nieuw rapke
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Bomi,
Daar maak ik meer dan 5 min. tijd voor.
Eigenlijk bak ik elk jaar met Allerheiligen wafels, de kinderen komen dan.
Ik zou zeggen kom maar af, ook meneerke Ekpar mag komen zenne. Hier in vlaams brabant is het bij sommige mensen nog "de zoete inval"
Bomi, morgen is de Ammag gesloten en den Idla ook.
(Ik denk hier juist als de jeugd ons moest bezig horen, pardon lezen.
)
PS hier bij ons op de gemeente werken ze ook zo.
Hopelijk heeft ons Rapke niet aan de gemeente gewerkt
Dan trekken we ons woorden terug in zenne, want ge weet "tussen alle koren is kaf"
En Rapke is nu wel gene luierik, met wat die allemaal bezig is.
Een wedstrijd voor het mooiste gedicht, een kippenpikordegok, (oef moeilijk woord) reisjes organiseren naar Z. A.
Boke en Bomike, ge moet dat niet onderschatten hoor.
Allee, ik geraak hier weer niet weg.
Oei, dag Assa ik zag je nog net verschijnen voor ik mijnen brief wou posten. Ja, als gij ook gaat bakken, dan moet ik niet meehelpen zeker.
Dan zal ik "vuurtje stoken" dan breng ik wat oude rommel mee (dan ben ik er ook weer vanaf zie.
Daar maak ik meer dan 5 min. tijd voor.
Eigenlijk bak ik elk jaar met Allerheiligen wafels, de kinderen komen dan.
Ik zou zeggen kom maar af, ook meneerke Ekpar mag komen zenne. Hier in vlaams brabant is het bij sommige mensen nog "de zoete inval"
Bomi, morgen is de Ammag gesloten en den Idla ook.
(Ik denk hier juist als de jeugd ons moest bezig horen, pardon lezen.
PS hier bij ons op de gemeente werken ze ook zo.
Hopelijk heeft ons Rapke niet aan de gemeente gewerkt
Dan trekken we ons woorden terug in zenne, want ge weet "tussen alle koren is kaf"
En Rapke is nu wel gene luierik, met wat die allemaal bezig is.
Een wedstrijd voor het mooiste gedicht, een kippenpikordegok, (oef moeilijk woord) reisjes organiseren naar Z. A.
Boke en Bomike, ge moet dat niet onderschatten hoor.
Allee, ik geraak hier weer niet weg.
Oei, dag Assa ik zag je nog net verschijnen voor ik mijnen brief wou posten. Ja, als gij ook gaat bakken, dan moet ik niet meehelpen zeker.
Dan zal ik "vuurtje stoken" dan breng ik wat oude rommel mee (dan ben ik er ook weer vanaf zie.
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
weet je wat, ik heb zo gedacht;
veur da ier nen tweede (h)aan in 't spel was
was rapke nen brave kiekendief (pardon kiekenboer)
maar nu moet hij zich macho gedragen hé
2 hanen in 1 kiekenkot, dat moet toch mislopen.
voor die pannekoeken zen ik wel te vinden
maar mijne borstel heb ik juist uitgeleend aan zilveren wolf,
om de kiekenpluimen uit zijn keuken te vegen,
hij was wat teveel op jacht gegaan, de laatste tijd
en kon de pluimen niet meer kwijt.
bomi, ik heb liever nen cappucino, edde da oak in uis?
allé mannekes 'k goan men keuken kuisen,
moar baaj de weej, oe goat dat goan, zonder borstel?
knip, knip,
tante ria kijkt maar sip
veur da ier nen tweede (h)aan in 't spel was
was rapke nen brave kiekendief (pardon kiekenboer)
maar nu moet hij zich macho gedragen hé
2 hanen in 1 kiekenkot, dat moet toch mislopen.
voor die pannekoeken zen ik wel te vinden
maar mijne borstel heb ik juist uitgeleend aan zilveren wolf,
om de kiekenpluimen uit zijn keuken te vegen,
hij was wat teveel op jacht gegaan, de laatste tijd
en kon de pluimen niet meer kwijt.
bomi, ik heb liever nen cappucino, edde da oak in uis?
allé mannekes 'k goan men keuken kuisen,
moar baaj de weej, oe goat dat goan, zonder borstel?
knip, knip,
tante ria kijkt maar sip
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
Omaha - Lid geworden op: 12 dec 2005, 20:53
Dag rapke,
Malchance hé rapke, 'k mag eens op weekend van de paterkes om met neske mee pannenkoeken te bakken, zoals hier in Vlaams-Brabant de traditie wil. Jaja, hier in onze contreien staat de deur open (hé neske
). Bakken met 2 koekenpannen tegelijk en de Grand Marnier
op tafel om over die pannenkoeken te gieten.
En wat zie ik dan nog "heksenverbranding"
; den tijd van Jeanne d'Arc is lang voorbij zenne !
Lieve, lieve Bomi, ik doe mee met de pannenkoekbak met jou en ik breng een expressomachine mee voor tante ria, dan krijgt die lekkere koffie (en ik ook), en al de anderen ook.
'k Ga verder snoep uitdelen aan de kinderen die hier constant staan te bellen en te roepen aan de deur (maar 'k endoe da graag)
Tot de volgende

Omaha.

Malchance hé rapke, 'k mag eens op weekend van de paterkes om met neske mee pannenkoeken te bakken, zoals hier in Vlaams-Brabant de traditie wil. Jaja, hier in onze contreien staat de deur open (hé neske
En wat zie ik dan nog "heksenverbranding"
Lieve, lieve Bomi, ik doe mee met de pannenkoekbak met jou en ik breng een expressomachine mee voor tante ria, dan krijgt die lekkere koffie (en ik ook), en al de anderen ook.
'k Ga verder snoep uitdelen aan de kinderen die hier constant staan te bellen en te roepen aan de deur (maar 'k endoe da graag)
Tot de volgende

Omaha.
Vriendschap gaat niet over wie je het langst kent... maar over diegene die kwam en nooit meer van je zijde week.
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
Wat een goed nieuws lees ik hier,
Iedereen op post voor de koekenbak, alleen rapmans houdt zich stil, kijkt de kat uit de boom. Wedden als de rest aan de koekendrinkpartij zit dat 'm dan present is?
Wat heb ik nog gelezen, tante Ria haren borstel bij onzen zilveren wolf, pluimen van KIEKENS in zijn keuken? even denken, wat wil da zegge? wie heeft de kiekes van rap gejat? Pas op er is niks bewezen he! Zone wolf is slim ge weet nie waar die zijne mosterd/komisses doet. Maar toch . . .
Voor de dames die bakken nog ff het recept voor de koeken!
per ei;
125 gr. zelfrijzende bloem, geen reizende he.
1 eetlepel fijne suiker
+/- 3 dl melk
Op het geheel voor 4 eieren, 2 zakjes vanillesuiker
een geutje maïsolie.
Bakken met OLOS, VOOR EEN KNAPPERIG RANDJE MEVROUW
Bloem en suiker mengen, putteke maken, rondom een snuifje zout, eieren bijdoen, roeren kloppen gieten a volonté.
Laten rusten en zelf ook even rusten. ( eventueel een koffietje . . )
Succes verzekerd.
Volgende maand verslag in de Pas@al met foto van de braspartij.
Reporter en fotograaf gevraagd.
( aanmelden bij juf Mathilda, tijdens de werkuren )
Bomi
Iedereen op post voor de koekenbak, alleen rapmans houdt zich stil, kijkt de kat uit de boom. Wedden als de rest aan de koekendrinkpartij zit dat 'm dan present is?
Wat heb ik nog gelezen, tante Ria haren borstel bij onzen zilveren wolf, pluimen van KIEKENS in zijn keuken? even denken, wat wil da zegge? wie heeft de kiekes van rap gejat? Pas op er is niks bewezen he! Zone wolf is slim ge weet nie waar die zijne mosterd/komisses doet. Maar toch . . .
per ei;
1 eetlepel fijne suiker
+/- 3 dl melk
een geutje maïsolie.
Bloem en suiker mengen, putteke maken, rondom een snuifje zout, eieren bijdoen, roeren kloppen gieten a volonté.
Succes verzekerd.
Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Kennen jullie dat liedje :
"zweetdruppels vliegen in het rond,
'k ben nat van mijnen kop tot aan ..." (de grond)
Ewel zo voel ik mij nu ook se
Ze hebben me in week-end laten gaan, ginder in A'dam, de zaterdag en de zondag hebben ze plaats nodig voor de junkies.
Maar als ze denken dat ik nog terug keer, dan zijn ze nog naïever dan een Hollander op reis
Sorry dames, de dichtwedstrijd kan nu natuurlijk niet doorgaan, dat verstaat ge wel he
Ik ben nu ff op zoek naar een schuilplaatske, mss ben ik welkom bij Neske
Maar dan moet haar ventje wel ff stoppen met dat lawaai van die treintjes, want ik loop echt op de toppen van mijn zenuwen hoor!!!!
Of bij Omaha?? Maar ik hou niet zo van kobbenetten, en als ik zie wat daar allemaal rondvliegt
Bomi misschien?? Negatief, want met die oude knoken keert ze zekers niet terug uit Diksmuide. Droog hout brandt goed he
Tante Ria ?? Ja, daar moet ik zekers niet afkomen, die denkt dat ik een macho ben
(Ben eigenlijk benieuwd of ik nog in haar testament sta)
Assa ?? Shit, ik zie dat ze ook al van gedacht veranderd is. Ewel, daar verschiet ik van se
'k heb altijd gedacht dat dat een goe menske was 
BO ?? Yep, dat lijkt me wel wat, alhoewel, de laatste tijd zijn haar berichten over mij ook niet al te positief
Ik kies voor Gustilpeke, zij heeft niks tegen Rapke, dat ben ik al gewaar geworden. Altijd zo vriendelijk en zo, ja, daar ga ik een weekske onderduiken.
Hopelijk zijn de feesten in Diksmuide een succes

"zweetdruppels vliegen in het rond,
'k ben nat van mijnen kop tot aan ..." (de grond)
Ewel zo voel ik mij nu ook se
Ze hebben me in week-end laten gaan, ginder in A'dam, de zaterdag en de zondag hebben ze plaats nodig voor de junkies.
Maar als ze denken dat ik nog terug keer, dan zijn ze nog naïever dan een Hollander op reis
Sorry dames, de dichtwedstrijd kan nu natuurlijk niet doorgaan, dat verstaat ge wel he
Ik ben nu ff op zoek naar een schuilplaatske, mss ben ik welkom bij Neske
Of bij Omaha?? Maar ik hou niet zo van kobbenetten, en als ik zie wat daar allemaal rondvliegt
Bomi misschien?? Negatief, want met die oude knoken keert ze zekers niet terug uit Diksmuide. Droog hout brandt goed he
Tante Ria ?? Ja, daar moet ik zekers niet afkomen, die denkt dat ik een macho ben
Assa ?? Shit, ik zie dat ze ook al van gedacht veranderd is. Ewel, daar verschiet ik van se
BO ?? Yep, dat lijkt me wel wat, alhoewel, de laatste tijd zijn haar berichten over mij ook niet al te positief
Ik kies voor Gustilpeke, zij heeft niks tegen Rapke, dat ben ik al gewaar geworden. Altijd zo vriendelijk en zo, ja, daar ga ik een weekske onderduiken.
Hopelijk zijn de feesten in Diksmuide een succes
-
Bomi schreef:Wat een goed nieuws lees ik hier,
per ei;
1 eetlepel fijne suiker
+/- 3 dl melk
een geutje maïsolie.
Succes verzekerd.
DIT IS DE TOPIC VAN RAPKE, NIET HET KOOKBOEK VAN DE BOERINNENBOND![]()
![]()
DIT IS DE TOPIC VAN RAPKE, GEEN RECLAMEBLADJE![]()
![]()
WELKE WERKUREN, ALS GE BELT IS ZE ER NOOIT![]()
![]()
Bomi
-
Rapke, totentrekker eerste klas. Dacht ge nu echt dat ge der zo vanaf komt, nie met mij he!
Bomi schreef al eens Oud maar niet versleten. Daar zit stopverf tussen. 't is tijd datje gaatjes gaat stoppen he!
Gij,naar Gustilpe, wij ook naar Gustilleppeke. vuurke stook in haren grote jardin. Ah ja voor de koekenbak he. Zorg maar voor ne propren schort, ge MOOGT afwassen.
Moest er iets langs de tafel vallen, per ongeluk, moogt ge meeëten en drinken een fritske, ge zijt nuchter al nie te vertrouwen, laat staan met een Hasselt Café of 3, 4, 5, 6, enz
Bomi schreef al eens Oud maar niet versleten. Daar zit stopverf tussen. 't is tijd datje gaatjes gaat stoppen he!
Gij,naar Gustilpe, wij ook naar Gustilleppeke. vuurke stook in haren grote jardin. Ah ja voor de koekenbak he. Zorg maar voor ne propren schort, ge MOOGT afwassen.
Moest er iets langs de tafel vallen, per ongeluk, moogt ge meeëten en drinken een fritske, ge zijt nuchter al nie te vertrouwen, laat staan met een Hasselt Café of 3, 4, 5, 6, enz
-
enkel en alleen voor Bomi
Ten eerste : Rapke is bereid om uw treinticket naar Diksmuide te betalen
Ten tweede : Breng een fleske Hasseltse mee, ik wil iets te drinken hebben terwijl ik kijk naar (en geniet van) de vlammen
Ten derde : ik ben geen totentrekker!!!!
Ten vierde : Gustilpeke is mijn vriendinneke, niet dat van jou
Ten vijfde : koekenbak is ouderwets
Ten zesde : Sinterklaas bestaat hier niet, hier is het Sinte Maarten, en dat is op 11 November!!!!
Ten zevende : ... Ik word weer kwaad he ...
ff buiten om diep adem te halen
KR (Kwaad Rapke)
Ten eerste : Rapke is bereid om uw treinticket naar Diksmuide te betalen
Ten tweede : Breng een fleske Hasseltse mee, ik wil iets te drinken hebben terwijl ik kijk naar (en geniet van) de vlammen
Ten derde : ik ben geen totentrekker!!!!
Ten vierde : Gustilpeke is mijn vriendinneke, niet dat van jou
Ten vijfde : koekenbak is ouderwets
Ten zesde : Sinterklaas bestaat hier niet, hier is het Sinte Maarten, en dat is op 11 November!!!!
Ten zevende : ... Ik word weer kwaad he ...
ff buiten om diep adem te halen
KR (Kwaad Rapke)
-
Lieve Bomi,
uw recept van de pannekoeken is eersteklas alleen nog :
wit van de eieren opkloppen en tussen uw deeg doen = pannenkoeken véééééél luchtiger dan
zouden wij eieren krijgen van rapke ?
dan zou ik kunnen overwegen van hem te vragen om mee te komen smullen morgen 
'k ga rap appeltaart bakken nu hé (ik bedoel dus "snel" niet appeltaart voor rap(ke))
tot later allemaal
heel veel liefs van
Omaha.
uw recept van de pannekoeken is eersteklas alleen nog :
wit van de eieren opkloppen en tussen uw deeg doen = pannenkoeken véééééél luchtiger dan
zouden wij eieren krijgen van rapke ?
'k ga rap appeltaart bakken nu hé (ik bedoel dus "snel" niet appeltaart voor rap(ke))
tot later allemaal
heel veel liefs van
Omaha.
Vriendschap gaat niet over wie je het langst kent... maar over diegene die kwam en nooit meer van je zijde week.
-
Omaha, dank u wel voor de (R)appeltaart.
Ge hebt me ooit gezegd dat ik daar niks over mocht zeggen, dat ge soms taarten bakt voor mij, maar nu ge er zelf over begint : ze zijn echt wel lekker hoor
Mdaovdt (Met Dank Aan Omaha Voor De Taarten)
Rapke
PS : Omaha, ik hoop dat ge door deze ontboezeming van Rapke geen vriendinnen verliest
Mdaovdt (Met Dank Aan Omaha Voor De Taarten)
Rapke
PS : Omaha, ik hoop dat ge door deze ontboezeming van Rapke geen vriendinnen verliest
-
waarom verklapt ge dat nu weeral
nu voel ik mij verplicht van de toestand in uw kiekenkot kenbaar te maken aan iedereen !
bezie maar ne keer allemaal dat kiekenkot van rapke, 't zijn daar nogal situaties hé
http://www.youtube.com/watch?v=fAmPsUWxlt0
naar kaneel ruikende Omaha
-
Rapmans ik neem de betaling van dat treinticket aan. Hoef niet door te rijden naar Diksmuide, stap onderweg wel ergens anders uit. ( of ik rij verder ) Het is dáár nogal stil he!
Toch blijft ge nen totentrekker naé
Vermits gij denkt dat ik straks ga uiteen vallen ga ik nu naar de kineseus, ander stopverf laten steken. Zal ook een ander buitenlaagje laten leggen, lakverf.
Morgen een verstevigde en veredelde versie!
uw vriendinneke,
bomike.
PS. Omaha bedankt voor de tip!
Toch blijft ge nen totentrekker naé
Vermits gij denkt dat ik straks ga uiteen vallen ga ik nu naar de kineseus, ander stopverf laten steken. Zal ook een ander buitenlaagje laten leggen, lakverf.
Morgen een verstevigde en veredelde versie!
uw vriendinneke,
bomike.
PS. Omaha bedankt voor de tip!
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Rapke,
wel ja, ik heb nog een zolderkamertje, daar kan je eventueel een weekje onderduiken, er is wel geen verwarming en in deze barre tijden zul je misschien kou vatten, maar 'k heb nog een deken ven grootmoeder
bomi zegt dat de koekenbak zal doorgaan in mijnen grote jardin, ik wist dat wel nog niet maar geen probleem alleen mijnen jardin is niet groot, allez kom maar allen af. Bomi heeft al min of meer de taken verdeeld, 'k zie dat rapke aan de afwas zal staan.
allen nog een fijne avond hé en geen ruzie maken!
gustilpe
wel ja, ik heb nog een zolderkamertje, daar kan je eventueel een weekje onderduiken, er is wel geen verwarming en in deze barre tijden zul je misschien kou vatten, maar 'k heb nog een deken ven grootmoeder
bomi zegt dat de koekenbak zal doorgaan in mijnen grote jardin, ik wist dat wel nog niet maar geen probleem alleen mijnen jardin is niet groot, allez kom maar allen af. Bomi heeft al min of meer de taken verdeeld, 'k zie dat rapke aan de afwas zal staan.
allen nog een fijne avond hé en geen ruzie maken!
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Jaja, het zit er hier weer boon op!
Ik heb dat graag, ik ben een ruziemaker, en -stoker. Maar deze keer heb ik alleen willen vuurke stook doen.
Eerst tegen Ria zeggen:
Ria geen borstel? Dweilen met een sopke, desnoods als het TE vuil is doe er een goei scheut javel bij. (Hopelijk is ave vloer niet naar de vaantjes).
Omaha: Rapke zijn kippen zijn bruine, ik weet niet of die de "French cancan kunnen dansen, tenzij 't baasje het hun geleerd heeft natuurlijk?
Ik dacht nog te zeggen, ik bak wafels, maar we zijn hier niet bij het kookboek v/d boerinnenbond. (Rapke's boze woorden). Dus zwijg ik al.
Anders had je allemaal krokante wafels kunnen komen eten.
Bomi, ik moet je ook eens berispen, ik wil niet meer horen of lezen: oud en versleten! Je bent nog lange niet oud. Zeker aan je tong is dat niet te merken.
Gustilpe zie ik ook nog net, ik lees dat Rapke daar mag logeren, anders had ik het straks met mijn man besproken. Die zou ook wel gezegd hebben: "Laat dieje jongen maar komen, dan is die eens een week van al dat vrouwvolk verlost en kan hem er terug tegen.
Ik heb dat graag, ik ben een ruziemaker, en -stoker. Maar deze keer heb ik alleen willen vuurke stook doen.
Eerst tegen Ria zeggen:
Ria geen borstel? Dweilen met een sopke, desnoods als het TE vuil is doe er een goei scheut javel bij. (Hopelijk is ave vloer niet naar de vaantjes).
Omaha: Rapke zijn kippen zijn bruine, ik weet niet of die de "French cancan kunnen dansen, tenzij 't baasje het hun geleerd heeft natuurlijk?
Ik dacht nog te zeggen, ik bak wafels, maar we zijn hier niet bij het kookboek v/d boerinnenbond. (Rapke's boze woorden). Dus zwijg ik al.
Anders had je allemaal krokante wafels kunnen komen eten.
Bomi, ik moet je ook eens berispen, ik wil niet meer horen of lezen: oud en versleten! Je bent nog lange niet oud. Zeker aan je tong is dat niet te merken.
Gustilpe zie ik ook nog net, ik lees dat Rapke daar mag logeren, anders had ik het straks met mijn man besproken. Die zou ook wel gezegd hebben: "Laat dieje jongen maar komen, dan is die eens een week van al dat vrouwvolk verlost en kan hem er terug tegen.