mijmeringen
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
-
Lieve Gustilpe,
Hartelijk dank voor de verjaardagswensen, vandaag
weer een normale dag, voor mij nog altijd favoriet.
Het elfje heeft je ook bekoord zo te lezen, vertelt ons over
Het Paradijs.
Samen met jou genoten van je herfstwandeling!
Een fijne dag gewenst!
- - - - - - - - - - - -
-
-
Lieve Gustilpe,
Hartelijk dank voor de verjaardagswensen, vandaag
weer een normale dag, voor mij nog altijd favoriet.
Het elfje heeft je ook bekoord zo te lezen, vertelt ons over
Het Paradijs.
Samen met jou genoten van je herfstwandeling!
Een fijne dag gewenst!
- - - - - - - - - - - -

Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
ferry - Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:59
hé Gustilpe
je hebt verschillende talenten
je schrijft zo maar " elfengedichten" alsof het niets is
en dan nog zo knap verwerkt !!
je " blauwe vogel " bij Bo vind ik echt prachtig !!
ik had iets leuks voor hier binnengehaald en nu half 1 's nachts vind
ik toch niet zeker
ha , een zingende blauwe vogel , dat kan ook !!!! Liefs Fernanda

je hebt verschillende talenten
je schrijft zo maar " elfengedichten" alsof het niets is
en dan nog zo knap verwerkt !!
je " blauwe vogel " bij Bo vind ik echt prachtig !!
ik had iets leuks voor hier binnengehaald en nu half 1 's nachts vind
ik toch niet zeker
ha , een zingende blauwe vogel , dat kan ook !!!! Liefs Fernanda

Een glimlach keert steeds naar u terug
-
schrijfster - Lid geworden op: 26 sep 2008, 16:16
GustilpeEen fijne avond en dank je voor je mooie teksten en plaatjes.
schrijfster
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.
-
schrijfster - Lid geworden op: 26 sep 2008, 16:16

Een mooie en warme avond. schrijfster
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.
-
Bosrankje - Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42
Lieve Gustilpe,
Heel mooi je elfje-gedicht maar ook je ppt's over vriendschap,
hoop, en je gedichten, teksten en plaatjes !
Hartelijk dank voor je bezoek, je bezorgdheid en medeleven,
en je lieve wens voor het weekend.
En we wensen jullie beiden eveneens fijne dagen.
Lieve groetjes in hoop, vrede, vreugde en vriendschap van
Alter en Rankje
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Assa, bedankt voor het mooi plaatje, ik moet nog wel veel leren!
schrijfster, bedankt voor het mooi gedicht over de lelie!
Rankje, het elfje 'geluk' mooie ppt, bedankt!
Ria, bedankt voor jouw bezoek en wat je achterliet!

aan allen nog een fijne dag verder,
gustilpe
schrijfster, bedankt voor het mooi gedicht over de lelie!
Rankje, het elfje 'geluk' mooie ppt, bedankt!
Ria, bedankt voor jouw bezoek en wat je achterliet!

