Moeilijk
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
Dag lieve gastheer en de medebezoekers.
Wat wordt het hier een mysterieus topicske, Boke die verdwijnt van Oostende naar Duitsland.
Wat zoekt iemand nu in dat land. Ik herinner me alleen dat je die niet moet uitnodigen, om de zoveel jaar komen die vanzelf ongevraagd op bezoek. Jullie voelen al dat ze bij mij niet hoog in aanzien zijn.
Meegekregen van thuis uit, niets aan te doen "oud zeer"
Rapke, ik stel voor, doe een zoekopdracht. Plak er een prijs aan. Wie Boke vindt krijgt . . . ??? een fatsoenlijke prijs he!
Ga beginnen met zoeken, Bo,ke ik kom eraan ! !
Nog een fijne " Nationale Feestdag " goed opletten bij de defiléé of je bo,ke nergens op de tribune ziet. Dat vrouwke is tot alles in staat.
Ne goejen dag,
Bomi
-
Dag lieve gastheer en de medebezoekers.
Wat wordt het hier een mysterieus topicske, Boke die verdwijnt van Oostende naar Duitsland.
Wat zoekt iemand nu in dat land. Ik herinner me alleen dat je die niet moet uitnodigen, om de zoveel jaar komen die vanzelf ongevraagd op bezoek. Jullie voelen al dat ze bij mij niet hoog in aanzien zijn.
Meegekregen van thuis uit, niets aan te doen "oud zeer"
Rapke, ik stel voor, doe een zoekopdracht. Plak er een prijs aan. Wie Boke vindt krijgt . . . ??? een fatsoenlijke prijs he!
Ga beginnen met zoeken, Bo,ke ik kom eraan ! !
Nog een fijne " Nationale Feestdag " goed opletten bij de defiléé of je bo,ke nergens op de tribune ziet. Dat vrouwke is tot alles in staat.
Ne goejen dag,
Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Hallo Rapke en vrienden,
Rapke ik heb je verhaal gelezen dat Bo'ke in duitsland zou zijn,weet je wat ik ervan denk,
volgens mij is Bo'ke in Oostende moeten vluchten,maar voor wie of wat??
en Rapke doet wel of hij ongerust is,is dat wel zo, hij weet er mischien meer van?
Grtj en tot .. assa
Rapke ik heb je verhaal gelezen dat Bo'ke in duitsland zou zijn,weet je wat ik ervan denk,
volgens mij is Bo'ke in Oostende moeten vluchten,maar voor wie of wat??
en Rapke doet wel of hij ongerust is,is dat wel zo, hij weet er mischien meer van?
Grtj en tot .. assa
Groetjes van assa
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Manmanman, al die reacties hier
Plezant hoor, daar niet van, want Bomi die geen Duitsers verdraagt, en Gustilpeke die terug kindjes gaat gelukkig maken, dat zijn toch schoon dingen he
En dan die mooie pups van Assaake, ik zou er sebiet eentje mee nemen, maar Viktorke zou niet akkoord zijn denk ik
Maar zojuist rolde er nog een fax'ke binnen van Bo'ke, en dat verhaal wil ik jullie niet ontzeggen natuurlijk, want het is te erg
Heel slechte nacht gehad, schrijft ze
en dan volgt er een verhaal over kast-en kamerdeuren die vanzelf open en toe gaan, gordijnen die bewegen zelfs bij gesloten ramen, schuifelende geluiden alsof er iemand in de gang passeert en plots voor de kamerdeur stil blijft staan ... kortom, het scenario dat ge kunt verwachten als ge een kamer huurt in een leegstaand hotel
Maar er zijn ook mooie dingen te vertellen
Zoals de zonovergoten wandeling langs de oever van de rivier (die ik niet mag vernoemen omwille van de privacy).
Zonovergoten !! schrijft Bo'ke, zo zonovergoten zelfs dat ze liever langs de schaduwkant zou wandelen.
Toevallig ziet ze een veerbootje liggen, maar zodra ze de figuur die het bootje bemant aanspreekt, roeit die met een akelige langgerekte hoonlach weg WHOEEEHAAAAHAAAAHAAAA !!!
Onweerstaanbaar aangetrokken door het geheimzinnige veer stapt Bo'ke willoos in het woelige water !!! Als gehypnotiseerd zwemt ze met lange halen achter het geheimzinnige bootje aan, tot plots ....... bijna aan de andere oever het bootje in de mist verdwijnt, en Bo'ke zich realiseert dat ze eigenlijk niet kan zwemmen
Gelukkiglijk is ze amper nog een meter van de rietbegroeide oever en spartelend , proestend en naar adem happend kan ze net op het nippertje het droge bereiken
waar ze zeker nog twee uur ligt bij te komen.
Zo passeert de dag natuurlijk vlug, en nadat ze behoedzaam het bruggetje heeft overgestoken begeeft ze zich met knikkende knieën naar het hotel voor weer een rusteloze nacht
Ge ziet het he, op reis gaan, ge moet daar verdorie mee opletten zunne
Rapke, niet op zijn gemak

Plezant hoor, daar niet van, want Bomi die geen Duitsers verdraagt, en Gustilpeke die terug kindjes gaat gelukkig maken, dat zijn toch schoon dingen he
Maar zojuist rolde er nog een fax'ke binnen van Bo'ke, en dat verhaal wil ik jullie niet ontzeggen natuurlijk, want het is te erg
Heel slechte nacht gehad, schrijft ze
Maar er zijn ook mooie dingen te vertellen
Zonovergoten !! schrijft Bo'ke, zo zonovergoten zelfs dat ze liever langs de schaduwkant zou wandelen.
Toevallig ziet ze een veerbootje liggen, maar zodra ze de figuur die het bootje bemant aanspreekt, roeit die met een akelige langgerekte hoonlach weg WHOEEEHAAAAHAAAAHAAAA !!!
Onweerstaanbaar aangetrokken door het geheimzinnige veer stapt Bo'ke willoos in het woelige water !!! Als gehypnotiseerd zwemt ze met lange halen achter het geheimzinnige bootje aan, tot plots ....... bijna aan de andere oever het bootje in de mist verdwijnt, en Bo'ke zich realiseert dat ze eigenlijk niet kan zwemmen
Gelukkiglijk is ze amper nog een meter van de rietbegroeide oever en spartelend , proestend en naar adem happend kan ze net op het nippertje het droge bereiken
Zo passeert de dag natuurlijk vlug, en nadat ze behoedzaam het bruggetje heeft overgestoken begeeft ze zich met knikkende knieën naar het hotel voor weer een rusteloze nacht
Ge ziet het he, op reis gaan, ge moet daar verdorie mee opletten zunne
Rapke, niet op zijn gemak
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
schrijfster - Lid geworden op: 26 sep 2008, 16:16
Rapke,
geen angst hoor!
De Bo'ke die wij kennen loopt beslist niet
in zeven sloten tegelijk
blijf je verslag volgen,
camping groetjes schrijfster
geen angst hoor!
De Bo'ke die wij kennen loopt beslist niet
in zeven sloten tegelijk
camping groetjes schrijfster
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.
-
Ach Schrijfsterke toch, ik hoop dat jij een mooie vakantie meemaakt
Maar met Bo'ke gaat het van kwaad naar erger, van de regen in de drup zo te zeggen
Daarjuist kreeg ik een telegram binnen, kan het nog dringender ?
Deze morgen een platte band aan de auto, en terwijl ze de reserve aan het opleggen was zag ze in de verte een massa boeren afkomen, gewapend met zeisen en van die ouderwetse dorskloppers (ge weet wel, van die lange stokken met aan het uiteinde een kettingske met nog een stokske) ; bangelijk als ge dat ziet afkomen hoor
Ze kon nog juist gepast de laatste moer van het reservewiel vastdraaien en achter het stuur springen om te ontsnappen, pffff, wat een avontuur he
Alle bagage is in het "hotel" achter gebleven
Waarom die duitse boeren zo kwaad waren weet ze niet, maar het bijzonderste is dat ze ontsnapt is he
Waarschijnlijk komt ze deze avond nog thuis, en dan zal Bo'ke wel zelf het relaas doen van haar "spook"vakantie
Pfffff, dat wil ik van mijn leven niet mee maken zunne, maar aan de andere kant, ik had haar nog zo op het hart gedrukt dat ze moest opletten van verlaten hotellekes, ik heb daar al films genoeg van gezien
Rapke, hopend op een goede thuiskomst van Bo'ke
Maar met Bo'ke gaat het van kwaad naar erger, van de regen in de drup zo te zeggen
Daarjuist kreeg ik een telegram binnen, kan het nog dringender ?
Deze morgen een platte band aan de auto, en terwijl ze de reserve aan het opleggen was zag ze in de verte een massa boeren afkomen, gewapend met zeisen en van die ouderwetse dorskloppers (ge weet wel, van die lange stokken met aan het uiteinde een kettingske met nog een stokske) ; bangelijk als ge dat ziet afkomen hoor
Ze kon nog juist gepast de laatste moer van het reservewiel vastdraaien en achter het stuur springen om te ontsnappen, pffff, wat een avontuur he
Waarom die duitse boeren zo kwaad waren weet ze niet, maar het bijzonderste is dat ze ontsnapt is he
Waarschijnlijk komt ze deze avond nog thuis, en dan zal Bo'ke wel zelf het relaas doen van haar "spook"vakantie
Pfffff, dat wil ik van mijn leven niet mee maken zunne, maar aan de andere kant, ik had haar nog zo op het hart gedrukt dat ze moest opletten van verlaten hotellekes, ik heb daar al films genoeg van gezien
Rapke, hopend op een goede thuiskomst van Bo'ke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Allen een heel fijne avond,
Net thuis, maar ik mag het niet laten om iets van mij te laten horen.
Zoals jullie Rapke kennen, is het grootste deel gefantaseerd - nochtans
er zit altijd iets van waarheid in.
Ik heb met veel genot al het schrijven en de groetjes gelezen en mijn lachspieren hebben nog niet de juiste plaats terug gevonden.

