rap

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

08 jun 2008, 12:52

het weer zal wel meevallen bomi.veel plezier deze namiddag zunne.
even iets anders.
aan iedereen die hier wel eens voorbijkomt en een beetje mijn huisbaas robbe kent,weet u soms of hij op welke wijze dan ook bevriend is of contact heeft met boer Krekels?
ik stel deze vraag in verband met een onderzoek dat hangende is tegen zijn persoon omwille van dat hij er van verdacht wordt mij -Rapke - een loer te hebben gedraaid met de hulp van genoemde Krekels.
de vraag rechtstreeks aan betrokkene stellen heeft geen zin, want hij zal natuurlijk ontkennen :roll:
opgelet, de onbeduidenste informatie kan belangrijk zijn.
met gewaardeerde dank
rapke

ria

08 jun 2008, 13:37

rapke, ik weet alleen dat mijnheer Krekels,
samenwoont met mevrouw Mier,
kwestie van nooit honger te lijden.

En nu rap terug naar Fabeltjeskrant, want dat wil ik niet missen!
ria :wink:
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

rapke

08 jun 2008, 13:44

dank u wel beste ria, maar daar kom ik geen stap verder he :( .
daarstraks heb ik wat oud brood in melk laten weken, en dat ga ik nu lekker opslurpen. daarna zal ik het verhaal wat me overkomen is uit de doeken doen. als er dan nog geen bruikbare tips binnenkomen, dan weet ik het niet meer hoor! :cry:

rapke

08 jun 2008, 17:06

laat mij even overlopen wat er zoal is gebeurd. eerst een telefoongesprek tussen boer krekels (K) en mezelf (R)

dring dring dring
(R) jaaaaaaaaa?
(K) is't me rapke?
(R) jaaaaaaaaa
(K) ik heb gehoord da gij van tijd een frankske wilt bijverdienen, is da just?
(R) jaaaaaaaaa
(K) ewel, ik heb een schoon werkske voor jou, hebde goesting?
(R) jaaaaaaaaa
(K) kunde gij vanavond ne keer tot hier komen?
(R) jaaaaaaaaa
(K) 't is voor 't elpen eiers rapen, is dat goe?
(R) jaaaaaaaaa
(K) allez tot toene he rapke?
tuut,tuut,tuut
(R) jaaaaaaaaa

aangekomen bij boer krekels legde die mij uit wat ik moest doen. rapke, zei hem, rapke, gij moet heel de nacht eiers rapen van mijn kippen. die lopen vrij los en leggen hier en daar een ei. maar dat moet in het donker gebeuren omdat het zwart werk is.
dat verstond ik wel, want van zwart werk daar moet niemand rapke iets over leren.
boer krekels heeft 3000 kiekens lopen, en ik heb daar heel de nacht op mijn knieën tussen rond gekropen op zoek achter eiers die mij 20 cent per stuk zouden opbrengen.
's anderendaags vroeg had ik er nog geen één gevonden.
dat kan ook niet zei boer krekels, want dat zijn geen kiekens maar slachthaantjes!!! lachend sloeg hij de voordeur voor mijn neus dicht.
voila, en omdat krekels dat nooit alleen bedacht kan hebben verdenk ik mijn huisbaas ervan hem dat te hebben ingefluisterd.
maar ik heb harde bewijzen nodig!!!!
dank u

Robol

08 jun 2008, 20:39

Of Robbe hier achter zit laat ik in het midden. Ik lees wel in een eerder bericht:

dank u wel beste ria, maar daar kom ik geen stap verder he .
daarstraks heb ik wat oud brood in melk laten weken, en dat ga ik nu lekker opslurpen. daarna zal ik het verhaal wat me overkomen is uit de doeken doen. als er dan nog geen bruikbare tips binnenkomen, dan weet ik het niet meer hoor!

Boer Krekels belde mij ook op met de vermelding dat 's nachts al zijn koeien waren leeggemolken...Zelfs uit de uiers van zijn 2 bruine koeien, Kassa en Voeboe, kwam geen drup chocomelk meer uit.

Daardoor kon hij niet leveren aan melkboer Polle Pap, die dus ook niet op ronde kon.

Commissaris Witze zit op de zaak en ik raad iedereen aan om geen melk in het zwart te kopen, het zou je zuur kunnen opbreken.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

rapke

08 jun 2008, 22:34

bij de haren van Jupiler!!!!!!!
dit is er ver over, héééél ver zelfs. dit neem ik niet!!!!!!!
meester denook, wat denkt u over deze zaak? duidelijk een geval van overbelast populisme vanwege robbe!? een laaghartige aanval op de integriteit van mijn tot nu toe onbesproken vlekkeloos persoon!!!!
dit gaat mijn petje te boven, hier wordt het kind met het badwater weggegoten!!! dit is piraterij van de ergste soort!!! misleiding is het, pure volksverlakkerij, door het slijk getrokken leugens!!!! vergiftigd geschenk ..... kortom, ik heb er geen woorden voor :evil: :evil:

Robol

09 jun 2008, 09:29

Gelukkig staan er op mijn Jupiler nog geen haren, mijn bier krijgt de kans niet om te beschimmelen.

Ja, een kat in het nauw kan rare sprongen maken en zet de kat niet bij de melk zei mijn moeder altijd.

