mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1

16 jul 2012, 10:23

Lieve Gerarda,

bedankt voor uw medeleven!!!!
Maar het gaat inderdaad prima. Om eerlijk te zijn heb ik eerst nog twee maanden verlof voor ik op pensioen ga :? Maar 1 september zal ik het pas echt voelen...
Momenteel hebben we een weekje kleindochter Justine op bezoek dus kunnen we ons zeker bezig houden :wink:
Maar hoe heb jij het weekend doorgebracht? Is het wat gelukt?
Toch spijtig van al die regen hé, ne mens wordt dar meer dan beu.
Blijkbaar voorspellen ze de komende dagen beter weer... dan kan je in het park een boek lezen, hoop ik...
We wensen jou en de andere forumvrienden nog een fijne maandag.

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Helena van Troje

16 jul 2012, 12:49

ik ga de tuinstoelen terug binnen zetten in het tuinhuis, misschien schijnt de zon dan wel?

gerarda

16 jul 2012, 13:36

Rudy ik hoop het dat ik eens in het park kan gaan zitten, het begint zeker tegen te steken.

Verder veel plezier met de kindjes voor u en Veertje

gerarda

Silver Wolf

16 jul 2012, 16:15

Helena van Troje schreef:ik ga de tuinstoelen terug binnen zetten in het tuinhuis, misschien schijnt de zon dan wel?
Afbeelding In het tuinhuis van Helena :roll: schijnt altijd de ZON 8)
Hier = nabij Brugge was er eventjes een streepje zon.
Maar vanaf 10:00 was 't weer nattigheid.
Ik ben wel om 05:00 uit m'n tram gerold, zodat eindelijk de taxus-haag kon bijgeknipt worden.
En weer enkele zakken snoeisel naar China kunnen vertrekken om de baccatine eruit te halen.
Ps.: Merkwaardig genoeg waren er gisteren in het TV-nieuws beelden van verkleumde redders te zien.
En ook enkele moedige badgasten (ijsberen?), die hun tenen bevochtigden langs de zoutwaterlijn (om tegelijk naar de Bomma thuis te kunnen zwaaien) :P
Och, ja het zal wel overwaaien en in augustus zijn we het alweer vergeten.
Tenslotte is 't nog altijd beter aan het zeitjen dan op de flanken van de Mont Blanc.
(HELAAS vielen daar mensenlevens te betreuren).
En in het Zuiden van JAPAN is het helemaal huilen met de pet op.

Home sweet home. (Zoals in het tuinhuis bij Helena)

SW

reline

16 jul 2012, 17:26

Hallo...hier ook nat....al uren lang!!!
Maar binnen lekker droog!! Gelukkig!

De regen ...daar kunnen we nu helemaal niet meer omheen.

Onze dag begon zo mooi met een stralende zon, maar toen kwamen er licht witte slierten in de lucht en binnen het uur was het zwaarbewolkt...nikske blauw meer te zien en dan rond een uur of elf is het beginnen regenen.
Wij hadden twee rijen patatten uitgedaan en die lagen te drogen, maar droog zijn ze helemaal niet geworden...ze zijn wel mooi gewassen...de bovenkant toch....de onderkant....afwachten...droog zand of slijk?

Oma-C...we waren vanmorgen bij Blokker, maar een GPS hebben we er niet gevonden....is waarschijnlijk eenmalig geweest.maar ik vrees dat we een speciale moeten hebben...met meer precies details en determinatiepunten.

Falcon....wij deden vorig jaar voor het eerst aan Geocatching met de gezinsbond en gebruikten toen onze auto-GPS...die kunnen we in de hand meenemen...maar het heeft ons geleerd dat die niet precies gnoeg is om een bepaald punt te bereiken....

We gaan weer proberen...er is weer een geocatching in Dendermonde...weer de jaarlijkse van de gezinsbond...is de bedoeling om het publiek te laten kennismaken met zulke vorm van ontspanning.....probeer ook eens...in gans het land vind je te zoeken punten...daar vind je dan 'iets' en dat iets moet je vervangen door iets van jezelf...dacht toch dat het zo is....googlen.

SW....die lokale hittegolf zal maar een kleintje zijn...diene drache nationale komt er nog aan en om het dan droog te houden....
En bij ons (kempen) zal die hittegolf weer 'te' zijn waarschijnlijk...is hier altijd zo....maar de zon zien....de ganse dag.....gaat heerlijk zijn!! We kijken er naar uit!!!

Helena....jij de tuinstoelen binnen...wij hebben hier onze tent nog staan om te laten drogen na Echternach....en die blijft maar nat.....gelukkig alleen aan de buitenkant...maar op die manier dagen wij de regen misschien uit!
We kunnen er helemaal niks aan doen!!

Nog efkes en dan wordt het waarschijnlijk weer een droge avond!! Dan nog effe naar buiten!!

Groetjes......Reline....

PS...regen is net gestopt!!
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

gerarda

16 jul 2012, 17:46

Ik heb met veel moed mijn neus en de rest buitengestoken omdat ik het binnen beu was. Kuisen en postuurtjes opblinken had ik genoe van. dan maar de stoute schoenen aangetrokken en eens naar de stad gegaan, helaas het was een korte rit.Ik kon van de ene kant van de stad naar de andere kant gaan om de bus naar huis te nemen om niet te nat te worden , maar toen had ik dan natte schoenen inplaats van stoute.
Allee als het woensdag mooi weer is zoals ze zeggen ga ik van s'morgens naar het parkje met mijn pcknic mand tot s'avonds en met mijn boek.

:wink: :roll: :D
het is toch om zot te worden hé.

Groetjes Gerarda

reline

16 jul 2012, 18:03

Ja gerarda.....het is vadaag heel erg geweest!!

Wij waren in het Wijnegem-shopping-center en dachte het er rustig te hebben...het was nog in de voormiddag en de winkels openen pas om 10 uur, maar de parkings waren volzet en een extra grote parking was het een plaatske zoeken...daar trekken de mensen nu naar toe....

Je zit er droog...je kan eindellos wandelen en het kan met kinderen en kinderwagens...daar kan je de regen even vergeten.

Maar het blijft niet duren hoor...er komt qua weer altijd een evenwicht...het is alleen de vraag wanneer en dan belanden we waarschijnlijk in een ander uiterste....
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Oma-C

16 jul 2012, 21:08

Goede avond forumvrienden,

gerarda ik wens je een fijne "parkdag met picknick
en boek :wink: geniet ervan..

reline, zo is dat, het is nog nooit blijven regenen
maar ja we zagen altijd hé... eens de zon komt zal
het weer te warm, of te droog zijn :roll: :oops:
Het "mensdom" is nooit tevreden..ach ja... :oops:

Aan allen een fijne avond nog.. en tot later. slaapwel :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

gerarda

16 jul 2012, 21:39

Ja we hebben die zon toch nodig voor onze vitaminekes? dat zijn de beste;

Slaapwel iedereen

groetjes gerarda

falcon1

16 jul 2012, 22:01

Lieve Gerarda,

nog twee nachtjes slapen en zorg dan maar dat je picknick en booekje klaar liggen. Dat zal nog eens genieten zijn!
Het leven is toch te kort om niet te genieten van het weer zoals het is hé...
Maar toch... de pitamientjes van het zonneke is ook broodnodig hé!

Dusd allemaal nog een beetje geduld... het is in aantocht!

Nog een fijne avond.

Liefs,

Veertje & Rudy

Silver Wolf

17 jul 2012, 10:31

erratum:
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 23 jul 2012, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Helena van Troje

17 jul 2012, 11:14

net wat ik nu te horen moest krijgen. dat is niet meer normaal dat zesde zintuig onder lotgenoten, dankjewel silver wolf

Silver Wolf

17 jul 2012, 16:19

Tja, Helena...
je mag dat best een 6de zintuig noemen hoor.
Soms zeggen dames, dat het de vrouwelijke intuïtie is.
Wat ik nogal seksistisch vind.
Er zit in beide geslachten altijd iets van zowel man als vrouw.

Het gebeurt mij ook meer dan eens, dat ik iets lees of een persoon ontmoet, waaraan ik net heb gedacht. Maar ik denk ook soms nogal (te?) veel.
Vroeger had ik een eigen topic op dit forum en mijn slotwoord was:
Iedereen blijft verantwoordelijk voor de eigen emoties.
Maar het kan altijd heel verrijkend zijn,
om zich in anderen hun gevoelswereld in te leven.

Die verrijking is naast de eigen levenswijsheid én de vele ervaringen, altijd een dankbare bron van inspiratie geweest. Spijtig, dat tegenwoordig nogal snel naar psychologische bijstand en/of medicatie wordt gegrepen, om de golven van een wat woelig verstoorde levenszee tot rust te brengen. Terwijl in ons erg dicht bevolkte landje, meer dan ooit de zegswijze zou moeten gelden:
Beter een goede buur, dan een verre vriend.

Gelukkig is deze topic een voorbeeld van hoe het wel en anders kan.

Iedereen die hier de gastvrijheid van Gerada gebruikt, om iets opgewekt te vertellen of even wat stoom af te blazen, mag dan ook terecht blij zijn, dat zij/hij tot de groep behoort, die niet met oogkleppen en een I-pod in de oren door dit opgejaagde leven rent.

Ps.: Hier komt de zon al even bevestigen,
dat ze morgen op het rendez-vous zal zijn.
Alle bleekhuiden zijn gewaarschuwd.
De zonnecréme terug uit de kast halen a.u.b. 8)

Groetjes,

SW

Oma-C

17 jul 2012, 18:18

Dag gerarda even snel komen zeggen dat je morgen
in 't park kan gaan picknicken met je boek... :wink:

Ik ga er morgen en dagje tussenuit ,ik zie je nadien wel terug ..

Groetjes aan de forumvrienden, tot later... :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

falcon1

17 jul 2012, 21:28

Lieve Gerarda,

een beetje vitamientjes gehad? Hier was het dus wel overwegend zonnig!
Ik hoop dat het je vandaag een beetje gelukt is...

Helena, ik denk dat je vooral wat gehad hebt aan het versje van sw... Regenboog... Het was wel treffend hé!!!!

SW... al ooit gehoord van HSP? Ik denk dat jij er ook wel iets te maken hebt. Maar je versen zijn verschrikkelijk mooi en altijd zo aangrijpend. Een mens kan soms met een paar woorden meer zeggen dan met zoveel goede bedoelingen...

Oma C, Morgen er een dagje tussenuit???? Geniet er van!!!!

Hier weer effe een drukke dag. We hebben kleinkindje een week hier en Veertje moet nog gaan werken.... Maar we genieten er' van...

Hopelijk binnenkort nog wat zonnige dagen, en je zal zien, jullie gaan er echt van genieten...

Nog een rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Rudy

P.s.: lieve Hugie... ik begin me nu toch wel effe ongerust te maken!!!! Alles goed met jou???? Kan je toch even iets laten weten?