nieuw rapke
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
dit is het antwoordapparaat van Rapke
indien u een vraag hebt over de gedichtenwedstrijd : druk toets 1
indien u een klacht wenst te formuleren : druk toets 2
indien u informatie wenst aangaande verzorging van kippen : druk toets 3
indien u geld tegoed hebt van Rapke : druk toets 'delete'
indien u geld wilt storten : nergens aankomen, ik kom direct
voor algemene informatie : druk toets 9
tuut...tuut...tuut...
Neske, het antwoord is 'neen'
tuut...tuut...tuut...
indien u een vraag hebt over de gedichtenwedstrijd : druk toets 1
indien u een klacht wenst te formuleren : druk toets 2
indien u informatie wenst aangaande verzorging van kippen : druk toets 3
indien u geld tegoed hebt van Rapke : druk toets 'delete'
indien u geld wilt storten : nergens aankomen, ik kom direct
voor algemene informatie : druk toets 9
tuut...tuut...tuut...
Neske, het antwoord is 'neen'
tuut...tuut...tuut...
-
------------------------NIEUWSFLASH-----------------------------
Onze mediawatcher in Amsterdam heeft op een niet nader genoemde plaats een wel heel bekende figuur uit de forumwereld gespot !!!
Deze BF (bekende forummer) was bereid een intervieuw toe te staan onder voorwaarde dat hij anoniem bleef.
Wij drukken dit intervieuw hier integraal af (rep = reporter, abf = anonieme bekende forummer)
rep : goede dag abf, wat voert u naar Amsterdam ?
abf : stomme vraag, ik ben met de trein gekomen !
rep : ik bedoel eigenlijk wat doet u hier in Amsterdam ?
abf : ah zo, ja, ik ben hier te gast bij een Nederlands poëzieforum.
rep : u bent hier dus op uitnodiging, en waarom is dat zo ?
abf : eigenlijk komt dat door mijn goede vriend Zevenslagers die momenteel in de psychiatrie verblijft wegens gestresseerd.
Ik vervang dus Zevenslagers als voorzitter van de jury in een gedichtenwedstrijd.
rep : doelt u nu op die wedstrijd die momenteel loopt op seniorennet in België ?
abf : inderdaad, Zevenslagers wou de Hollanders ook een kans geven, alhoewel ik persoonlijk liever een Belgische dame zag winnen. Maar hij is de baas he
rep : hebt u al contact genomen met de Nederlandse kandidates ?
abf : jaja, natuurlijk, en ik kan u verzekeren dat er kleppers tussen zitten.
rep : bent u niet bevreesd dat de Belgische kandidates het u niet in dank zullen afnemen dat er nu opeens buitenlanders mogen deelnemen, tenslotte gaat het om een zeer begeerde prijs ?
abf : dat is een feit, maar ik kan daar niks aan doen, Zevenslagers is de baas he
Rep : wanneer mogen wij u terug in België verwachten ?
abf : begin volgende week, na de prijsuitreiking die hier in Amsterdam tijdens een reünie plaats zal hebben.
Rep : waarom in Amsterdam ?
abf : dat moet u aan Zevenslagers vragen. Maar nu moet ik er van door, ik word verwacht op een galaontbijt met de Nederlandse kandidates...
Onze abf verdween in een taxi
----------------------------------NIEUWSFLASH--------------------------------
Onze mediawatcher in Amsterdam heeft op een niet nader genoemde plaats een wel heel bekende figuur uit de forumwereld gespot !!!
Deze BF (bekende forummer) was bereid een intervieuw toe te staan onder voorwaarde dat hij anoniem bleef.
Wij drukken dit intervieuw hier integraal af (rep = reporter, abf = anonieme bekende forummer)
rep : goede dag abf, wat voert u naar Amsterdam ?
abf : stomme vraag, ik ben met de trein gekomen !
rep : ik bedoel eigenlijk wat doet u hier in Amsterdam ?
abf : ah zo, ja, ik ben hier te gast bij een Nederlands poëzieforum.
rep : u bent hier dus op uitnodiging, en waarom is dat zo ?
abf : eigenlijk komt dat door mijn goede vriend Zevenslagers die momenteel in de psychiatrie verblijft wegens gestresseerd.
Ik vervang dus Zevenslagers als voorzitter van de jury in een gedichtenwedstrijd.
rep : doelt u nu op die wedstrijd die momenteel loopt op seniorennet in België ?
abf : inderdaad, Zevenslagers wou de Hollanders ook een kans geven, alhoewel ik persoonlijk liever een Belgische dame zag winnen. Maar hij is de baas he
rep : hebt u al contact genomen met de Nederlandse kandidates ?
abf : jaja, natuurlijk, en ik kan u verzekeren dat er kleppers tussen zitten.
rep : bent u niet bevreesd dat de Belgische kandidates het u niet in dank zullen afnemen dat er nu opeens buitenlanders mogen deelnemen, tenslotte gaat het om een zeer begeerde prijs ?
abf : dat is een feit, maar ik kan daar niks aan doen, Zevenslagers is de baas he
Rep : wanneer mogen wij u terug in België verwachten ?
abf : begin volgende week, na de prijsuitreiking die hier in Amsterdam tijdens een reünie plaats zal hebben.
Rep : waarom in Amsterdam ?
abf : dat moet u aan Zevenslagers vragen. Maar nu moet ik er van door, ik word verwacht op een galaontbijt met de Nederlandse kandidates...
Onze abf verdween in een taxi
----------------------------------NIEUWSFLASH--------------------------------
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Wie zou die anonieme "adhd" oh sorry, abf" nu zijn??
Wie is een vriend van die zevenslagers?? en waarom zou die mens gestresseerd zijn??
Wie die abf ook is hè, laat die Hollandse kleppers maar komen! Wij zijn niet bang,
Nota: zie prentje van de vlaamse leeuw!!
De Vlaamse klappers zijn er klaar voor dank zij zevenslagers vooraleer hij werd geplaatst. (Och arme dieje mens)
Reünie?? En WIJ zijn niet uitgenodigd,
sè manneke als Bomi dat gaat weten, dan zal het je beste dag niet zijn.
En dan nog dit....
Wie betaalt die taxi ?

Een wreed ontgoochelde vlaamse klapper
Neske
Wie is een vriend van die zevenslagers?? en waarom zou die mens gestresseerd zijn??
Wie die abf ook is hè, laat die Hollandse kleppers maar komen! Wij zijn niet bang,
Nota: zie prentje van de vlaamse leeuw!!
De Vlaamse klappers zijn er klaar voor dank zij zevenslagers vooraleer hij werd geplaatst. (Och arme dieje mens)
Reünie?? En WIJ zijn niet uitgenodigd,
En dan nog dit....
Wie betaalt die taxi ?

Een wreed ontgoochelde vlaamse klapper
Neske
-
Zeg, ik heb toets 1 gedrukt.... Noppes
Toets 2 idem dito
Toets 9 de laatste, hoorde ik gelach net op een feestgala?
(en het was Rapke zijn stem, zeker weten!!)
Die lallend zei: " H....allooo, ikkk hep jullieee goe liche (bedoelde liggen denk ik) zunneee! Dan hoorde ik hem zingen: " Vous permettez, monsieur van Adamo."
Die zong het toch veeeel mooier hoor.
A demain... sur la lune.. ( ook van Adamo)
Toets 2 idem dito
Toets 9 de laatste, hoorde ik gelach net op een feestgala?
(en het was Rapke zijn stem, zeker weten!!)
Die lallend zei: " H....allooo, ikkk hep jullieee goe liche (bedoelde liggen denk ik) zunneee! Dan hoorde ik hem zingen: " Vous permettez, monsieur van Adamo."
Die zong het toch veeeel mooier hoor.
A demain... sur la lune.. ( ook van Adamo)
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Ik heb het al eens geschreven, maar niemand die het gelezen heeft,
snik-snik
IK LOOP HIER VERLOREN. Vind de weg niet meer ...veel te druk
en te buitenlands en te .......vul zelf maar in
Rapke, ik had wel het eerste gedichtje geschreven hé,
maar mijne naam staat natuurlijk niet in de lijst...
en ik had nog zo mijn best gedaan.
't is ook altijd wat hier, met kiekens en hanen
en ander gepluimd vee
ik zeg het toch, ik ben mijne weg verloren
wie helpt hem terug te vinden?
rapke, vergeet mijn gedichtje niet toe te voegen hé,
dan kan ik ook stemmen,
sst. nie verklappen (voor me neige natuurlijk)
ebtr
(een bedroefde tante ria)
snik-snik
IK LOOP HIER VERLOREN. Vind de weg niet meer ...veel te druk
en te buitenlands en te .......vul zelf maar in
Rapke, ik had wel het eerste gedichtje geschreven hé,
maar mijne naam staat natuurlijk niet in de lijst...
en ik had nog zo mijn best gedaan.
't is ook altijd wat hier, met kiekens en hanen
en ander gepluimd vee
ik zeg het toch, ik ben mijne weg verloren
wie helpt hem terug te vinden?
rapke, vergeet mijn gedichtje niet toe te voegen hé,
dan kan ik ook stemmen,
sst. nie verklappen (voor me neige natuurlijk)
ebtr
(een bedroefde tante ria)
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
----------------------------------NIEUWSFLASH---------------------------------
De Telefoon : Het dagblaadje over bekende buitenlanders
Van onze reporter ter plaatse
Na het intervieuw heeft onze reporter de mysterieuse abf (anonieme bekende forumer) geschaduwd.
Na een wilde taxirit met tussendoor enige stops aan diverse coffeeshops bereikte de abf de Da Costa kade in A'dam West. Daar verdween ie in een luxueuze woonboot.
Bij navraag blijkt die woonboot eigendom van de gerenommeerde kunstenares - dichteres VEEMKE MOERSTRA.
Veemke verwierf vooral bekendheid met haar kunstwerk 'Steentjes in het water', en dit op twaalfjarige leeftijd!!! Intussen is deze 58-jarige dame uitgegroeid tot één van de beroemdste dichteressen van het Koninkrijk en ver daarbuiten!
Tot zover onze reporter ter plaatse, wij houden u verder op de hoogte...
-----------------------------------NIEUWSFLASH---------------------------------
De Telefoon : Het dagblaadje over bekende buitenlanders
Van onze reporter ter plaatse
Na het intervieuw heeft onze reporter de mysterieuse abf (anonieme bekende forumer) geschaduwd.
Na een wilde taxirit met tussendoor enige stops aan diverse coffeeshops bereikte de abf de Da Costa kade in A'dam West. Daar verdween ie in een luxueuze woonboot.
Bij navraag blijkt die woonboot eigendom van de gerenommeerde kunstenares - dichteres VEEMKE MOERSTRA.
Veemke verwierf vooral bekendheid met haar kunstwerk 'Steentjes in het water', en dit op twaalfjarige leeftijd!!! Intussen is deze 58-jarige dame uitgegroeid tot één van de beroemdste dichteressen van het Koninkrijk en ver daarbuiten!
Tot zover onze reporter ter plaatse, wij houden u verder op de hoogte...
-----------------------------------NIEUWSFLASH---------------------------------
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Neske, laat de vlaamse leeuw maar los!
Gustilpe,wij gaan ons niet laten doen!
Ria,ik ben ene dag niet geweest en loop hier al verloren!
maar zou wel willen weten wie de afb is????
Alles zal weer om geld draaien,Rapke weet dat hij bij de ........niet moet aankloppen,maar helaas bij ons ook niet meer
Diep bedroefd
Assa
Gustilpe,wij gaan ons niet laten doen!
Ria,ik ben ene dag niet geweest en loop hier al verloren!
maar zou wel willen weten wie de afb is????
Alles zal weer om geld draaien,Rapke weet dat hij bij de ........niet moet aankloppen,maar helaas bij ons ook niet meer
Diep bedroefd

Assa
Groetjes van assa
-
Omaha - Lid geworden op: 12 dec 2005, 20:53
Dag rapke,
Ik ben nog altijd op retraite om mijn "leven te beteren". 't Lukt niet al te best zeggen de paterkes.
Dus het kan nog een tijdje duren.
In geval van :

Neske, bomi, Assa, bo, laat jullie niet doen !
Silver Wolf, sinds de mooie prentjes weggenomen werden vinden de paterkes het niet zo leuk meer om mee te kijken hier.
Tante ria, ik had dat wel gezien dat ge verloren liep, maar ja....
Lieve groeten van uit de abdij.
Omaha.
Ik ben nog altijd op retraite om mijn "leven te beteren". 't Lukt niet al te best zeggen de paterkes.
Dus het kan nog een tijdje duren.
In geval van :

Neske, bomi, Assa, bo, laat jullie niet doen !
Silver Wolf, sinds de mooie prentjes weggenomen werden vinden de paterkes het niet zo leuk meer om mee te kijken hier.
Tante ria, ik had dat wel gezien dat ge verloren liep, maar ja....
Lieve groeten van uit de abdij.
Omaha.
Vriendschap gaat niet over wie je het langst kent... maar over diegene die kwam en nooit meer van je zijde week.
-
De Telefoon : het dagblaadje over bekende buitenlanders
Van de redactie
Het bezoek van een bekende vlaamse forumer aan de stek van één van onze meest geliefde dichteressen kan ons niet onberoerd laten.
Daarom dat we even grasduinen in het leven en werk van VEEMKE MOERSTRA, kunstenares en dichteres der Nederlanden, waarschijnlijk toekomstige laureate van DE dichterswedstrijd van seniorennet Belgium!!!!
Veemke werd geboren op een woonboot in Amsterdam op 18 Sep 1950. Al heel vroeg bemerkten haar ouders en de huisvriend van de familie dat het kunstminnende Veemke innovatieve paden bewandelde.
Dat ze ver vooruit was op haar tijd getuige haar eerste meesterwerkje, waarbij ze op geregelde tijd kiezeltsteentjes in het water liet vallen !
Het gegeven 'steen' heeft haar nooit meer los gelaten. Ter gelegenheid van haar 58ste verjaardag bracht ze volgend gedichtje uit :
Stenen
Er vallen stenen
uit mijn hart
op mijn tenen.
De PMD zak gescheurd
door de scherpe blikken
die je me steurt *
* N-Hollands voor 'stuurt'
Die domme vogel
zal 't worst wezen,
hagel of kogel
Gedichten die winnen,
ook in wintertijd
is de ereprijs binnen !
Prachtig gedicht !
De eerste strofe verwijst overduidelijk naar haar beginperiode. Nostalgie, zeg maar.
In de tweede strofe (mis)gebruikt de dichteres de (vecht)scheiding van haar eerste man. Het is terzelfdertijd ook heel erg duidelijk dat ze omstreeks die periode milieubewust werd.
De tegenspraak in de derde strofe is opvallend. Dom of slim, wie zal het zeggen ?
En dan tenslotte die zegezekerheid!!! Vele dichters moeten wachten tot na hun dood om erkend te worden. Nou, niet deze VEEMKE MOERSTRA, 58 lentes jong en reeds toekomstig winnares van de hoogstaande wedstrijd die georganiseerd wordt door een zekere Rapke uit België!!!!!
We zijn er zeker van dat deze wedstrijd nog veel stof zal doen opwaaien in cyberland
Van de redactie
Het bezoek van een bekende vlaamse forumer aan de stek van één van onze meest geliefde dichteressen kan ons niet onberoerd laten.
Daarom dat we even grasduinen in het leven en werk van VEEMKE MOERSTRA, kunstenares en dichteres der Nederlanden, waarschijnlijk toekomstige laureate van DE dichterswedstrijd van seniorennet Belgium!!!!
Veemke werd geboren op een woonboot in Amsterdam op 18 Sep 1950. Al heel vroeg bemerkten haar ouders en de huisvriend van de familie dat het kunstminnende Veemke innovatieve paden bewandelde.
Dat ze ver vooruit was op haar tijd getuige haar eerste meesterwerkje, waarbij ze op geregelde tijd kiezeltsteentjes in het water liet vallen !
Het gegeven 'steen' heeft haar nooit meer los gelaten. Ter gelegenheid van haar 58ste verjaardag bracht ze volgend gedichtje uit :
Stenen
Er vallen stenen
uit mijn hart
op mijn tenen.
De PMD zak gescheurd
door de scherpe blikken
die je me steurt *
* N-Hollands voor 'stuurt'
Die domme vogel
zal 't worst wezen,
hagel of kogel
Gedichten die winnen,
ook in wintertijd
is de ereprijs binnen !
Prachtig gedicht !
De eerste strofe verwijst overduidelijk naar haar beginperiode. Nostalgie, zeg maar.
In de tweede strofe (mis)gebruikt de dichteres de (vecht)scheiding van haar eerste man. Het is terzelfdertijd ook heel erg duidelijk dat ze omstreeks die periode milieubewust werd.
De tegenspraak in de derde strofe is opvallend. Dom of slim, wie zal het zeggen ?
En dan tenslotte die zegezekerheid!!! Vele dichters moeten wachten tot na hun dood om erkend te worden. Nou, niet deze VEEMKE MOERSTRA, 58 lentes jong en reeds toekomstig winnares van de hoogstaande wedstrijd die georganiseerd wordt door een zekere Rapke uit België!!!!!
We zijn er zeker van dat deze wedstrijd nog veel stof zal doen opwaaien in cyberland
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Slim
Ze is verdwenen
toch rap
nam ze de benen.
Een ereprijs :
'Doe me niet lachen,'
besefte ze wijs.
Te slim voor jou
zonder dichtkunst
asjemenou...
bo
Ze is verdwenen
toch rap
nam ze de benen.
Een ereprijs :
'Doe me niet lachen,'
besefte ze wijs.
Te slim voor jou
zonder dichtkunst
asjemenou...
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
De Telefoon : dagblaadje over bekende buitenlanders
Van de redactie
OPSTAND DER BELGISCHE DICHTERESSEN
In België is een storm van protest gerezen toen bekend werd dat ook Nederlandse kunstenaressen kans maken op het winnen van "De Gouden Kus"
Toen onze reporter ter plaatse de vrouwelijke furie aanschouwde waren zijn enige woorden : "nou moe!!!!"
De Vlaamse deernen weren zich met vrouw en macht tegen het opkomende succes uit het Noorden.
Aanstookster van dit geweld zou een zekere Bomi zijn, hierin gretig gevolgd door haar aanhangsters Assa, Gustilpe, Neske, Bo, Omaha en Ria.
Wij volgen de situatie op de voet
Van de redactie
OPSTAND DER BELGISCHE DICHTERESSEN
In België is een storm van protest gerezen toen bekend werd dat ook Nederlandse kunstenaressen kans maken op het winnen van "De Gouden Kus"
Toen onze reporter ter plaatse de vrouwelijke furie aanschouwde waren zijn enige woorden : "nou moe!!!!"
De Vlaamse deernen weren zich met vrouw en macht tegen het opkomende succes uit het Noorden.
Aanstookster van dit geweld zou een zekere Bomi zijn, hierin gretig gevolgd door haar aanhangsters Assa, Gustilpe, Neske, Bo, Omaha en Ria.
Wij volgen de situatie op de voet
-
Vanuit Amsterdam voor tante Ria.
Lieve tante, ik loop ook verloren hoor, opeens zat ik in Holland, en ik wist geeneens hoe ik daar geraakt was
Een goeie raad tante, als je plant van ooit nog de Nederlandse grens over te steken, distantiëer u van die bende woedende dichteressen, want die zijn hier niet graag gezien
Mfg (Met familiale groetjes)
uw neef Rapke
Lieve tante, ik loop ook verloren hoor, opeens zat ik in Holland, en ik wist geeneens hoe ik daar geraakt was
Een goeie raad tante, als je plant van ooit nog de Nederlandse grens over te steken, distantiëer u van die bende woedende dichteressen, want die zijn hier niet graag gezien
Mfg (Met familiale groetjes)
uw neef Rapke
-
Pffff....Ik ken die Veemke of Femke niet,
Boke, ze is ouder dan ons, de volgende keer maak jij terug kans. IK help je wel
Ik kan toch je stylo dragen hè.
Zeg, ik heb daar aan die biechtstoel nog een kladbriefje gevonden.
Die man/vrouw had er nog zijn/haar naam opgezet!!
verstrooid zeker

Er stond op geschreven in kinderlijk geschrift:
Ik heb de mensen op mijn topic Teveel (1000 maal) bedrogen.
Ik heb ook eens een keer niet naar de mis geweest (dat zei vroeger iedereen hè).
Ik heb eens één keer gelogen (1 keer? weeral gelogen)
enz... enz.. Jaa, alles ga ik nu niet zeggen hoor,
het zou Te lang en Te veel worden
Hopelijk vind dat vriendelijk pastoorke dat altijd bij Rapke komt het briefje niet.
Pfff..Ik heb het op de biechtvader zijn stoel gelegd.
Riake, kom maar af zenne, we zullen de weg samen zoeken.
Van je neefje daar moet ge u niks van aantrekken, ge zult hem beter kennen dan wij.
Boke, ze is ouder dan ons, de volgende keer maak jij terug kans. IK help je wel
Ik kan toch je stylo dragen hè.
Zeg, ik heb daar aan die biechtstoel nog een kladbriefje gevonden.
Die man/vrouw had er nog zijn/haar naam opgezet!!
verstrooid zeker
Er stond op geschreven in kinderlijk geschrift:
Ik heb de mensen op mijn topic Teveel (1000 maal) bedrogen.
Ik heb ook eens een keer niet naar de mis geweest (dat zei vroeger iedereen hè).
Ik heb eens één keer gelogen (1 keer? weeral gelogen)
enz... enz.. Jaa, alles ga ik nu niet zeggen hoor,
Hopelijk vind dat vriendelijk pastoorke dat altijd bij Rapke komt het briefje niet.
Pfff..Ik heb het op de biechtvader zijn stoel gelegd.
Riake, kom maar af zenne, we zullen de weg samen zoeken.
Van je neefje daar moet ge u niks van aantrekken, ge zult hem beter kennen dan wij.