Mijn gedachten en gevoelens.
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Bomi-ke,
Het is beleefd dat eerst jouw familie mag lachen, maar het verheugt mij dat wij ook die kans in jouw topic krijgen.
Mijn zoon was even aan het meelezen. Na zijn gelach, volgde toch de aanmaning: 'Dat men een betere uitleg geeft aan de balie. Men kan toch niet verwachten, bij een opname, dat mensen alert zijn voor alles.' Typisch hem : 'het kritische in combinatie met het sociale'
graag gelezen
bo
Het is beleefd dat eerst jouw familie mag lachen, maar het verheugt mij dat wij ook die kans in jouw topic krijgen.
Mijn zoon was even aan het meelezen. Na zijn gelach, volgde toch de aanmaning: 'Dat men een betere uitleg geeft aan de balie. Men kan toch niet verwachten, bij een opname, dat mensen alert zijn voor alles.' Typisch hem : 'het kritische in combinatie met het sociale'
graag gelezen
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
lieve Bomi,
ook ik heb zit hier te lachen bij het lezen van jouw verhaal ' de automaten' eind goed, al goed, je moet het allemaal maar weten hé.
Je schrijft hier echt pittige verhalen Bomi!
groetjes,
gustilpe
ook ik heb zit hier te lachen bij het lezen van jouw verhaal ' de automaten' eind goed, al goed, je moet het allemaal maar weten hé.
Je schrijft hier echt pittige verhalen Bomi!
groetjes,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Lieve Bomi
Eerlijk gezegd ik heb ook moeten lachen,het is alleen omdat u dat zo sappig verteld,ge ziet u daar zitten in u auto, de automaat dat u kaarten in de vuilbak gooit,hoe moet ik dat nu oplossen,en dan de bareel dat vanzelf open gaat,het zal van de warmte geweest zijn,
het was leuk voor te lezen

Lieve groetjes assa,
Eerlijk gezegd ik heb ook moeten lachen,het is alleen omdat u dat zo sappig verteld,ge ziet u daar zitten in u auto, de automaat dat u kaarten in de vuilbak gooit,hoe moet ik dat nu oplossen,en dan de bareel dat vanzelf open gaat,het zal van de warmte geweest zijn,
het was leuk voor te lezen

Lieve groetjes assa,
Groetjes van assa
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
Bo-ke,
Van afgaan gesproken, nu laat mevrouw dat aan haar zoon lezen,
ben ik blij dat ik die niet onder ogen hoef te komen. Geef toe het was een onmogelijke sitiatie! Als we maar eens kunnen lachen.
Elisa,
Fijn dat je even langs kwam, tja je schrijft ik was helemaal mee , laat mij dan maar geloven dat ik niet voor stuntel wordt gehouden. Soms heb ik ook wel eens meeval in wat ik doe. ha ha
Gustilpe,
Jij kent me ondertussen wel voldoende om te weten dat ik niet altijd doorsla. Het zijn zo dingen waar je dagen later pas de humor van inziet.
Assa,
Zo te lezen heb je het gebeuren goed begrepen, ik kan er niet aan doen maar ik heb soms van die situaties waar ik humor in vind en anderen misschien niet Maar ja, het zij zo he!
Iedereen bedankt voor de visite.
- - - - - - - - -
Bomi met bloemenhoed
-
Bo-ke,
Van afgaan gesproken, nu laat mevrouw dat aan haar zoon lezen,
ben ik blij dat ik die niet onder ogen hoef te komen. Geef toe het was een onmogelijke sitiatie! Als we maar eens kunnen lachen.
Elisa,
Fijn dat je even langs kwam, tja je schrijft ik was helemaal mee , laat mij dan maar geloven dat ik niet voor stuntel wordt gehouden. Soms heb ik ook wel eens meeval in wat ik doe. ha ha
Gustilpe,
Jij kent me ondertussen wel voldoende om te weten dat ik niet altijd doorsla. Het zijn zo dingen waar je dagen later pas de humor van inziet.
Assa,
Zo te lezen heb je het gebeuren goed begrepen, ik kan er niet aan doen maar ik heb soms van die situaties waar ik humor in vind en anderen misschien niet Maar ja, het zij zo he!
Iedereen bedankt voor de visite.
- - - - - - - - -

Bomi met bloemenhoed
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Lieve Bomi, al is het verhaal best leuk, maar zoals je zelf schrijftBomi schreef:-
-
Automaten.
Mijn man werd opgenomen in het ziekenhuis voor een heelkundige ingreep, op zich niet prettig maar je staat er voor en moet er door! Bij één van de voorafgaande onderzoeken hadden we op de betaalautomaat een plakbriefje zien hangen dat er voor de familie van patiënten een 10 beurtenkaart te krijgen was, mits voorlegging van een attest van opname en afgestempeld door het diensthoofd van de afdeling. Je auto mocht dan onbeperkt in tijd op de parking blijven staan.
Een zuinige huisvrouw knoopt dat in de oren, denkt dan ‘goed om weten’ De dag van opname maak je dan zo snel mogelijk dat je dat bewuste attest in handen krijgt, nu naar de ontvangst, na betaling van € 10 heb je de kaart op zak. Op je vraag hoe het dan verder moet krijg je het antwoord ‘ Je stopt eerst de kaart die je krijgt bij het binnen komen in de gleuf, dadelijk gevolgd door de 10 beurtenkaart. Je verlaat die avond het ziekenhuis loopt nonchalant naar de parking, handig betalen hoeft niet meer, alles is OK. Je stapt in de auto, de 2 kaarten liggen in de zetel naast je.
Heel voorzichtig probeer je de auto zo dicht mogelijk bij de automaat te rijden want je moet met je arm aan die gleuf geraken om er je kaarten in te deponeren. Hopla kaart 1 zit erin tot je stomme verbazing verschijnt er op de display ‘ terug naar kassa ‘. Geërgerd denk je, wat krijgen we nu, ik heb verdorie toch betaald! Je probeert er kaart nummer 2 ( die van de 10 beurten ) achterna te proppen, dan lees je de tekst ‘kaart omdraaien’ O.K. als dat ding dat zo wil dan doe je dat maar! Nog sneller dan een blikseminslag spuwt het ding de twee kaarten met een sierlijk boogje en een ' floep ' weer uit. Toeval wil dat er net onder aan de voet van het paaltje een kleine vuilbak staat, je ziet je kaarten er regelrecht in verdwijnen.
Daar zit je dan, de slagboom blijft gesloten, die vuilbak daar kan je verdorie niet bij, je kan de deur van de auto niet openen want de automaat staat pal naast je. Verslagen kijk je even rond, wat nu? Het beetje verstand herpakt zich. Gelukkig staat er niemand achter je, dus een eindje achteruit! Uitstappen en zo vlug mogelijk in die vuilbak gaan rommelen, ja je ziet de twee witte kaarten die je zoekt, ééntje wel danig verfrommeld door de automaat maar je hebt ze! Weer instappen en je draait de volgorde van de kaarten om. O wonder van techniek de slagboom zwiert omhoog en op de display verschijnt een ‘ Veilig thuis ‘.
Je vertelt het gebeuren de volgende dag aan je echtgenoot, die je aanraadt het toch nog maar eens te vragen bij het naar huis gaan. Dat gebeurt en de dame aan ’t onthaal geeft je hetzelfde antwoord als de dag voordien.
Ze bemerkt dat je ergens aan twijfelt en zegt op vriendelijke toon ‘ Ga je nu naar huis mevrouw dan loop ik even met je mee! ‘
De verwarring wordt er alleen maar groter door, je denkt bij jezelf, gaat dat kind nu helemaal met mij mee tot op de parking? Terwijl je dat denkt komt ze achter de balie vandaan en loopt richting betaalautomaat waarvan er twee exemplaren staan in de hall van het ziekenhuis!
Nu gaat er een licht bij je branden, ze stopt kaart1 gevolgd door kaart2 in de gleuf en netjes komen die er na elkaar weer uit. ‘ Zie je’ zegt ze, ‘ de 10 beurtenkaart stop je nu veilig weg en de ander stop je in de automaat op de parking.’
Eerlijk waar, de moed ontbrak me om mijn verhaal van de dag voordien te vertellen. Het zal wel de warmte geweest zijn zeker? Het blijft nog altijd een raadsel waarom de slagboom het de vorige dag uiteindelijk toch heeft gedaan, denkelijk had ook hij het warm!
Onnodig te zeggen zeker, dat mijn familie hartelijk heeft gelachen!
Bomi,
( 2004 )
- - - - - - - - -
het blijft een raadsel waarom de slagbomen het wel deden.
Wat ik nu vertel ga je zeker catalogiseren bij " die ria, met haar geloof".
Weet je nog dat we vroeger leerden over een engelbewaarder?
Wel ik heb ook zo al een paar keer iets meegemaakt, waarvan je denkt,
daar zit toch meer achter.
Eerlijk gezegd vergeet ik dat maatje van mij, meestal.
Maar als de nood nabij is.
Begin 2005 kreeg mijn man achter het stuur een aanval en was niet
langer bekwaam de auto te besturen.
Alhoewel het 30 jaar geleden was, dat ik nog een auto bestuurde,
heb ik hem netjes geparkeerd. Iets waar ik het vroeger al moeilijk
mee had. Nochtans hield ik enkel het stuur, want aan de pedales
kon ik op dat moment niet aan. Ik heb bij mijn weten ook niet geschakeld.
Ik ben er zeker van dat mijn bewaarengel toen voor chauffeur heeft gespeeld.
Naief? Wel men moet het eerst meemaken voor men het kan geloven.
Bomi, nog veel plezierige momenten
nog veel vriendschap
en veel dankbaarheid,
ook van mij, voor al het moois dat je brengt,
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
ferry - Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:59
lieve Bomi
net je " automaten " gelezen ha ha
schitterend beschreven , met veel humor
toch ongelooflijk dat die vuilbak daar stond en die kaarten daarin verdwenen hé
wel , ik zou juist hetzelfde gedaan hebben zenne
die 2 kaarten buiten in de slagboom steken !!
ha ha , ik moet nog lachen terwijl ik hier schrijf !
niet uitlachen hoor, maar gewoon genieten !
Je moet inderdad een engelbewaarder gehad hebben want aan onze kliniek heb je heel snel een auto achter je , die dan nog begint te toeteren , begin er dan maar aan !!
Liefs Fernanda

net je " automaten " gelezen ha ha
schitterend beschreven , met veel humor
toch ongelooflijk dat die vuilbak daar stond en die kaarten daarin verdwenen hé
wel , ik zou juist hetzelfde gedaan hebben zenne
die 2 kaarten buiten in de slagboom steken !!
ha ha , ik moet nog lachen terwijl ik hier schrijf !
niet uitlachen hoor, maar gewoon genieten !
Je moet inderdad een engelbewaarder gehad hebben want aan onze kliniek heb je heel snel een auto achter je , die dan nog begint te toeteren , begin er dan maar aan !!
Liefs Fernanda

Een glimlach keert steeds naar u terug
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
- -
Silver bedankt voor de informatie wat de Pas@l betreft.
Zelf heb ik hem nog niet in huis, mag eenvoudigweg niet buiten.
Dokter gisteren hier geweest, sinusitis, keelontsteking en oorontsteking.
Er zit een troep verdwaalde bijen in mijn hoofd die gretig prikken.
Maar met een karrevracht medicijnen zullen die snel verdwijnen,
hoop ik.
Boodschappen zal voor maandag zijn.
Mooi gedicht trouwens!
Groeten,
Bomi.
Silver bedankt voor de informatie wat de Pas@l betreft.
Zelf heb ik hem nog niet in huis, mag eenvoudigweg niet buiten.
Dokter gisteren hier geweest, sinusitis, keelontsteking en oorontsteking.
Er zit een troep verdwaalde bijen in mijn hoofd die gretig prikken.
Maar met een karrevracht medicijnen zullen die snel verdwijnen,
hoop ik.
Boodschappen zal voor maandag zijn.
Mooi gedicht trouwens!
Groeten,
Bomi.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Lieve Bomi
Ik wens u een fijn weekend
lezen is voor later!ik heb toch gezien dat je ziek bent verzorgd je maar goed,en die lepel honing met een genevertje gelijk Silver wolf zegt zal zeker geen kwaad doen

Vele lieve groetjes assa,
Ik wens u een fijn weekend

Vele lieve groetjes assa,
Groetjes van assa
-
schrijfster - Lid geworden op: 26 sep 2008, 16:16
BomiIk las dat je flink ziek bent, en oorontsteking erbij hebt als klapper op de vuurpijl,lekker uitzieken en jezelf goed verwennen.
Lieve groet en knuf schrijfster.
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Bomike wat ziekjes?
Verzorg je maar goed zoals iedereen hier zegt. Lekker warm binnen blijven, wat rusten, op tijd je bedje in, goed uitzweten en....
Oei... ik krijg hier al de manieren van.. jou.

Verzorg je maar goed zoals iedereen hier zegt. Lekker warm binnen blijven, wat rusten, op tijd je bedje in, goed uitzweten en....
Oei... ik krijg hier al de manieren van.. jou.

Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf