Mijn Papsje....
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Lieve Angel,
Ik vind het zo moeilijk voor jullie.....maar weet je nog.....door al het moeilijke dat er gebeurt....als het niet anders kan moeten jullie voor je zelf kiezen.....je kan niet alles.
Wat als je ziek wordt....dan kan je zeker niet meer helpen.
Ik maak me zorgen om jou!!
Liefs, Reline
Ik vind het zo moeilijk voor jullie.....maar weet je nog.....door al het moeilijke dat er gebeurt....als het niet anders kan moeten jullie voor je zelf kiezen.....je kan niet alles.
Wat als je ziek wordt....dan kan je zeker niet meer helpen.
Ik maak me zorgen om jou!!
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
-
ghyra - Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39

goede morgen Angel......
ja is zeker erg verdrietig allemaal,en vooral op zo,n leeftijd
mist ze haar man nog meer.
ik mis mijn man ook,maar ben jonger,en ga voor het leven hoor.
voor mijn zoon,dogs en cat,familie en vrienden....ook hier
hopelijk vinden jullie toch die kracht om ook
voor het geluk te gaan...
wens je een fijne rustige dag.....hopelijk nog wat zon erbij.....
meid geniet van het leven,het duurt maar zo even
knuffieeeeeeeeeeeeeeeee
groetjes GHYRA
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
-
Therie - Lid geworden op: 01 jul 2005, 17:39
goede morgen angel en ed
kom jullie een rustige en fyne dag wensen
angel ik weet wat je doormaak vluchten heef geen zin
en je moeder wil zo graag naar je vader normaal he
na zo veel jaren
ik mis myn man ook enorm soms hoef het voor my ook niet meer
dan vraag ik kom my halen ,maar dan denk ik aan myn dochter en zoon
en myn 2 kleindochtertjes zy hebben my nodig hier zeker myn dochter mag ik dit niet aan doen zy mis haar papa zo erg
dus angel hou je taai meiske en denk aan ed
Maastricht is een heel mooie stad aan de maas ik zag gisteren dat je schreef jy zou graag naar daar he
angel maak er een rustige dag van
veel liefs van therie
liefde haalt het beste uit de mens
groetjes therie
groetjes therie
-
dolfijntjevr54 - Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:59

Goede namiddag Angel.
Vlucht niet langer meissie.
Niet doen.
Jullie hebben het heus naar jullie zin in het huisje waar jullie nu wonen.
Een mens komt altijd wel iets tegen die ietsje tegenslaat, en dat ga je dan terug aan het huis koppelen.
Zo vind je toch nergens rust.
Niet doen Angel.
Als je je goed voelt en zoals je zelf zegt dat jullie nooit zo'n huisje gaan terug vinden, gewoon niet doen.
Het is gewoon omdat je je gemoedsrust nog niet terug gevonden hebt dat je zo gaat reageren, ook Ed.
Jullie moeten er samen door gaan, en voor gaan.
Geniet van jullie tuintje.
Het word herfst en dan zijn de kleuren even mooi als in de zomer vind ik.
Wens je nog een fijne avond Angel.
Knuffel xxx
-
Angel4 - Lid geworden op: 25 jun 2006, 15:08
Goedemiddag lieve allemaal,
Wat erg, ik schrijf maar over mijn moeder die haar man kwijt is en jullie hebben ook zo'n verdriet, het spijt me heel erg, ik wist het niet.
Ik ga hier langzaam aan kapot en ja Reline, je hebt gelijk, de afgelopen nacht ben ik in bed helemaal door het lint gegaan (in stilte dan he).
Zo benauwd en zo'n angst.
Het leek of ik wist /aanvoelde dat er spoedig wat komen zou en ja hoor, een telefoontje gaf te kennen dat Ed op maandag a.s. de koker met as van mijn vader op kan komen halen bij het crematorium.
Mijn moeder heeft het zo willen regelen ..... dat een ander (Ed dus weer) dit alleen zou doen maar ik heb tegen haar gezegd dat ze dat niet mag verlangen van hem.
Ze moet overigens mee want ze moet zich legetimeren alvorens het in ontvangst te mogen nemen (mee nemen).
Ruim van te voren had ik te kennen gegeven dat wanneer ze dit zou doorzetten (waar ze natuurlijk goed recht op heeft) ik liever niet meer in dat huis kom omdat het mij enorm beangstigd (als ze de urn thuis heeft) en ondanks ze dit wist (alweer een maand of 2 geleden) zet ze het toch door.
Dit zal hoop ik geen extra problemen gaan geven want ik ben al te zwak (slaap bijna niet meer, ben kapot van de zenuwen) geworden om dat ook nog aan te kunnen en zoals mijn moeder het recht heeft de buis thuis te hebben zo heb ik het recht mezelf tegen die angst te beschermen (vind ik zelf).
Ze werd wel een beetje opstandig en begon over het uitstrooien (wanneer ook zij er niet meer is) en mijn hele leven heb ik dit geweigerd, ik heb altijd gezegd dat ik dat niet wilde doen, dat ik er bang voor ben want dan moeten we heel ver reizen, naar het geboorte eiland (Ouddorp) van mijn vader en daar hun beide as in de duinen (op een speciale plek die we dan ook nog op moeten zoeken en maar hopen dat het de goede is) uit te strooien.
Ach, het zal wel normaal zijn dat mensen de asbuis (strooibus) thuis halen maar voor mij is het een nachtmerrie en ik kan wel huilen want ik vond het goed dat de bus daar stond waar het nu is, in een speciale kamer in het crematorium, waar alle andere die zijn overgegaan ook zijn.
Ik zal er maar over stoppen want ik zit hier werkelijk helemaal te schudden van de zenuwen.
Ik hoop niet dat ik jullie hiermee verdrietig maak of erger nog.
Indien dat wel zo is .... vertel het me dan, dan hou ik er over op.
Ik ga zo even kijken of ik de dokter nog bereiken kan want die heb ik echt nodig ..... een afspraak op korte termijn en even bespreken wat ik kan doen.
Allemaal een warme omhelzing van mij en sorry als ik jullie verdrietig heb gemaakt.
Wat erg, ik schrijf maar over mijn moeder die haar man kwijt is en jullie hebben ook zo'n verdriet, het spijt me heel erg, ik wist het niet.
Ik ga hier langzaam aan kapot en ja Reline, je hebt gelijk, de afgelopen nacht ben ik in bed helemaal door het lint gegaan (in stilte dan he).
Zo benauwd en zo'n angst.
Het leek of ik wist /aanvoelde dat er spoedig wat komen zou en ja hoor, een telefoontje gaf te kennen dat Ed op maandag a.s. de koker met as van mijn vader op kan komen halen bij het crematorium.
Mijn moeder heeft het zo willen regelen ..... dat een ander (Ed dus weer) dit alleen zou doen maar ik heb tegen haar gezegd dat ze dat niet mag verlangen van hem.
Ze moet overigens mee want ze moet zich legetimeren alvorens het in ontvangst te mogen nemen (mee nemen).
Ruim van te voren had ik te kennen gegeven dat wanneer ze dit zou doorzetten (waar ze natuurlijk goed recht op heeft) ik liever niet meer in dat huis kom omdat het mij enorm beangstigd (als ze de urn thuis heeft) en ondanks ze dit wist (alweer een maand of 2 geleden) zet ze het toch door.
Dit zal hoop ik geen extra problemen gaan geven want ik ben al te zwak (slaap bijna niet meer, ben kapot van de zenuwen) geworden om dat ook nog aan te kunnen en zoals mijn moeder het recht heeft de buis thuis te hebben zo heb ik het recht mezelf tegen die angst te beschermen (vind ik zelf).
Ze werd wel een beetje opstandig en begon over het uitstrooien (wanneer ook zij er niet meer is) en mijn hele leven heb ik dit geweigerd, ik heb altijd gezegd dat ik dat niet wilde doen, dat ik er bang voor ben want dan moeten we heel ver reizen, naar het geboorte eiland (Ouddorp) van mijn vader en daar hun beide as in de duinen (op een speciale plek die we dan ook nog op moeten zoeken en maar hopen dat het de goede is) uit te strooien.
Ach, het zal wel normaal zijn dat mensen de asbuis (strooibus) thuis halen maar voor mij is het een nachtmerrie en ik kan wel huilen want ik vond het goed dat de bus daar stond waar het nu is, in een speciale kamer in het crematorium, waar alle andere die zijn overgegaan ook zijn.
Ik zal er maar over stoppen want ik zit hier werkelijk helemaal te schudden van de zenuwen.
Ik hoop niet dat ik jullie hiermee verdrietig maak of erger nog.
Indien dat wel zo is .... vertel het me dan, dan hou ik er over op.
Ik ga zo even kijken of ik de dokter nog bereiken kan want die heb ik echt nodig ..... een afspraak op korte termijn en even bespreken wat ik kan doen.
Allemaal een warme omhelzing van mij en sorry als ik jullie verdrietig heb gemaakt.
Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4
-

angel nee mij maak je niet verdrietig hoor,
mijn man had zware kanker,en kon mij op het laatst niet meer,
zat ook in de hersenen......binnen 5wkn was hij er niet meer.
nu in nov.6jr.geleden.....ben blij dat hij niet verder heeft
moeten lijden.....en ik was er denk ik ook onder door gegaan.....
ik heb er vrede mee,maar soms is het oneerlijk....hij was pas 55.....
de urn staat bij mijn zoon,heeft hij aan zijn vader gevraagd...
ik vond het goed.....hoef voor mij ook niet in huis.....
maar had hem anders een mooi plaatsje gemaakt in de tuin voor hem,
waar ik nu woon is ook zijn ouderlijk huis.....
mss voor jou ook een optie,als je ma een tuin heeft,
daar een mooi plekje maken???zo maar idee hoor...
vind het zo erg voor je,dat je het zo aantrekt,
en helemaal er overstuur door raakt.......
geef je heel veel kracht....om dit toch een plaatsje
te geven......en schrijf zoveel je wilt hoor.....
is alleen maar goed,niet opkroppen......spui het eruit.....
en vertel je moeder rustig wat er scheelt.....
naar elkaar luisteren,en mss een oplossing metelkaar vinden.....
sorry voor mijn lang verhaal.....maar wou je dit even vertellen.....
dikke knuffel..........en een fijne avond.....
moet zo naar cursus......liefs.....
groetjes GHYRA
-
Thx voor je begrip Ghyra en ja, een echte urn in de tuin had ik ook geaccepteerd maar geen uitstrooi koker in de woon/eetkamer in de hoek.
Mijn moeder weet dat ik er niet tegen kan en dat ik het zelfs oneerbiedig vind (dat is mijn gevoel) maar het maakt haar niets uit, zelfs niet nu ze weet dat ik dan niet meer bij haar zal komen.
Ik ben misschien onredelijk maar ik raak echt helemaal over mijn toeren (is al gebeurd).
Donderdag heb ik een dubbele afspraak met mijn huisarts want op deze manier ga ik er echt onderdoor.
Sorry, ik dacht dat het beter zou gaan maar ik zak geloof ik weer helemaal terug
Fijne avond op cursus en wees voorzichtig.
Mijn moeder weet dat ik er niet tegen kan en dat ik het zelfs oneerbiedig vind (dat is mijn gevoel) maar het maakt haar niets uit, zelfs niet nu ze weet dat ik dan niet meer bij haar zal komen.
Ik ben misschien onredelijk maar ik raak echt helemaal over mijn toeren (is al gebeurd).
Donderdag heb ik een dubbele afspraak met mijn huisarts want op deze manier ga ik er echt onderdoor.
Sorry, ik dacht dat het beter zou gaan maar ik zak geloof ik weer helemaal terug
Fijne avond op cursus en wees voorzichtig.
.
Groetjes,
Angel4
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Lieve Angel,
Weet je nog waar ik over vertelde....het klopt allemaal zo erg.....ik vrees dat je echt afstand moet nemen.....ik kan er hier niet verder over vertellen, maar ik kom straks....
Ik vind het goed dat je zo vlug mogelijk bij de dokter een afspraak maakt, liefst misschien de huisdokter van je moeder...die kent best de situatie.
Maar je moeder kan helemaal niet verlangen dat jullie die urne gaan halen....als het jullie zo belast mogen jullie het niet doen. Het is aan haar om rekening te houden met jullie omstandigheden.
Angel...kies voor jullie zelf...je mag er niet aan kapot gaan!!!
Liefs, Reline
Weet je nog waar ik over vertelde....het klopt allemaal zo erg.....ik vrees dat je echt afstand moet nemen.....ik kan er hier niet verder over vertellen, maar ik kom straks....
Ik vind het goed dat je zo vlug mogelijk bij de dokter een afspraak maakt, liefst misschien de huisdokter van je moeder...die kent best de situatie.
Maar je moeder kan helemaal niet verlangen dat jullie die urne gaan halen....als het jullie zo belast mogen jullie het niet doen. Het is aan haar om rekening te houden met jullie omstandigheden.
Angel...kies voor jullie zelf...je mag er niet aan kapot gaan!!!
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
-
Therie - Lid geworden op: 01 jul 2005, 17:39
goede avond angel en ed
kom je een rustige en goede nacht rust wensen
angel je maak me niet verdrietig maar wil je maar zeggen vluchten
hoef je niet myn man had ook zwaar kanker heef de laatste 2 jaar enorm geleden van de longen naar de hersennen heef heel veel afgezien en heel veel pyn gehad, maar heb hem thuis verzorg tot de laatse snik
1 dag in ziekenhuis geweest de rest heb ik gedaan
zat er byna door maar hield vol ik hield van hem
maar vluchten kon niet en moet je ook niet doen
en jou moeder moet geholpen worden dit kan zo niet verder
daar moet iemand naar optreden ze maak het leven van haar dochter ziek en kapot dit kan toch zo maar niet roep hulp in angel
ga je nu een rustige avond wensen tot morgen meid
liefs van therie
liefde haalt het beste uit de mens
groetjes therie
groetjes therie
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

lieve Angel ,
je moet 'n sterke vrouw zijn ,
om al dat leed en verdriet aan te kunnen ,
en dat ze het je zooo moeilijk maakt ,
dat vind ik zo erg voor jou ,
lieveke veel sterkte
marietteke
geluk vind je onverwacht
-

Angel hoop voor jou dat je een goede nacht hebt,
zonder spoken,
geen pijn en nare dromen.......
is goed dat je met je dokter erover praat,
mss weet hij hoe je met je moeder het beste omgaat.....
maar probeer het een beetje van je af tezetten,
je maakt je zelf zo ziek nog.....
veel kracht,liefs........pakkerd....
groetjes GHYRA
-

goede morgen Angel...hopelijk had je een goede nacht???
hier is het bewolkt,maar niet zo heel koud......
ben naar cnn aan het kijken,redding van de mijnwerkers...
zo fijn voor die mensen......
wens je een fijne dag.....doe het rustig aan.....
knuffieeeeeeeeeeeeeeeeee.....
groetjes GHYRA
-
dolfijntjevr54 - Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:59

Sterkte Angel.
Ik vind ook dat je afstand moet nemen, zoals Reline zegt.
Je moeder beheerst je leven.
En dit is geen gezonde situatie.
Niemand kan je daarbij helpen.
Alleen jij kan dit doen.
Hoop dat je een nieuw leven kan starten, eentje zonder je moeder Angel.
Je raakt er gewoon niet uit.
Hoe we je ook steunen, en praten.
Het helpt niet.
Je moeder heeft je zoveel aangedaan.
Al je hele leven lang.
Breek ermee.
Breek uit die hel.
Zonder je schuldig te voelen.
Je moeder heeft mensen om zich heen.
En kan zich goed behelpen.
Dit kan jij door de schuld van je moeder niet.
Sorry dat ik zo hard ben Angel.
Maar breek ermee.
En voorgoed.
Ik wens je het allerbeste toe.
Moge voor jullie Angel en Ed, een nieuwe wereld open gaan.
Knuffel van dolfijntje.
-
Goedemorgen lieve allemaal,
Gisterenavond ben ik om rond half elf naar boven gegaan, wassen, tanden poetsen enz. dan is het al snel 11 uur voor je in bed ligt.
Vrij snel in slaap gevallen en toen Ed rond 2 uur in bed kwam begon voor mij m'n piekernachtje weer zoals iedere nacht sinds ongeveer 4 1/2 mnd.
Gisteren ben ik als het ware ingestort en dan kunnen er 2 dingen gebeuren, of ik blijf daarin en heb hulp nodig of ik kruip er uit en wordt er sterker door.
Ik denk dat dit laatste (sterker) vannacht begon want ineens kreeg ik het zeer sterke besef dat ik dit een halt toe moest roepen en dat ook zou gaan doen.
Wat jullie schrijven, stuk voor stuk, jullie hebben allemaal gelijk en Dolfijntje, het klopt als je schrijft dat jullie zo je best doen om mij te helpen maar dat het gewoon niet helpt omdat ik me toch door m'n moeder laat commanderen, wat je schreef was inderdaad hard maar wel de waarheid en die kan ik zo waarderen, thx.
Marietteke, ook andere (maatschappelijk werksters o.a.) hebben beweerd wat jij schrijft maar ik zie het meer als zwakte, angst voor haar boosheid jegens mij of dat ze me dan niet meer wilde (omdat ook mijn broer en zus destijds al gebannen zijn).
Ik voel me gelukkig sterker (na deze nacht en mijn beslissing waar ik hoop bij te blijven dit keer) nu en hoop dat ik dit vast kan houden.
Mijn moeder is op de hoogte van wanneer zij de koker (geen urn want hij blijft in de uitstrooikoker tot ook zij er bij kan .... dus overleden is) in huis haalt (maandag a.s.) ik niet meer kom en vindt dit best dus dat is dan ook weer geregeld (denk ik nu) want het is waar, ze zet alles naar haar hand, heeft dit altijd al gedaan en ik ben het beu.
Ja ze is zielig maar dat is nog geen reden om zo tegen je eigen dochter te doen.
Misschien ben ik jullie al te lang tot last, dit schreef ik al eerder.
Als dit zo is wil ik het weten, ik zou het zo goed kunnen begrijpen want het duurt ook al zo lang.
Gisteren heb ik na mijn laatst geschreven berichtje de pc uitgeschakeld en ben op de bank gaan zitten, tv kijken naar niets, ik weet niet wat er op was want ik was te zeer over mijn toeren.
Ik ga mijn best doen, ik hoop dat het besef van afgelopen nacht niet voor niets is geweest, geen opwelling.
Ik hoop dat ik vanuit die gedachten door kan breien, door kan gaan en m'n leven weer kan gaan oppakken, mijn leven en dat van Ed, wij samen en niet zoals mijn moeder het wil.
Ik wens iedereen een hele fijne dag toe.
Gisterenavond ben ik om rond half elf naar boven gegaan, wassen, tanden poetsen enz. dan is het al snel 11 uur voor je in bed ligt.
Vrij snel in slaap gevallen en toen Ed rond 2 uur in bed kwam begon voor mij m'n piekernachtje weer zoals iedere nacht sinds ongeveer 4 1/2 mnd.
Gisteren ben ik als het ware ingestort en dan kunnen er 2 dingen gebeuren, of ik blijf daarin en heb hulp nodig of ik kruip er uit en wordt er sterker door.
Ik denk dat dit laatste (sterker) vannacht begon want ineens kreeg ik het zeer sterke besef dat ik dit een halt toe moest roepen en dat ook zou gaan doen.
Wat jullie schrijven, stuk voor stuk, jullie hebben allemaal gelijk en Dolfijntje, het klopt als je schrijft dat jullie zo je best doen om mij te helpen maar dat het gewoon niet helpt omdat ik me toch door m'n moeder laat commanderen, wat je schreef was inderdaad hard maar wel de waarheid en die kan ik zo waarderen, thx.
Marietteke, ook andere (maatschappelijk werksters o.a.) hebben beweerd wat jij schrijft maar ik zie het meer als zwakte, angst voor haar boosheid jegens mij of dat ze me dan niet meer wilde (omdat ook mijn broer en zus destijds al gebannen zijn).
Ik voel me gelukkig sterker (na deze nacht en mijn beslissing waar ik hoop bij te blijven dit keer) nu en hoop dat ik dit vast kan houden.
Mijn moeder is op de hoogte van wanneer zij de koker (geen urn want hij blijft in de uitstrooikoker tot ook zij er bij kan .... dus overleden is) in huis haalt (maandag a.s.) ik niet meer kom en vindt dit best dus dat is dan ook weer geregeld (denk ik nu) want het is waar, ze zet alles naar haar hand, heeft dit altijd al gedaan en ik ben het beu.
Ja ze is zielig maar dat is nog geen reden om zo tegen je eigen dochter te doen.
Misschien ben ik jullie al te lang tot last, dit schreef ik al eerder.
Als dit zo is wil ik het weten, ik zou het zo goed kunnen begrijpen want het duurt ook al zo lang.
Gisteren heb ik na mijn laatst geschreven berichtje de pc uitgeschakeld en ben op de bank gaan zitten, tv kijken naar niets, ik weet niet wat er op was want ik was te zeer over mijn toeren.
Ik ga mijn best doen, ik hoop dat het besef van afgelopen nacht niet voor niets is geweest, geen opwelling.
Ik hoop dat ik vanuit die gedachten door kan breien, door kan gaan en m'n leven weer kan gaan oppakken, mijn leven en dat van Ed, wij samen en niet zoals mijn moeder het wil.
Ik wens iedereen een hele fijne dag toe.
.
Groetjes,
Angel4