rap
-
Bosrankje - Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42

Van brandnetels gesproken, Rapke :
Het leven is net een brandnetel,
raak haar even aan en ze steekt !
Pak haar stevig beet en....
ze steekt niet
Lieve groetjes in vrede en vriendschap
van Alter en Rankje
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
he rankje, wat een vreugde om jou hier in dit topic te zien!
da's lang geleden, maar het doet nog steeds evenveel plezier.
hoe is't met alter? nog steeds een beetje kwaad dat hij niet mee mocht naar zuid-afrika? ik begrijp dat wel hoor. 't is ook een mooi land he, en die juffrouw van denook was ook niet mis, maar ja, er was het beperkte budget he.
enfin, dat van die netels zal ik onthouden, goed vastpakken dus, dat ik daar nog niet eerder op gekomen ben!
(maar leg dat eens uit aan een limburgs madammeke!)
groetjes,
rapke
da's lang geleden, maar het doet nog steeds evenveel plezier.
hoe is't met alter? nog steeds een beetje kwaad dat hij niet mee mocht naar zuid-afrika? ik begrijp dat wel hoor. 't is ook een mooi land he, en die juffrouw van denook was ook niet mis, maar ja, er was het beperkte budget he.
enfin, dat van die netels zal ik onthouden, goed vastpakken dus, dat ik daar nog niet eerder op gekomen ben!
groetjes,
rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
Rapke,
Nu dat ik al mijn kennissen heb aangesproken om naar jouw rariteitenkabinet te komen kijken zou je wel efkes dankbaar kunnen zijn. God verbiedt het vloeken maar je zou wel op den langen duur. Zo de Limburgers naar beneden halen. Er dan nog klaar en duidelijk ' madammeke ' bijzetten. Terwijl iedereen weet dat ik van Hasselt ben en niets met T. Boonen te maken heb.
Gevolgtrekking, de mannen uit Limburg zijn slimmer behalve T.B. Alles samen bekeken, uwen huisbaas is een Limburger en is dan slimmer dan zijn huurder. Dat is vrouwelijke logica.
Ik zal nog eens mijn best doen om voor jou, een kasteel, verhuisdozen enz. te versieren en wat levert dat op? nougatbollen, nada, niks !!!!!
Een in haar gat gebeten bomi.
Nu dat ik al mijn kennissen heb aangesproken om naar jouw rariteitenkabinet te komen kijken zou je wel efkes dankbaar kunnen zijn. God verbiedt het vloeken maar je zou wel op den langen duur. Zo de Limburgers naar beneden halen. Er dan nog klaar en duidelijk ' madammeke ' bijzetten. Terwijl iedereen weet dat ik van Hasselt ben en niets met T. Boonen te maken heb.
Gevolgtrekking, de mannen uit Limburg zijn slimmer behalve T.B. Alles samen bekeken, uwen huisbaas is een Limburger en is dan slimmer dan zijn huurder. Dat is vrouwelijke logica.
Ik zal nog eens mijn best doen om voor jou, een kasteel, verhuisdozen enz. te versieren en wat levert dat op? nougatbollen, nada, niks !!!!!
Een in haar gat gebeten bomi.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
denook - Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:25
beste rapke,
niet alleen van u, doch ook van andere lezers kreeg ik pb-tjes.
Men blijft van oordeel zijn dat ik jou meer moest verdedigen; jij verdien-
de dat - jij was de underdog - jij had niet de middelen om tegen het geld
en de entourage van robol op te boksen - enz.
Allemaal waar misschien maar ik wil iedereen, jij incluis, nog een laatste
keer mijn standpunt toelichten.
Ik weet, en iedereen met mij, dat jij een hart van koekebrood hebt.
Bij de uitdaging naar Pasen toe heb ik daar, als neutraal voorzitter van
een jury, geen rekening mogen mee houden.
Trouwens, ook robol heeft het hart op de juiste plaats.
