nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Bomi

10 nov 2008, 22:35

-
-
-

Beter laat dan nooit, dag rapkesvrienden allemaal.

Kijk hij heeft nu een mooie verske geschreven, geeft zich bloot ( 'k heb naar de naaktkalender gekeken ) als een arm sukkelaarke, een schooierke, maar achter dat grote bak.....s ( mondgat ) zit een petieterig klein hartje.

Och en wat maakt het uit als hij eens een kemel schiet, we zien hem toch allemaal graag, anders waren we nu niet terug he!

Nu heb ik wel een probleem, 'k had hier vanmorgen een plaatje gezet van een glas water met een borrelend tablet in, voor Neske haren kater. En het is foetsji of ik zie niet goed of heb op de verkeerde plaats geklikt of . . . . tja ik weet het niet. Misschien heeft 'n ander het leeggedronken.

OF HEEFT RAP HET LATEN VERDWIJNEN? dat was efkes mijn Vlaamse colleire 't moet nie altijd Frans zijn he!

Morgen feestdag, ik eet dan Vlaamse spaghetti, die Italianen kenne der niks van.

Slaap ze, Bomi.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

gustilpe

10 nov 2008, 23:16

rapke schreef inderdaad een mooi versje, hij is toch niet van de slechtste hé. Rapke je mag nog altijd op mijn zolderkamertje komen maar de pannenkoeken zijn nu wel op.

Bomi, ik denk dat ik jouw glas water met bruistablet gezien heb bij Nele, hoe is die daar geraakt?

aan allen groetjes en slaapwel!
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

rapke

11 nov 2008, 08:59

11 November.
Aan alle mensen vrede wensen zou getuigen van een enorme kortzichtigheid. Wensen zijn te vluchtig, te onpersoonlijk en velen die iemand iets wensen zijn met hun gedachten reeds elders, nog voor de zin is geformuleerd.
Rapke heeft weinig geloof in de medemens, zul je denken, en dat denk je nog juist ook!! Kijk rond je, en maak eens de bedenking : "moesten alle wetten en remmen opeens wegvallen, wie zou er als eerste aanvallen ?"
Geloof je het niet ?
Ga eens op reis in pakweg Bosnië, neem een handvol kiezelsteentjes en zwier ze in 't rond. De kans is heel groot dat je iemand raakt die de ene dag nog vredig een pijpke zat te roken samen met zijn buurman, en die de dag daarop door diezelfde buur uit zijn brandend huis werd verdreven.
Vrede, zolang er mensen bestaan ? Een utopie
Zeg dat ik het gezegd heb
Rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

bo'ke

11 nov 2008, 09:48

Rapke,

vandaag staan we stil bij
VREDE
11.11.11
:roll: en wat nog .... :wink:

allen een vredelievende dag
:) bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

neske

11 nov 2008, 11:12

Dag iedereen :wink:

Gisteren met de familie ook een hele poos over de oorlog (wel over de tweede) verteld. Mijn broer is van '37 en ook al hebben we die verhalen al dikwijls gehoord, toch blijven die boeien.
Hoe hij naar de Engelsen tomaten ging brengen (ruilen) dan moest hij zeggen: "Chocola voor mama, sigaretten voor papa"
Hij zei "daar lagen er al een heleboel tomaten want de hele buurt kwam er brengen en ruilen."

Die oorlogen mogen niet vergeten worden!
Al die soldaten die hun leven gegeven voor ons...

Neske
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

Bomi

11 nov 2008, 11:26

Goede morgen iedereen,

Onze Rap zit misschien wel in Ieper, om de herdenking
van dichtbij mee te maken. In gedachten zijn we er allemaal,
zeker vandaag, een beetje mee bezig.

Toch van mij vandaag een plaatje met een eigenlijk
miskend bloemetje.

Lieve Groeten,

Bomi.

- - - - - Afbeelding

Assa

11 nov 2008, 11:39

Hey Rapke en vrienden,

Ik breng ook een plaatje voor ons allerliefste Rapke,

Afbeelding
Vele groetjes assa
Groetjes van assa

Omaha

11 nov 2008, 12:04

Dag vrienden,

We zitten waarschijnlijk allemaal wel met onze gedachten in Ieper of Menen, Passendale, noem maar op.

Ik zet hier alvast een beetje "poppy's" voor de mensen die hun leven gaven voor onze vrijheid.

Afbeelding

Omaha.
Vriendschap gaat niet over wie je het langst kent... maar over diegene die kwam en nooit meer van je zijde week.

rapke

12 nov 2008, 10:38

Toegegeven, ik weet al op voorhand dat ik weer commentaar zal krijgen, maar ik kan het niet laten om te reclameren als er mij onrecht wordt aangedaan :evil:
Maar voor jullie weer eens beginnen van "oei Rapke is kwaad", of "hij zit weer op zijn paard", lees het volgende :?
Ik wil dat Seniorennet gesloten wordt van 15 December tot 15 Januari !!!
Waarom ??? Moeten jullie dat nog vragen ?
Omdat dat spel hier ten opzichte van mijn persoontje broodroof is, daarom!!!!!!
Een paar jaar geleden mocht ik elke kerst - en nieuwjaarsperiode onze plaatselijke facteur helpen bij zijn ronde, omdat hij het gewoon niet alleen af kon. Al die wenskaarten he :lol: .
Per straat die ik bezorgde kreeg ik een gratis pint in het dorpscafé.
Maar sinds enkele jaren, en ge zult zien dat het dit jaar weer 't zelfde zal zijn, zijn er geen wenskaarten meer :cry: Natuurlijk zullen jullie weer massaal gaan wensen via dit forum, en elke wens meer op het net is een kaartje minder voor mij om rond te dragen!!!
Dus ik stel voor : sluit diene boel hier voor een veertien dagen, en ge zult van mij gene last meer hebben, anders .... :evil:
En zeg nu niet da'k het niet op tijd gevraagd heb he :!: :x

Gegroet,met de beste wensen,
Rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Bomi

12 nov 2008, 11:24

-
-

Maar, maar, maaaaaaaaaaaaaar!

