Met OPEN HANDEN - bezinning, gebeden, meditatie.

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

05 nov 2014, 23:13

Afbeelding
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

09 nov 2014, 11:16

Laatst gewijzigd door ria op 28 sep 2015, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

13 nov 2014, 00:50

GOED NIEUWS van uit Medjugorje
Afbeelding

Op 15 november om 10 u. stelt Kardinaal Schönborn van Wenen zijn kathedraal weer ter beschikking van de Moeder Gods en de ziener Yvan en aan de vele gelovigen die samen komen bidden en aanwezig zullen zijn tijdens de verschijning. Kardinaal Schönborn een goede vriend van paus Franciscus en lid van de Commissie die de gebeurtenissen onderzoekt, zal zeker overtuigd zijn van de echtheid. Anders zou hij dat niet doen. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur steken. Hij is één van de fijnste Prinsen van de Kerk. Een beminnelijk man, een herder voor zijn kudde.
Afbeelding
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

18 nov 2014, 10:33

Afbeelding

guitig, kijk naar de oogjes...spiegeltjes
Laatst gewijzigd door ria op 28 sep 2015, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

22 nov 2014, 10:39

Door Gebed gaan de sluizen van de hemel open ! Want daar gaat kracht uit van een gelovig gebed .

" Ik kom in Uw heiligdom binnen ,
't voorhangsel ga ik voorbij .
'k Breng U mijn offer , een zoete geur ,
vrucht van wat U deed in mij .
Mijn mond brengt een offer van lof Heer ,
't Gaat nu alleen om Uw eer .
't Reukwerk van mijn lofgezang
stijgt op in uw woning .
Ik kniel voor de troon van mijn Koning .
Samen met mijn stem hef ik
ook mijn handen op tot U ,
't loflied komt diep uit mijn hart .
Lofprijs , aanbidding , glorie en kracht
komen U toe , God van 't heelal
voor eeuwig .
Lofprijs , aanbidding , glorie en kracht
komen U toe , God van 't heelal .

( Uit Opwekkings Liederen nr : 192 .)

Met lieve groetjes aan onze RIA .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

25 nov 2014, 00:38

Dank aan een lieve dame/vriendin Ebenhaezer,
die zo trouw meewerkt aan dit topic
Al behoren wij tot verschillende kerken, toch is er
een diep respect en verbondenheid tussen ons.
dank, lieve vriendin,
ria




Medjugorje

Laatst Boodschap, 2 november 2014 -
Boodschap aan Mirjana van de Heilige Maagd Maria


“Lieve kinderen, Ik ben bij jullie met de zegen van mijn Zoon; bij jullie die mij liefhebben en die mij proberen te volgen. Ook bij jullie, die mij niet welkom heten, wil ik zijn. Voor jullie allen open ik mijn hart vol liefde, en ik zegen jullie met mijn moederlijke handen.

Ik ben een moeder die jullie begrijpt. Ik heb op aarde geleefd, ik heb dezelfde pijn en vreugde gekend als jullie. Jullie die lijden, begrijpen de pijn en de smart die ik voel voor mijn kinderen die niet toestaan dat het licht van mijn Zoon ze verlicht; die in de duisternis leven.

Daarom heb ik jullie nodig, die het licht gezien en de waarheid begrepen hebben. Ik nodig jullie uit om mijn Zoon te aanbidden; zo groeit jullie ziel en bereikt zij een ware spiritualiteit. Pas dan, mijn apostelen, zullen jullie in staat zijn om mij te helpen.

Mij helpen betekent bidden voor hen die de liefde van mijn Zoon nog niet ontdekt hebben. Door voor hen te bidden, laten jullie aan mijn Zoon zien dat jullie hem liefhebben en volgen. Mijn Zoon heeft mij beloofd dat het kwade nooit zal overwinnen omdat jullie - rechtvaardige zielen - er zijn.

Jullie die proberen te bidden met het hart, jullie die je pijn en smart opdragen aan mijn Zoon, jullie die verlangen naar het Rijk der Hemelen. Dat is hoe jullie mijn apostelen worden, en geleid worden naar de overwinnning van mijn Hart.

Daarom, mijn kinderen, zuiver je hart en aanbid mijn Zoon. Ik dank jullie. ”


(Mirjana vertelde erbij dat de Gospa verdrietig, maar vol liefde was.)
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

26 nov 2014, 12:22

Gisteren werd er geschiedenis geschreven in het Europees Parlement.
GOD, die er al vele jaren verbannen was, kreeg eindelijk weer het woord.
Bij monde van Zijn vicaris op aarde, paus Franciscus.

Later meer, over de toespraak van de paus.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

26 nov 2014, 21:58

'PAUS BRACHT BOODSCHAP VAN HOOP EN BEMOEDIGING'

Kardinaal Marx Bron:
BRUSSEL (KerkNet)

Paus Franciscus gaf met zijn bezoek aan de Europese instellingen in Straatsburg een boodschap van hoop en bemoediging. Dat zei kardinaal Reinhard Marx, de voorzitter van de Commissie van Bisschoppenconferenties van de Europese Unie (Comece), tijdens een korte persconferentie na het pausbezoek.
"Paus Franciscus benadrukte het belang van de Europese integratie en de noodzaak van de voortzetting van het Europese project. Europa wordt aangespoord om moedig naar de toekomst te kijken, zonder zich defensief op te stellen."

Kardinaal Marx: "Het feit dat hij het Europese Parlement nog voor de lidstaten van de Europese Unie bezocht, toont dat hij groot belang hecht aan de Europese Unie." Volgens de Comece-voorzitter gaf de paus de boodschap dat de mens centraal moet staan in het Europese project:
"Europese leiders mogen de bevolking niet louter als burger of economisch voorwerp zien, maar als mannen en vrouwen met een transcendentale waardigheid." Dat betekent dat waarden en rechten op de eerste plaats moeten komen, in plaats van de economie. "De menselijke persoon en zijn onvervreemdbare rechten moeten centraal staan in het Europese project."

"Ik ben bijzonder dankbaar dat de Heilige Vader de positieve bijdrage van de Comece heeft benadrukt en zijn waardering heeft uitgesproken voor de dialoog tussen de geloofsgemeenschappen en de Europese instellingen,waardoor ook de katholieke Kerk aan die dialoog kan deelnemen. De bisschoppen van de Comece willen deze kansen tot gesprek benutten en zij willen deze dialoog, bemoedigd door de woorden van de paus, in de toekomst voortzetten. Wij zijn bijzonder dankbaar voor de woorden van de paus. Europa kan referentiepunt worden voor de hele mensheid."
(Kerknet)

Een ander reflectie:

Tijdens zijn speech in het Europees Parlement heeft paus Franciscus Europa gewaarschuwd. De wereld beschouwt het continent als ietwat verouderd en uitgeteerd, zei hij. De paus riep de Europese leiders ook op om migranten die Europa proberen te bereiken beter te helpen.
In zijn eerste toespraak voor het Europees Parlement riep de paus op tot een Europa dat 'niet rond de economie draait, maar rond de heiligheid van de menselijke persoon'. "Europa mag niet op zichzelf terugplooien", zo betoogde de paus, maar moet 'een referentie voor de mensheid' worden.
Daarbij drong paus Franciscus aan op een gezamenlijk antwoord op de migranten die Europa proberen te bereiken. 'We kunnen niet toelaten dat de Middellandse Zee een uitgestrekte begraafplaats wordt', zei hij. 'De boten die dagelijks de kusten van Europa bereiken zitten vol met mannen en vrouwen die aanvaarding en steun nodig hebben.'

De paus sprak over de nood om Europa een nieuwe impuls te geven en vergeleek het continent met een grootmoeder: 'niet langer vruchtbaar en levendig'. 'De grote ideeën die Europa ooit inspireerden lijken hun aantrekkingskracht te hebben verloren, om vervangen te worden met de bureaucratische techniciteiten van zijn instellingen.'
Ook de Europese werkloosheid werd aangehaald. 'De tijd is gekomen om een beleid te voeren waarmee jobs worden gecreëerd, maar bovenal moet de waardigheid van arbeid hersteld worden door goede arbeidsomstandigheden te verzekeren.
"We stellen met spijt vast dat technische en economische vragen het politieke debat domineren", zei de paus. Mensen dreigen zo "niet meer dan schakels te worden in een raderwerk dat hen behandelt als consumptiegoederen".

"Wanneer het leven niet meer nuttig is voor het functioneren van deze mechanismen (consumptie, nvdr), dan wordt het zonder veel scrupules beëindigd, zoals in het geval van terminale zieken, oude en zonder zorg achtergelaten mensen, of kinderen die gedood worden vooraleer ze geboren worden."

Paus Franciscus werd vanmorgen ontvangen door parlementsvoorzitter Martin Schulz (foto). Zo'n 2.500 mensen stonden de paus op te wachten voor het parlement. Daar werden de vlaggen van het Vaticaan en de Europese Unie gehesen. Het is 26 jaar geleden dat de paus (toen Johannes Paulus II) nog eens in het Europees Parlement was. Zijn komst is het kortste bezoek ooit in Straatsburg. Hij wordt ontvangen als een staatshoofd, met het bijhorende protocol.

Persoonlijke bedenking: dat deze paus die van buiten Europa komt, bijzonder goed op de hoogte is van wat er reilt en zeilt in ons continent. Met zachte stem, maar af en toe onderlijnd door forse gebaren gaf hij zijn mening te kennen. Franciscus is werkelijk een paus uit de duizend. Die aan het roer staat van een mega boot, 1 miljard katholieken in de wereld, maar daarnaast nog velen die ook van hem inzet en medeleven verwachten.

Telkens opnieuw vraagt hij dat wij voor hem zouden bidden. Laten we dat dan ook bijzonder graag doen.
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

28 nov 2014, 19:41

tekst verwijderd.
Laatst gewijzigd door ria op 28 sep 2015, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

02 dec 2014, 21:40

Afbeelding vreugde vindt men vaak in kleine dingen...
Laatst gewijzigd door ria op 28 sep 2015, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

03 dec 2014, 14:11

Afbeelding

GEMEENSCHAPPELIJKE VERKLARING VAN PAUS FRANCISCUS EN PATRIARCH BARTHOLOMEUS I

1
Wij, Paus Franciscus en Oecumenisch Patriarch Bartholomeüs I, drukken onze diepe dank uit aan God voor de gave van deze nieuwe ontmoeting die ons in staat stelde om, in de aanwezigheid van de Heilige Synode, de geestelijkheid en de gelovigen van het Oecumenisch Patriarchaat, het feest van Sint-Andreas te vieren, de eerst-geroepene en broeder van de apostel Petrus. Onze herinnering aan de apostelen, die de Blijde Boodschap als eerste aan de wereld verkondigden door hun prediking en hun getuigenis als martelaren, versterkt in ons het verlangen om door te gaan op de weg die ons in staat stelt om, in liefde en waarheid, de obstakels die ons scheiden te overwinnen.

2
Ter gelegenheid van onze ontmoeting in Jeruzalem afgelopen mei, waarin wij de historische omarming tussen onze eerbiedwaardige voorgangers paus Paulus VI en de Oecumenische Patriarch Athenagoras herdachten, tekenden we een gezamenlijke verklaring
Vandaag, op de gelukkige gelegenheid van deze verdere broederlijke ontmoeting, willen we opnieuw onze gezamenlijke intenties en bedoelingen bevestigen.

3
We geven uitdrukking aan onze oprechte en ferme wil, om in gehoorzaamheid aan de wil van onze Heer Jezus Christus, onze inspanningen ter bevordering van de volledige eenheid van alle christenen te intensifiëren, en vooral tussen katholieken en orthodoxen.
We steunen ook de theologische dialoog van de Gemeenschappelijke Internationale Commissie, die precies 35 jaar geleden door de Oecumenische Patriarch Dimitrios en Paus Johannas Paulus II hier in Phanar werd opgericht en die zich op dit moment bezighoudt met de moeilijkste vragen die onze kerkscheiding gekenmerkt heeft, en die bijzondere aandachtige en gedetailleerde studie nodig hebben. Om deze redenen bieden we de steun van ons krachtig gebed als herders van de Kerk, onze gelovigen vragend ons in gebed te begeleiden “dat allen één zullen zijn, opdat de wereld gelove” (Joh 17, 21).

4
Wij spreken onze gemeenschappelijke zorg uit over de huidige situatie in Irak, Syrië en het hele Midden-Oosten. We zijn verenigd in het verlangen naar vrede en stabiliteit en de wil om het oplossen van conflicten door middel van dialoog en verzoening te bevorderen. Achtneming van de huidige inspanningen om hulp te bieden aan de regio, op hetzelfde moment, roepen we iedereen die verantwoordelijk is voor het lot van volkeren verdragen om hun inzet te verdiepen om het lijden gemeenschappen, en hen in staat, met inbegrip van de christelijke degenen, in hun eigen land te blijven.

We kunnen ons niet neerleggen bij een Midden-Oosten zonder christenen, die de naam voor tweeduizend jaar hebben beleden van Jezus daar. Veel van onze broeders en zusters worden vervolgd en werden met geweld uit hun huizen verdreven. Het lijkt er zelfs op dat de waarde van het menselijk leven is verloren gegaan, dat de mens niet meer toe en kan worden opgeofferd aan andere belangen. En, tragisch genoeg, dit alles wordt voldaan door de onverschilligheid van velen.

Zoals de heilige Paulus herinnert ons, "Als één lid lijdt, lijden alle leden samen; wordt één lid geëerd, alle verblijden zich tezamen '(1 Kor 12, 26).

Dit is de wet van het christelijke leven, en in die zin kunnen we zeggen dat er ook een oecumene van het lijden. Net zoals het bloed van de martelaren was een zaad van kracht en vruchtbaarheid voor de Kerk, zo ook het delen van dagelijkse lijden kan een effectief instrument van eenheid geworden. De verschrikkelijke situatie van christenen en al degenen die lijden in het Midden-Oosten niet alleen vraagt om ons voortdurend gebed, maar ook voor een passende reactie van de kant van de internationale gemeenschap.

5
Het moeilijke uitdagingen waarmee de wereld in de huidige situatie verkeert, vereist de solidariteit van alle mensen van goede wil, en dus moeten we ook het belang van het bevorderen van een constructieve dialoog met de islam erkennen, gebaseerd op wederzijds respect en vriendschap. Geïnspireerd door gemeenschappelijke waarden en versterkt door echte broederlijke gevoelens, Moslims en Christenen zijn geroepen om samen te werken in het belang van rechtvaardigheid, vrede en respect voor de waardigheid en de rechten van elke persoon, met name in de regio's waar ze ooit eeuwenlang in vreedzame coëxistentie hebben gewoond en nu tragisch samen lijden onder de verschrikkingen van de oorlog. Bovendien, als christelijke leiders, roepen we alle religieuze leiders om de interreligieuze dialoog voort te zetten en te versterken en te komen tot een cultuur van vrede en solidariteit. Om te vrede tot stand te brengen tussen personen en tussen volkeren te. We herinneren ons ook alle mensen die het lijden van de oorlog ervaren. In het bijzonder, bidden wij voor vrede in de Oekraïne, een land van oude christelijke traditie. Tegelijkertijd roepen we alle betrokken partijen op om de weg van de dialoog en van respect voor het internationaal recht, na te streven, om een einde te maken aan het conflict alle Oekraïners te brengen en laten leven in harmonie.

6
Onze gedachten gaan naar alle gelovigen van onze kerken over de hele wereld, die wij begroeten, en onder de bescherming brengen in Christus onze Redder. Dat ze onvermoeibare getuigen van de liefde van God mogen zijn. Wij verhogen onze vurige gebed opdat de Heer de gave van de vrede zou kunnen geven, in liefde en eenheid aan de hele menselijke familie.

"Moge de Heer die Zelf de Vrede is, u vrede geven ten allen tijde en in alle omstandigheden. De Heer zij met u allen "(2 Thess 3,16).
From the Phanar, 30 November 2014
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

05 dec 2014, 18:07

Een mooie mens is van ons heengegaan, veel te vroeg.
Dit is zijn testament:
Afbeelding
Morgen wordt hij begraven in Gent. Er zal veel volk zijn. Mooi zo'n getuigenis te lezen van een BV.
Meestal zijn die zo oppervlakkig, maar dit is heel bijzonder.

ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

Monika **
Lid geworden op: 05 jun 2004, 13:10
Locatie: ardennen

06 dec 2014, 15:37

wonder boven wonder

bid maar om een wonder
ze bestaan nog deze tijd
zo'n bijzonder teken
dat God ook jouw leven leidt
Hij laat soms de dingen
tegen de natuur ingaan
om te laten weten
dat er wonderen bestaan

bid maar om een wonder
waar de twijfelaar van zegt
dat ze slechts voor enk'len
vróéger waren weggelegd
roep maar in je wanhoop
of wat grauw is zich weer kleurt
zodat wolken breken
en de hemel openscheurt

bid maar om een wonder
dat 't verstand te boven gaat
en je in Gods almacht
weer opnieuw geloven laat
Hij die in het leven
al zoveel geschonken heeft
wonder boven wonder
telkens weer een wonder geeft!

Frits Deubel

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

07 dec 2014, 19:45

tekst verwijderd.
Laatst gewijzigd door ria op 28 sep 2015, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

11 dec 2014, 13:27

Afbeelding

Paus Johannes-Paulus II was een groot Maria Vereerder
Zo ook is paus Franciscus.
Laatst gewijzigd door ria op 28 sep 2015, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.