Alleen, hij kan zich inderdaad in elk proces of elke wedstrijd, laten omrin-
gen door invloedrijke personen, en zich aldus beter gesteund voelen.
Ik blijf erbij dat jullie beiden samen er in geslaagd zijn om mijn (- oh zo
goedbedoelde -) opzet op een grote mislukking te doen uitdraaien.
Deze gedachte blijft me achtervolgen.
En rapke, wat die mevrouw Borrelwein betreft.
Je weet toch dat zij het was die me in haar chocoladen metamorfose wou
'binnen doen', zoals ze bij ons zeggen.
Ik ben op haar gratis voorstellen niet ingegaan - zij het na grote innerlij-
ke twijfels. Dat jij nu spreekt van "juffrouw Borrelwein van mij afgepakt"
vind ik wel een valse noot in het ganse verhaal.
Besluit beste rapke: ik sta in geen enkel kamp meer wat uw beider kemp
hanen gedrag hier betreft.
groeten in vriendschap en nog veel succes met je nieuwe bijverdienste,
(meester) denook
niet alleen van u, doch ook van andere lezers kreeg ik pb-tjes.
Men blijft van oordeel zijn dat ik jou meer moest verdedigen; jij verdien-
de dat - jij was de underdog - jij had niet de middelen om tegen het geld
en de entourage van robol op te boksen - enz.
Allemaal waar misschien maar ik wil iedereen, jij incluis, nog een laatste
keer mijn standpunt toelichten.
Ik weet, en iedereen met mij, dat jij een hart van koekebrood hebt.
Bij de uitdaging naar Pasen toe heb ik daar, als neutraal voorzitter van
een jury, geen rekening mogen mee houden.
Trouwens, ook robol heeft het hart op de juiste plaats.
Alleen, hij kan zich inderdaad in elk proces of elke wedstrijd, laten omrin-
gen door invloedrijke personen, en zich aldus beter gesteund voelen.
Ik blijf erbij dat jullie beiden samen er in geslaagd zijn om mijn (- oh zo
goedbedoelde -) opzet op een grote mislukking te doen uitdraaien.
Deze gedachte blijft me achtervolgen.
En rapke, wat die mevrouw Borrelwein betreft.
Je weet toch dat zij het was die me in haar chocoladen metamorfose wou
'binnen doen', zoals ze bij ons zeggen.
Ik ben op haar gratis voorstellen niet ingegaan - zij het na grote innerlij-
ke twijfels. Dat jij nu spreekt van "juffrouw Borrelwein van mij afgepakt"
vind ik wel een valse noot in het ganse verhaal.
Besluit beste rapke: ik sta in geen enkel kamp meer wat uw beider kemp
hanen gedrag hier betreft.
groeten in vriendschap en nog veel succes met je nieuwe bijverdienste,
(meester) denook
-
hola, hela, holaba,
waarde bomi en meester denook!!!
bij de standpunten van generlei van jullie personen kan ik mij neer leggen!
ik moet dit alles nog even herkauwen, maar u beiden hoort nog van mij.
rapke, de vriendelijkste westvlaming die hier rondloopt, één van de intelligentste zelfs, en daar bovenop ook nog de mooiste, in al zijn nederigheid zegt hij u : "dit krijgt nog een staartje!"
tot ziens,
rap (rapke voor de vrienden)
waarde bomi en meester denook!!!
bij de standpunten van generlei van jullie personen kan ik mij neer leggen!
ik moet dit alles nog even herkauwen, maar u beiden hoort nog van mij.
rapke, de vriendelijkste westvlaming die hier rondloopt, één van de intelligentste zelfs, en daar bovenop ook nog de mooiste, in al zijn nederigheid zegt hij u : "dit krijgt nog een staartje!"
tot ziens,
rap (rapke voor de vrienden)
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Gevolgtrekking, de mannen uit Limburg zijn slimmer behalve T.B
even deze zin van Bomi naar boven halen.
