verandering
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Een historicus van de Standaard liet weten,
vanaf nu mag men 't 'verkavlingsvlaams' vergeten,
weg met dat domme dialect,
voor wat meer respect,
wil hij alleen nog van Hollands weten.
Rapke,
Ik moet met verbazing constateren
dat uw nonkel komt logeren
dus jullie spelen dat spelleke tezamen
en zouden zich dus moeten schamen.
Ik was reeds vroeg bij de kapper,
maande zelfs aan : 'Wat rapper!'
zat te wachten aan de voordeur
uitkijkend naar mijn chauffeur.
Maar zoals jullie reeds wisten
ben ik m'n tijd aan het verkwisten
'k zal maar eenzaam terug gaan werken
en dit bedrog proberen te verwerken.
teleurgesteld
bo'ke
vanaf nu mag men 't 'verkavlingsvlaams' vergeten,
weg met dat domme dialect,
voor wat meer respect,
wil hij alleen nog van Hollands weten.
Rapke,
Ik moet met verbazing constateren
dat uw nonkel komt logeren
dus jullie spelen dat spelleke tezamen
en zouden zich dus moeten schamen.
Ik was reeds vroeg bij de kapper,
maande zelfs aan : 'Wat rapper!'
zat te wachten aan de voordeur
uitkijkend naar mijn chauffeur.
Maar zoals jullie reeds wisten
ben ik m'n tijd aan het verkwisten
'k zal maar eenzaam terug gaan werken
en dit bedrog proberen te verwerken.
teleurgesteld
bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
schrijverstje, ria, bo'ke
hebben jullie nog nooit gehoord wat Willem Vermandere zegt, het West-Vlaams is de eerste Vlaamse taal, uitzonderlijk mooi en sappig,
al de andere zijn er van afgeweken
rapke zal dat wel beamen
rapke nonkeltje mag niet mee van tante ria maar als je eega niet vil, wil ik wel mee hoor!
gustilpe
hebben jullie nog nooit gehoord wat Willem Vermandere zegt, het West-Vlaams is de eerste Vlaamse taal, uitzonderlijk mooi en sappig,
rapke zal dat wel beamen
rapke nonkeltje mag niet mee van tante ria maar als je eega niet vil, wil ik wel mee hoor!
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
@ Tanteke, ik wist wel dat ge zou bijdraaien
. Zo ken ik u he tanteke, altijd een beetje tegendraads doen maar toch een goed hartje he
.
@Nonkeltje, als ge dan langskomt voor de beestjes te verzorgen, de fles ligt gelijk altijd onder de struik aan 't vijverke
@Bo'ke, mooi gedichtje, maar het is tijd dat ge leert aanvaarden dat in een eerlijke wedstrijd niet iedereen kan winnen he
Volgende keer beter Bo'ke
@Gustilpeke, dat zal niet gaan he, of mss toch
Als gij in mijn plaats mee gaat, dan kan ik lekker met nonkeltje een fleske drinken
Rapke
@Nonkeltje, als ge dan langskomt voor de beestjes te verzorgen, de fles ligt gelijk altijd onder de struik aan 't vijverke
@Bo'ke, mooi gedichtje, maar het is tijd dat ge leert aanvaarden dat in een eerlijke wedstrijd niet iedereen kan winnen he
Volgende keer beter Bo'ke
@Gustilpeke, dat zal niet gaan he, of mss toch
Rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
He Rapke
Bekomen van de wedstrijd???tof zo een reis winnen,
ik lees dat ge Gustilpke in u plaats laat vertrekken,en dat voor voor met je Nonkeltje te kunnen pintelieren
dat moet een vree goei fles zijn
als ge daar voor thuis wil blijven
maar twee goei bijeen dan smaakt de fles nog zo goed,dat weet ik van horen zeggen zunne
Vele groetjes van Assa
Bekomen van de wedstrijd???tof zo een reis winnen,
ik lees dat ge Gustilpke in u plaats laat vertrekken,en dat voor voor met je Nonkeltje te kunnen pintelieren
als ge daar voor thuis wil blijven
maar twee goei bijeen dan smaakt de fles nog zo goed,dat weet ik van horen zeggen zunne
Vele groetjes van Assa
Groetjes van assa
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Zeg eens, wie moet ik nu eigenlijk een goede Bermuda reis wensen??