- negenentwintig : moet natuurlijk aan elkaar geschreven worden, maar op die manier telde ik de kamers : 9 en 20 -
een lieve groet en een merci geef ik jullie
bo'ke
Net thuis, maar ik mag het niet laten om iets van mij te laten horen.
Zoals jullie Rapke kennen, is het grootste deel gefantaseerd - nochtans
Ik heb met veel genot al het schrijven en de groetjes gelezen en mijn lachspieren hebben nog niet de juiste plaats terug gevonden.

- negenentwintig : moet natuurlijk aan elkaar geschreven worden, maar op die manier telde ik de kamers : 9 en 20 -
een lieve groet en een merci geef ik jullie
bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
'zalig genieten'
.
-
de defecte veerboot
Aan de Moezel, in Duitsland,
geeft de zon me een duw :
‘Daar, aan de andere kant
bieden bomen veel schaduw.
Je zal er minder puffen
onder de paraplu van groen
en de aandacht zal minder versuffen
bij het geven van zoveel katoen.’
Gewillig volg ik haar wijze raad
en snel naar de veerboot toe,
maar men krijgt haar niet aan de praat,:(
dus stap ik verder... maar hoe ?
bo’ke
Aan de Moezel, in Duitsland,
geeft de zon me een duw :
‘Daar, aan de andere kant
bieden bomen veel schaduw.
Je zal er minder puffen
onder de paraplu van groen
en de aandacht zal minder versuffen
bij het geven van zoveel katoen.’
Gewillig volg ik haar wijze raad
en snel naar de veerboot toe,
maar men krijgt haar niet aan de praat,:(
dus stap ik verder... maar hoe ?
bo’ke
'zalig genieten'
.
'zalig genieten'
.
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Rapke en Bo'ke
Er zat dus veel waarheid in Rapkes verhaal,ik dacht dat het pure fantasie was,
amaai men zou voor minder ongerust zijn,Bo'ke is terug dat is het belangrijkste,
Bo'ke,laat maar komen de gedichtjes over zo een verlof,daar zal je nog lang kunnen over praten,is ook een goed verhaal dat je later aan je kleinkinderen kan vertellen.

Groetjes en nog een fijn weekend~~Assa
Er zat dus veel waarheid in Rapkes verhaal,ik dacht dat het pure fantasie was,
amaai men zou voor minder ongerust zijn,Bo'ke is terug dat is het belangrijkste,
Bo'ke,laat maar komen de gedichtjes over zo een verlof,daar zal je nog lang kunnen over praten,is ook een goed verhaal dat je later aan je kleinkinderen kan vertellen.

Groetjes en nog een fijn weekend~~Assa
Groetjes van assa
-
ASSAAKE !!!! Alstubelieft, laat je niet vangen
Bo'ke is terug, hahahahaha, is dat wel zo ????
Na alles wat er ginder gebeurd is zou ik nog niet zeker zijn dat het Bo'ke, dat hier in mijn topicske als Bo'ke schrijft, wel degelijk Bo'ke is
Wacht eerst maar wat af tot er zekerheid is, en wees gerust, ik werk er aan hoor
Nog enkele dagen en dan kun je weer gerust je tekstjes plaatsen, maar tot dan : voorzichtig ....
Hebt ge ook gelezen hoe ze die veerman in bescherming neemt ??? Da's toch niet normaal he, zo is Bo'ke niet
Ze schrijft toch letterlijk : "maar men krijgt haar niet aan de praat " ; vind ge dat niet verdacht ? Volgens mij is Bo'ke ginder behekst door den duits !!!
Let op he Assaake, ge moet nu niet bang worden he, ik heb alles onder controle
Rapke, onderzoekend
Bo'ke is terug, hahahahaha, is dat wel zo ????
Na alles wat er ginder gebeurd is zou ik nog niet zeker zijn dat het Bo'ke, dat hier in mijn topicske als Bo'ke schrijft, wel degelijk Bo'ke is
Wacht eerst maar wat af tot er zekerheid is, en wees gerust, ik werk er aan hoor
Hebt ge ook gelezen hoe ze die veerman in bescherming neemt ??? Da's toch niet normaal he, zo is Bo'ke niet
Ze schrijft toch letterlijk : "maar men krijgt haar niet aan de praat " ; vind ge dat niet verdacht ? Volgens mij is Bo'ke ginder behekst door den duits !!!
Let op he Assaake, ge moet nu niet bang worden he, ik heb alles onder controle
Rapke, onderzoekend
-
Let op, om te bewijzen dat Rapke nog het echte Rapke is ga ik hier rap effe een gedichtje zetten
Het ergste
Ik geef toe, ik zwicht
voor mijn eigen gedachten
in egoïstisch vergezicht.
Het ergste is : wachten.
Open velden leggen
hun vrucht te drogen,
zwijgend jedoch veel te zeggen,
da's 't ergste : onvermogen.
En toch voel ik me vrij
de keuze is me gebleven,
't geluk staat aan mijn zij
het ergste : 't is voorbij gedreven.
Rapke

Het ergste
Ik geef toe, ik zwicht
voor mijn eigen gedachten
in egoïstisch vergezicht.
Het ergste is : wachten.
Open velden leggen
hun vrucht te drogen,
zwijgend jedoch veel te zeggen,
da's 't ergste : onvermogen.
En toch voel ik me vrij
de keuze is me gebleven,
't geluk staat aan mijn zij
het ergste : 't is voorbij gedreven.
Rapke
-
schrijfster - Lid geworden op: 26 sep 2008, 16:16
Ach, ach Rapke Bo'ke is immers terug
in het zottenhuis :loltopic valt alles weer op zijn plaats ...of
Wanneer de kat van huis is
de hond zijn poot heeft gebrand
een kanarie zit te kniezen
'n vette vlieg zijn kop in verband
de fluitketel staakt en weigert
te fluiten
de mooiste roos is geplukt
bedenk dan met een glimlach
deze dag is aardig gelukt
Slaapdronken groetjes schrijfster

in het zottenhuis :loltopic valt alles weer op zijn plaats ...of
Wanneer de kat van huis is
de hond zijn poot heeft gebrand
een kanarie zit te kniezen
'n vette vlieg zijn kop in verband
de fluitketel staakt en weigert
te fluiten
de mooiste roos is geplukt
bedenk dan met een glimlach
deze dag is aardig gelukt
Slaapdronken groetjes schrijfster
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.
-
Goeie Morgen,
Assa, Rapke is toch niet te doen hé
.... maar oef... het ergste is voorbij gedreven...
Schrijfster, ik ben nog een weekje thuis, dan pas...
... merciekes en nog een fijne zondag ...
---
zweten
De duivelse parels kwellen
loszinnig en voorspellen
mij een lastige lange uitstap
waarbij ik naar zuurstof hap.
Het zweet speelt vindingrijk
met mijn voeten, en uiteindelijk
word ik beloond met een blaar
die me vergezelt van hier naar daar.
bo’ke
Assa, Rapke is toch niet te doen hé
Schrijfster, ik ben nog een weekje thuis, dan pas...
... merciekes en nog een fijne zondag ...
---
zweten
De duivelse parels kwellen
loszinnig en voorspellen
mij een lastige lange uitstap
waarbij ik naar zuurstof hap.
Het zweet speelt vindingrijk
met mijn voeten, en uiteindelijk
word ik beloond met een blaar
die me vergezelt van hier naar daar.
bo’ke