T.B. is geen Limburger, hij woonde in Balen, juist over de grens...zo'n 10 minuten rijden met mijn auto. Met de auto van T.B. gaat het iets rapper.
voor de rest verklaar ik me volledig akkoord...
even deze zin van Bomi naar boven halen.
T.B. is geen Limburger, hij woonde in Balen, juist over de grens...zo'n 10 minuten rijden met mijn auto. Met de auto van T.B. gaat het iets rapper.
voor de rest verklaar ik me volledig akkoord...
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
-
Verblijf je momenteel in de woestijn of op een plaats waar geen andere West-Vlamingen aanwezig zijn?
Verblijf je momenteel in de woestijn of op een plaats waar geen andere West-Vlamingen aanwezig zijn?
-
eerst ff bomi apart pakken
lieve bomi,
in west-vlaanderen noemen wij een vrouw " e wuuf " dus madammeke is bij ons een eretitel voor een schoon wuveke.
de gevolgtrekking dat de limburgse mannen slimmer zijn dan de rest is voorbarig en stoelt op generlei wetenschappelijke basis. er is echter wel het bewijs van het tegendeel want robbe wacht al maanden op zijn huurgeld, en rapke wacht op niets. dus...
dan rest ons nog die dozen en dat kasteel. beste bomi, u zult toch wel begrijpen dat ik zo'n lucratieve bezigheid niet kan laten vallen?
maar ik beloof u één ding, met mijn eerste winst zal ik u een potje zalf kopen die de pijn van de beet wel zal verzachten
groetjes
rapke
lieve bomi,
in west-vlaanderen noemen wij een vrouw " e wuuf " dus madammeke is bij ons een eretitel voor een schoon wuveke.
de gevolgtrekking dat de limburgse mannen slimmer zijn dan de rest is voorbarig en stoelt op generlei wetenschappelijke basis. er is echter wel het bewijs van het tegendeel want robbe wacht al maanden op zijn huurgeld, en rapke wacht op niets. dus...
dan rest ons nog die dozen en dat kasteel. beste bomi, u zult toch wel begrijpen dat ik zo'n lucratieve bezigheid niet kan laten vallen?
maar ik beloof u één ding, met mijn eerste winst zal ik u een potje zalf kopen die de pijn van de beet wel zal verzachten
groetjes
rapke
-
interludium
het moet eens even worden gezegd
dit is toch wel een eigenaardige topic
want er woedt een heel hevig gevecht
er vallen slagen,hier en daar klinkt gesnik
maar geloof niet alles wat je leest
over huisbazen die huurders plagen
robbe en rapke en elk die hier is geweest
we zijn vrienden, meer hoef je niet te vragen

het moet eens even worden gezegd
dit is toch wel een eigenaardige topic
want er woedt een heel hevig gevecht
er vallen slagen,hier en daar klinkt gesnik
maar geloof niet alles wat je leest
over huisbazen die huurders plagen
robbe en rapke en elk die hier is geweest
we zijn vrienden, meer hoef je niet te vragen
-
ferry - Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:59
Rapke Robbe en consoorten
ik heb hier weer geweldig genoten
van al jullie plezante stooten !!
( stooten = antwerps voor gebeurtenissen , denk ik )
( ze zeggen hier ook , hij doet weer ne stoot zenne
wat wil zeggen , wat zegt hij nu weer !)
( ze zeggen hier ook -waaw wat ne stoot- tegen een schoon wuuveken )
jullie hebt nu Bomi gevonden
om lekker mee te pingpongen
Denook heeft het goed bevonden !!
ik kom wel lezen
nog veel groeten van de deze
ik ga nu eerst een boke eten ! Liefs Fernanda
ik heb hier weer geweldig genoten
van al jullie plezante stooten !!
( stooten = antwerps voor gebeurtenissen , denk ik )
( ze zeggen hier ook , hij doet weer ne stoot zenne
wat wil zeggen , wat zegt hij nu weer !)