Allee, ik zal er wel niet bij zijn
Pfffffff.... ik zou toch bedankt hebben.
Pffffff.... 'k heb zelfs geen bermudabroek.
Voor de thuisblijvers (zoals ik)
Een prettig weekend (ook voor mij dus)
Neske 
Allee, ik zal er wel niet bij zijn
Pfffffff.... ik zou toch bedankt hebben.
Pffffff.... 'k heb zelfs geen bermudabroek.
Voor de thuisblijvers (zoals ik)
Een prettig weekend (ook voor mij dus)
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf
-
@Assaake, ik doe dat enkel voor nonkeltje he
Ge weet hoe dat 'm is als 'm een dreupelke gesjast (gratis voor schrijfsterke : doorgespoeld) heeft he
Der is toch éné die hem moet thuis brengen
Morgen ga ik in de stock américain een helm kopen, want tanteke slaat altijd op de verkeerde
@Neske Ten eerste, ja Neske, als ik jou aanspreek onderlijn ik jou ook, want anders zijt ge weer jaloers dat ik Assaatje een streepke voor geef
Maar alle gekheid op een stokje, Neske, ge zegt dat ge toch zou bedankt hebben, en dat ge zelfs geen bermudabroekske hebt
manmanman, miserie. Moest gij de laatste tijd ook een beetje vriendelijk geweest zijn tegen Rapke, dan had ge mss just gelijk Gustilpeke op dit moment in de zon liggen bruinen in de Bermudadriehoek.
Maar Neske, waarom hebt gij niet direct geantwoord ????(snik
) De Bermudadriehoek is berucht voor zijn spoorloze verdwijningen, ik kon mijn klak* opvreten (laatste maal gratis voor schrijfster : opeten, verorberen) toen ik zag dat Gustilpeke jou voor was, maar wat kon ik doen ...????
De BERMUDADRIEHOEK, berucht om zijn spoorloze verdwijningen, moet ik nu echt toegeven dat Gustilpeke slachtoffer is geworden van de val die ik voor Neske had gezet ???? moet ik dat ???
Dit verhaal is waar, maar het leest als een roman
Vervolg is aan te kopen via mijn privé-adres op dit net
Rapke,
beroep : romantiekschrijver
* Schrijfster, deze is te betalen : "klak" = "muts met klep"
Morgen ga ik in de stock américain een helm kopen, want tanteke slaat altijd op de verkeerde
@Neske Ten eerste, ja Neske, als ik jou aanspreek onderlijn ik jou ook, want anders zijt ge weer jaloers dat ik Assaatje een streepke voor geef
Maar alle gekheid op een stokje, Neske, ge zegt dat ge toch zou bedankt hebben, en dat ge zelfs geen bermudabroekske hebt
Maar Neske, waarom hebt gij niet direct geantwoord ????(snik
De BERMUDADRIEHOEK, berucht om zijn spoorloze verdwijningen, moet ik nu echt toegeven dat Gustilpeke slachtoffer is geworden van de val die ik voor Neske had gezet ???? moet ik dat ???
Dit verhaal is waar, maar het leest als een roman
Vervolg is aan te kopen via mijn privé-adres op dit net
Rapke,
beroep : romantiekschrijver
* Schrijfster, deze is te betalen : "klak" = "muts met klep"
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
ASSAKE, da's nie zo vriendelijk zenne, ik zal eens vertellen hoe de vork aan de steel zit (zeggen ze dat in Holland ook zo?)Assa schreef:Rapke,ik kom je een fijn weekend wensengeniet van het zonnetje.
en ga maar ne helm kopen,ge zult hem nodig hebben als je Tanteke in den omtrek komtdie maakt je zo een kopje kleiner,
Héwel, ik sla niet op de kop van rapke, HIJ DOET DAT ZELF, om daarna te kunnen vertellen dat hij mishandeld werd. Dat is toch nie schoon hé!
