nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

neske

16 nov 2008, 15:27

Hewel Bomi, dat vind ik nu eens prachtig zie, zo de familie bij elkaar. :wink:

Maar je hebt ons hier toch goesting doen krijgen zenne, ik weet niet of rapke daar kan mee lachen (breng hem gauw dat broodje dat gij niet hebt
opgegeten.) :wink:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke

16 nov 2008, 16:38

Zeg, dat van die verexcuseringen, dat was een grapke zunne (grapke van Rapke :twisted: )
Enkel die uitnodigingen om te komen eten, die neem ik met graagte aan, zelfs al zijn het wormkes :lol:
Ik vind wel dat het tijd wordt om van onderwerp te veranderen :o Al die verjaardagen, geboortes, zilveren spullementen, dat trekt een beetje te veel de aandacht weg van mijn eenvoudig persoontje :?
Vandaag was het de superprestige cyclocross in Gavere. Winnaar : Sven Nijs!!!!!! En ge moogt één keer raden aan wie hij dat te danken heeft...
Aan Rapke natuurlijk :lol:
Het zit nl zo : normaal kijk ik naar sportwedstrijden in gewone kledij, maar vandaag wou ik den Sven eens speciaal steunen door mijn training aan te doen :idea: en ziet,... hij heeft toch wel gewonnen zekers :lol:
Maar ja, wat zit ik dat hier weer uit te leggen :evil: niemand zal mij weer geloven he, 't is altijd 't zelfde :roll:

SR (Sportief Rapke)
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

bo'ke

16 nov 2008, 16:53

Een sportief rapke die grapjes met lieve dames uithaalt. Dat komt niet goed. :evil:

Afbeelding

Zou je niet stoppen met oefenen om een cross te winnen?

:evil: bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rapke

16 nov 2008, 16:58

Bomi schreef:-
-

Dag allemaal! neen niet da gazetje ..

Heb vandaag mijn zondagse hoed op, wil geen ruzie met de eigenaar van dit pand dus bied ik met eerbiedige buiging mijn verontschuldigingen aan ( tegen mijn goesting ) weet wel niet waarom maar als het manneke maar kontent is.
Dank u Bomi

De zilveren bruiloft was die van dochter en schoonzoon, de grote verrassing was dat de kinderen voor de 5 volwassenen gekookt hadden.
De 3 koppeltjes want de aanhang deed ook mee, moesten iets klaarmaken wat ze zelf konden.
Aanhang, dat vind ik zo'n raar woord, zo van 'wat sleep ik hier nu achter mijn gat', maar ja, 't is Bomi he, verstaat ge nu waarom ik liever niet heb dat mijn broerke daar contact mee zoekt?

Kleindochter met lief,

Hapjes bij het aperitief ( champagne )

Plakjes hesp gevuld met boursin, klein worstenbroodjes ( zelgemaakt), kleine schoteltjes met bedje sla, garnalen en kerstomaatje, schijfjes stokbrood met mozarella, zongedroogde tomaatjes en Italiaanse kruiden onder de grill.
'Zelfgemaakt', jaja, door dat lief, amaai, die zit ook al onder de sloef zunne :roll:

Kleinzoon met lief.

Voorgerecht,

Timbaaltjes van risotto gemengd met gehakte oesterzwammen gegarneerd met bieslook en gemalen kaas. ( Geen eentje mislukt )
Timbaaltjes, ik dacht dat dat muziekinstrumenten waren?? Let op, oesterzwammen doe ik normaal altijd klaar met plakken kaas van den aldi, maar als ge niet te nauw kijkt is geraspte kaas ook wel goed zekers :P
Oudste kleinzoon met lief.

Hoofdgerecht naar eigen keuze.
Lekkere paddenstoelenpadgroentenkippesoep van Rapke

Dé verassing van de avond.

Iedereen een broodje hamburger met sla ajuin en met puntzakje frieten zoals bij Mac Donalds !!!
De jubelarissen hadden er een grote zilveren 25 insteken als garnituur.
Ik noem dat geen verrassing he 8) Een verrassing zou bijvoorbeeld geweest zijn een grote gouden 50 als garnituur, maar tja, Rapke was niet uitgenodigd he :x

Eerst verbazing daarna algemene hilariteit en iedereen heeft tot het laatste kruimeltje alles opgegeten ( behalve ik het broodje )
Hilariteit toen Bomi naast haar stoel ging zitten. Ik heb het zelf niet gezien, maar opeens begon ik hier onbedaard te lachen, over telepathie gesproken he, 't was alsof ik er echt bij was :lol:

Als dessert weer kleindochter en lief, taart met boudoirs en lagen chocomousse, gewoonweg prachtig, Ze had alleen het lint vergeten errond te doen.
Welk lint?

Kijk beste vrienden, dat vergeet je nooit, de jeugd had het in hun eigen stijl gehouden gewoonweg prachtig. Geen enkel sterrenrestaurant kan daar tegenop. De warmte de verbondenheid van één groep mensen die elkaar graag zien is onbetaalbaar. Toegegeven de drank was zalig de knop van de verwarming mocht iets lager.
Dat kan ik gerust geloven Bomi, zuipen en chauffage, als dat gelijk gebeurt kunt gij daar niet tegen he :oops:

Dochter, schoondochter en bomi zijn daarna in de keuken het slagveld gaan opruimen met plezier zelfs. De mannen en de jeugd zijn beginnen pokeren met veel kabaal.
Altijd al gedacht dat het een familie van gokkers is, gelijk Bomi altijd zo intens mee doet aan mijn gokwedstrijden :wink:

Niet te verwonderen dat bomi af en toe doortrapt he! Ne mens zou voor minder.
Met nieuwjaar krijgt Bomi van Rapke een dwangbuis, iemand moet het doen he :x
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

16 nov 2008, 17:14

BO59VR schreef:Een sportief rapke die grapjes met lieve dames uithaalt. Dat komt niet goed. :evil:

Afbeelding

Zou je niet stoppen met oefenen om een cross te winnen?

:evil: bo
De eerste en meestal ook de laatste misser van mijn fans is :
RAPKE ONDERSCHATTEN OP SPORTIEF GEBIED

rapke

16 nov 2008, 17:21

Ik ben druk bezig cadeautjes te kopen voor de geliefde vrouwtjes in mijn topic (zeg maar harem, tot spijt van wie het benijdt)
Voor Bomike : een dwangbuis, want zoals de zaken nu evolueren zal ze dat hard nodig hebben (te veel drank gecombineerd met een hoogrendementketel...)
Voor BO'ke : een verlengkabel van 25 mr, zodat ze buiten kan gaan zagen (haar ventje zal mij dankbaar zijn)

WR (winkelend Rapke)

bo'ke

16 nov 2008, 17:22

Jouw fans?

Afbeelding

'zalig genieten'
.

rapke

16 nov 2008, 17:37

BO59VR schreef: Assa,
een fijn levensjaar wens ik jou
de leeftijd vinden ze bij boëzie
blz....

Lieve allerliefste bovenstebeste BO :lol:
PB-tje graag met de blz ...? dank u

NR

Omaha

16 nov 2008, 17:42

gustilpe dat is een antwoord naar mijn hart, klaar en duidelijk, niets aan het toeval overlatend; nogmaals een welgemeende proficiat bij de geboorte van Lien :D

Bomike
: dat moet daar een superleukefantasticheformidable party geweest zijn; fijn iedereen zo bij mekaar

neske
: voortdoen gelijk ge bezig bent

Assa : moest ge iets schenken dan laat je het maar weten, ik kom daarvoor graag buiten

bo-ke
: blijf jij maar de lieve vriendelijke dame die je altijd bent, en laat rapke maar in zijn gedacht over de "harde tante" (mannen hé)

tante ria
weer ook niet te bespeuren :roll:

rapke, ge kunt ons niet missen, geef dat nu ook maar eens openlijk toe

tijd om aan het eten te beginnen; 't zijn koninginnenhapjes van 2 kiekens van bij rapke, maar dat weet hij nog niet :lol: :lol:

smakelijk iedereen

Omaha.
Vriendschap gaat niet over wie je het langst kent... maar over diegene die kwam en nooit meer van je zijde week.

Assa

16 nov 2008, 18:16

Omaha liefje, en Rapke en vrienden

Laat het u allemaal smaken,ne lekkere Kaasschotel
Afbeeldingmet de nodige wijn
Afbeelding
Groetekes
assa
Groetjes van assa

Bomi

16 nov 2008, 23:04

-
-

Nog even laten weten . . .

Dat ik eens hartelijk gelachen heb, mijn hoed hangt er scheef van op mijn linkse oor.
Wat zou dat betekenen? Wacht ff, hoe linker hoe flinker, hoe rechter hoe slechter, yes, yes, yes, ( van mijn kleink. geleerd bij 't pokeren ) Links is dus goed. :lol:

Rappelus, die buis wil ik wel aandoen maar die dwang moet eraf, daar ben ik te oud voor geworden om mij nog door een snotaap te laten dwingen, melkmuil. :twisted:

Hoe heet de verkiezing ook weer waar hij nu weer mee voor de dag komt, playboy van het jaar? Ingesmeerd met olie, blinkend tot het pijn doet op je ogen klein zwemslipje ( zwart leder bah, stinkt ! ! ! ) armen zegevierend in de lucht, biceps als bloemkolen, kuiten als kanonsballen.

Wauw, wauw, wauw, ( bomi flauwgevallen ) komt door die buis de druk kan niet weg.

- - - - - - - Afbeelding

En het stinkt . . .
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

17 nov 2008, 06:17

Omaha schreef:gustilpe dat is een antwoord naar mijn hart, klaar en duidelijk, niets aan het toeval overlatend;
"Antwoord naar mijn hart" welk antwoord ? welk toeval ?

nogmaals een welgemeende proficiat bij de geboorte van Lien :D
Zouden ze al een dooppeter hebben ? :idea:

Bomike
: dat moet daar een superleukefantasticheformidable party geweest zijn; fijn iedereen zo bij mekaar
Iedereen ? Super...enz ? Rapke was daar wel niet bij uitgenodigd he :?

neske
: voortdoen gelijk ge bezig bent
"Neske bezig" hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha, sorry ik verslik mij in mijn koffie :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Assa : moest ge iets schenken dan laat je het maar weten, ik kom daarvoor graag buiten
Die Omaha toch he, als 't voor niks is komt ze wel buiten zunne :roll:

bo-ke
: blijf jij maar de lieve vriendelijke dame die je altijd bent, en laat rapke maar in zijn gedacht over de "harde tante" (mannen hé)
Daar durf ik niks op zeggen :?

tante ria
weer ook niet te bespeuren :roll:
Ze zit in de gang voor de spiegel, murmelend van "spiegeltje aan de wand..." of zo iets

rapke, ge kunt ons niet missen, geef dat nu ook maar eens openlijk toe
Da's just, jullie zijn het buskruit in mijn leven, jullie leveren de adrenaline zodat ik 's nachts niet kan slapen,jullie zijn de silicone van mijn urne (vroeger : nagel van mijn doodskist), jullie zijn de worm in mijn appel, jullie zijn de slang in mijn aards paradijs, jullie zijn de kolen van mijn vagevuur, jullie zijn mijn zwaard van Damocles, jullie zijn de addertjes onder mijn gras,
Maar als ik jullie ooit eens tegenkom met mijn kurkgeweer, dan zal ik jullie zeker niet missen
:twisted:

tijd om aan het eten te beginnen; 't zijn koninginnenhapjes van 2 kiekens van bij rapke, maar dat weet hij nog niet :lol: :lol:
Niet erg, ik moest ze toch wegdoen, ze zitten met de vogelgriep 8)

smakelijk iedereen
17:42 hr, is dat nu een uur voor te eten ? :roll:

Omaha.

rapke

17 nov 2008, 06:37

Assa, dat ziet er een lekkere kaasschotel uit. En ik zie dat ge er de door mij zelf gemaakte rode wijn bij schenkt :lol: Mooi, mooi!!!
Lekker, alhoewel er wel één kaasje bij ligt die er al wat te lang vertoeft denk ik, ziet er nogal beschimmeld uit. Trek het je niet aan, Assa, we draaien dat kaasje wel in Bomi's richting :wink:
Wat de witte wijn betreft, daar kan ik kort samenvatten :' Goe merk,slecht jaar' :? Spijtig he, zo'n schone kaasschotel en dan daar zo'n witte prutswijn bij serveren :roll:
Tja, gij kunt dat niet weten, maar in 1999 kwam de wind overwegend uit het N-O, en dat is niet goed voor witte druiven :?
Beste Assa, ik weet dat opbouwende kritiek altijd welkom is bij jou 8)
Allez, neem nu die plank he :roll: Houten kaasplanken zijn uit den boze, ik dacht dat gij dat wel zou geweten hebben, en dan die bladeren daarop!!!! Hebt ge die vooraf ontsmet ? Neen zekers :roll:
Maar Assa toch, meiske toch, goed dat ik niet overdrijf met mijn kritiek, maar dat fruit :? Die aardbeien liggen erbij alsof ze nog moeten bekomen van twee weken op een vrachtschip, en dat mandarijntje, kijk eens hoe slap dat blaadje hangt (tip : hier zou een beetje haarlak wonderen doen).
En dan tenslotte de presentatie, beetje slordig, maar vooral die vlaggenstokskes zijn storend in het geheel. Ze staan te veel op het uiteinde van de kaas, bij de eerste hap zijn ze verdwenen, en niemand weet dan nog wat hij eet :oops:
Troost u Assa,
volgende keer beter.

Rapke, kaaskenner

rapke

17 nov 2008, 06:48

Bomi,
diene blonde schoenblinkdoos van jou trekt op niks :x Diene heeft te veel van Assa haar kaas en van Omaha haar vol-au-vent verorberd. En waarschijnlijk enkele vitaminepillen van BO en al de ganzelever (hopelijk zonder ajuinconfituur) van Omaha!! En dan zwijg ik nog over die kilo's doopsuiker van Gustilpe haar Lientje :(
Tante Ria haar pralinen zijn ook verdwenen, en gij zult die mens ook wel van uw Limburgse vlaai opgedrongen hebben :roll:

Zo, mijn dag kan al niet meer stuk :lol:
Rapke

bo'ke

17 nov 2008, 07:40

--
Laatst gewijzigd door bo'ke op 17 nov 2008, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

'zalig genieten'
.