Nergens heb ik een naam vermeld, als vriend van commissaris Witze leg ik ook het gerecht geen strobreed in de weg. Hij heeft trouwens een zekere Columbo als assistent gevraagd.

Tot zover deze lezing (ik schreef bijna lening, maar dat is iets waarover ik het niet ga hebben.)

Voor de talrijke kandidaat huurders, weldra is het opendeurdag in mijn buitenverblijf.

mvg

Robbe
eigenaar.

rapke

09 jun 2008, 09:58

waarde heer huisbaas.
spoedig zal meester denook zich op mijn vraag met deze zaak gaan bezig houden en zoals gebruikelijk zul je moeten toegeven dat je in het eierrapenschandaal een duistere rol hebt gespeeld. ik weet dat spijt betuigen tegenover mijn arme persoon niet één van jouw sterke kanten is, maar mede door de onovertroffen wijsheid van de meester zul je je ongelijk moeten toegeven.
ook wil ik hier nog even verklaren dat ik de mij wederrechtelijk ontnomen som van 600€ zal aftrekken van de volgende huur, wat neerkomt op een terugbetaling van 525€ uwentwegen. het rekeningnummer is u wel bekend vanwege de maandelijkse plundering die u er op uitvoert!
gegroet
uw huurder rapke

rapke

09 jun 2008, 14:55

dit is een bericht buiten de kwestie
aan robbe,
bedankt voor de mooie prent van de scharensliep in rapke's boek. om het even hoe het boek wordt onthaald door eventuele lezers, jouw prenten brengen er zeker een meerwaarde aan toe.
bedankt robbe

denook

09 jun 2008, 17:08

heel schoon gezegd rapke,
't is waar hé robbe,
snik, snik, ...

(meester) denook,
die op een ander artikel(tje) broedt,
doch er niet meteen uitgeraakt
Laatst gewijzigd door denook op 09 jun 2008, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Robol

09 jun 2008, 17:42

denook schreef:heel,schoon gezegd rapke,
't is waar hé robbe,
snik, snik, ...

(meester) denook,
die op een ander artikel(tje) broedt,
doch er niet meteen uitgeraakt
ja ik zit hier tot tranen toe bewogen
en veeg met een keukenhanddoek
de tranen uit mijn ogen....

Rapke is content
ach wat is 3 euro
voor een prent...

een Duvel in een deftig café...
't is een druppel in de zee

mvg

Robbe

Bomi

09 jun 2008, 21:17

Met belangstelling probeer ik de situatie te volgen, alhoewel je moet toegeven 't is niet simpel.

Daarnet kreeg ik een telefoontje van Markske van de Kampioenen die danig van slag af was toen hij hoorde dat de chocomelkkoeien verpatst waren. Hij wist me ook te vertellen dat de boer ze cadeau gekregen had van wijlen Loe Moemba in ruil voor één van z'n dochters.

Ik lees dat rapke inpakmateriaal te kort heeft. Zaterdag reed ik op de steenweg tussen Hasselt en Genk en wat zag ik daar, een groot plakaat met de tekst in koeien van letters ( wat mij dan weer aan de boer deed denken ) GRATIS VERHUISDOZEN TE KRIJGEN het is aan de rechterkant rapke makkelijk te vinden.

Robbe eigenlijk begin ik rapke te begrijpen na het zien van je buitenhuis, je hebt er wel je familie voorgezet maar dat is geen garantie voor kwaliteit. Ik weet dat ik hier mijn leven riskeer door dit te schrijven maar ik ben toch al dood verklaard, want de meester vindt me op moeder Theresa lijken en die is zalig dood
dan kan ik bij haar in de kist, kostenbesparing he!

Met de allervriendelijkste groeten, een beetje stroop smeren van Borgloon kan geen kwaad. Moest ik nog iets horen van dat jonge stel in het kasteel laat ik dat meteen weten.

Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

09 jun 2008, 22:16

Bomi schreef: Moest ik nog iets horen van dat jonge stel in het kasteel laat ik dat meteen weten.

Bomi
't is wel dringend zunne bomi :oops:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Robol

09 jun 2008, 22:20

rapke schreef:
Bomi schreef: Moest ik nog iets horen van dat jonge stel in het kasteel laat ik dat meteen weten.

Bomi
't is wel dringend zunne bomi :oops:
je kan voorlopig toch in die GRATIS lege dozen slapen é

:roll:

rapke

11 jun 2008, 10:30

bij rapke's hut passeren nogal wat wielertoeristen. gisteren zelfs een limburgs koppel. rapke is zo vriendelijk geweest om die dame van zijn toilet te laten gebruik maken, want de grachten staan nu vol met lange netels, zodat het voor dames nogal netelig kan zijn ... enfin, ge begrijpt wel he. ik heb ze nog elk een frisdrankje mee gegeven en hen een goeie reis gewenst.
beste robbe, ik blijf hier wonen, want ik heb het gat in de markt ontdekt.
benodigheden : één kilo poedersuiker, één doos rietjes, één stukje spiegelglas.
al die toeristen die ook denken dat ze voor quickstep rijden zullen bij mij een lijntje komen snuiven. rapke is binnen!!!!!! :twisted:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang