mijmeringen 2
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Bomike,
bedankt voor het bezoekje, net na mijn vorige posting gezien!
Ik breng jou een mandje vol bloemen met vlindertjes!

een mooie foto van Boekarest, we gaan nog niet onmiddellijk weg, Siebrecht moet eerst nog gedoopt!
Het allerbeste en een fijne zondag
,
gustilpe
bedankt voor het bezoekje, net na mijn vorige posting gezien!
Ik breng jou een mandje vol bloemen met vlindertjes!

een mooie foto van Boekarest, we gaan nog niet onmiddellijk weg, Siebrecht moet eerst nog gedoopt!
Het allerbeste en een fijne zondag
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
Deze namiddag woonden we het Oogst-en Folklorefestival van de Pikkeling bij in Meldert.
Het feest werd dit jaar voor de 40ste maal ingericht.
Taferelen uit een ver landbouwverleden kwamen er weer tot leven. Je kon er ook genieten van streekproducten, dansgroepen, paarden en concerten.
Tijdens de Pikkeling wil VVV De Faluintjes (Heemkundige Kring van de vier gemeenten Baardegem, Herdersem, Meldert, Moorsel) de aandacht vestigen op het agrarische erfgoed in Meldert. Je keert even in de tijd met de oude tractors en machines die door onze (over)grootouders werden gebruikt om het graan te oogsten. Het startschot werd gegeven op woensdag 22 juli met de officiële opening van het bloementapijt. Naar jaarlijkse gewoonte was er op zaterdag een mooie wandeltocht door de streek en dit jaar werd op vandaag een fietstocht in het leven geroepen. Er waren ook veel randactivteiten zoals een dorsmachinepark, oude ambachten, een kunsttentoonstelling , kindervertellingen, enz.
De Folkloristische groepen komen dit jaar uit Schotland, Paraguay; Oekraïne, Indonesië en Nieuw-Zeeland.
De Faluintjes heeft in samenwerking met brouwerij Slagmuylder een lekker nieuw bier ontwikkeld dat werd gebrouwen naar aloude traditie met streekeigen hopbloemen.

uitleg bij de foto's:
Niew-Zeeland, Oekraïne, Indonesië
klompenmaker, smid, kinderen spelen in het stro
vlegelen, karnen, kinderen op hooikar
gustilpe
Het feest werd dit jaar voor de 40ste maal ingericht.
Taferelen uit een ver landbouwverleden kwamen er weer tot leven. Je kon er ook genieten van streekproducten, dansgroepen, paarden en concerten.
Tijdens de Pikkeling wil VVV De Faluintjes (Heemkundige Kring van de vier gemeenten Baardegem, Herdersem, Meldert, Moorsel) de aandacht vestigen op het agrarische erfgoed in Meldert. Je keert even in de tijd met de oude tractors en machines die door onze (over)grootouders werden gebruikt om het graan te oogsten. Het startschot werd gegeven op woensdag 22 juli met de officiële opening van het bloementapijt. Naar jaarlijkse gewoonte was er op zaterdag een mooie wandeltocht door de streek en dit jaar werd op vandaag een fietstocht in het leven geroepen. Er waren ook veel randactivteiten zoals een dorsmachinepark, oude ambachten, een kunsttentoonstelling , kindervertellingen, enz.
De Folkloristische groepen komen dit jaar uit Schotland, Paraguay; Oekraïne, Indonesië en Nieuw-Zeeland.
De Faluintjes heeft in samenwerking met brouwerij Slagmuylder een lekker nieuw bier ontwikkeld dat werd gebrouwen naar aloude traditie met streekeigen hopbloemen.

uitleg bij de foto's:
Niew-Zeeland, Oekraïne, Indonesië
klompenmaker, smid, kinderen spelen in het stro
vlegelen, karnen, kinderen op hooikar
gustilpe
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Lieve Gustilpe
Kleine Siebrecht is vandaag dus zes weken,het gaat vlug hé
een knap kindje,en alles zal wel in orde komen ermee,al begrijp ik wel dat u ongerust bent en dat zal zo zijn tot na het onderzoek.
mooi,op een grote foto ziet men er negen,

Groetjes ~~ Assa
Alyssia is terug van gisteren namiddag,het was zeer leuk vertelde ze en zou graag volgend jaar terug gaan,
ze is doodmoe maar wil dat natuurlijk niet toegeven,
Kleine Siebrecht is vandaag dus zes weken,het gaat vlug hé
een knap kindje,en alles zal wel in orde komen ermee,al begrijp ik wel dat u ongerust bent en dat zal zo zijn tot na het onderzoek.
mooi,op een grote foto ziet men er negen,

Groetjes ~~ Assa
Alyssia is terug van gisteren namiddag,het was zeer leuk vertelde ze en zou graag volgend jaar terug gaan,
ze is doodmoe maar wil dat natuurlijk niet toegeven,
Groetjes van assa
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Lieve Gustilpe en Assa,
Twee schatten van kleinkinderen.
Siebrecht is een stevig baaske voor zijn leeftijd
en rustig zo te zien. Is het wenen nu verminderd?
Alyssia doet mij denken aan mijn kleinkind Matty,
even blond en speels, ze zouden nichtjes kunnen zijn.
De dansers doen mij dan weer denken aan het volksdansfestival,
dat jaarlijks doorgaat in Schoten.
Gustilpe, ik las ook dat je terug naar Roemenië gaat.
Ik wens jullie een veilige reis en een blij weerzien van de bekenden.
Is dat project van die pope kunnen doorgaan? Ik hoop het van harte.
Lieve groet,
ria
Twee schatten van kleinkinderen.
Siebrecht is een stevig baaske voor zijn leeftijd
en rustig zo te zien. Is het wenen nu verminderd?
Alyssia doet mij denken aan mijn kleinkind Matty,
even blond en speels, ze zouden nichtjes kunnen zijn.
De dansers doen mij dan weer denken aan het volksdansfestival,
dat jaarlijks doorgaat in Schoten.
Gustilpe, ik las ook dat je terug naar Roemenië gaat.
Ik wens jullie een veilige reis en een blij weerzien van de bekenden.
Is dat project van die pope kunnen doorgaan? Ik hoop het van harte.
Lieve groet,
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Gustilpe,
Een folklorefestival, leuk, mensen samen bij een gezellige sfeer en door de collage is het goed te volgen.
Dag Siebrecht,
amai je bent al veel veranderd en wat ben je mooi maar je houdt jouw familie wel in spanning hé ook al komt het wel allemaal goed.
een lieve groet
bo'ke
Een folklorefestival, leuk, mensen samen bij een gezellige sfeer en door de collage is het goed te volgen.
Dag Siebrecht,
amai je bent al veel veranderd en wat ben je mooi maar je houdt jouw familie wel in spanning hé ook al komt het wel allemaal goed.
een lieve groet
bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
Assa,
mooi werkje, gezien door een verrekijker!
Allysia kan nu lang slapen om van haar kamp te bekomen,
fijn dat ze er zo van genoot!
bedankt!
Ria,
bedankt voor jouw bezoekje.
Normaal gezien gaan we eind augustus terug naar Roemenië, we waren van plan in mei te gaan maar door mijn gezondheidsproblemen konden we niet anders dan uitstellen, het gevolg is dat we het schooltje niet kunnen bezoeken, nog vakantie tot 15 september, maar dan zijn de dagen al korter, te gevaarlijk om te rijden met de vele slechte wegen zonder verlichting!
Ik schrijf er later meer over!
Siebrecht gaat iets beter!
bo'ke,
terug van weggeweest, blij jou terug te zien!
Van het folklorefestival hebben we intens genoten nog te meer dat onze kleine Siebrecht in ons midden vertoefde!
En dan het mooie weder, de dag kon niet stuk!
Bedankt voor het bezoekje!
aan iedereen een fijne zonnige dag!
gustilpe
mooi werkje, gezien door een verrekijker!
Allysia kan nu lang slapen om van haar kamp te bekomen,
fijn dat ze er zo van genoot!
bedankt!
Ria,
bedankt voor jouw bezoekje.
Normaal gezien gaan we eind augustus terug naar Roemenië, we waren van plan in mei te gaan maar door mijn gezondheidsproblemen konden we niet anders dan uitstellen, het gevolg is dat we het schooltje niet kunnen bezoeken, nog vakantie tot 15 september, maar dan zijn de dagen al korter, te gevaarlijk om te rijden met de vele slechte wegen zonder verlichting!
Ik schrijf er later meer over!
Siebrecht gaat iets beter!
bo'ke,
terug van weggeweest, blij jou terug te zien!
Van het folklorefestival hebben we intens genoten nog te meer dat onze kleine Siebrecht in ons midden vertoefde!
En dan het mooie weder, de dag kon niet stuk!
Bedankt voor het bezoekje!
aan iedereen een fijne zonnige dag!
gustilpe
-

Ik geniet van de wereld,
altijd opgewekt en blij
stap ik door het leven
met mijn zusje aan mijn zij
een geschenk mij gegeven!
Maar eens met oma heel alleen
en een wandeling met ons twee
daar zeg ik zeker op geen neen.
Ik stap dapper, geen corvee
ik zie vlindertjes en bijtjes
koeien loeiend in de wei
hoor vogeltjes, zie konijntjes
en de paarden zijn als ik, dolblij!
Gustje, twee jaar en een half
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Hey Gustilpe,
Ik ben enkele dagen op computer-rust geweest.
Zeg, wat een mooi babytje Siebrechtje, ons Lizeke is a.s. donderdag ook al vier weken oud. Het is een flink etertje als ze weent is het van honger.

Nog een fijne dinsdag
Neske
Ik ben enkele dagen op computer-rust geweest.
Nog een fijne dinsdag
Neske
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf
-
Neske,
bedankt, Lizeke ook een mooi baby'tje hoor, al bijna vier weken, geniet er maar van ze zijn zo vlug baby af hé!
Siebrechtje zag ik zondag voor het eerst lachen naar zijn mama, maar zijn papa zei al snel, hij lachte eerst naar mij
echt aandoenlijk!
Hij volgt nu ook goed, keek recht in mijn ogen, je hebt er al contact mee, heel fijn!

Assa,
wat mooi jouw werkje, een vierdelige morph voor kindjes, ik zal het hen zeker laten zien!
Je zal daar veel werk mee gehad hebben!
Bedankt hoor!
nog een fijne avond,
gustilpe
bedankt, Lizeke ook een mooi baby'tje hoor, al bijna vier weken, geniet er maar van ze zijn zo vlug baby af hé!
Siebrechtje zag ik zondag voor het eerst lachen naar zijn mama, maar zijn papa zei al snel, hij lachte eerst naar mij
Hij volgt nu ook goed, keek recht in mijn ogen, je hebt er al contact mee, heel fijn!

Assa,
wat mooi jouw werkje, een vierdelige morph voor kindjes, ik zal het hen zeker laten zien!
Je zal daar veel werk mee gehad hebben!
Bedankt hoor!
nog een fijne avond,
gustilpe