rap
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
rapke,
Blijf maar verder "kibbelen" met je huisbaas hoor.
Jullie doen dat heel goed.
En ik ben geen man hoor, zoals Bomi dacht
En nog bedankt voor de gelukwensen voor mijn dochter, dat is lief hoor.
Ik heb nog niet alles bijgelezen. Ik moet ook bij de anderen gaan lezen o.a. bij je goede vriend, de Robbe
groetjes
neske
Blijf maar verder "kibbelen" met je huisbaas hoor.
Jullie doen dat heel goed.
En ik ben geen man hoor, zoals Bomi dacht
En nog bedankt voor de gelukwensen voor mijn dochter, dat is lief hoor.
Ik heb nog niet alles bijgelezen. Ik moet ook bij de anderen gaan lezen o.a. bij je goede vriend, de Robbe
groetjes
neske
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
beste neske,
bomi heeft zich natuurlijk laten misleiden door jouw nickname. normaal gezien zijn het de mannekesvogels die beginnen aan de nestbouw, de afwerking laten ze dan over aan de vrouwkes. eerlijkheidshalve moet ik hier aan toevoegen dat ik mij heel even ook heb laten vangen hoor. ik dacht dat neske afgeleid was van de voornaam nestor.
nestors die getrouwd zijn krijgen van hun vrouwke soms het koosnaampje 'nestje' , vandaar dus de mogelijke verwarring.
persoonlijk had rapke het wel vlug door dat gij van het vrouwelijke geslacht waart. op dat gebied is rapke echt wel geoefend hoor.
dat komt omdat mijn huisbaas soms komt aanbellen en dan met een heel vrouwelijk stemmetje roept : 'rapke!!!'t is ikke' maar ik heb hem ook direct door zunne.
dus neske, man of vrouw, trek het je niet aan, steeds welkom hier!
bomi heeft zich natuurlijk laten misleiden door jouw nickname. normaal gezien zijn het de mannekesvogels die beginnen aan de nestbouw, de afwerking laten ze dan over aan de vrouwkes. eerlijkheidshalve moet ik hier aan toevoegen dat ik mij heel even ook heb laten vangen hoor. ik dacht dat neske afgeleid was van de voornaam nestor.
nestors die getrouwd zijn krijgen van hun vrouwke soms het koosnaampje 'nestje' , vandaar dus de mogelijke verwarring.
persoonlijk had rapke het wel vlug door dat gij van het vrouwelijke geslacht waart. op dat gebied is rapke echt wel geoefend hoor.
dat komt omdat mijn huisbaas soms komt aanbellen en dan met een heel vrouwelijk stemmetje roept : 'rapke!!!'t is ikke' maar ik heb hem ook direct door zunne.
dus neske, man of vrouw, trek het je niet aan, steeds welkom hier!
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
rapke,
blijf maar schrijven, je kan heel ernstig en emotioneel zijn zoals 'in de wachtzaal' maar ik beleef ook veel vreugde aan jouw andere geschriften, zoals jouw gekibbel met Robbe.
Ook aan jouw boek beleefde ik veel vreugde, zet het niet opzij we weten toch dat het satire is, dat mag toch wel. Ik wacht op het vervolg als jij er klaar voor bent.
groetjes,
gustilpe
blijf maar schrijven, je kan heel ernstig en emotioneel zijn zoals 'in de wachtzaal' maar ik beleef ook veel vreugde aan jouw andere geschriften, zoals jouw gekibbel met Robbe.
Ook aan jouw boek beleefde ik veel vreugde, zet het niet opzij we weten toch dat het satire is, dat mag toch wel. Ik wacht op het vervolg als jij er klaar voor bent.
groetjes,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
beste gustilpe,
het boek van rapke zal wel een vervolg krijgen hoor, maar nu even niet.
gedichten zijn soms als de wind, plots opgekomen, draaiend naar alle kanten en weer in het niets verdwijnend. meestal zijn ze niet meer dan een uitdrukking van een gevoel. en soms zijn ze een greep uit het echte leven. maar net zoals een museumbezoeker die een schilderij bestudeert is het de lezer van het gedicht die er een betekenis aan geeft.
het bijzonderste is dat je weet dat ook ik mijn plezier beleef aan die plagerijen van mijn huisbaas, die mens weet van niet beter he
groetjes
rapke
het boek van rapke zal wel een vervolg krijgen hoor, maar nu even niet.
gedichten zijn soms als de wind, plots opgekomen, draaiend naar alle kanten en weer in het niets verdwijnend. meestal zijn ze niet meer dan een uitdrukking van een gevoel. en soms zijn ze een greep uit het echte leven. maar net zoals een museumbezoeker die een schilderij bestudeert is het de lezer van het gedicht die er een betekenis aan geeft.
het bijzonderste is dat je weet dat ook ik mijn plezier beleef aan die plagerijen van mijn huisbaas, die mens weet van niet beter he
groetjes
rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
Rapke, daar had ik toch twee dikke kemels geschoten he met neske tot man te verklaren en van je moeder je vader te maken. De jaren niets dan de jaren, trouwens als T.B. mag zeggen dat hij niet perfect is mag een eenvoudige huis-tuin- en keukenvrouw dat ook!.
Maar al met al zat ik met die kemels, heb dan maar naar de dierentuin in Antwerpen gebeld om te vragen of ze die beesten niet konden opvangen. Daar heb ik toch een discussie gehad met die verzorger aan de telefoon niet te geloven. Ik maar volhouden dat het kemels waren, hij maar beweren dat het kamelen moesten zijn en dat ik daar niet had mogen op schieten. Dus zat ik wéér in de miserie en was ik nog geen stap verder.
Van ellende heb ik die beesten dan maar naar Bokrijk gebracht daar zijn veel bossen en het is niet zo ver van mij vandaan. Het heeft wel moeite gekost om ze in mijn klein tuuteke te krijgen, maar allez eind goed al goed. Met een zak oud brood heb ik ze aan de vijvers achter gelaten dan kunnen ze misschien nog vis vangen ook. Kwestie niet de dierenbescherming op mijn nek te krijgen, de fietsers en wandelaars aan de vijvers voeren toch regelmatig de vissen en zullen wel een oogje in het zeil houden.
Met grote opluchting.
Bomi
Maar al met al zat ik met die kemels, heb dan maar naar de dierentuin in Antwerpen gebeld om te vragen of ze die beesten niet konden opvangen. Daar heb ik toch een discussie gehad met die verzorger aan de telefoon niet te geloven. Ik maar volhouden dat het kemels waren, hij maar beweren dat het kamelen moesten zijn en dat ik daar niet had mogen op schieten. Dus zat ik wéér in de miserie en was ik nog geen stap verder.
Van ellende heb ik die beesten dan maar naar Bokrijk gebracht daar zijn veel bossen en het is niet zo ver van mij vandaan. Het heeft wel moeite gekost om ze in mijn klein tuuteke te krijgen, maar allez eind goed al goed. Met een zak oud brood heb ik ze aan de vijvers achter gelaten dan kunnen ze misschien nog vis vangen ook. Kwestie niet de dierenbescherming op mijn nek te krijgen, de fietsers en wandelaars aan de vijvers voeren toch regelmatig de vissen en zullen wel een oogje in het zeil houden.
Met grote opluchting.
Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
neske,
sorry dat ik het zo cru moet zeggen, maar men ziet direct dat gij mijn huisbaas en zijn truckjes nog niet kent.
om je een klein beetje op het juiste spoor te zetten zal ik even één van zijn 'ontsporingen' uit de doeken doen. je zult direct begrijpen dat ik met mijn diploma van de lagere kleuterklas weer eens in de zak ben gezet!
door omstandigheden huur ik nu al meer dan 25 jaar dit krot. toen was er nog geen sprake van computers en zo, maar de baas had het wel voor elkaar gebracht dat in het contract werd geschreven,ik citeer : "bij het binnenbrengen en gebruiken van enigerlij mediaproduct in de woning dient een cam, van zodra die uitgevonden is, geïnstalleerd en in gebruik genomen te worden" einde citaat.
beste neske, daardoor zit ik nu dus met een cameratje op mijn computer, en elke beweging die ik doe wordt geregistreerd op de laptop van mijn huisbaas. dat is toch niet te geloven he?! privacy heb ik dus niet meer, en alles wat ik nu tegen jou zeg kan later tegen mij gebruikt worden.
je zult wel denken : 'hoe kon rapke zo stom zijn om zoiets te ondertekenen?' en je hebt gelijk, maar ik dacht dat het apparaat bedoeld was om mijn haar te kammen! 25 jaar later heb ik geen haar meer, maar wel een camera. geef toe, dat zijn toch toestanden he!!
@ bomi
je bent hier al een tijdje, bomi, en met jou mag ik hard zijn.
kemels trachten kwijt te geraken in bokrijk, dat is zoiets als zand verleggen in de duinen bij ons. dat lukt dus nooit!
met kamelen is het hetzelfde liedje, vooral in de limburg. kamelen zijn allergisch aan de processierups. dat is wetenschappelijk bewezen, want er werd nog nooit een kameel gespot in een straal van vijfhonderdvijfenvijftig kilometer van een nest processierupsen.
die ene die ze gezien hebben in 1847 was ontsnapt uit een circus!
ge ziet, ik ben op de hoogte van kamelen en kemels, maar soms zie ook ik het verschil niet
groetjes aan iedereen
rapke
sorry dat ik het zo cru moet zeggen, maar men ziet direct dat gij mijn huisbaas en zijn truckjes nog niet kent.
om je een klein beetje op het juiste spoor te zetten zal ik even één van zijn 'ontsporingen' uit de doeken doen. je zult direct begrijpen dat ik met mijn diploma van de lagere kleuterklas weer eens in de zak ben gezet!
door omstandigheden huur ik nu al meer dan 25 jaar dit krot. toen was er nog geen sprake van computers en zo, maar de baas had het wel voor elkaar gebracht dat in het contract werd geschreven,ik citeer : "bij het binnenbrengen en gebruiken van enigerlij mediaproduct in de woning dient een cam, van zodra die uitgevonden is, geïnstalleerd en in gebruik genomen te worden" einde citaat.
beste neske, daardoor zit ik nu dus met een cameratje op mijn computer, en elke beweging die ik doe wordt geregistreerd op de laptop van mijn huisbaas. dat is toch niet te geloven he?! privacy heb ik dus niet meer, en alles wat ik nu tegen jou zeg kan later tegen mij gebruikt worden.
je zult wel denken : 'hoe kon rapke zo stom zijn om zoiets te ondertekenen?' en je hebt gelijk, maar ik dacht dat het apparaat bedoeld was om mijn haar te kammen! 25 jaar later heb ik geen haar meer, maar wel een camera. geef toe, dat zijn toch toestanden he!!
@ bomi
je bent hier al een tijdje, bomi, en met jou mag ik hard zijn.
kemels trachten kwijt te geraken in bokrijk, dat is zoiets als zand verleggen in de duinen bij ons. dat lukt dus nooit!
met kamelen is het hetzelfde liedje, vooral in de limburg. kamelen zijn allergisch aan de processierups. dat is wetenschappelijk bewezen, want er werd nog nooit een kameel gespot in een straal van vijfhonderdvijfenvijftig kilometer van een nest processierupsen.
die ene die ze gezien hebben in 1847 was ontsnapt uit een circus!
ge ziet, ik ben op de hoogte van kamelen en kemels, maar soms zie ook ik het verschil niet
groetjes aan iedereen
rapke
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Meestal zijn de berichten van Rapke maar kort, want je betaalt op het topic per letter. Ik verschiet van het vorige lange bericht en lach in mezelf, ja ik heb aandelen in sennet en mag huur vragen aan iedereen die een topic instelt. Meestal vraag ik niet veel, bij gelegenheid een blonde Leffe of zo. Aan wanbetalers heb ik een hekel, mee heel Antwerpen, mo nie bij mij é. Of bij alle Chinezen, mo nie mee den dezen.
Ik vind vorig bericht een verspilling van letters. Als ze nu nog in de goede volgorde stonden, tot daar aan toe.
Bomi, een kemel is een dromedaris. Het schip der woestijn. Heeft maar één bult. Een kameel heeft er twee.
Neske, alles wat Rapke hier komt vertellen, neem dat met een emmer zout. Op het forum poëzie speelden we vroeger toneel, spijtig dat het allemaal gewist is, je zou de situatie beter begrijpen.
mvg
Robbe

Ik vind vorig bericht een verspilling van letters. Als ze nu nog in de goede volgorde stonden, tot daar aan toe.
Bomi, een kemel is een dromedaris. Het schip der woestijn. Heeft maar één bult. Een kameel heeft er twee.
Neske, alles wat Rapke hier komt vertellen, neem dat met een emmer zout. Op het forum poëzie speelden we vroeger toneel, spijtig dat het allemaal gewist is, je zou de situatie beter begrijpen.
mvg
Robbe

walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
And you'll never walk alone...
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Inderdaad Robbe, ik ben hier nog niet zolang als jullie
enne.... ik wil met niemand ruzie
Maar ik kom hier en daar lezen en zo begin je de mensen te leren kennen hè.
Zeg je hebt daar een mooi mannetje getekend.
Ik moest er toch om lachen hoor
Echt jullie zijn "onweerstaanbaar":lol:
daâg
neske
enne.... ik wil met niemand ruzie
Maar ik kom hier en daar lezen en zo begin je de mensen te leren kennen hè.
Zeg je hebt daar een mooi mannetje getekend.
Ik moest er toch om lachen hoor
Echt jullie zijn "onweerstaanbaar":lol:
daâg
neske
-
neske,
als je op het knopke "wijzigen" klikt, dan kun je in je vorige berichtje het woordje jullie (voor onweerstaanbaar) vervangen door "rapke"
dank u
groetjes van de onweerstaanbare rapke
ps : neske, alles wat robbe vertelt dompel je beter eerst eens onder in een volle badkuip zout!
toch wel een kinderachtig tekeningetje vind ik persoonlijk
als je op het knopke "wijzigen" klikt, dan kun je in je vorige berichtje het woordje jullie (voor onweerstaanbaar) vervangen door "rapke"
dank u
groetjes van de onweerstaanbare rapke
ps : neske, alles wat robbe vertelt dompel je beter eerst eens onder in een volle badkuip zout!
toch wel een kinderachtig tekeningetje vind ik persoonlijk
-
rapke bij de waarzegster
niks voor niks in dit mooie land
maar ik had de beurs al in de hand
zorgvuldig telde ik de stukken
ze zei 't is goed,daarmee zal 't lukken
wil je de toekomst of het verleden?
de toekomst maar,'k wist alles al tot heden
ze stak de stekker in de glazen bol
en begon over mijn komende levensrol
je zult nog groter worden dan je nu al bent
zonder twijfel word je een hele grote vent
morgen al bezit je een nieuwe auto
maar let wat op met zoetigheid en zo
ook in de liefde zal het je goed vergaan
iemand houdt van je, hier niet ver vandaan
tevreden wandelde ik naar huis toe
vroeg naar bed, voldaan maar moe
de volgende dag stond beneden alles klaar
een trapauto, veel snoep en een kaartje :
"mama houdt van je, proficiat met je vijf jaar!"
rapje
ps : de volgende dag werd mijn trapautootje al in de prak gereden door mijn toenmalige beste vriend!
niks voor niks in dit mooie land
maar ik had de beurs al in de hand
zorgvuldig telde ik de stukken
ze zei 't is goed,daarmee zal 't lukken
wil je de toekomst of het verleden?
de toekomst maar,'k wist alles al tot heden
ze stak de stekker in de glazen bol
en begon over mijn komende levensrol
je zult nog groter worden dan je nu al bent
zonder twijfel word je een hele grote vent
morgen al bezit je een nieuwe auto
maar let wat op met zoetigheid en zo
ook in de liefde zal het je goed vergaan
iemand houdt van je, hier niet ver vandaan
tevreden wandelde ik naar huis toe
vroeg naar bed, voldaan maar moe
de volgende dag stond beneden alles klaar
een trapauto, veel snoep en een kaartje :
"mama houdt van je, proficiat met je vijf jaar!"
rapje
ps : de volgende dag werd mijn trapautootje al in de prak gereden door mijn toenmalige beste vriend!
-
buurman, lastig mens
ik heb vandaag gesnoeid en gesneden
en zelfs met 't machien afgereden
maar buurman zei tot mijn groot verdriet
rapke, ge ziet het verschil zelfs nog niet
ik had nochtans zo mijn best gedaan
en geen enkel sprietje is blijven staan
maar ik trek me zijn kritiek niet aan
mijn baard heeft nog nooit zo kort gestaan
ik heb vandaag gesnoeid en gesneden
en zelfs met 't machien afgereden
maar buurman zei tot mijn groot verdriet
rapke, ge ziet het verschil zelfs nog niet
ik had nochtans zo mijn best gedaan
en geen enkel sprietje is blijven staan
maar ik trek me zijn kritiek niet aan
mijn baard heeft nog nooit zo kort gestaan
-
Gast
Rapke toch, ik heb met je te doen
zij met al hun poen
kopen mensen om
om het tegendeel te beweren.
Daar sta je dan, met jouw waarheid
en je stommiteiten:
Het is een noodzakelijk kwaad
blindelings te vertrouwen,
daar hoef je je niet om te schamen.
Ter compensatie van je leed
krijg je een kaartje
een auto, wat snoep,
manneke toch…
Wat zijn “zij” toch goede mensen.
En jij, wat ben jij?
Het is door de kleine mens
dat “zij” groot zijn geworden,
als dankbaarheid zitten ze met jou te sollen
om je uiteindelijk een peulschil te geven
zodat je alle onrechtvaardigheid zou vergeten.
Een kinderhand is gauw gevuld,
en hun faam wordt maar groter,
de onkosten worden van de belastingen afgetrokken.
Je ziet, zij worden er telkens beter van.
Hun eer en faam moeten smetvrij blijven
Wat er met de jouwe gebeurt…?
Het kan hen niet schelen,
Zolang ze er maar geld uitslaan.
Geld, geld en nog eens geld.
Rapke, je waardigheid
is onbetaalbaar.
Hou dit in gedachten.
...........................
Fijn weekend gewenst.
zij met al hun poen
kopen mensen om
om het tegendeel te beweren.
Daar sta je dan, met jouw waarheid
en je stommiteiten:
Het is een noodzakelijk kwaad
blindelings te vertrouwen,
daar hoef je je niet om te schamen.
Ter compensatie van je leed
krijg je een kaartje
een auto, wat snoep,
manneke toch…
Wat zijn “zij” toch goede mensen.
En jij, wat ben jij?
Het is door de kleine mens
dat “zij” groot zijn geworden,
als dankbaarheid zitten ze met jou te sollen
om je uiteindelijk een peulschil te geven
zodat je alle onrechtvaardigheid zou vergeten.
Een kinderhand is gauw gevuld,
en hun faam wordt maar groter,
de onkosten worden van de belastingen afgetrokken.
Je ziet, zij worden er telkens beter van.
Hun eer en faam moeten smetvrij blijven
Wat er met de jouwe gebeurt…?
Het kan hen niet schelen,
Zolang ze er maar geld uitslaan.
Geld, geld en nog eens geld.
Rapke, je waardigheid
is onbetaalbaar.
Hou dit in gedachten.
...........................

Fijn weekend gewenst.
-
Gast
Gegroet rapke en lezers,
De bovenstaande tekst mag je niet als een verwijt beschouwen,
wel als een feit.
"Zij" met geld, zijn niet beter of slechter dan mezelf,
we doen allemaal aan zulke praktijken,
wel op kleinere schaal.
Groetjes.
De bovenstaande tekst mag je niet als een verwijt beschouwen,
wel als een feit.
"Zij" met geld, zijn niet beter of slechter dan mezelf,
we doen allemaal aan zulke praktijken,
wel op kleinere schaal.
Groetjes.
-
maar jely-jeppo toch,
dat is een zwaarwegende tekst die je daar schrijft.ik moet eerlijk zeggen ik begrijp er niet veel van, omdat ik het verband met mijn schrijfsels niet zie waarschijnlijk.
rapke is geen eenvoudige mens, integendeel : zeer ingewikkeld en moeilijk te doorgronden soms. uw posting zie ik niet als een verwijt, waarom zou ik? elkeen mag hier plaatsen wat hij/zij wil hoor, maar persoonlijk hou ik het liever wat luchtig
. op dit forum zijn er topics genoeg waar het er heel ernstig aan toe gaat
. rapke blijft liever bij 't grapke
niettemin, steeds welkom hoor jely
groetjes,
rapke
dat is een zwaarwegende tekst die je daar schrijft.ik moet eerlijk zeggen ik begrijp er niet veel van, omdat ik het verband met mijn schrijfsels niet zie waarschijnlijk.
rapke is geen eenvoudige mens, integendeel : zeer ingewikkeld en moeilijk te doorgronden soms. uw posting zie ik niet als een verwijt, waarom zou ik? elkeen mag hier plaatsen wat hij/zij wil hoor, maar persoonlijk hou ik het liever wat luchtig
niettemin, steeds welkom hoor jely
groetjes,
rapke