nieuw rapke
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Ook ik vraag mij af: waar zit rapke toch?
We missen hem hier toch wel
, of is hij misschien klein rapke gaan terughalen?
Rapke, de vrouwtjes hier wachten op jou
we missen het gekibbel
groetjes,
gustilpe
We missen hem hier toch wel
Rapke, de vrouwtjes hier wachten op jou
groetjes,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Ja Gustilpe,
Zou hij weten dat Bomi verjaart is??
Dat hij een heel groot stuk taart krijgt? Met veel slagroom!
(ze heeft het grootste stuk voor hem gehouden, eerst wou ze niet maar na lang aandringen gaf ze toch toe).
En van mij krijgt hem pralinekes van Leonidas (die eet IK graag)
dag rapke
Zou hij weten dat Bomi verjaart is??
Dat hij een heel groot stuk taart krijgt? Met veel slagroom!
(ze heeft het grootste stuk voor hem gehouden, eerst wou ze niet maar na lang aandringen gaf ze toch toe).
En van mij krijgt hem pralinekes van Leonidas (die eet IK graag)
dag rapke
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Lieve Lizzy,Omaha,Bo,Neske,Assa,Bomi,Gustilpe, bedankt voor de lieve woorden. Terecht vragen jullie zich af waar Rapke blijft, en ik wil jullie het antwoord niet schuldig blijven.
Ik ben lid van de kaartersclub "vals maar vrolijk", en neem deel aan de verkiezing van president van deze vereniging. In navolging van mijn goede vriend Obama heb ik besloten om me enkele dagen in afzondering te bezinnen, met als doel mij onbevlekt in de campagne te storten. Neem gerust van mij aan dat er nog verschillende (mindere
) leden deelnemen aan die verkiezing, en er niet voor zouden terugdeinzen om fouten uit mijn verleden te misbruiken voor eigen doeleinden.
Tijdens deze bezinningsdagen dus grijp ik geregeld terug naar mijn vroegere gedichtenbundels, en zo ontmoette ik een werkje van mezelf in het bundeltje "gezaag en gezever" uit mijn beginjaren.
Het werkje heet (WAN)HOOP
(WAN)HOOP
Als de horizon van je gedachten
vervaagt in een dichte mist,
als je in al wat je kon verwachten
beseft dat je je hebt vergist
Als je je leven in stukken deelt
met als doel het weer te lijmen,
als je, nadat de brokken zijn verdeeld
beseft dat veel in die mist zal verdwijnen
Besef dan dat je bezig bent met leven
en dat één iemand wel nog om je zal geven !
Rapke
Ik ben lid van de kaartersclub "vals maar vrolijk", en neem deel aan de verkiezing van president van deze vereniging. In navolging van mijn goede vriend Obama heb ik besloten om me enkele dagen in afzondering te bezinnen, met als doel mij onbevlekt in de campagne te storten. Neem gerust van mij aan dat er nog verschillende (mindere
Tijdens deze bezinningsdagen dus grijp ik geregeld terug naar mijn vroegere gedichtenbundels, en zo ontmoette ik een werkje van mezelf in het bundeltje "gezaag en gezever" uit mijn beginjaren.
Het werkje heet (WAN)HOOP
(WAN)HOOP
Als de horizon van je gedachten
vervaagt in een dichte mist,
als je in al wat je kon verwachten
beseft dat je je hebt vergist
Als je je leven in stukken deelt
met als doel het weer te lijmen,
als je, nadat de brokken zijn verdeeld
beseft dat veel in die mist zal verdwijnen
Besef dan dat je bezig bent met leven
en dat één iemand wel nog om je zal geven !
Rapke
-
Waarde leesgenoten,
denk nu niet dat Rapke tijdens zijn zelfopgelegde bezinningsperiode stil zit
. Integendeel, ik heb een strategie uitgedokterd waarbij ik me steun op de wijze woorden van ene Philippus II van Macedonië : "Divide et impera ", wat zoveel betekent als "Verdeel en heers ".
Het voordeel is dat ik deze tactiek zowel bij "Vals maar vrolijk" als op sennet kan toepassen, hetgeen enorm tijdbesparend is
.
Wat de kaartersclub betreft, dat zijn jullie zaken niet, maar mijn toekomstige werkwijze op dit forum wil ik wel even toelichten.
"DIVIDE ET IMPERA " dus :
Ik verdeel jullie in verschillende groepen, waarna ik via geheime onderhandelingen deze groepen tegen elkaar zal uitspelen
.
Groep A : de aanvallers, diegenen die het niet kunnen laten Rapke de les te spellen : Bomi, Neske, Omaha, Juf Mathilda
Groep B : de onbeslisten, diegenen die soms voor en soms tegen Rapke zijn : BO59VR, Assa, Gustilpe, tante Ria
Groep C : de vriendelijke, diegenen die Rapke goed gezind zijn, maar uit angst voor represailles door groep A, niet te veel durven zeggen : Lizzy, Ferry, Hilde, Lotte
Groep D : de mannen, diegenen die je hier niet veel ziet, om diverse redenen (namen bekend)
Groep E : de onbekenden, diegenen die hier al eens komen lezen maar niets willen zeggen (namen onbekend)
De bedoeling is dus dat Rapke deze groepen zodanig tegen elkaar in het harnas zal jagen, dat hij op den duur enkel nog voldaan in zijn zetel achteroverleunend zal mogen toekijken hoe jullie elkaar bekampen
MVG (Met Verdelende Groeten)
Rapke
PS : Ja Neske, ik weet dat Bomi verjaard is, maar iemand (ik noem geen namen) uit groep B had me gezegd dat ze liever geen wensen dienaangaande ontvangt. Vals he, zoiets te vertellen over die lieve Bomi
denk nu niet dat Rapke tijdens zijn zelfopgelegde bezinningsperiode stil zit
Het voordeel is dat ik deze tactiek zowel bij "Vals maar vrolijk" als op sennet kan toepassen, hetgeen enorm tijdbesparend is
Wat de kaartersclub betreft, dat zijn jullie zaken niet, maar mijn toekomstige werkwijze op dit forum wil ik wel even toelichten.
"DIVIDE ET IMPERA " dus :
Ik verdeel jullie in verschillende groepen, waarna ik via geheime onderhandelingen deze groepen tegen elkaar zal uitspelen
Groep A : de aanvallers, diegenen die het niet kunnen laten Rapke de les te spellen : Bomi, Neske, Omaha, Juf Mathilda
Groep B : de onbeslisten, diegenen die soms voor en soms tegen Rapke zijn : BO59VR, Assa, Gustilpe, tante Ria
Groep C : de vriendelijke, diegenen die Rapke goed gezind zijn, maar uit angst voor represailles door groep A, niet te veel durven zeggen : Lizzy, Ferry, Hilde, Lotte
Groep D : de mannen, diegenen die je hier niet veel ziet, om diverse redenen (namen bekend)
Groep E : de onbekenden, diegenen die hier al eens komen lezen maar niets willen zeggen (namen onbekend)
De bedoeling is dus dat Rapke deze groepen zodanig tegen elkaar in het harnas zal jagen, dat hij op den duur enkel nog voldaan in zijn zetel achteroverleunend zal mogen toekijken hoe jullie elkaar bekampen
MVG (Met Verdelende Groeten)
Rapke
PS : Ja Neske, ik weet dat Bomi verjaard is, maar iemand (ik noem geen namen) uit groep B had me gezegd dat ze liever geen wensen dienaangaande ontvangt. Vals he, zoiets te vertellen over die lieve Bomi
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
-
Rapke, eerst wil ik zeggen dat ik blij ben dat je er nog bent,
was al van plan ziekenhuizen beginnen te bellen.
@ Eerst je gedicht gelezen natuurlijk, altijd zéér hoogstaand,
heb toch mijn bedenkingen ( wat had je anders verwacht )
Je hebt het over je leven in stukjes delen, wat gebeurt er als er
op 't laatst een stukje verdwijnt in de mist? Is rapke dan nog compleet? heeft hij dan ergens een luchtledig gat? Zou dus maar oppassen.
@ Wat je verdeling betreft, och je doet maar, denk maar dat je bij de kaarters zit, een kinderhand is snel gevuld he!
@ Weet dat Bomi op geen enkele manier indeelbaar is, in welke categorie
dan ook, Bomi is nl. UNIEK van voor de oorlog weet je wel,
ouderwets taai. Je bijt er je tanden op stuk.
Waarom denk je dat de Duitsers op 't eind zijn gaan lopen?
@ Succes met de kaarters ( echt iets voor ouw mannen )
Ga nu een kommetje soep eten, groentebouillon met ballekes, gevolgd door stoemp van savooi en een stukje chipolatta.
Allez de lucht is opgeklaard, we zijn weer vertrokken, en de rappe kaarter wil rustig genieten in zijn luie zetel . . . maar nie met mij!
Smakelijk voor iedereen, bij mij toch.
-
-
Rapke, eerst wil ik zeggen dat ik blij ben dat je er nog bent,
was al van plan ziekenhuizen beginnen te bellen.
@ Eerst je gedicht gelezen natuurlijk, altijd zéér hoogstaand,
heb toch mijn bedenkingen ( wat had je anders verwacht )
Je hebt het over je leven in stukjes delen, wat gebeurt er als er
op 't laatst een stukje verdwijnt in de mist? Is rapke dan nog compleet? heeft hij dan ergens een luchtledig gat? Zou dus maar oppassen.
@ Wat je verdeling betreft, och je doet maar, denk maar dat je bij de kaarters zit, een kinderhand is snel gevuld he!
@ Weet dat Bomi op geen enkele manier indeelbaar is, in welke categorie
dan ook, Bomi is nl. UNIEK van voor de oorlog weet je wel,
ouderwets taai. Je bijt er je tanden op stuk.
Waarom denk je dat de Duitsers op 't eind zijn gaan lopen?
@ Succes met de kaarters ( echt iets voor ouw mannen )
Ga nu een kommetje soep eten, groentebouillon met ballekes, gevolgd door stoemp van savooi en een stukje chipolatta.
Allez de lucht is opgeklaard, we zijn weer vertrokken, en de rappe kaarter wil rustig genieten in zijn luie zetel . . . maar nie met mij!
Smakelijk voor iedereen, bij mij toch.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
rapke, je vergeet wel te vertellen dat ik je enige familielid ben,
al is het dan van het negenennegentigste knoopsgat.
familie is familie hé, maar helaas, je kan je familie niet zelf kiezen hé

x 33 = 99
"een testament" hoor ik je vragen.
Vergeet het rapke, ik heb vier bloedjes van kinderen
en tien bloedjes van kleinkinderen.
je kan zeggen wat je wil: maar die gaan voor!
tante ria
al is het dan van het negenennegentigste knoopsgat.
familie is familie hé, maar helaas, je kan je familie niet zelf kiezen hé

x 33 = 99
"een testament" hoor ik je vragen.
Vergeet het rapke, ik heb vier bloedjes van kinderen
en tien bloedjes van kleinkinderen.
je kan zeggen wat je wil: maar die gaan voor!
tante ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Hey Rapke,
Eerst en vooral ben blij dat u terug bent
Maar als u op bezinning moet gaan voor na te denken hoe ga ik ze tegen elkaar uitspelen
En die kaartenclub meer vals dan vrolijk
En u broertje komt terug maar ik denk dat hij recht naar Bomi gaat,
hij zal daar beter zijn anders krijgt hij de streken van Rapke.
Grt assa
Eerst en vooral ben blij dat u terug bent
Maar als u op bezinning moet gaan voor na te denken hoe ga ik ze tegen elkaar uitspelen
En die kaartenclub meer vals dan vrolijk
En u broertje komt terug maar ik denk dat hij recht naar Bomi gaat,
hij zal daar beter zijn anders krijgt hij de streken van Rapke.
Grt assa
Groetjes van assa
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Aha, verandering van taktiek Rapke??
Maar zeg eens, ik vind dat wreed lastig zenne, die indeling. Want als jij nu iets schrijft over een persoon dan moet ik altijd terug gaan scrollen om te weten in welke categorie die zit.
We moeten toch een beetje in de gaten houden dat ik mij niet zal verspreken tegen iemand van Groep C.
Allé, mijn mapke met gedichtjes zal nog vol geraken.
Toch mooi.
neske
Riaake, gij hebt uw werk gehad zeker ?? zoveel knoopsgaten moeten maken??

Maar zeg eens, ik vind dat wreed lastig zenne, die indeling. Want als jij nu iets schrijft over een persoon dan moet ik altijd terug gaan scrollen om te weten in welke categorie die zit.
Allé, mijn mapke met gedichtjes zal nog vol geraken.
Toch mooi.
neske
Riaake, gij hebt uw werk gehad zeker ?? zoveel knoopsgaten moeten maken??
-
@ Bomi(A)
1. Mss had ik beter gezwegen over de kaartersclub
. Maar als toekomstig president wou ik dat toch even vermelden. Eigenlijk wou ik liever penningmeester worden, maar om onduidelijke redenen waren de leden daar tegen
2. Bomi uniek ? Taai ? Als ik jou lang genoeg te weken leg word je zo zacht als een lammeke. L.L. Limburgs Lammeke, hahahaha
Gustilpe (B) zei me ooit dat ik daarvoor best javel gebruik. Amaai, die ziet jouw precies ook niet zo graag he?
3. Ouw mannen ? Gij moet klappen
Ferry (C) zei me ooit dat er weinig antiekwinkels zijn die spullen verkopen die ouder zijn dan Bomi
Da's durven he van Ferry
@ Tante Ria (B)
Ik ben niet uit op jouw erfenis beste tante. Maar gezien je zo aan onze familiebanden houdt zal ik een nieuwe groep creeëren.
Groep F : familie : Tante Ria, Klein Rapke
@ Assa (B)
Gij hebt het weer op z'n blonds begrepen he Assa
. Rapke zal die groepen wel tegen elkaar opzetten, gij moet daar niet aan meedoen hoor, veel te gevaarlijk. Ze draaien je zo de soep in als ge niet oplet.
Toen Neske (A) mij vertelde dat gij zo'n dom blondje zijt, dan kon ik dat eerst niet geloven, want ge kent Neske he...
@ Neske (A)
Geen probleem Neske, zoals ge ziet plaats ik de groep achter de naam. Gemakkelijk toch he?
Ik moet je nog mededelen van tante Ria (F) dat je je niet hoeft te moeien met haar knoopsgaten! Da's ook durven he van haar ?
Met dank aan iedereen die mij over iedereen wat komt vertellen
Rapke
Nu trek ik me terug in mijn tuinhuis, want vandaag heb ik nog niet kunnen mediteren
1. Mss had ik beter gezwegen over de kaartersclub
2. Bomi uniek ? Taai ? Als ik jou lang genoeg te weken leg word je zo zacht als een lammeke. L.L. Limburgs Lammeke, hahahaha
Gustilpe (B) zei me ooit dat ik daarvoor best javel gebruik. Amaai, die ziet jouw precies ook niet zo graag he?
3. Ouw mannen ? Gij moet klappen
Ferry (C) zei me ooit dat er weinig antiekwinkels zijn die spullen verkopen die ouder zijn dan Bomi
@ Tante Ria (B)
Ik ben niet uit op jouw erfenis beste tante. Maar gezien je zo aan onze familiebanden houdt zal ik een nieuwe groep creeëren.
Groep F : familie : Tante Ria, Klein Rapke
@ Assa (B)
Gij hebt het weer op z'n blonds begrepen he Assa
Toen Neske (A) mij vertelde dat gij zo'n dom blondje zijt, dan kon ik dat eerst niet geloven, want ge kent Neske he...
@ Neske (A)
Geen probleem Neske, zoals ge ziet plaats ik de groep achter de naam. Gemakkelijk toch he?
Ik moet je nog mededelen van tante Ria (F) dat je je niet hoeft te moeien met haar knoopsgaten! Da's ook durven he van haar ?
Met dank aan iedereen die mij over iedereen wat komt vertellen
Rapke
Nu trek ik me terug in mijn tuinhuis, want vandaag heb ik nog niet kunnen mediteren
-
neske schreef: We moeten toch een beetje in de gaten houden dat ik mij niet zal verspreken tegen iemand van Groep C.![]()
@ de mensen van groep C (Lizzy,Ferry,Hilde,Lotte) zo ziet ge direct uit welke hoek de wind waait he. Neske (en met haar de hele groep A waarschijnlijk) zitten jullie al direct verdacht te maken![]()
Maar geen angst hoor, Rapke steunt jullie
-
Omaha - Lid geworden op: 12 dec 2005, 20:53
Dag rapke,
Nu ben ik toch aangedaan zenne, amaai !
Azo ons tegen mekaar opzetten; maar dat zal ni pakken, dedeze laat zich daar niet aan vangen.
Kaartersclub ? hahaha, verder dan "Zwarte Pieten" zal het wel niet gaan zeker
Tante Ria, 't zijn schoon knoopsgaten die jij maakt, is dat machinaal of nog met de hand gelijk in de goede oude tijd toen de knoopsgaten nog niet uitrafelden ?
Voilà, nu ga ik aan de groenten beginnen voor vanavond, en achteraf een lekkere cake met bakkerskruiden.
Salukes
Liefs voor iedereen van
Omaha.
Nu ben ik toch aangedaan zenne, amaai !
Azo ons tegen mekaar opzetten; maar dat zal ni pakken, dedeze laat zich daar niet aan vangen.
Kaartersclub ? hahaha, verder dan "Zwarte Pieten" zal het wel niet gaan zeker
Tante Ria, 't zijn schoon knoopsgaten die jij maakt, is dat machinaal of nog met de hand gelijk in de goede oude tijd toen de knoopsgaten nog niet uitrafelden ?
Voilà, nu ga ik aan de groenten beginnen voor vanavond, en achteraf een lekkere cake met bakkerskruiden.
Salukes
Liefs voor iedereen van
Omaha.
Vriendschap gaat niet over wie je het langst kent... maar over diegene die kwam en nooit meer van je zijde week.
-
Omaha (A) zal hier wat mouwfrotten bij tante Ria (F)
Schoon knoopsgaten, mijn oren ! Allez tanteke, ik vind dat schoon knoopsgaten, maar als ik dat zeg is dat niet voor te flemen gelijk de die van groep A zunne
Ge zult u nog wel herinneren uit de tijd dat ik nog een peuter was, dat gij de enigste waart die mijn broeksknoopgaten mocht herstellen he tanteke ? En die van mijn vestje ook. En die rafelden daarna nooit meer uit, dat weet ik nog goed, want ik was dikwijls de enigste op school met knoopsgaten die niet uitrafelden
En laat je niet verleiden door die "lekkere" cake tanteke, die van groep A willen je enkel nog dikker maken dan ge al zijt
Allez, niet dat gij zoooo dik zijt hoor tanteke, maar ze zouden u durven een veel te groot stuk geven, en ge weet wat de diëtiste gezegd heeft he
Zonder dank tanteke,
Rapke
Schoon knoopsgaten, mijn oren ! Allez tanteke, ik vind dat schoon knoopsgaten, maar als ik dat zeg is dat niet voor te flemen gelijk de die van groep A zunne
Ge zult u nog wel herinneren uit de tijd dat ik nog een peuter was, dat gij de enigste waart die mijn broeksknoopgaten mocht herstellen he tanteke ? En die van mijn vestje ook. En die rafelden daarna nooit meer uit, dat weet ik nog goed, want ik was dikwijls de enigste op school met knoopsgaten die niet uitrafelden
En laat je niet verleiden door die "lekkere" cake tanteke, die van groep A willen je enkel nog dikker maken dan ge al zijt
Allez, niet dat gij zoooo dik zijt hoor tanteke, maar ze zouden u durven een veel te groot stuk geven, en ge weet wat de diëtiste gezegd heeft he
Zonder dank tanteke,
Rapke