Ik sla nooit op iemands hoofd, als het echt nodig is, voor wie echt stout is, wel eens een pak op zijn broek.
Vroeger mocht dat ook, waarom is dat nu afgeschaft?
Baaj de wei, voor zover ik mij herinner heb ik nooit of te nooit een klets gekregen, laat staan nen draai rond mijn oren. Ik was dan ook een heel braaf meisje en dat ben ik nog.
Wie het niet gelooft moet het maar eens aan mijn ventje vragen!
En nu een echt verhaaltje, nog even voor het slapengaan.
Om 20.30u de voorbije avond stonden wij ongeduldig onze afrikaantjes op te wachten op de luchthaven.
De schuifdeuren gaan open, een meter of twee voor haar ouders komt onze kleindochter, ze ziet ons en schiet op een draf, met haar armpjes open op ons toe, haar broertje van 20 maanden spurt zijn beentjes voorbij, recht in de armen van oma en vava.
Was me dat een blij weerzien. Drie weken zijn ze thuis geweest en nu mochten ze mama opnieuw vergezellen, die in Brussel opleidingen moet komen volgen en deze keer is ook papa erbij.
Het feest kan weer beginnen!
Een zalige nacht en zoet dromen, dat is wat ik nu ga doen.
tanteke, alias oma, alias riake
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
rapke,
en ik die dacht van een mooie reis te hebben,
maar met de kans dat ik daar verdwijn, nee, nee ik ga niet mee
annuleer dat maar,
wat een ontgoocheling de traantjes zijn hier rijkelijk aan 't vloeien....
mij zo laten beetnemen...
wie kan je nu nog vertrouwen?????
ontgoocheld gustilpeke
en ik die dacht van een mooie reis te hebben,
maar met de kans dat ik daar verdwijn, nee, nee ik ga niet mee
annuleer dat maar,
wat een ontgoocheling de traantjes zijn hier rijkelijk aan 't vloeien....
mij zo laten beetnemen...
wie kan je nu nog vertrouwen?????
ontgoocheld gustilpeke
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
Soms vraag ik me af, hoe ben ik hier ooit terecht gekomen?
Maar vandaag vraag ik me af waar ik gisteren was
Complete black-out
Ik ben al blij dat ik mijn schoenen hier zie staan, man man, wat een nacht,pfffff
En gewoon omdat daar een tent staat he, want vandaag schijnt er één of ander reunie te zijn van oldtimerauto's. En daar hoort een tent bij naar het schijnt, een tent met binnenin een tapinstallatie
wat een idee
Ik vermoed dat ik daar gisteren verzeild ben geraakt, en het ergste is, vandaag kan ik gerust tussen die oldtimers gaan staan, geen mens zal het merken
Zat Rapke
Maar vandaag vraag ik me af waar ik gisteren was
Ik ben al blij dat ik mijn schoenen hier zie staan, man man, wat een nacht,pfffff
Ik vermoed dat ik daar gisteren verzeild ben geraakt, en het ergste is, vandaag kan ik gerust tussen die oldtimers gaan staan, geen mens zal het merken
Zat Rapke
-
Groot nieuws mensen !!!!!!
Ik heb daar in Bo'kes topic gelezen dat Alyssia, kleindochtertje van Assa, goede resultaten haalt op school. Een niveau 4 op lezen. Mooi zo!!!
Ik kom juist van een bezoekje bij mijn zoon, en kleinzoon Jonas kwam mij melden dat hij zopas niveau 7 gehaald heeft, ook in 't eerste leerjaar.
Wat is nu het groot nieuws ? Ewel, Alyssia en Jonas gaan trouwen, later, samen!!!! Ah ja, zo'n talent kun je echt niet laten verloren gaan, vind ik. En Assa vindt dat ook, denk ik
Dus Assa, geef dat gsm nummer van uw kleindochter maar aan Jonas, hij zal de rest wel arrangeren.
Mss kunnen we wel een frankske verdienen aan die bruiloft, als 'dag allemaal' dat te weten komt, of story!!! Yes!!!!!!
Rapke,
Opa
Ik heb daar in Bo'kes topic gelezen dat Alyssia, kleindochtertje van Assa, goede resultaten haalt op school. Een niveau 4 op lezen. Mooi zo!!!
Ik kom juist van een bezoekje bij mijn zoon, en kleinzoon Jonas kwam mij melden dat hij zopas niveau 7 gehaald heeft, ook in 't eerste leerjaar.
Wat is nu het groot nieuws ? Ewel, Alyssia en Jonas gaan trouwen, later, samen!!!! Ah ja, zo'n talent kun je echt niet laten verloren gaan, vind ik. En Assa vindt dat ook, denk ik
Dus Assa, geef dat gsm nummer van uw kleindochter maar aan Jonas, hij zal de rest wel arrangeren.
Mss kunnen we wel een frankske verdienen aan die bruiloft, als 'dag allemaal' dat te weten komt, of story!!! Yes!!!!!!
Rapke,
Opa
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
Rapke wat is me dat weer allemaal,
Ik kom hier rustig een zondagse goejen dag zeggen en wat lees ik? een tent een tapkraan, oldtimers waar jij tussen zou staan en een bruiloft van 2 rekenwonders.
Heeft er al eens iemand aan gedacht om die arme "bomi met de groten hoed" uit te nodigen? . . . neen natuurlijk niet . . . vergeten he! . . . om je wat te helpen ik sta op de achterste rij van de oldtimers en ik ben niet ZAT.
HoeistinGodsnaammogelijk?Verloedering!Wegwezen.
-
Rapke wat is me dat weer allemaal,
Ik kom hier rustig een zondagse goejen dag zeggen en wat lees ik? een tent een tapkraan, oldtimers waar jij tussen zou staan en een bruiloft van 2 rekenwonders.
Heeft er al eens iemand aan gedacht om die arme "bomi met de groten hoed" uit te nodigen? . . . neen natuurlijk niet . . . vergeten he! . . . om je wat te helpen ik sta op de achterste rij van de oldtimers en ik ben niet ZAT.
HoeistinGodsnaammogelijk?Verloedering!Wegwezen.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
He Rapke
Ik heb den indruk dat ge mij vierkantig aan het uitlachen bent!
anders ben je nog niet nuchter,ge ziet te diep in het glas kijken is voor niets goed
en vier en zeven is dat geen voetbalploeg,ik kan de gsm nummer van Alyssia niet doorgeven dood gewoon omdat ze er geen heeft,
ik denk dat Jonas iets te slim is voor mijn kleine meisje,
allé de jongen mag slimmer zijn,dus hop naar den trouw,
en Bomike u wordt uitgenodigd hoor,
Groetjes assa
Ik heb den indruk dat ge mij vierkantig aan het uitlachen bent!
anders ben je nog niet nuchter,ge ziet te diep in het glas kijken is voor niets goed
en vier en zeven is dat geen voetbalploeg,ik kan de gsm nummer van Alyssia niet doorgeven dood gewoon omdat ze er geen heeft,
ik denk dat Jonas iets te slim is voor mijn kleine meisje,
allé de jongen mag slimmer zijn,dus hop naar den trouw,
en Bomike u wordt uitgenodigd hoor,
Groetjes assa
Groetjes van assa
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
Assa lieve kind, goed gezegd tegen die zatte vent. Ik mag dat zeggen hij heeft het zelf geschreven.
Wat dienen trouw betreft laten sudderen tot later, je weet nooit waar de soep de meeste ogen heeft.
Bomi
-
Assa lieve kind, goed gezegd tegen die zatte vent. Ik mag dat zeggen hij heeft het zelf geschreven.
Wat dienen trouw betreft laten sudderen tot later, je weet nooit waar de soep de meeste ogen heeft.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!