nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

09 okt 2008, 18:44

chicquen bak Bomi!!!! :wink:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

neske

09 okt 2008, 19:43

Rapke toch :lol:
Dat is een goei, ge weet toch hoe ge de vrouwtjes moet charmeren hè. :lol: goed dat ik je beter ken.

Ik zeg tegen mijn "schatteke": "Zie je wel dat ik gelijk had, het was dus toch Rappeke dat ik heb aangesproken toen we naar de vlaanders zijn gaan fietsen."

Maar de volgende keer mag je tenminste toch eens vragen al is het maar uit beleefdheid hè: " WILLEN JULLIE EENS DRINKEN!!
Als dat ginder allemaal zo'n (kieken) boeren zijn, hewel merci zenne. :roll:
Als Bomi hier bij ons komt gefietst, dan zal ik mijn manieren wel kennen hoor.
Die mag direct in mijn malse zetel zitten, een drankje en een hapje en ze mag zelfs blijven slapen.
(we hebben nog een "goed" bed staan.)
Dat is tenminste gastvrijheid hè, tegen die van in de vlaanderen. :roll:

Ps. Bomi, je kan ook met je chiquen bak komen, dan ben je zo moe niet en kan je terug naar huis. :oops: (dat is ook subtiel gezegd hè) :lol:

neske

09 okt 2008, 19:52

Ja Rapke, een schoên carrosserie hè.

Ze zouden dat eens met een mooie man moeten doen, hè Bomike. :wink:

Daarjuist was maar een grapke zenne, gij zoudt wel mogen blijven overnachten bij "dat rare koppel" zoals Rapke zei :lol:

gustilpe

10 okt 2008, 15:27

Rapke en allen die voorbij komen,

Afbeelding
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

Bomi

10 okt 2008, 16:28

-

Rappeke, goed nieuws!!!

Vandaag een brief gekregen van Célestin, hij heeft dikken ambras met abroz. Die kleine heeft proberen aan de Griek uit te leggen hoe bomi haar eten klaarmaakte, wat hij lekker vond, hoe hij moest eten aan tafel, eerst handjes wassen enz. Anders was hij niet beleefd, een dikke boer! Abroz is in een Griekse kolère geschoten en heeft gedreigd hem aan de deur te zetten, Cke hoopt natuurlijk weer naar zijn bomi te komen, ben dus in blijde verwachting.

Neske wat ben ik gelukkig dat ik bij jou zo goed ontvangen zal worden, geef maar een seintje en ik ben daar. Alweer een paar dagen gratis eten en drinken, hoop ik toch. Pas op zal een bloemeke meebrengen voor u en een fles van 't een of 't ander voor uw ventje!

Ga nu eens in mijnen wijnkelder kijken of er iets ligt wat niet te duur is! Bloemen staan er overal nog in de tuintjes van de buren,

Lieve groetjes,

vebibv . . . van een bomi in blijde verwachting!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

Assa

10 okt 2008, 16:48

Rapke,ik wens u een fijn weekend...

Afbeelding
Vele groetjes~~assa
Groetjes van assa

neske

10 okt 2008, 19:05

Bomi, dan zal je binnenkort terug een goedkope werkman hebben. :roll:
Pff... en ik moet alles zelf doen.
Ge kunt hem toch eens een dag of twee per week naar ons sturen hè.
Dan kan klein rapke mij een beetje komen helpen en ik terwijl wat rusten. 8)
Veel moet hem niet doen zenne, alleen alles eens grondig poetsen boven en beneden en als hem "is in de goede conditie" mag hem ook buiten alles proper maken. :D
Zijn eten kan hem gratis krijgen, wij zijn geen profiteurs hè. :oops:
Zijn bad zal hem wel liever bij ons Bomike nemen denk ik hè. :wink: Want hier in vlaams brabant is het leidingwater hard zenne.
Ik ben eens curieus hoe Rapke zal reageren. :roll:

Ik denk dat die de laatste dagen meer bij zijn kippen zit dan in zijn kot, euh huis.
Straks doet die niks anders meer dan kakelen en kraaien. :roll:

rapke

11 okt 2008, 08:58

Zouden jullie niet eens een voorbeeld nemen aan Assa ?
Altijd maar op Rapke's kap zitten, zijn broerke verleiden, maar een keer een gedichtje? Pfffffffff :evil:
Nu vraag ik me wel af of dat gedichtje dat Assa plaatste niet over Rapke zelf gaat ipv een boom :) Yep, hoe meer ik het lees, hoe meer ik er van mezelf in terug vind 8)
Maar Neske en Bomi zijn weer aan het samenspannen :evil:
Geen drinken aangeboden??? Die fleskes trappist die daar in die emmer ijs klaar stonden tijdens mijn arbeid, die waren wel verdwenen he :oops: Geen wonder dat die twee opeens zo dringend naar het museum moesten :roll:
En dat van klein Rapke en Abroz is allemaal niet waar.... Mijn broerke was blij dat hij eindelijk eens iets anders voorgeschoteld kreeg dan die varkenspoten en -oren in stamppot met overjaarse ajuin van bij Bomi.
Om nog maar te zwijgen van die zure pompoensoep die hij ooit eens meegekregen had van Neske :wink:

Allez salutjes
Rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

11 okt 2008, 09:01

Ik wens een mooi weekend aan iedereen die hier ooit is langsgekomen of dat alsnog van plan is :D (Breng wel iets te drinken mee, want mijn trappist is op :roll: )
Rapke :wink:

neske

11 okt 2008, 09:36

:lol: :lol: :lol: :lol: hè hè, efkes uitgelachen.

Rapke toch, ik ben blij dat je uit je kippenhok bent.

Ga eerst maar een uurtje of 2 in je bad liggen, liefst met WATER. :wink:

Over dat gedicht van Assa wou ik ook al schrijven: "Assa heb je het op Rapje (een boom van een kerel)
Nu citeer ik even:" Nu sta je daar in het midden, zo naakt :roll: en kaal :lol: Zo sterk en stoer :roll: Zoals je nu voor mij staat? :roll: enz. enz.
Dat vind ik toch verdacht zenne, een raar koppel 8O wat denk jij daar van Bomi!

Dat van die zure pompoensoep, dat is waar ze stond hier al 14 dagen en dan nog niet in de koelkast. :)

Assa

11 okt 2008, 11:01

Hey Rapke,

ik had het kunnen weten,Rapke zo stoer als ne eik :) en zo knap als ne eik :?: :?: :?:

Neske:het gaat over en eikenboom of over Rapke of wel dat Macho mannetje :) :) Afbeelding

Vele groetjes~~assa
Groetjes van assa

rapke

11 okt 2008, 11:07

Daarjuist telegram gekregen van Klein Rapke uit Lesbos :

" Broer Rap ...stop... word lastig gevallen ...stop... oud vrouwke uit Hasselt ...stop... ben het beu ...stop... tussenkomst advokaat gewenst ...stop... stalking ...stop... help mij ...stop"

Tja, dit zegt genoeg zekers :evil: Bomi, stop er mee, oké :evil:

mkg (met kwade groetjes)
Rapke

rapke

11 okt 2008, 13:48

Echt gebeurd

Ik woon in een kalm gehucht in de Westhoek. Maar kalmte is een relatief begrip natuurlijk. Zo heb ik in de week-ends nogal last van personen die in de week naar het werk fietsen (voor het milieu) maar op zater - of zondag de aldus opgespaarde benzine er door jagen met hun old-timers.
Het verwonderde mij dus geenszins dat deze morgend rond half-elf een aftandse Daf reutelend tot stilstand kwam aan mijn voordeur.
Onze pastoor had ik al sinds Pasen niet meer gezien, maar hij was het die toen aanklopte.
Verwonderd, en ook een beetje ongerust liet ik die mens binnen. Hij spreidde zijn soutane over één van mijn keukenkrukken en het volgende gesprek ontspon zich :
(p = pastoor ; r = rapke)

r : dag meneer pastoor
p : dag rapke
r : da's lang geleden he meneer pastoor
p : ja rapke, van verleden Pasen al
r : druk, druk, druk
p : jaja, dat zeggen ze allemaal
r : (in de pot roerend) eet gij een mondje mee, meneer pastoor ?
p : (kooklucht opsnuivend) poten en oren met overjaarse ajuin? neen danke rapke, toen ik in de jaren zeventig onderpastoor was in Hasselt ben ik daar eens geweldig ziek van geweest.
r : het stoort u toch niet als ik ondertussen wat eet he ? Misschien hebt ge goesting op een trappistje?
p : ah ja, dat kan ik wel appreciëren.
r : (terugkerend van de frigo) sorry, maar al mijn trappist is gestolen.
p : 't zijn toch wel tijden he rapke.
r : zeg dat wel meneer pastoor, ge kunt niemand meer vertrouwen tegenwoordig, zelfs als ze met de fiets zijn, en in de trein moet een mens ook al goed opletten, of ge zijt uw valiezen kwijt.
p : smakelijk, rapke, maar waarvoor ik kom ...
r : ja meneer pastoor ... ?
p : ewel rapke, zoude gij tegen te Nieuwjaar niet kunnen uw Pasen komen houden ?
r : waarom dadde meneer pastoor ?
p : ik vraag dat niet graag rapke, maar de laatste jaren duurt jouw biecht altijd zo lang dat sommige parochianen niet meer aan de beurt kunnen komen.
r : (ernstig) meneer pastoor, ik wil wel in de hemel komen zunne.
p : maar natuurlijk rapke, en voor jou is dat geen probleem hoor.
r : ewel dan ...
p : (onderbrekend) rapke, de andere parochianen willen dat ook, maar ze krijgen de kans niet....
p : en daarom is het beter als gij al in december begint te biechten.
r : (nadenkend een oor etend) krijg ik dan evenveel aflaten?
p : natuurlijk rapke, zelfs dubbel tarief!!
Er valt een stilte terwijl ik een poot afkluif
p : maar er is nog iets rapke
r : (smekkend en vet afvegend) ah ja meneer pastoor ?
p : ja rapke, mij is ten hore gekomen dat gij nogal dikwijls ontfatsoenlijke dingen bezoekt op internet!!!!
r : heu ...
p : ja, zoals dat sensueel net!!!!
r : (zich verslikkend) sensueel net ????
p : ge moet niet van dommen haas gebaren he rapke !!! ge spreekt daar zelf over in 't dorpscafé.
r : heu ...
p : ewel ja, sennet noemde gij dat daar.
p : er zijn hier wel veel gezinnen met kinders he rapke!!!!
r : jamaar ...
p : niks te jamaren, dat moet stoppen !!!!!!
r : (met judasblik) sennet, meneer pastoor, nooit van gehoord.
p : rapke, ge moet nu niet doen alsof he, daarbij, Rome is ook al op de hoogte.
r : maar allez meneer pastoor
p : jaja, misschien weet gij dat niet, maar dat Neske waar gij altijd mee zit te flikflooien op dat verderfelijke net, dat is eigenlijk zuster Sourire, van de internetbrigade van het Vaticaan!!!!!
r : oei ...
p : ja, oei, en wat erger is, soeur Sourire ligt nu in een psychiatrisch ziekenbed in Rome, met een depressie!!!!
r : jamaar, kan ik daar aan doen met wie dat mens in bed ligt ???
p :(rood wordend) depressie, rapke, DE-PRES-SIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het gesprek kreeg een onaangename wending
r : (sussend) wind u zo niet op meneer pastoor
p : rapke, gij zijt DE nagel aan mijn doodskist!!!
r : wilt ge toch niet een oorke meneer pastoor ?
p : (kokhalzend) danke rapke, maar ik moet weg. Vergeet niet van te komen biechten he!!!
De pastoor sloeg de voordeur dicht en vertrok met zijn Dafke in een wolk van witte rook... ben benieuwd wie de nieuwe Paus is????

Bomi

11 okt 2008, 16:55

-
-

Lieve allemaal,

Ben redelijk goed gezind vandaag, heb me voormiddag een nieuwe bloes gekocht, 't moet niet altijd om weg te geven zijn he!

In de rapte mijn eten naar binnen gespeeld, daarna kleindochter op bezoek, gezellig met z'n twee een babbeltje geslagen. Nog volop aan gang kwam de middelste van twee neven binnen, ' bomi ik kom mijn was brengen ' Zijn ouders zijn de hort op, ze weten dat er maar één plaats is waar altijd iemand thuis is. Hij zag aan mijn gezicht dat ik verbaasd was, ' heeft mama niets gezegd?' neen dat had ze niet.
Geen probleem zijn wasje is nu aan 't draaien kan deze nacht drogen en morgenvoormiddag zal ik die wel strijken.

O ja bomi, ik heb nog een brief uit de postbus gehaald! Morgen kom ik ook soep halen! . . .

Van alletwee een dikke kus en weg waren ze.

Geloof het of niet de brief was wééééér van Célestin, hij moet van gisteren in de bus gelegen hebben want op zaterdag géén brieven.

Eééén grote noodkreet om hulp!!! Abroz had met een braadpan naar hem geslagen, gelukkig gemist! Wat moet een mens nu daar mee aanvangen dat arme zoete lieveke!

En Neske laat het ventje maar in het gedacht dat Assa over hem schrijft. Denkelijk is zijn spiegel kapot of hangt vol met kippen of vliegen sprenkels. Hoe is dat gezegde ook weer . . . . doet de zotten in vreugde leven. Of een kinderhand is snel gevuld!

Nog een gezellige avond gewenst!

Bomi.

Afbeelding
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

neske

11 okt 2008, 17:47

:lol: :lol: :lol:

Mannekes, ik ga eerst eten, op mijn effen komen en dan kom ik terug.

Joepie !!!

NB. Wij eten geen vette oren of poten zenne.
Was er gene "kam" ook bij :roll: als dat zo is, dan heeft hem zijn haan in de pot gekookt, mispakt en gedacht dat hem een kip vasthad zeker? :roll:
Ha ha ha, oewe,oewe ne mens leest hier toch nogal wat zenne.