Nieuwe PC kiezen-

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

colbas
Lid geworden op: 08 mar 2006, 17:37
Locatie: vlaams brabant

26 feb 2010, 14:25

Mijn huidige PC krijgt kuren en ik denk eraan om en nieuwe te kopen.
Nu twijfel ik tussen PC en Mac, ik gebruik de PC bijna uitsluitend voor foto's bewerken met Photoshop, het maken van filmen met Pinnacle en PPS met Powerpoint.
Heeft er iemand goede of slechte ervaring met Mac.
Alvast bedankt

Groetjes
Colbas

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

27 feb 2010, 08:25

@IceMan: PPS is Powerpoint en heeft op zich niets met PC of Mac te maken. Er is immers ook Office for Mac met PowerPoint aan boord? En als veel betere tegenhanger is er Keynote die in het iWork pakket zit (kost slechts €79). In iWork zitten tevens Pages (vervanger voor Word die ook Word documenten kan openen en opslaan en Pages, een vervanger voor Excel die ook Excel bestanden kan openen en opslaan). Eigenlijk heb je Office geheel niet meer nodig. Als je iWork hebt in combinatie met Open Office (=gratis) dan kun je de hele wereld aan...

Ik denk dat er geen ontevreden Mac gebruikers zullen zijn, op een paar na die al jarenlang Windows gebruiken en die niet tegen verandering kunnen.

Ik zou je willen adviseren om eens langs een Apple verkooppunt te gaan. Daar staan Mac's opgesteld waar je met je vingers aan mag zitten, en dus kun je dingen proberen. Je kunt daar kijken hoe het systeem in elkaar zit, hoe een paar programma's werken, wat de mogelijkheden zijn, wat je zou willen voor apparaat en men kan je daar een advies geven met betrekking tot software (maar laat je niets aanpraten!).

Succes.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

janneman1
Lid geworden op: 24 mar 2004, 14:15
Locatie: kortrijk

28 feb 2010, 13:07

Colbas, op een Mac kan je tegenwoordig ook Windows installeren op een andere partitie. Daar kan je uiteraard al uw windows applicaties verder gebruiken en hoef je geen nieuwe software te kopen. Persoonlijk gebruik ik op mijn iMac enkel nog Windows voor mijn videobewerking met Magix. Dat werkt uitstekend. Je kan XP, Vista of 7 installeren.
Afbeelding
MacBook Air M2 - 2022 - 16GB Sonoma
Mac Mini M1 - 2020 - 16GB Sonoma

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 feb 2010, 13:56

alleen de kostprijs
dat kan dan een groot verschil zijn