aan allen nog een fijne dag verder,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
11 NOVEMBER OOK DAG VAN DE KOORZANGER
11 november is voor de tweede maal door ‘Koor en Stem’ uitgeroepen tot ‘Dag van de koorzanger’.
Een boeiende dag met tal van workshops en heel wat afwisseling voor elke koorzanger en dirigent, die meer uit zijn stem wil halen.
Mag ik eventjes 'ons' koor in de kijker plaatsen:
Het Sint-Jozefskoor werd opgericht in 1975, eigenlijk door een achttal KAV-leden bij hun ontstaansjubileum, stilaan sloten zich ook mannen aan. De leden van het prille begin hebben geleidelijk het koor verlaten, hetzij door ouderdom, ziekte, hetzij reeds gestorven. Ikzelf ben van de tweede lichting, en meer dan 30 jaar actief , eerst als gewoon lid en alt, tot men mij tien jaar geleden vroeg om als koorleidster te fungeren.
Al wie houdt van zingen is er welkom. Je leert er de vreugde smaken van het ‘samen’ zingen. Elke maandag, uitgenomen, juli en augustus, is er repetitie van 20:00 tot 21:30 met een korte pauze om 20:55 van vijf minuten, om op adem te komen, een mededeling te doen en/of een babbeltje te slaan.
Op de repetitieavonden zijn naast het plezier van het zingen, de gezelligheid en het gevoel van verbondenheid belangrijke motieven om lid te worden.
Wij schrikken er niet voor terug om ook, buiten de parochie op te treden.
Enkele hoogtepunten: Gregoriaanse vieringen in abdijen en Romaanse kerkjes, aperitief- kerst- en andere concerten, zangavonden, jaarlijks optreden in het Universitair Ziekenhuis Gasthuisberg, 11-julievieringen enz
Voorafgegaan door enkele persoonlijke contacten is het koor sinds 1984 verbroederd met het Denis Daltonkoor uit het Zuid-Afrikaanse Mohlakeng. Deze ontmoeting wordt aan beide zijden als zeer verrijkend ervaren, getuige het bezoek in juli van dit jaar en het optreden van beide koren op de 11-juliviering in Ternat.
Ondanks al deze drukke bezigheden heeft het Sint-Jozefskoor echter nooit zijn eigenlijke roeping als parochiekoor verwaarloosd en verzorgt het nog steeds alle kerkelijke feesten.
Het koor is een hechte vriendengroep, ieder draagt zijn steentje bij, en begeleid door een goed organist halen we met plezier een goed niveau, dat ondervonden we nog onlangs op 1 november. De waardering die je er achteraf voor krijgt is een stimulans om op dezelfde weg verder te gaan.
We stellen ons wel de vraag naar de plaats van deze muziek in onze samenleving en het contrast tussen die belangrijke plaats in het leven van de koorzanger… en het volkomen negeren van dit fenomeen door de media.
Jammer is dat!
gustilpe
11 november is voor de tweede maal door ‘Koor en Stem’ uitgeroepen tot ‘Dag van de koorzanger’.
Een boeiende dag met tal van workshops en heel wat afwisseling voor elke koorzanger en dirigent, die meer uit zijn stem wil halen.
Mag ik eventjes 'ons' koor in de kijker plaatsen:
Het Sint-Jozefskoor werd opgericht in 1975, eigenlijk door een achttal KAV-leden bij hun ontstaansjubileum, stilaan sloten zich ook mannen aan. De leden van het prille begin hebben geleidelijk het koor verlaten, hetzij door ouderdom, ziekte, hetzij reeds gestorven. Ikzelf ben van de tweede lichting, en meer dan 30 jaar actief , eerst als gewoon lid en alt, tot men mij tien jaar geleden vroeg om als koorleidster te fungeren.
Al wie houdt van zingen is er welkom. Je leert er de vreugde smaken van het ‘samen’ zingen. Elke maandag, uitgenomen, juli en augustus, is er repetitie van 20:00 tot 21:30 met een korte pauze om 20:55 van vijf minuten, om op adem te komen, een mededeling te doen en/of een babbeltje te slaan.
Op de repetitieavonden zijn naast het plezier van het zingen, de gezelligheid en het gevoel van verbondenheid belangrijke motieven om lid te worden.
Wij schrikken er niet voor terug om ook, buiten de parochie op te treden.
Enkele hoogtepunten: Gregoriaanse vieringen in abdijen en Romaanse kerkjes, aperitief- kerst- en andere concerten, zangavonden, jaarlijks optreden in het Universitair Ziekenhuis Gasthuisberg, 11-julievieringen enz
Voorafgegaan door enkele persoonlijke contacten is het koor sinds 1984 verbroederd met het Denis Daltonkoor uit het Zuid-Afrikaanse Mohlakeng. Deze ontmoeting wordt aan beide zijden als zeer verrijkend ervaren, getuige het bezoek in juli van dit jaar en het optreden van beide koren op de 11-juliviering in Ternat.
Ondanks al deze drukke bezigheden heeft het Sint-Jozefskoor echter nooit zijn eigenlijke roeping als parochiekoor verwaarloosd en verzorgt het nog steeds alle kerkelijke feesten.
Het koor is een hechte vriendengroep, ieder draagt zijn steentje bij, en begeleid door een goed organist halen we met plezier een goed niveau, dat ondervonden we nog onlangs op 1 november. De waardering die je er achteraf voor krijgt is een stimulans om op dezelfde weg verder te gaan.
We stellen ons wel de vraag naar de plaats van deze muziek in onze samenleving en het contrast tussen die belangrijke plaats in het leven van de koorzanger… en het volkomen negeren van dit fenomeen door de media.
Jammer is dat!
gustilpe
Laatst gewijzigd door gustilpe op 08 nov 2008, 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.
vriendschap is het kostbaarste geschenk!