Moeilijk

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

20 mei 2010, 20:21

Assaake, dat diene mens op de achtergrond jouw zoon is, dat had ik direct gezien hoor 8O Dat manneke trekt wel erg op jou he :lol:
Maar ik heb spijtig genoeg niet veel tijd :? Druk bezig met de voorbereidingen van het hoog bezoek van zondag a.s. he, pfffff.
Ik ben bezig met het opstellen van het protocol :!:
ETA (estimated time of arrival) : 08:30 Hr
Nu moet normaal gezien de rode loper klaar liggen, maar ik heb hier enkel nog een versleten tapijtje, dat een vriend van mij, een moslim was dat, hier achter gelaten heeft.
09:00 Hr : Ontbijt.
Jamaar, als ik "ontbijt", dan is dat meestal een broodkorstje met de gisteren afgesneden kantjes van de kaasschelletjes :oops:
Maar voor hoog bezoek past dat niet natuurlijk, dus ben ik aan het twijfelen tussen warme en koude bakker :roll: ik denk dat ik voor één keer de warme neem :lol:
10:00 Hr : Even wat privacy voor de hoge gast. Ge weet wel he, ff uitblazen na de onophoudelijke stroom van informatie over de streek en zo, vanwege Rapke 8)
11:00 Hr : Stipt !!! Vertrek naar het buurland Frankrijk voor de apéritief :idea:
Ja zeg, ge kunt niet op zeven kilometer van de grens zitten, zonder eens te gaan genieten van een lekkere frisse picon :lol:
12:30 Hr : Dat moet ik morgen eens op mijn gemakske bekijken :roll:

Rapke, organiserend :wink:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

gustilpe

20 mei 2010, 22:05

rapke,

hoog bezoek moet je goed verzorgen hé!
Ik zal lang mloeten wachten om het vervolg te lezen!

bo'ke,

je bent heel creatief bezig dezer dagen,
ik vind hier mooie gedichtjes,
en een heel mooi werkje
ik zou ook nog willen kind zijn in deze tijd :D

ik verlaat de topic voor enkele weken!

lieve groeten,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

rapke

21 mei 2010, 10:35

gustilpe schreef:rapke,
ik verlaat de topic voor enkele weken!

Gustilpeke op reis, Schrijfsterke verdwenen, wat is dat hier allemaal ???

:roll:

Rapke, eenzaam :wink:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

21 mei 2010, 10:51

Waar was ik gebleven ? Ah ja,

12:30 hr : Barbecque denk ik, met als toemaatje een meloengaspacho (slurp, lekker!!!). Zo'n BBQ, da's gemakkelijk :lol: Het hoog bezoek zwiert er zelf zijn/haar vlees op, en als 't aangebrand is kunnen ze niet reclameren :D

14:00 hr : Even tijd voor handen wassen en zo, en voor het laten van een weldoorvoede puf (buuuurpppp)

14:30 hr : Bezoek aan één van de vele musea in de omtrek. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar het biermuseum, maar gezien de aangekondigde hittegolf wordt het het openlucht museum 8O (alwaar een crème-glaçe zal genuttigd worden)

Pfff, lastig zo'n protocol zunne :roll:
Ik ga verder nadenken :lol:

Rapke, komen eten !!!
:wink:

Ah ja, Bomi, ik heb just een boek uit, getiteld : "Vlaams landschap met nonnen" van Liliane Wouters. Niet slecht vind ik en ik denk dat het wel iets voor ons Bomieke is :lol:

Rapke, belezen :wink:

bo'ke

21 mei 2010, 13:45

rapke organiseer niet TE goed of je mag het jaarlijks organiseren

Het protocol voorziet weinig last,
alzo kan Rapke zoals dit past
discreet alle gasten verwelkomen
en leiden in de schaduw van bomen.

Geen rang of stand zet het op een lopen
door organisatietalent, alles goed verlopen.
Ze gebieden zelfs om dit jaarlijks te verrichten
en duiden Rapke op zijn liefdadige plichten.

bo’ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rapke

21 mei 2010, 16:52

bo'ke schreef:rapke organiseer niet TE goed of je mag het jaarlijks organiseren

en leiden in de schaduw van bomen.

Schoon gedichtje, maar lees :

en lijden in de schaduw van bomen

Rapke, lijdend voorwerp :roll: :wink:

Assa

21 mei 2010, 17:20

Rapke druk bezig aan de voorbereidingen,voor zijn hoge gasten te ontvangen,
den apéritief in krankrijk met ne lekkere picon dat zegt mij wel iets :roll:
allé doet dat goed,maar ook niet te,of ze lopen je deur plat :smile:

Bo'ke:jij zal een super lieve Oma worden,als je nu al zo kan genieten van lieve lachende gezichtjes,

mooi gedichtje,en dat werkje prachtig hé

Groetjes en een zonnig weekend,assa
Groetjes van assa

rapke

21 mei 2010, 18:30

Assa schreef: Bo'ke:jij zal een super lieve oma worden

Hoezo Assa, Bo'ke wordt oma ????
Jamaar zeg, de ene gaat op reis en de andere wordt oma, en ik weet van niks ???? :roll:
Is dat zo dat Rapke hier z'n topicske moet onderhouden ??? Pffff, ik weet dat allemaal wel graag van te voren zunne, pffff :x

Rapke, onwetend :wink:

rapke

21 mei 2010, 18:35

BO'KE WORDT OMA !!!!!!!!!!!!!
YES YES YES, PROFICIAT BO'KE

Rapke is weer de eerste om proficiat te wensen :lol:

Assa

21 mei 2010, 18:39

rapke schreef:
Assa schreef: Bo'ke:jij zal een super lieve oma worden

Hoezo Assa, Bo'ke wordt oma ????
Jamaar zeg, de ene gaat op reis en de andere wordt oma, en ik weet van niks ???? :roll:
Is dat zo dat Rapke hier z'n topicske moet onderhouden ??? Pffff, ik weet dat allemaal wel graag van te voren zunne, pffff :x

Rapke, onwetend :wink:
Zeg eens Rapke,ik bedoel als Bo'ke Oma wordt,
wanneer dat is weet ik ook niet hoor,maar ik denk dat ge weer een loopje met mij neemt,ben dat ondertussen gewoon :lol:

Assa :) :wink:
Groetjes van assa

bo'ke

21 mei 2010, 19:07

rapke :twisted:

De vriendinnen zitten
nog met boeken in de haren,
geen tijd om zich te verhitten
of voor kindjes te sparen.

'Dertig', is de ideale leeftijd
hebben zij zich laten ontvallen;
maar of de meisjes zich tegen die tijd
zullen herinneren om te bevallen???

dat is de vraag :roll: :roll:

bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rapke

21 mei 2010, 19:08

Assa schreef:
rapke schreef:
Assa schreef: ik denk dat ge weer een loopje met mij neemt,ben dat ondertussen gewoon :lol:

Assa :) :wink:
Assaake, dat vind ik mooi gezegd, "een loopje nemen".
Zo'n spreekwoorden komt ge niet alle dagen tegen :lol:
Maar wat wilt gij zeggen dat ge dat gewoon zijt ondertussen ??
Let op he, ik begrijp dat wel zunne Assaake, ze mogen hier met niemand zijn voeten spelen van mij, maar wat doet een mens daaraan he :?:

Rapke, machteloos :wink:

rapke

22 mei 2010, 07:11

Zeg Bo'ke, met dat gedichtje, bedoelde gij daarmee dat gij nog geen oma wordt ? Ewel mercie, ons zo op het verkeerde been zetten, da's durven :x
Assaake zei het gisteren nog he, van dat loopje nemen, en lap, 't is al weer zo ver :roll:
Let op, dat ge nog geen oma wordt, dat kan zunne 8O Ik zie dat hier ook aan carolientje de eend. Al een paar dagen wil ze niet meer op haar eieren zitten, ik denk dat die gewoonweg niet bevrucht zijn. Kareltje zal dat vergeten hebben zekers ? :roll:
Wat ik hier zo vroeg op de dag doe ? Ewel, ik krijg morgen hoog bezoek, en ik stel vast dat ik niks in huis heb. Dat wordt rennen :?

Rapke, druk druk :wink:

Assa

22 mei 2010, 12:01

Ne goeie middag :)

Bo'ke,nu maar hopen dat de meisjes het niet vergeten hé,

Rapke,d'as spijtig dat Kareltje dat vergeten is,
karolientje met zoveel geduld weken op die eitjes blijven zitten,en alles voor niets, of het was te koud,en zit kareltje er voor niets tussen.

en nu rennen Rapke,of dat groot bezoek kan morgen op hun kin kloppen

Grtj.. Assa
Groetjes van assa

rapke

22 mei 2010, 14:56

Ik begrijp dat jullie curieus zijn naar mijn hoog bezoek, en ik beloof dat ik er fotootjes van zal zetten op sennet :lol:
Voor de gokkers onder jullie, ik kan je al bevestigen dat het niet Gustilpeke of Schrijfsterke is, want die zijn op reis he 8O
Het zou Neske kunnen zijn, want die reist gratis met de trein :roll:
Bo'ke maakt wel veel kans, gedichtjes voorlezen bij kaarslicht aan de barbecque, wat kan er mooier zijn ?
Assaake ook, want ze komt hier wel veel posten he :lol: Maar ja, dat wil niks zeggen natuurlijk.
Wat zegt ge ?... Bomi ? Zou kunnen, maar binnen de kortste keren liggen we weer in ruzie :roll: Neen, met dat mens kunt ge beter geen koude patatten eten, of ge moet recht in je schoenen staan :roll:
Jamaar let op, mss is het wel iemand die hier dikwijls komt lezen (en genieten) maar die ik zelf niet ken he !!!!! Blind date, kent ge dat ?

Rapke, afwachtend 8)