( ze zeggen hier ook -waaw wat ne stoot- tegen een schoon wuuveken )
jullie hebt nu Bomi gevonden
om lekker mee te pingpongen
Denook heeft het goed bevonden !!
ik kom wel lezen
nog veel groeten van de deze
ik ga nu eerst een boke eten ! Liefs Fernanda
Laatst gewijzigd door ferry op 12 jun 2008, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Een glimlach keert steeds naar u terug
-
Rapke, dat wuveke of wuuf of stoot of wat dan ook is gewoon niet gediend met al die titels. Bomi is gewoon de oma van haar kleinkinderen, natuurlijk ben ik ook in mijn leeftijdscategorie de liefste, de mooiste, kortom de beste, puur sang.
Je zal wel begrijpen dat zo iemand zich niet laat afschepen met een potje zalf, je zal andere papieren op tafel moeten leggen. Mijn voorstel is een werkgroep over de status van de vrouw en hoe ze met de nodige eerbied te behandelen.
Misschien een weekendje aan zee met al de nodige égards.
Ferry van jou had ik wel enige steun verwacht, ik alleen tegen de rest das nie just hé!
Robbe bedankt voor de inlichting wat T.B. aangaat wist niet dat Balen niet in Limburg lag, mijn excuses daarvoor. Maar ik ben ook niet perfect!
Voila dat is weer gezegd, het regent hier pijpenstelen en ik moet gaan boodschappen doen.
Mvg, Bomi die scone.
Je zal wel begrijpen dat zo iemand zich niet laat afschepen met een potje zalf, je zal andere papieren op tafel moeten leggen. Mijn voorstel is een werkgroep over de status van de vrouw en hoe ze met de nodige eerbied te behandelen.
Misschien een weekendje aan zee met al de nodige égards.
Ferry van jou had ik wel enige steun verwacht, ik alleen tegen de rest das nie just hé!
Robbe bedankt voor de inlichting wat T.B. aangaat wist niet dat Balen niet in Limburg lag, mijn excuses daarvoor. Maar ik ben ook niet perfect!
Voila dat is weer gezegd, het regent hier pijpenstelen en ik moet gaan boodschappen doen.
Mvg, Bomi die scone.
-
Met een zeker vergenoegen stel ik vast dat mijn huurder (iemand die nooit betaalt, kan je die feitelijk wel een huurder noemen?) op zijn plaats wordt gezet door het vrouwelijk geslacht.
Ik weet uit ervaring dat hem dat niet goed afgaat. Die ervaring voert me weer terug in de tijd van de bewaarschool en zuster Armonica.
Elke dag, toch in de oogsttijd, bracht hij een appel mee voor de zuster, om op een goed blaadje te staan natuurlijk.
Op weg naar de kleuterschool passeerde hij dagelijks de boomgaard van mijn grootvader. Hij moest er wel een omweg voor maken.
Met die appels probeerde hij ook de gunsten te verwerven van sommige meisjes. Voor een kus moogt ge eens in mijne appel bijten, ge kent dat. Een verleidingstechniek zo oud als de straat. Of ouder nog, want ten tijde van het Aards paradijs bestonden er nog geen straten.
Op een keer ben ik eens met de kruiwagen van mijn vader naar de bewaarschool gekomen. Ik had hem vol appels en peren geladen, uit de boomgaard van mijn grootvader. Iedereen mocht zijn buikje rond eten.
Maar je moest zijn gezicht zien...groen van nijd. De appel die ik hem offreerde vloog te pletter tegen de muur van het kolenkot. De drie wormpjes die er in woonden waren zo dood als een pier...ocharme.
mvg
Robbe
Ik weet uit ervaring dat hem dat niet goed afgaat. Die ervaring voert me weer terug in de tijd van de bewaarschool en zuster Armonica.
Elke dag, toch in de oogsttijd, bracht hij een appel mee voor de zuster, om op een goed blaadje te staan natuurlijk.
Op weg naar de kleuterschool passeerde hij dagelijks de boomgaard van mijn grootvader. Hij moest er wel een omweg voor maken.
Met die appels probeerde hij ook de gunsten te verwerven van sommige meisjes. Voor een kus moogt ge eens in mijne appel bijten, ge kent dat. Een verleidingstechniek zo oud als de straat. Of ouder nog, want ten tijde van het Aards paradijs bestonden er nog geen straten.
Op een keer ben ik eens met de kruiwagen van mijn vader naar de bewaarschool gekomen. Ik had hem vol appels en peren geladen, uit de boomgaard van mijn grootvader. Iedereen mocht zijn buikje rond eten.
Maar je moest zijn gezicht zien...groen van nijd. De appel die ik hem offreerde vloog te pletter tegen de muur van het kolenkot. De drie wormpjes die er in woonden waren zo dood als een pier...ocharme.
mvg
Robbe
-
Voor Rap, ter herdenking van een oude liefde;
Bij zuster Armonica
van de derde kleuterklas
bleven zijn gedachten hangen
aan haar fruitige gezicht
echte appelwangen
vaalrood, pijnlijk van de jicht
wie kon dat verklaren
na al die lange jaren
Rap, nog voor haar gezwicht!
Bomi
Bij zuster Armonica
van de derde kleuterklas
bleven zijn gedachten hangen
aan haar fruitige gezicht
echte appelwangen
vaalrood, pijnlijk van de jicht
wie kon dat verklaren
na al die lange jaren
Rap, nog voor haar gezwicht!
Bomi
-
zo veel berichten die om opheldering smeken, maar first things first!
hoewel ik nu in hoge tijdsnood verkeer vanwege een onwelkome gast die in mijn paperassen heeft gesnuffeld zodat ik nu alles opnieuw moet sorteren wil ik toch eerst antwoorden op het schrijven van de heer denook.
beste meester denook,
in grote lijnen kan ik het eens zijn met uw betoog van 11 jun .
mooi geformuleerd, underdog, idd kan rapke zich niet verdedigen tegen het kapitaal.
ook wat dat hart van koekenbrood betreft heeft u gelijk. wat mij er aan herinnert dat ik deze avond nog naar de bakker moet om mijn wekelijkse portie gratis overschotjes!
dat robbe een hart heeft, dat zal wel juist zijn. of het op de juiste plaats zit ... let maar eens op de aanvallen die hij de laatste tijd weer lanceert, te beginnend met die flauwe grap bij boer krekels, waarvoor ik nog steeds op uw tussenkomst reken.
en dan juffrouw borrelwein! dat blijft beter privé tussen ons, want er waren nog meer kapers op de kust nietwaar?
tenslotte waarde meester, bedankt voor de wensen. U bent altijd welkom voor een gratis snuifje.
mvg
rapke
hoewel ik nu in hoge tijdsnood verkeer vanwege een onwelkome gast die in mijn paperassen heeft gesnuffeld zodat ik nu alles opnieuw moet sorteren wil ik toch eerst antwoorden op het schrijven van de heer denook.
beste meester denook,
in grote lijnen kan ik het eens zijn met uw betoog van 11 jun .
mooi geformuleerd, underdog, idd kan rapke zich niet verdedigen tegen het kapitaal.
ook wat dat hart van koekenbrood betreft heeft u gelijk. wat mij er aan herinnert dat ik deze avond nog naar de bakker moet om mijn wekelijkse portie gratis overschotjes!
dat robbe een hart heeft, dat zal wel juist zijn. of het op de juiste plaats zit ... let maar eens op de aanvallen die hij de laatste tijd weer lanceert, te beginnend met die flauwe grap bij boer krekels, waarvoor ik nog steeds op uw tussenkomst reken.
en dan juffrouw borrelwein! dat blijft beter privé tussen ons, want er waren nog meer kapers op de kust nietwaar?
tenslotte waarde meester, bedankt voor de wensen. U bent altijd welkom voor een gratis snuifje.
mvg
rapke