mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Hugie12

11 aug 2012, 01:10

Hallo Gerarda en de vrienden;
Was me het weekje weeral ,eerst de kleinkinderen dan de zuurstof....
een geloop van hot naar her.Normaal zou het nu in orde moeten zijn;maar zit nu met twee tonnen in huis!
Word wat krappetjes.Binnenkort moet ik nog kasten gaan buiten gooien,maar nu mag het stoppen;
Nog een keer naar de kine en heb ook verlof :lol: wel om binnen zitten :twisted:
Falcon;hapje tapje was inderdaad verleden week ;nu zijn het weer de muziekdagen,tot zondagavond
En dan gaan we beginnen met leuven kermis he.eeeeeeeeeeen dan zijn we weer winter :evil:
Afin we hebben toch een mooie maand achter de rug ;bij julie niet he :oops: zit nog steeds met de buitenlucht binnen.
Ga eichting bed gaan
dikke knuffel aan iedereen
Hugie
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

Oma-C

11 aug 2012, 09:04

Hallo gerarda..

Alles een beetje beter en min of meer naar wens :roll: :?
't is elke dag wel iets anders natuurlijk...maar de zon is er weer
en dan proberen we te profiteren hé ('t zou toch moeten kunnen)

Hugie, jammer dt je met zo'n mooi weer moet binnen blijven..
ik vind het jmmer voor jou..maar je kan het niet veranderen hé
Als dat kon waren we daar al... :roll: :wink:
Veel sterkte en maak er het beste van, hierbij een knuffeltje....

reline blij dat je kinderen uit verlof zijn met hele verhalen..:)
Mijn "toeristen" komen vanmiddag terug van hun fietsvakantie...

falcon,ik wens jou met veertje.. net als aan iedereen hier
een heel prettig weekend? genieten is het woord nu..

vele groetjes en tot later..
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

reline

11 aug 2012, 11:18

Goeiemorgen allemaal,

Gerarda....ik mis je hier....hoe ging het gisteren met jou kleinzoon...hield je nog een stukske cake over?
Het ziet er weer een hele zonnige dag uit....profiteer ervan...zal waarschijnlijk in de schaduw worden!!

Oma-C.....jou geboortestreek? fijn om weten!!!.....
Ik weet wat je bedoelt met "ik ruik".....ik ruik het ook altijd...een hele speciale geur die je enkel daar treft....
Ik ken die streek een beetje...we kwamen er sinds mijn 13e erg veel....maar na het trouwen nog maar af en toe, maar het is er telkens heel fijn...hebben er zoveel herinneringen....mijn vader is er ook heel plots gestorven in Wilhelminadorp....op het wad onwel geworden....

Hugie....een hele drukke week gehad....prettig en minder prettig....oei....jou huis wordt te klein....jeetje toch...
Ik begrijp dat je met warm weer niet buiten mag...zelfs niet in de schaduw....er is dan veel te weing zuurstof in de lucht hé!
Maar profiteer van de heerlijke ochtenden...die zijn lekker fris en heel zuiver van lucht!
Fijn je weer te horen!!

Oma-C....het is heel fijn om de kinderen weer thuis te hebben...het was zo leuk om hun verhalen te horen...Wales lijkt zo anders te zijn....zo heel speciaal....ik zou zoveel kunnen vertellen nu...
De jongste van 8 had er zo graag nog gebleven...en op een kaartje schreef de tienjarige..." het is hier super mooi maar er valt soms wel wat veel regen".

Vanmiddag is het jou beurt om jou "toeristjes" te verwelkomen......Zal ook heel leuk zijn om ze te horen vertellen en foto's te bekijken en gewoon...ze zijn terug thuis!!

Falcon.....voor jullie ook een fijn weekend.....maar mogelijk moet Veertje werken.....maar geniet dan extra van de uren dat jullie vrij zijn!!

Helena....een hele drukke week gehad.....de zon geeft toch een hele andere energie dan altijd maar kou en regen!!

Zonnige groetjes en veel liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

falcon1

11 aug 2012, 14:06

Lieve Gerarda,

gelukkig dat ik jou al bij Tina gezien heb anders zouden we weer ongerust geweest zijn :lol:
Fijn dat je ook zo meeleeft met anderen die het moeilijk hebben... maar jij hebt je deel ook al gehad om te verwerken hé.
Lukt het om je weekend door te geraken? En anders maar even naar het park, daar zie je nog wat mensen en kan je wat vitaminen opdoen voor de winter.

@Hugie. Dat is toch ook niet niks wat jij meemaakt hé. Het moet toch erg frustrerend zijn om deze dagen niet buiten te mogen. Maar we wensen je heel veel sterkte hoor!

@OmaC en Reline, met de terugkomst van de kinderen voel je ook dat de vakantie ten einde loopt. Maar hopelijk hebben ze allemaal hun batterijen kunnen opladen... dat is wel heel belangrijk.

We wensen jullie allemaal nog een fijn en zonnig weekend.

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C

11 aug 2012, 14:54

nog eventjes...

Fijn dat we hier iedereen af en te zien verschijnen :wink:
natuurlijk wordt je anders ongerust;..

Ja de vakantieperiode loopt op z'n eind maar die toeristen
van mij gaan soms 3à4keer per jaar op vakantie hoor, :P
soms een week , soms 10 dagen..
maar in 't groot verlof was het 3weken fietsvakentie.

Vroeger ging ik altijd mee maar ik durf niet meer (met die M)
Je moet elke dag van hotelplaats naar hotelplaats (andere stad/dorp)
en je moet er wel komen anders heb je geen slaapplaats ,
Dat is allemaal gereserveerd ...als ik dan teveel last heb... of ik val ;
wat meermaals gebeurt kan ik dat niet ...dus ga ik niet meer mee..
Maar virtueel volg ik ze nog wel... :lol: :wink:
Ik heb de halve wereld gezien 't is goed geweest.. :)

Ze hebben al gebeld dat ze goed aangekomen zijn..
en boodschapen gingen doen, ja...weekend hé...

Nog een fijne dag en tot... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

gerarda

11 aug 2012, 18:33

dag allemaal. met mij gaat het goed. Ik heb mijn neef op bezoek gehad en dan is het wel babbelen en lachen geblazen.

Gisteren is de kleinzoon maar een halve dag geweest dus is de cake onaangeroerd gebleven. gelukkig voor mijn neef want dat is een grote sneukelaar. Hij heeft wat mee naar huis.

Wens jullie nog een gezellige zondag

gerarda

falcon1

11 aug 2012, 18:59

Lieve Gerarda,

alé, we zijn weeral gerust dat het toch goed met je gaat!
En toch fijn dat je zo een plezante neef over de vloer krijgt. Zo eens kunnen lachen kan toch deugd doen hé.
De vriend van de dochter is er ook zo eentje...
Toch een lieve oma hé... kleinkind een chocoladecake meegeven. die zal ondertussen wel gesneuveld zijn denk ik :lol:

OmaC, al een groot stuk van de wereld gezien. Je zal wel heel wat meegemaakt hebben dan. En de kinderen gaan al dezelfde weg uit...
Ik heb ook al veel gezien hoor (van Limburg :lol: )

Zelf had ik wat last van mijn rug vandaag. Jaja, hier kraakt af en toe al iets hoor!
Gerada, wanneer ga je nog eens iets speciaal klaarmaken? Smouttebollen of zo? Ik heb net een quiche klaar gemaakt met zalm en broccoli. Heel simpel en je kan er gemakkelijk enkele dagen van eten...
Morgen zijn we de ganse dag weg... vergaderen...

Nog een fijne avond.

Liefs,

Veertje & Rudy

Hugie12

11 aug 2012, 19:06

Hey Gerarda;
Goed mee gevallen zie ik;goed zo.......en de cake op?Anders kom ik eens af hoor;kan voor de ogenblik mijne oven niet meer zien.

Hier was het deze middag 39° binnen;viel bijna in slaap;deze avond mijn strijk doen els het wat frisser word!
en voor de rest ben ik in staking.......zal hem leren §opperhoofd)

Hebben vandaag de eerste keer de andere ton komen vullen,is nogal een spel;ton buiten gerolt en vullen;weer binnen en dat spel weegt 90 kg dan.
Beklaag die man ,als hij dat een hele dag moet doen.Want overal zijn ook trapjes om binnen te gaan he :roll:
Die zal zeker weten wat hij 's avonds gedaan heeft :lol:
Als ik buiten kan (als opperhoofd wil)heb ik nu voor 12uur zuurstof;dus daarmme geraak ik wel aan zee he.

Aan zee moet het nu volle bak zijn volgens de tv:ooooooo wat zou ik er graag tussen hangen! :oops:

Zou er geen winkel bestaan waar ze een blij gezicht verkopen,en een goed humeur?Kocht er dirrekt een stuk of twaalf;moest er een kapot gaan. :lol: :lol:

Aan alle een mooie zondag en heel veeeeeeeeeeeeeel zon

Afbeelding

aan wie noh vertrekt!!!!!!!!!

falcon1

11 aug 2012, 19:36

Hey Hugie,

dat is daar nogal een spen met die zuurstofton. Maar gelukkig dat je daar mee geholpen bent.
En dat opperhoofd... ook niet simpel hé. Als je dat nu eens heel lief vraagt om eens één keertje naar de zee te kunnen gaan... Dat moet toch te regelen zijn, niet. Als je er zo naar uitkijkt, één dagje op een jaar je gelukkig voelen, moet toch kunnen... Als het niet te ver was kwam ik je halen...
En 39°C binnen!!! Dat is toch niet te doen!!! Daar zo ik zelfs van in zuurstofnood geraken. Ik herinner me dat toen ik nog in Limburg woonde. Hier aan zee is het soms zelfs frisjes, maar toch steeds aangenaam.
Alé Hugie, weet dat ik heel veel compassie met je heb maar daar ben je niet mee geholpen hé.
Ik zal u dan maar nen dikke troostknuff geven...

Liefs,

Veertje & Rudy

reline

11 aug 2012, 23:04

Goede avond allemaal,

Falcon...nu je het zegt....nog amper een goei veertien dagen te gaan en het is september...
En troubles met de rug....hopelijk gaat het vlug over.
Ikzou ooit een quiche maken...is nog altijd niet gebeurd....
Smakelijk voor jullie!

Oma-C....fijn dat de kinderen veilig zijn aangekomen.
Ik wist van het besttazn van zulke vakanties af...moet heel fijn zijn...gewoon fietsen en geen zorgen voor eten en slapen.....en je bagage wordt van de ene plaats naar de andere vervoerd!

Gerarda....toch wel drukke, maar fijne dagen achter de rug.
En je neef heeft veel geluk dat je kleinzoon de cake onbewust voor hem liet!
En jij kent sneukelen ook!!..Jou neef een grote sneukelaar en jij hebt hem reuze verwent natuurlijk en hem ook nog alle overschot meegegeven!

Dag Hugie...een grote ton zuurstof...ik wist niet dat het bestond...ik dacht altijd aan flessen....ik zag deze namiddag ook iemand die een fles bij zich had in een caddie...
Zo'n ton lijkt niet eenvoudig te zijn...mag je daar een hoeveelheid van aftappen? (ik mocht altijd vragen stellen hé)
En 39° in huis....hoe kom je zo warm?
Dat is helemaal niet goed voor jou....maar misschien heb je een cijfertje fout getikt.
Bij ons in de Kempen was het vandaag in de schaduw een 24° en een beetje wind...
ik wou dat je eens naar zee kon...maar een vraagje...is er in jullie buurt geen meer of zo...ik dacht aan de zoete waters.....is ook heel fijn
en rustgevend...misschien lukt het.....je kan er vlak naast parkeren en er is volop schaduw....
Vlakbij in het bos is er ook een speciale bron waar mensen met bakken water komen halen.....we waren er enkele jaren geleden!

Liefs, Reline

Hugie12

12 aug 2012, 00:04

Hallo allemaal;
Zeker is er bij mij ook water in meertjes;de zoute waters;Kessel-lo;rotselaar"de plas" Hofstade enz enz maar hij moet er willen naartoe gaan.
Als er vogels zaten mssn;maar daar jan ik niet heen;teveel stof!
Dat is gewoon een huismus .Winkelen oke ,hij heeft alles en komt terig.
Rommelmarkten gaat nog ;maar niks kopen he!
Zo kan ik blijven zagen ,vroeger had ik er geen last van,zat toen tussenn de klanten,maar nu ben ik eenzaam met twee!!!!!!Sommige dagen zegt die geen twee woorden tegen mij.

Nu wat de zuurstof betreft;ge hebt er nog gezien met een flesje;had ik ook,maar minister Onkelinks heeft dat beslist mag niet meer.
We moeten van de prof de toelating krijgen en dan moeten we naar de ziekenkas dokter,die het moet goed keuren.
Ik heb 4l/min nodig;dag en nacht en ben goed gekeurd,omdat de zuurstof in het bloed te laag gaat zonder dat ik wat doe.
Soms sta ik "s morgens op,en heb maar 74 en een normale mens heeft 97
Bij de kine is er een vrouw en die krijgt alleen nog thuis en niet om wag te gaan,maar in de dag heeft ze het bijna niet nodig!Zo graag heb ik het niet hoor.Als je aan het koken bent ,denk dan eens een plastieke darm voor je neus die niet in aanraking mag komen met vuur,ontploffingsgevaar!
Neem de stofzuiger,zou ik niet mogen doe; ge zit steeds met die kabel in de weg;want die ligt op grond he.Kan zo veel opnoemen hoor.Poetsen met nat.........op de droge grond komt dan weer de natte kabel.....enz enz
Nu moet ik dus mijn flesjes voor buiten te gaan zelf vullen uit die grote ton ,die die knappe bink elke week komt vullen,binnen hang ik aan de ton he met de kabel achter me aan.

Voila heb het gezegt
:lol: :lol:

Ga iedereen een stevige dikke knuffel doorsturen en hopelijk tot morgen
Hugie

Helena van Troje

12 aug 2012, 00:27

wat een affaire hugie met die zuurstof zeg, zullen we de minister eens aan de ton hangen? 4l/' da's al de moeite

reline

12 aug 2012, 00:30

Hey Hugie,

Ik ben er nog....
Ik ben blij dat je dit uitlegde....ik wist niet beter dan als het kon...een fles om buiten te komen, maar van een ton en dat je zelf kan aanvullen wist ik helemaal niks.
Ik kende iemand, maar ik zie haar al een ganse tijd niet meer...ze wachtte op een nieuwe long....maar elke situatie is anders hé.
Ik wist ook niet, of tenminste...ik heb er nooit bij stilgestaan dat het zoveel problemen in huis kon geven tot ontploffingsgevaar toe....Tja...zuurstof moet je voorzichtig mee zijn!

Hugie.....is er bij jullie geen instantie die vervoer kan regelen.
Bij ons in het dorp is iemand, een gepensioneerde en die zet zich in om mensen die moeilijk ergens geraken, te vervoeren.....die mensen bellen hem op om vb. naar de winkel te gaan of iets anders.....ook voor een uitstap...ik heb weet van 1 keer naar zee.
De mensen betalen een kleine vergoeding per kilometer....ik dacht dat hij formulieren moest invullen....hij krijgt ook een vergoeding per kilometer dat hij rijdt voor anderen...maar wie dat betaalt weet ik niet...daar kom ik wel achter.
Wacht even met er naar te vragen, maar zou misschien fijn zijn voor jou.

Het is ook de tijd van de vallende sterren....als je er één ziet mag je een wens doen.....maar die mag je niet verklappen...

Ik hoop dat het de volgende dagen niet te warm wordt....en dat je toch even buiten kan!

Ik wens je een fijne nacht toe!!

gerarda

12 aug 2012, 05:42

Rudy, wat lees ik hier dat ge aan het fornuis staat. Binnenkort ook een kookprogramma van u op t.v. ?
Smoutbollen zal ik nu niet maken veel te warm, dat zal voor na de zomer zijn. Ik ga binnenkort eens groenten terrine maken. Ik heb dit ooit eens gegeten in een restaurant waar we gingen eten zo tussen 11 en14 uur van alles koud en tussen door brachten ze één warme schotel. Ze gaven dit een naam maar ik heb vergeten hoe het noemde ik zit met brunch in mijn hoofd maar ik weet het niet zeker meer. Hersentjes zijn ook dat niet meer :roll:
Heb het al eens klaargemaakt lang geleden maar is toen mislukt. maar ik heb het Piet hier op video zien maken en ik ga het nog eens proberen. Ik doe elk jaar zo iets met al de kinderen (zolang ik het nog zelf kan ????
:roll: ofwel een koude schotel ofwel een gourmet. het zijn mijn kinderen en de kinderen van mijn zuster zo zijn we dan met een 15 man en vrouw :D

En nu ga ik die terrine eens proberen om dit er bij te doen. gemakkelijk (als het lukt ) om er sneetjes van te maken met een of ander sausje.

Ja Ik hoop dat Marc het gezien heeft verleden jaar dat het mij gelukt is alles klaar te maken voor die bende, wel met de hulp van mijn kinderen om de tafel te zetten en alles aan te brengen. Ik hoop dat het dit jaar weer zal lukken en de kleinkinderen hielpen mij met de hapjes klaarmaken.
We doen het dan wel in het huis van de kinderen omdat daar een grote tuin is en de kinderen kunnen dan ook samen spelen en naar de kamer gaan van de kinderen waar van alles is zodat die zich niet moeten vervelen. Tot zelfs muziekinstrumenten zijn ook gemeenschappelijke liefhebberijen . Piano gitaar drumstel en dan nog het keybord van Marc .
Hij speelde piano maar had zelf geen meer.

Nog een gezellige zondag voor u en veertje met de kindjes.
Al aan een vergadering begonnen ? geleidelijk aan weer wat hersenwerk opnemen. ge zult nà augustus wel eens de jongens gaan opzoeken zeker?

groetjes en een dikke knuffel
gerarda
Laatst gewijzigd door gerarda op 12 aug 2012, 07:22, 2 keer totaal gewijzigd.

dewill

12 aug 2012, 06:48

Aan alle Forumvrienden dikke oprecht gemeende Afbeelding knuffel .
En speciaal voor Hugie een extra dikke knuffel , wat vind ik dat toch jammer dat jou opperhoofd niet beseft dat hij jou en vooral zichzelf dolgelukkig zou kunnen maken door wat liever te zijn voor jou , dit kan ik echt niet begrijpen !

Groeten , dewill