aanpassen beeld?

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

elios
Lid geworden op: 06 jan 2004, 15:52

02 nov 2010, 00:31

hallo,

heb hier op een pc Ubuntu 10.04.1 geinstalleerd, alles zou goed moeten werken, ben maar pas begonnen met Ubuntu omdat dit eens iets anders is dan Windows en gratis op de koop toe, maar nu is mijn probleem dat het beeld teveel naar links staat dus rechts is een stuk zwarte band, het beeld is niet gecentreerd(weet anders niet hoe uit te leggen), hoe kan ik dit aanpassen, in Windows kan je de resolutie en dergelijke instellen, hier bij Ubuntu vindt ik daar niets van terug, of ik kijk verkeerd hé, hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen
NB: de videokaart is onboard

elios

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 nov 2010, 09:26

Dat is een geval waarbij de driver niet 100% overeenkomt met je scherm.
je kan dit oplossen door op je scherm de menu va,n het scherm zelf te openen en ergens te kiezen voor "Automatisch instellen' of "Autoadjust" of iets dergelijks.
Nadeel hiervan is waarschijnlijk dat je telkens je de PC hebt afgezet dit opnieuw moet doen.
Een andere mogelijkheid is van eens een andere achtergrond te kiezen, normaal zou dit eigenlijk niets mogen uitmaken, maar ik heb al gezien dat het soms wél een verschil maakt.

elios
Lid geworden op: 06 jan 2004, 15:52

03 nov 2010, 14:13

probleem is opgelost, heb knoppen onderaan het scherm om het beeld aan te passen, had deze nog nooit moeten gebruiken, dus was ff uittesten, maar nu is alles in orde, nuja ben newbie met Ubuntu hé
iig bedankt voor het meedenken

elios