nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Omaha

15 nov 2008, 22:00

Dag Rap(ke),

ik kom juist thuis van de Dardennen, 'k heb daar niemand gezien !

opgezet spel van u zeker ?

'k ben van koleire naar Durbuy gereden om uienconfituur te kopen voor de feestdagen; ge moet niet denken dat ge moogt komen meedoen dan, 't zal ni pakken deze keer

lieve vriendjes en vriendinnekes een opperbest weekend !
Vriendschap gaat niet over wie je het langst kent... maar over diegene die kwam en nooit meer van je zijde week.

rapke

15 nov 2008, 22:07

Omahaake,
ik heb nu ff geen tijd, want Gustilpeke is voor de zesde keer oma geworden,PROFICIAT GUSTILPEKE, als ge een leraar opvoedkunde zoekt, Rapke is daar goed in zunne, goei manieren leren aan die gastjes, leren eten met vork en lepel (spaghetti), of met vork en mes (patatten met vlees, of met lepel alleen(spinaziestoemp), allez, ge roept maar he :wink:

Daarbij Omaha, ik geloof daar niks van, dat gij in de Dardennen geweest zijt :x
Uienconfituur???? Dus eet gij ganzenlever???? Foei Omaha :x
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Assa

16 nov 2008, 04:03

Hey Gustilpe,
Is het waar wat u daar zegt,voor de zesde maal Oma :)
als dat zo is ne dikke proficiat van mij,ik heb al acht kleinkinderen :)

zeg Rapke ik was gisteren jarig dat wist u niet he,ben ondertussen een jaartje ouder geworden maar voel er nog niets van :lol: :lol: :lol:

ik zie dat het ondertussen 4uur is tijd voor in bed te duiken :lol:

Groetekes assa
Groetjes van assa

rapke

16 nov 2008, 09:14

Amaai, al dat gefeest, en Assa jarig en Rapke wist van niks. Zo ziet ge maar he Assa, jouw "vriendinnen" verwittigen mij zelfs niet eens meer als gij jarig zijt. :roll:
Maar beter laat dan nooit, dus
LIEVE ASSA VAN HARTE PROFICIAT MET UW 50STE VERJAARDAG :lol: :lol: :lol: :lol:

Gustilpeke 6 en Assa 8 kleinkinders, jullie zijn precies koningin Paola !!!!
Maar tante Ria is niet te kloppen zunne, ik geloof dat zij 16 kleinkinderen heeft en als ik me niet vergis, de laatste keer dat we naar elkaar telefoneerden waren er 37 achterkleinkinderen 8O

BTW, volgende personen moeten zich nog verontschuldigen omdat ze niet op Rapkes soepmaaltijd waren : Bomi, Neske, Bo, tante Ria, Assa, Omaha, Ferry,Lizzy, zijn er nog? (straks ff nazien)
Enkel Gustilpe heeft zich verontschuldigd tot nu toe :?

Om het jullie gemakkelijk te maken plaats ik hier een strandaardverontschuldigingsformule. Enkel via de knop 'citaat' rechtsboven copiëren, naam invullen en 't is in de saccoche :idea:

"Ondergetekende ...................... veronschuldigt zich bij Rapke en vraagt bij deze vergiffenis omdat ze niet naar de Dardennen gekomen is om van Rapke's geweldig lekkere soep te proeven. Ter wedergoedmaking zal ze Rapke één van de volgende dagen uitnodigen voor een gratis maaltijd van minstens 3 gangen"

Voilà, dat is niet moeilijk toch ???

Afwachtend
Rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

neske

16 nov 2008, 09:53

Gustilpeke 6 en Assa 8 kleinkinders, jullie zijn precies koningin Paola !!!!
Maar tante Ria is niet te kloppen zunne, ik geloof dat zij 16 kleinkinderen heeft en als ik me niet vergis, de laatste keer dat we naar elkaar telefoneerden waren er 37 achterkleinkinderen 8O
( :lol: :lol: :lol: Da's een goeike rapke.)

GUSTILPE een dikke Proficiat met je kleinkindje !!!!
Vertroetel het maar :wink:

Dat Asssa jarig was wist ik zelf maar s'avonds. Assa, hij is weer naar je leeftijd aan 't vissen.

copiëren, naam invullen en 't is in de saccoche :idea: OKEE CHEF!
"Ondergetekende ..Neske.................... veronschuldigt zich bij Rapke en vraagt NU toch wie er de banden plat gestoken had, op een parking toen we een glaasje wijn dronken!
Dardennen (is dat niet die zatterik??)
Rapke's geweldig lekkere soep te proeven. Ter wedergoedmaking zal ze Rapke één van de volgende dagen uitnodigen voor een gratis maaltijd van minstens 3 gangen Dat ziet ge van hier!! :evil:
Ik dacht dat we een goede karaktertrek moesten geven dus dat doe ik.
Zoals Gustilpe al zei en heel belangrijk: HIJ heeft zin voor humor :wink:
Hij schrijft mooie en (soms) lieve gedichtjes.
Van mijn echtgenoot moest ik ook nog zeggen :roll: Dat hij leuk met de treintjes meespeelt, zonder ruzie te maken :? Oei, ik heb al 3 goede punten geschreven :oops:
Tijd voor een minpunt: Het is toch zooooon profiteurke :?
(maar een lief zenne) :wink:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

Omaha

16 nov 2008, 10:55

Gustilpe een dikke proficiait met je kleinkindje; als het op jou trekt zal het een heel braveke zijn hoor; hoeveel weegt het, hoe lang ist, ist een meiske of een jongen en hoe noemt de baby ? 't is niet dak curieus ben maar ik ben graag op de hoogte

Assake, HIP HIP HOERA, ik wist het niet meiske, maar ge ziet wel beter laat dan nooit

Neske, das gesproken si

Bomi hoe was dat zilveren gedoe gisteren ? is het al een andere pruik die je aanhebt vandaag ?

Bo
, waar zit jij ergens ?

en dan

Rapke, :

1. ik eet géén ganzenlever, dat moest verboden worden, net zoals kikkerbillekes das ook nog zoiet vieselijk
2. als ge twijfelt over mijn aanwezigheid in de Dardennen zijt ge dik mis, heel dik mis,

dit verteld hebbend ga ik nu mijn dagelijkse taken uitvoeren.

tot heel binnenkort

Omaha.
Vriendschap gaat niet over wie je het langst kent... maar over diegene die kwam en nooit meer van je zijde week.

rapke

16 nov 2008, 11:33

neske schreef: copiëren, naam invullen en 't is in de saccoche :idea: OKEE CHEF!
"Ondergetekende ..Neske.................... veronschuldigt zich bij Rapke Rapke's geweldig lekkere soep te proeven. Ter wedergoedmaking zal ze Rapke één van de volgende dagen uitnodigen voor een gratis maaltijd van minstens 3 gangen

Oké Neske excuses aanvaard :lol:

rapke

16 nov 2008, 11:39

Omaha,
als ge geen ganzenlever eet, waarvoor hebt ge dan ajuinconfituur nodig ? hé ? hé ?
Zeg ge weet toch hoe dat werkt he, met dat knopke citaat ? :roll:
Gewoon die formule copiëren en uw naam invullen, poepgemakkelijk toch ?
Allez, nu doen!!!!!!

Ge vraagt waar dat BO blijft? ik weet het, volgens mij is dat een harde tante die zich niet gemakkelijk verexcuseert, maar als jullie het doen zal ze wel bijdraaien :wink:

Omaha

16 nov 2008, 12:02

rapke,

uienconfituur kan je ook bij verschillende soorten wildpastei eten :roll: gij een sleurhut in de Dardennen ? 'k geloof er niks van :twisted: ; in de Floréal was je niet gekend, ik heb navraag gedaan toen ik omkwam van de honger vrijdag :twisted:

bovendien staat "verexcuseren" niet in mijn woordenboek, 'k heb net gekeken; dus volgens mij gaat ge nog wat moeten wachten

tijd voor een boke nu

Omahake.

rapke

16 nov 2008, 12:21

Omaha schreef:rapke,

uienconfituur kan je ook bij verschillende soorten wildpastei eten :roll:
Gij kunt het wel goed uitleggen zunne Omaha :roll:

gij een sleurhut in de Dardennen ? 'k geloof er niks van :twisted: ; in de Floréal was je niet gekend, ik heb navraag gedaan toen ik omkwam van de honger vrijdag :twisted:
In de Floréal mag ik niet meer binnen sinds ik daar eens een uit de hand gelopen meningsverschil heb gehad met een serveerster :oops:

bovendien staat "verexcuseren" niet in mijn woordenboek, 'k heb net gekeken; dus volgens mij gaat ge nog wat moeten wachten
Een week tijd om er eens over na te denken Omaha!!!

tijd voor een boke nu
Hoe, zit BO bij jou thuis? Laat ze jouw computer dan maar gebruiken voor HAAR excuses :evil:

Assa

16 nov 2008, 12:58

He Lieve vrienden :)

Bedankt voor de lieve wensen :)
Rapke is aan het vissen hoe oud ik ben,ik zal ne hint geven ik was 51j als ik aan het Doopfont stond van mijn eerste kleinkind :) de rest moet ge raden :?:
en bij mij was het daarjuist ook een Boke maar dan geroostert,mijn maag wil niets anders,
wij moeten ons verexuseren :roll: ik moet eerst nadenken hoe ik dat ga doen :lol:
Groetjes assa
Groetjes van assa

bo'ke

16 nov 2008, 13:50

Gustilpe,
ongelofelijk zo een klein mensje
het allerbeste met en voor Lien. Proficiat.

Assa,
een fijn levensjaar wens ik jou
de leeftijd vinden ze bij boëzie
blz....

Omaha,
Eindelijk noemt er mij iemand een 'harde tante',
klinkt stoerder, doet eens deugd.

Rap,
"Ondergetekende, bo, veronschuldigt zich bij Rapke en vraagt bij deze vergiffenis omdat ze niet naar de Dardennen gekomen is om Mathilda's geweldig lekkere soep te proeven. Ter wedergoedmaking zal ze Rapke één van de volgende dagen uitnodigen voor een gratis maaltijd van minstens 3 gangen van wormen, vlooien en sponzen.

allen een fijne zondag
:) bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

gustilpe

16 nov 2008, 14:03

allen bedankt voor de wensen voor ons 6de kleinkindje Lien, gisterenavond iets voor 21u geboren, ze meet 48 cm en weeg 3kg550, gezien op de foto dat mijn zoon nam toen ze op de weegschaal lag, de foto liegt niet!
we hebben nu als kleinkinderen 4 jongens, 2 meisjes.

'k heb haar nog niet gezien, broer Gustje 22 maanden doet hier nu zijn middagdutje. als hij wakker is samen naar het ziekenhuis.

allen nog een fijne namiddag!
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

Bomi

16 nov 2008, 14:52

-
-

Dag allemaal! neen niet da gazetje ..

Heb vandaag mijn zondagse hoed op, wil geen ruzie met de eigenaar van dit pand dus bied ik met eerbiedige buiging mijn verontschuldigingen aan ( tegen mijn goesting ) weet wel niet waarom maar als het manneke maar kontent is.

De zilveren bruiloft was die van dochter en schoonzoon, de grote verrassing was dat de kinderen voor de 5 volwassenen gekookt hadden.
De 3 koppeltjes want de aanhang deed ook mee, moesten iets klaarmaken wat ze zelf konden.

Kleindochter met lief,

Hapjes bij het aperitief ( champagne )

Plakjes hesp gevuld met boursin, klein worstenbroodjes ( zelgemaakt), kleine schoteltjes met bedje sla, garnalen en kerstomaatje, schijfjes stokbrood met mozarella, zongedroogde tomaatjes en Italiaanse kruiden onder de grill.

Kleinzoon met lief.

Voorgerecht,

Timbaaltjes van risotto gemengd met gehakte oesterzwammen gegarneerd met bieslook en gemalen kaas. ( Geen eentje mislukt )

Oudste kleinzoon met lief.

Hoofdgerecht naar eigen keuze.

Dé verassing van de avond.

Iedereen een broodje hamburger met sla ajuin en met puntzakje frieten zoals bij Mac Donalds !!!
De jubelarissen hadden er een grote zilveren 25 insteken als garnituur.

Eerst verbazing daarna algemene hilariteit en iedereen heeft tot het laatste kruimeltje alles opgegeten ( behalve ik het broodje )

Als dessert weer kleindochter en lief, taart met boudoirs en lagen chocomousse, gewoonweg prachtig, Ze had alleen het lint vergeten errond te doen.

Kijk beste vrienden, dat vergeet je nooit, de jeugd had het in hun eigen stijl gehouden gewoonweg prachtig. Geen enkel sterrenrestaurant kan daar tegenop. De warmte de verbondenheid van één groep mensen die elkaar graag zien is onbetaalbaar. Toegegeven de drank was zalig de knop van de verwarming mocht iets lager.

Dochter, schoondochter en bomi zijn daarna in de keuken het slagveld gaan opruimen met plezier zelfs. De mannen en de jeugd zijn beginnen pokeren met veel kabaal.

Niet te verwonderen dat bomi af en toe doortrapt he! Ne mens zou voor minder.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

Assa

16 nov 2008, 15:25

Hey Rapke,

Ik bied u ook mijn verontschuldigingen aan,maar heb toch spijt dat ik u soep niet heb kunnen proeven :) wij willen geen ruzie met ons lief Rapke.

Lieve bomi,u hebt een onvergetelijke Zilveren Bruiloft mee gemaakt,
het moet allemaal lekker geweest zijn,en met lievde gemaakt door de kinderen,
maar de Hamburger met zakje frit dat is de max :lol:
Groetjes van assa