die lezen wat ik zomaar vertel
over hun, en mijn eigen wensen
ach, 't is wel niet slecht bedoeld
de ruzies die ik heb met robbe
je hebt 't toch ook al wel gevoeld,
't is als een net zonder kobbe*
ach, er is al genoeg verdriet
zowel in mijn als in jouw leven
daarom dat in rapke's vergiet
enkel het mooie blijft kleven
vergeef me dus als ik lach
en als ik wat vrolijk wil zijn
dat eerste woordje: "ach"
vermindert zoveel pijn
*W-Vl voor spin
ach, ik amuzeer me hier wel
op dit net met allemaal mensen
die lezen wat ik zomaar vertel
over hun, en mijn eigen wensen
ach, 't is wel niet slecht bedoeld
de ruzies die ik heb met robbe
je hebt 't toch ook al wel gevoeld,
't is als een net zonder kobbe*
ach, er is al genoeg verdriet
zowel in mijn als in jouw leven
daarom dat in rapke's vergiet
enkel het mooie blijft kleven
vergeef me dus als ik lach
en als ik wat vrolijk wil zijn
dat eerste woordje: "ach"
vermindert zoveel pijn
*W-Vl voor spin
-
Klein woordje
Klein woordje toch
dat woordje “ach”
het zit toch ook
in’ t woordje “lach”
En elke clown
heeft ook verdriet
dat merk je in
’t circus niet
Ik weet wel