Val nu om, hij leeft nog, eigenlijk goed nieuws dus.

Ik heb het van de week nog gedacht " Wat zijn we allemaal lief voor rapke, als we hem maar niet doodknuffelen "

en lap daar hebt ge't, voor een paar pinten bier minder of meer laat hij heel zijnen harem vallen. Schoon zunne, héééél schoon, ondankbaar ventje we zullen je bier brengen, wacht maar af.

We gaan nog lachen als rap poepeloere zat zit te schrijven!

Meisjes stuur bier voor de rap' a.u.b.

- - - - - Afbeelding

Een voorsmaakje om te beginnen. Schol!

neske

12 nov 2008, 12:21

Aha, eindelijk komt er terug wat leven in de brouwerij (ha ha)

Bomike, je bent toch niet vergeten dat WIJ allemaal uitgenodigd zijn nu VRIJDAG de 14de??

Ik heb al een buske ingehuurd, nog goed dat ik dat hier allemaal beredder. :roll:
Bomi, eerst laden we u op, dan rijden we langs Ria en pikken die op.
Dan komen we terug naar ons mooi Vlaams Brabant en daar stappen Omaha, Assa Gustilpe en ik op, we bollen verder naar Bo en dan naar rapke.
Hopelijk staat onze gastheer reeds klaar met een hapje en een drankje! :roll:

PS. Zeg, doen jullie een kleine attentie mee??? Ge kunt daar moeilijk met blote handen binnenvallen. IK doe handschoenen aan want ik ben het nog niet vergeten zenne van die verslenste bloemen op mijne verjaardag. :(

Maar wacht eens efkes ....

Afbeelding Nog gevonden op de zolder, en ge moet nu niet denken dat het zo een goedkoop schilderijtje is hoor, die kader alleen was al zo duur.
En kijk is!!...de schilder zijn handtekening staat er op, ik ken dieje 8)
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

Omaha

12 nov 2008, 12:34

Bomi,

Ziehier het gevraagde voor rapke.

Afbeelding

Rapke, ik doe er een tekstje bij, ge kunt dat voordragen tijdens het voorlezen van uwe Nieuwjaarsbrief

'k Bracht in dees herberg een avondje door.
Straat maar wat komt gij mij wonderlijk voor!
Rechter en linker, 't loopt al door elkaar.
Straat, gij zijt dronken zeg of is 't nietwaar?

Kijk eens wat een scheef gezicht trekt die maan.
Een oog gesloten en een loert mij aan.
Ja, z'heeft voorzeker een pintje te veel op.
Wag'lend daarboven zij draait lijk nen dop.

En die lantaarns, ik zie toch niet scheel.
Drommels. Zij hebben wat olie teveel.
Draaiend en zwaaiend langs allen kant heen.
Jongens staat vast of ge raakt van de been!

Alles aan 't hotsen wat 'k zie, groot en klein.
En nu daaronder ik nuchter als brood!
Dat zal niet want ik bemin mij te veel:
'k Ga weer naar de herberg en 'k drink mij daar scheel.

(rapke, bier drink je met "maten" :wink: )

Liefs

Omaha.
Vriendschap gaat niet over wie je het langst kent... maar over diegene die kwam en nooit meer van je zijde week.

Bomi

12 nov 2008, 14:05

Neske dat was ik rats vergeten, goed da ge me helpt herinneren. En wat dat cadeauke betreft ik leg graag mijn steentje bij.

- - - - - Afbeelding

Omaha dat is al een heel lading bier, we vinden er voor ons ook wat in. Anders plunderen we zijne wijnkelder, ik weet waar die is.

Neske ben blij dat gij de leiding neemt ik volg je vanaf nu gelijk uwen schaduw.

- - - - - Afbeelding

Zo dik zie ik er nu toch ook nie uit he! Gelukkig schijn bedriegt!

Tot strakskes

Omaha

12 nov 2008, 14:12

Bomike,

Heeft hij ook lekkere koffie ? (gene doorloop hé)

Dat steentje bijdragen heeft mij alleszins op een idee gebracht :lol: :D :idea: :?: Voorzie maar een aanhangwagen.

Nu vlug wat muziek studeren; vanavond repetitie !

Afbeelding

Tot straks iedereen.

Omaha.

Assa

12 nov 2008, 14:27

Bomi Neske Omaha wat lees ik hier allemaal,Rapke wil dat sn sluit dan kan hij van deur tot deur gaan voor te pintelieren,hier se een van mijAfbeeldinglaat het smaken :)
de gevolgen zijnAfbeelding

Groetjes assa
Groetjes van assa