verandering

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

27 jun 2009, 22:56

Vergeet de beesten, ik word weer mens

iets

er ligt iets
tussen hoop
en weten,
en je hoopt
dat je het
nooit
zult weten

Rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Assa

27 jun 2009, 23:15

Mooi Rapke

Groetjes van Assa
Groetjes van assa

neske

27 jun 2009, 23:16

Rapkeeee!!!

Tussen welke hoop???? :lol:

Mooi geschreven hoor 8)

slukes
neske :wink:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

bo'ke

28 jun 2009, 15:56

snuffeltje moeilijk??? :roll:

Wie is snuffeltje
met die doordringende ogen
als smeekbede naar vrijheid.
Zij wil proeven van gras
omringd door klaver
dat haar kan smaken.
Haar rest nu enkel
het gluren door gaatjes
en met haar pootjes
het betasten van
gespannen netwerk.
:cry:
Maar ze wacht in de overtuiging
dat 'witje' haar komt redden.
:)

bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

Bomi

28 jun 2009, 17:29

-
-

Van borsten naar konijnen, ik kan weer niet volgen, de leeftijd
dat geef ik toe.

Graag had ik er een paar gehad ( konijnen ) in zo een gatenhokje om mijn grasveldje.
af te knagen, ik betaal met dienstencheques, + de kost natuurlijk.
Herenleven is dat!

Bomi

P.S. Ze kweken als konijnen, binnen het jaar staat je grasperk vol konijnenkoten. Daar valt geld mee te veerdienen.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

neske

28 jun 2009, 23:46

Bomike, ik durfde dat niet te zeggen: kweken als konijnen maar goed dat gij het geschreven hebt. Hij (de Rap) zal nog dikwijls achter zijn konijnen kunnen duiken, mij gedacht. (hahaha)
We sturen "den teevee" er eens op af om te gaan laten filmen. Ik bel ze direkt op.
-Hallo bij Man bijt hond??? 't Is hier neske,
-Nee, deze keer geef ik geen intervieuw over de Rap, 'k heb iets veel beter 8)
-Ja een goed onderwerp voor een reportage
-hm.. ja natuurlijk dieje is het, ge kent hem nog (haha)
-hm, ja dat is goed, het gaat over een rammelaar.. nee niet voor een baby :? 't is een konijn :roll:
Maar zeg tegen je reporter dat hem wel moet opletten, want hij slaat met zijn achterpoten tegen .. :roll: enfin dat zal hem wel voelen.. oké is 't dan in orde?

Laat maar weten wanneer het wordt uitgezonden, dan verwittig ik iedereen, dan kunnen ze mee lachen (hahahaha)
Nu nog een titel zoeken maar dat zal de Pee Fampers wel doen 8)
Hé hé, dat is ook weeral in orde sè.

slaapwel Rapke :wink:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke

29 jun 2009, 10:30

Pause

Ik doe later de post wel. Eerst recupereren want gisteren was het rommelmarkt en door de schuld van mijn buur, de boerenzoon, ben ik wat te lang op de lappen geweest :oops: . Vandaar dat ik me nu wat in minder goede doen bevind. Geduld, het is maar tijdelijk, enkele dagen in mijn hangmat en ik ben weer present :roll:
Groetjes,
Rapke :wink:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Bomi

29 jun 2009, 11:09

-
Er zijn zo van die mensen, die als het te warm wordt aan hun schenen . . . altijd een excuus hebben om niet te hoeven kleur
bekennen.
Wat kwam die zatte boerenzoon weer op het goede moment!

De vraag is nu was het een keuterboerke, of een keutelboerke.
Keutels brengen op, elk keuteltje wordt in euros omgezet.
ttz. de fabrikant ervan.

Slukes,

PS. zagen zie ein goeten tag an deen seer geëerten heiliegkeid der ' Paus ' Benedictous mit nuomero 16.

rapke

30 jun 2009, 08:42

Goede morgen
Ik voel me al een heel klein stukje beter, maar ik mag daarin niet te vlug gaan, anders kan ik niet meer genieten van jullie lieve medelijden :)
Dank u wel voor de vele woordjes van zalving voor mijn koppijn en verzachting van mijn maagzuur :? Maar ik heb ook nog een schaafwondeke aan mijn linker scheenbeen. Ik had de cafébazin nochtans al eens verwittigd dat dat gemetseld trapke aan de toog gevaarlijk was, maar ja, luisteren naar Rapke, hoho :roll:
't Zou kunnen dat ik mijn gevederde vriendjes ga halen in 't weekend. Ik ga ze Dick en Duck noemen. :lol: Ofwel volgende week, want in 't weekend is het rommelmarkt in ons buurdorp, en dat mis ik niet graag, begrijpt ge :wink:
Allez, nu ga ik nog wat rusten 8)

Rapke

Assa

30 jun 2009, 11:39

He Rapke

Alle het gaat al beter,volgende week terug rommmelmarkt hop naar de volgende kater :lol: :lol:
met al die katers van jou zou ik Dick en duck nog een beetje laten waar ze zijn :wink:

zeg Rapke ik heb het rapport van Alyssia gezien dat is normaal daar ze dagelijks bij mij is,en ik er help met haar huis werk,
ze heeft dat goed gedaan zeer goed,maar ik ga niet stoefen anders lach je mij weer uit :roll:
voor ik het vergeet,ik heb wel een bloempje van mijn zoon gekregen,
op het kaartje staat er mersiekes :)

Groetjes Assa
Groetjes van assa

rapke

30 jun 2009, 12:30

jamaar Assaaaaaatje, ik lach jou niet uit he, ik zou niet durven, echt waar :oops: ! Jonas heeft ook zijn rapport gekregen met 91,2 %. Ge ziet he, 't is ook ne slimme just gelijk Alyssia.
Ik heb hem gezegd dat opa altijd 93.4 % had, kwestie van hem wat te motiveren he :wink: Van opa was dat altijd in tweede zit, maar dat heb ik er niet bij gezegd :?
Ah ja, ik heb dat voorstel van jou om Alyssia en Jonas later samen te brengen, eens aan dat ventje voorgelegd :D . Hij ziet dat niet zitten zunne, hij zegt : "opa, als't van jouw kant komt is't altijd voor mij te plagen!!!". Echt, ik zou niet durven, op mijn communiezieltje 8)

Rapke
Brave opa :wink:

Bomi

30 jun 2009, 12:48

-
-
Brave opa ! ! ! Ha Ha Ha

Assa

30 jun 2009, 14:26

Hé Rapke

Bomike heeft dat goed gezegd,

en toch ben ik er zeker van dat je ne lieve Opa bent,
hoe gaat het met klein Sofieke,ik hoop dat ik niet mis ben met de naam,
anders sorry hoor.

Vele groetjes Assa
Groetjes van assa

bo'ke

30 jun 2009, 18:08

Rapke,

Zweetdruppels vieren,
dansen de tango vandaag
nekharen kletsnat;
de huid maakt opmerkingen
smekend om vocht als soelaas.

bo

met een blije groet
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rapke

30 jun 2009, 23:26

@Bo'ke, dat van die zweetdruppels da's waar :? Normaal gezien zou ik nu rustig slapen, maar door de warmte lukt dat niet. Dus zal ik maar ff de post doornemen :)

@Assa, "Bomike heeft dat goed gezegd,Bomike heeft dat goed gezegd" :roll: Ge moet zo niet mouwfrotten bij Bomi, dat helpt aan geen kanten, vraag maar een keer aan Neske, die is al 1000 keer in de val gelopen :?
En met Sofietje alles oké. Ze heeft het tweede kleuterklasje afgesloten met 95%, goed he 8)

@Bomi, Brave Bomi !!! Ha Ha Ha

@Bo'ke, Mooi gedichtje over snuffeltje. Maar die zit niet echt opgesloten he :D Allez, achter draad, dat wel, maar op een pleintje van 4 m². Ze leeft daar lang en gelukkig met Lapidorus :wink:

@Bomi, Rapke doet niet alles voor geld zunne!! Mijn twee konijntjes kweken niet. Ik geloof dat gij alleen maar aan seks denkt als ik jou zo over mijn twee vriendjes bezig hoor :twisted:

@Neske, één zwak moment van Rapke en 't is daar ook zunne :roll: Ze kon het weer niet laten 8) En dan stoefen dat ze "Man bijt hond" kent :roll: Ze weet nog geeneens op welke zender dat dat speelt :P

Zo, uw post op een vriendelijke maar kordate manier beantwoorden, dat doet deugd he 8O :lol:

Slaapwel
Rapke :wink: