verandering

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

schrijfster
Lid geworden op: 26 sep 2008, 16:16
Locatie: nijmegen

22 jul 2009, 19:12

rapke, :lol: bij jullie zouden ze zeggen[geloof ik] :roll:

ben je van de zotte,
zonder jou topic zou alles anders zijn.
Ik kom mijn hart hier luchten,
schrijven vind ik fijn.
Bij jou kom ik om je,
mooie gedichtjes te lezen.
Maar het meest geniet ik hier,
van het plezier en de gein!



lieve groetjes schrijfster. :wink:
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

22 jul 2009, 20:22

Rapke's ego

Ik dacht, ik laat ze strelen
mijn ego, nog enkele dagen,
lieve woordjes zal ik stelen
zonder er om te vragen :twisted:

Rozen zal ik krijgen van Assa,
Neske zal natuurlijk wenen,
mooie gedichten schenkt mij Ria
Bo'ke legt mij 't vuur aan de schenen :?

Dan is er ook Gustilpeke nog
die niet weet wat ze zit te doen*
Schrijfsterke eet uit m'n gedichtentrog
van 's morgens vroeg tot achter de noen :lol:

En 't is gestreeld, mijn ego,
door al die lieve reacties
ik kruip weer uit mijn frigo
en schrijf : 't is tijd voor acties 8O

* echt waar, kijk maar Di 21 jul 2009, 21:25 (lijntje 10 & 11)

Lief Rapke :wink:

ps : En Bomi, dat speciaal geval
-----waar is zij dan gebleven :cry:
-----Ze dacht : ik loop niet in de val
-----die Rap weer heeft geweven :x
Laatst gewijzigd door rapke op 22 jul 2009, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

22 jul 2009, 22:29

Rapke toch !!!!!

Man, man, man, misérie misérie
altijd maar begrijpt ze me verkeerd
ze blijft voor mij één groot mysterie
bijna werd ik uit haar leven geweerd. :cry:

Maar alles is tenslotte goed gekomen
zoals altijd lag de oplossing klaar
'k vertelde haar over mijn liefdesdromen
en 't leven werd licht in plaats van zwaar. :lol:

We zweven weer samen door het heelal
op vleugels van honingzoete liefde
maar ik wou toch echt het liefst van al
dat ze me eens over haar wensen briefde :roll:

Onwetend (dus onschuldig)Rapke :oops:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

22 jul 2009, 23:32

Weet ge wat ik me sinds gisteren af vraag ?
Let op, het ligt niet in mijn aard om ons Koningshuis te ambeteren zunne, maar de vraag brandt echt wel op mijn lippen.
Die appel van Fabiola, wat is daarmee gebeurd na het defilé ? Ik heb haar daar niet zien in bijten hoor :? Heeft ze die naar daklozen geworpen, of naar enkele illegalen ?
Ik weet het niet, want de camera draaide weg voor ze hem op haar hoofd kon zetten, die appel 8O Slim van de regie, vind ik.
Tandartsgewijze heeft ze die appel niet zelf opgepeuzeld, denk ik. Een mens moet in het openbaar niet beginnen overdrijven, vooral als ge maar één keer per jaar buiten komt :roll:
Wat ik ook niet begrijp is het volgende 8O Alle straten in en rond het Koninklijk paleis waren compleet afgesloten, saccoches werden binnenstebuiten gekeerd, politievoertuigen blokkeerden heel de hoofdstad, en toch slaagt er iemand in om een appel in haar bagage mee te smokkelen. 8) Dat belooft voor de volgende 21 Juli :?

Ongerust Rapke :idea:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

22 jul 2009, 23:34

Ik moet het hier weer allemaal alleen doen, pfffffffffff :evil:
Slaapwel
Rapke, moe :wink:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

23 jul 2009, 05:20

Hallo iedereen, 't is hier Roepke, Rapke's echtgenote. iK BEN NIET GEWOON VAN HIER TE KOMEN, oei, vergeten hoofdletters af te zetten, hihihihi. Maar terwijl dat hem goed slaapt van dat pilleke in zijn limonadeke van gisterenavond,kom ik een keer wat uitexpliceren.
Ik ben met Rapke naar een gedragstherapeut geweest, en die heeft vastgesteld dat Rapke lijdt aan iets waarvan ik de naam vergeten ben. Maar 't komt wel door dezen topic schijnt het. Daarom ga ik morgen met Rapke naar Bissegem, gaan kijken achter een hondje. Jullie zullen hem toch wel een dag of veertien niet meer zien, maar als hij zich weer goed gedraagt, dan mag hij terugkomen, volgens de therapeut.
Allez, 't was maar om te verwittigen he. Ik ga nu de prise uittrekken en wegsteken, anders zou hem nog stiekem durven komen klappen.
Groetjes
Roepke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Assa
Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Locatie: Vlaams brabant

23 jul 2009, 11:44

Hé Roepke Rapke

Dat van diene Appel heb ik ook gezien,Fabiola met de grote hoed
en den appel schonekes terug gelegd,het was haar avondeten een gestoofd appeltje werk voor de kokkin,weggeven aan de daklozen zeker,

en Roepke dat Rapke ziek is daar geloof ik nu eens niets van na,
steek die pries maar vlug terug in,
twee weken das veel te lang :roll: :roll:

Groetjes Assa
Groetjes van assa

gustilpe
Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Locatie: vlaams brabant

24 jul 2009, 14:04

Afbeelding

rapke, ik kom jou een fijn weekend wensen met een vlinderstruik!

zomergroetjes,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

24 jul 2009, 16:25

Luistert, 't is hier weer Roepke he. Hoe moet ge dat doen voor die koddige gezichtjes in de tekst ?
Maar 't is daar niet voor zunne!!! Rapke was een beetje te veel bezig met dit ding hiere, allé, sennet of zo he, en de therapeut heeft gezegd dat hij een hondje nodig had. Pffff, een hondje.
Maar ja, als 't moet dan moet het he, dus heeft hem een hondje gekregen, kijk maar een keer op de foto, Rapke met zijn nieuw hondje.
Ik had gevraagd aan de therapeut of het een jonge pup mocht zijn, maar dat mocht absoluut niet!!!! Hij is van mening dat Rapke hier op dit net al genoeg jonge puppen heeft, en dat het beter was om een hondje van een jaar of vier te nemen. Dus heb ik gekozen voor Vicktor, een Engelse cocker spaniel van 4 jaar.
En blij dat Rapke was, sinds gisteren is dat beestje hier, en hij klapt al niet meer over jullie!!!!!
'k Ga nog rap de foto zetten en dan de prise weer wegsteken, sebiet komt 'm terug van wandelinge met Vicktorke.
Slukes zunne

Afbeelding
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

24 jul 2009, 16:29

roepke, als je dat hondje, Viktorke ziet,
dan kunnen wij, die jonge popjes :lol:
rapke heeeel snel vergeten.

zet dus nog maar veel fotokes van Viktorke,
zoveel te vlugger zijn wij "rapke" vergeten 8)

tanteke :lol:

Afbeelding
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

24 jul 2009, 22:51

Beste mevrouw Ria, ... of is het juffrouw ?
Enfin, speelt geen rol eigenlijk. Of we nu mevrouw of juffrouw zijn, wie trekt zich dat aan ? Is waar he, de mensen dachten vroeger dat er daar een verschil in was, allez ik bedoel fysiek he, maar tegenwoordig zijn de juffrouwen al mevrouw voor ze eigenlijk echt vrouw zijn he. Of vrouw voor ze echt mevrouw zijn. Allez ja, 't is just he juffrouw Ria ?
Gij moogt eigenlijk nog van geluk spreken dat ge nog juffrouw zijt!!! Ik moet zo niet klappen zunne, want ik zijn getrouwd met Rapke. (Ik zou hier graag zo'n gezichtje zetten met van die ogen die rollen he, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, en nu zo'n triest gezichtje).
Als ik over Rapke moet beginnen he, dan kan ik veel van die triestige gezichtjes zetten, en rollende ogen en zelfs van die kwaaie duveltjes!!!!!
Vandaag is't 'm met Vicktorreke naar het trimsalon geweest. Maar allez zeg ik tegen hem, moet dat 4 uur duren ? Jamaar zegt 'm, Vicktor spartelde tegen!!!!!
Ik zijn zeker dat er daar iets anders achter steekt, en ik gaan uitzoeken wat dat dat is, zeker weten !!!!!
En nu gaan ik mijne was binnenhalen
De groetjes juffrouw Ria
Roepke
ps : ik heb vroeger een juffrouw Ria gekend die secretaresse was van de schelpenverzamelclub van mijn pa. Waarde gij dat soms ? Allez, niet dat dat mijn zakens zijn he, maar allez, zo onder vrouwmensen he, hoe komt dadde dat gij nooit nie getrouwd zijt geraakt. Niet dat ge dat moet zeggen zunne, dat zijn niemand zijn zakens he, en al dat geroddel, daar moete 'k ik nie van hebben. Ge hebt zo van die mensen die altijd alles van een ander willen weten he, ik braken daarvan he. Pfffffff
Allez, maar nu zijn ik weg zunne, salut zunne
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

24 jul 2009, 23:03

ah ja, ik was nog vergeten van een foto te zetten,pffffffff, maar ja , die juffrouw Ria hield mij aan de klap he

Afbeelding

Als Rapke gaat zien dat Vicktor een kip gepakt heeft ....
Apropoos, als ge dat hier een beetje kent is dat wel plezant he, zo e beetje comméren
Allez, 'k gaan voortdoen zunne
Roepke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

neske
Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Locatie: Vlaams Brabant

25 jul 2009, 10:52

:lol: :lol:

Roepka, het is een schoêne biêste (de hond bedoel ik). Ik zou met jou wel eens een klapke willen doen over Rapke. :wink:
Ocharme zijn kiekens :(

Ps. Kon je die zijn gezicht nu niet mee op de foto zetten???????????? :?

Salukes
de plicht roept
Neske :wink:

Nog een prettig weekend met Viktorreke,
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

Assa
Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Locatie: Vlaams brabant

25 jul 2009, 16:32

rapke schreef:ah ja, ik was nog vergeten van een foto te zetten,pffffffff, maar ja , die juffrouw Ria hield mij aan de klap he

Afbeelding

Als Rapke gaat zien dat Vicktor een kip gepakt heeft ....
Apropoos, als ge dat hier een beetje kent is dat wel plezant he, zo e beetje comméren
Allez, 'k gaan voortdoen zunne
Roepke
He Roepke en Rapke,nog een fijn weekend,

Die kip was presies moeilijk te verteren,ocharme victorke is er bij in slaap gevallen :roll:
anders een toffe mascotte 8)
zie maar dat ze konijntjes niet pakt t'is wel een jachthondje en wat een lief snoetje gelijk ze Rapke beziet,vol bewondering voor haar baasje
in haar eigen zegt ze wat een lief baasje :) ben hier met mijn gat in de boter gevallen :lol: :lol:
geniet nog maar van victorke,

Groetjes Assa
Groetjes van assa

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

26 jul 2009, 13:42

Dag juffrouw Neske,
een klapke over Rapke ? Dan zijn we daaaagen bezig zunne, pfffff.
Maar gij denkt zekers dat ik een Roemeense ben of zo ? 't Is wel RoepkE en niet RoepkA he !!! Allez, da's niet mijn echte naam, maar Rapke noemt mij zo omdat ik zoveel roep op hem, maar hij zoekt het zelf zunne.
En een foto van Rapke ? Neen zunne, vroeger heb ik dat eens gedaan, en toen werden we overstelpt met telefoontjes van directeurs van rariteitenkabinetten. Rapke was niet kontent zunne!!!
Ah juffrouw Assa,
Zeg, die beestjes zitten allemaal achter draad zunne, daar kan onze Victor niet bij. Ik heb de K uit Vic(k)tor weggelaten, da's te lastig om altijd te typen.
Amaai zeg, Rapke kent hier wel veel juffrouwen geloof ik. 't Werd tijd dat ik hem ook een beetje achter draad zette, geloof ik!!
Maar nu ga ik aan de patatjes beginnen. Het kleinzoontje is op bezoek en die eet niks liever als oma's wortelenstoemp.
Allez, goe week-end zunne
Roepke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang