mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

gerarda

24 nov 2011, 23:37

Neen Falcon we hebben geen honden meer. We hielden er altijd twee omdat we vonden dat het voor hen ook aangenamer was als wij eens weg waren dat ze toch niet alleen waren en wij hadden een grote tuin.
maar toen onze laatste hond stierf was ik al 65 jaar en Marc nog ouder en we wisten dat we naar een kleiner huis zouden gaan en ik niet elke dag meer zou kunnen gaan wandelen en dan denken als er met ons iets gebeurt moeten ze misschien naar een asiel en dat wilden we niet.Ik ga wel regelmatig (als ik me goed voel) de hond halen bij mijn zoon om ermee te wandelen en als ze hem hier brengen als ze ergens naartoe moeten dan ga ik hier zeker een wandeling doen in de omgeving.

Morgen ga ik naar de radioloog voor een foto van mijn heup. volgende week ga ik dan naar de huisarts voor de uitslag. het is mogelijk dat het is zoals ge zegt dat het een ontstekeing is maar dan ben ik er liever snel bij.

Ik laat de uitslag wel weten

Groetjes gerarda

falcon1

25 nov 2011, 00:04

Zeker doen Gerarda... we zullen in elk geval duimen voor jou dat het allemaal niet zo erg is!
Wij hebben momenteel ook 4 katjes, maar dat zullen ook de laatste zijn...
Hier een foto van de vier kabouters.
Afbeelding
Van links naar rechts, Tygro (autistje), Plush (dikke maatje van kleinkindjes), Betty (meegekomen van Limburg) en Roshie.

Hopelijk heb je nog een rustige nacht.

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

gerarda

25 nov 2011, 16:07

Falcon ,leuk zeg zo vier mooie poesen die daar gezellig zitten.Wij hadden als ik jong was ook altijd katten , maar er is eens een naar huis gekomen die vergiftigd was en op het geroep van mijn moeder kwam ze naar huis gekropen ik vond dit zo triestig dat mensen dat doet. Dat werd toen veel gedaan door duivenmelkers en toen wij in de jaren 70 een huis huurden zei de eigenaar (die ook duiven had) ge hebt toch geen kat zeker want hij zal hier niet lang leven hoor.
Ik heb dat allemaal nooit vergeten. Moest ik katten willen zou ik zeker ook een grote tuin willen en en ik zou hem zeker afzetten met draad (ik denk dat ik op de foto zie dat het bij u ook afgemaakt is ?) Zelfs mijn honden lieten we nooit buiten als we weg gingen ofwel gingen ze mee ofwel zaten ze binnen.
Ge krijgt daar toch veel liefde van wat ze allemaal verstaan kunt ge u niet voorstellen
Ik had vroeger soms eens migraine en dan lag ik in de zetel maar met een kussen dat men in bed gebruikt. En anders als ik in de zetel lag gewoon zo maar op mijn gemak te rusten kwam er altijd een van de honden bij me liggen , maar als ik migraine had kwamen ze niet in de zetel maar bleef er altijd een naast me liggen , vooral met mijn kleine hond tibetaanse terrier had ik een speciale band.
Ik wens u nog veel plezier met uw beestjes

groetjes en een gezellig week-end voor u en Veertje

Gerarda

falcon1

25 nov 2011, 16:33

Ja Gerarda, dieren zijn wel echt heel speciaal.
Ik vind het altijd zo gezellig dat als ik in de zetel zitten ze allemaal wel ergens tegen mij komen liggen... En als ik mij even neerleg durft onze Plush wel eens boven op mij komen liggen... zalig warm...

En jijzelf, geraak je de dag wat door? Maar doe het vooral rustigaan hé! Niks dat dringt en het werk zal niet gaan lopen... Doe af en toe eens dingen die je graag doet...

We wensen je nog een fijne avond.

Liefs,

Veertje & Falcon

falcon1

27 nov 2011, 13:53

Lieve Gerarda,

we komen jou ook een fijne zondag wensen.
Hoe is het momenteel met je heup? Heb je er nog veel last van?
Hebben ze na het nemen van de foto's niks gezegd?
Dan nog even wachten op de uitslag bij je huisdokter... we duimen voor jou hoor!
Hopelijk heb je vandaag toch nog een fijne dag...

Dikke knuff,

Veertje & Falcon

gerarda

27 nov 2011, 21:27

falcon1 schreef: Lieve Gerarda,

we komen jou ook een fijne zondag wensen.
Hoe is het momenteel met je heup? Heb je er nog veel last van?
Hebben ze na het nemen van de foto's niks gezegd?
Dan nog even wachten op de uitslag bij je huisdokter... we duimen voor jou hoor!
Hopelijk heb je vandaag toch nog een fijne dag...

Dikke knuff,

Veertje & Falcon
Falcon vriendelijk om naar de uitslag van de foto's te vragen ,maar ik weet nog van niks. maandag ga ik met de foto naar de huisarts en laat jullie dan iets weten
Groetjes gerarda

falcon1

27 nov 2011, 23:36

Bedankt Gerarda, ben echt wel benieuwd voor morgen. Maar ik denk dat je je niet te ongerust moet maken...

Liefs,

Veertje & Falcon

gerarda

28 nov 2011, 11:57

Hierbij dan het nieuws van mijn doktersbezoek.
Er scheelt niets aan mijn heupen. maar de pijn komt van mijn rug omdat daar in de onderrug een wervel zou verschoven zijn.
Hij kan mij dus alleen maar helpen met pijnstillers zoals dafalgan forte en brufen als als dafalgan niet helpt. En indien die pillen niet helpen kan ik dus nog inspuitingen krijgen. Maar ik kan best geen zware dingen meet opheffen en beter recht zitten op een stoel dan in mijn relaxzetel (hoewel ik dat moeilijk zal kunnen laten , dat is zo gezellig) als ik een dutje wil doen moet ik hem alleen maar naar achter doen :D :oops:

Groetjes Gerarda

falcon1

28 nov 2011, 17:36

Lieve Gerarda,

bedankt voor het bericht van de dokter.
Om eerlijk te zijn, ik heb daar soms ook last van, ik weet dat ik één ding niet mag doen... zwemmen... Maar als ik er een beetje op let heb ik er eigenlijk geen last van.
Dus Gerarda, het gewoon wat kalmer aan doen... en dan zal die relax ook nog wel lukken...
Morgen vertrek ik voor mijn werk terug naar Limburg, goed mogelijk dat ik er even niet ben...

We wensen je nog een fijne (relax) avond en een rustige nacht.

Liefs,

Veertje & Falcon

gerarda

28 nov 2011, 21:08

Nu zit ik wel een beetje in de put. deze morgen toen ik aan de rode lichten stond kwam er iemans met een fiets naast mijn auto waar hij dan afstapte om op het voetpad verder te gaan. over de lichten , maar zijn stuur viel tegen mijn auto zodat ik wat schade heb. Nu zegt mij een vriendin hoewel ik normaal in mijn recht ben dat men het altijd verliest met een fietser. Ik heb wel een omniumverzekering maar het zou mij toch nog 150€ kosten. Als ik in fout zou zijn zou ik dat kunnen aanvaarden maar nu ben ik toch bang dat ik moet betalen voor de fout van iemand anders.
ja de miserie is nog niet voorbij dit jaar bij ons

groetjes gerarda

falcon1

30 nov 2011, 22:48

Lieve Gerarda,

ocharme, wat is er nu weer gebeurd? Sorry dat ik het niet eerder las want ben pas thuis van Limburg.
Maar ik denk dat je je niet ongerust moet maken... je hebt gedaan wat je moest doen. Tja, als zijn stuur tegen je auto valt, daar kan jij niks aan doen... dit heeft totaal niks met "verkeersregels" te maken!
Fietsers/voetgangers zijn zwakke weggebruikers maar dat wil niet zeggen dat als zij fouten maken jij daarvoor moet opdraaien!
Je moet je daar niet ongerust over maken. Nog een vraagje... wie heeft dit ongeval vastgesteld? De politie, of hebben jullie dat gewoon onder elkaar geregeld?
Ik hoop dat de rest van deze week ook wat goed verlopen is...

We wensen je nog een fijne avond en hopelijk ook een rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Falcon

gerarda

01 dec 2011, 00:15

falcon1 schreef: Lieve Gerarda,

ocharme, wat is er nu weer gebeurd? Sorry dat ik het niet eerder las want ben pas thuis van Limburg.
Maar ik denk dat je je niet ongerust moet maken... je hebt gedaan wat je moest doen. Tja, als zijn stuur tegen je auto valt, daar kan jij niks aan doen... dit heeft totaal niks met "verkeersregels" te maken!
Fietsers/voetgangers zijn zwakke weggebruikers maar dat wil niet zeggen dat als zij fouten maken jij daarvoor moet opdraaien!
Je moet je daar niet ongerust over maken. Nog een vraagje... wie heeft dit ongeval vastgesteld? De politie, of hebben jullie dat gewoon onder elkaar geregeld?
Ik hoop dat de rest van deze week ook wat goed verlopen is...

We wensen je nog een fijne avond en hopelijk ook een rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Falcon

We hebben het ondereen geregelt.Die man had zijn polis van de familiale verzekering niet bij zich maar hij woont hier niet ver van bij mij. Hij heeft mij zijn paspoort getoond dat ik zijn naam en adres kon opschrijven. Hij gaf ook de polis van zijn auto maar daar was ik niets mee , maar wel een bewijs dat hij tegen mijn auto gereden heeft hé .We spraken af dat ik s'anderdaags bij hem zou gaan want hij moest naar d eoogarts. Ik heb dan het formulier volledig ingevuld en ben dan bij hem geweest voor het polis nummer en zijn handteken. Maar hij heeft zijn verzekeringsagent laten komen omdat hij dat toch niet vertrouwde en die man zei dat de papieren goed ingevult waren en hij zei hem ook dat hijzelf de vrijstelling van ongeveer 220€ ging moeten betalen en de verzekering de rest. Ik heb al een bestek en het zal 356€ zijn.
En mijn verzekeringsagent liet toch ook verstaan dat de kosten voor hem zullen zijn . Ik denk dat het misschien anders is als de politie erbij komt. Maar mijn verzekeringsagent zei wel indien hij gewond was geweest dat mijn verzekering dat zou moeten betalen ??? ja die verzekeringszaken zijn wij ook niet voor honderd procent op de hoogte hé. Ik was al blij dat ik toch het formulier goed ingevuld had.Ik deed vroeger ook dikwijls bepaalde zaken maar dan was Marc daar toch om te zien of het goed was omdat hij zeker alles beter wist dan ik. Hij vulde de belastings brieven in en alle andere dingen deed ik maar liet hem wel controleren.

Bedankt voor uw mailtje ik had een babbeltje nodig want vandaag was weer een slechte dag.

groetjes voor u beiden gerarda

falcon1

01 dec 2011, 11:17

Lieve Gerarda,

ik ben blij voor jou dat je het toch hebt kunnen regelen! Het is zoals je zegt, je moet nu alles zelf oplossen waar Marc je vroeger bij hielp. Maar zo zie je maar dat het je toch gelukt is!

Toch een moeilijke dag gehad gisteren? Wel dan moet je dat hier maar eens komen vertellen hé... we hebben niet liever...

Hopelijk lukt het vandaag wat beter, dat wens ik jou althans....
We horen er nog wel van zeker?

Liefs,

Veertje & Falcon

Oma-C

01 dec 2011, 15:01

O-O-O, :oops: ik ben even niet meer hier geweest, sorry :oops:
Dag gerarda,

Vervelend als je zo'n pijn hebt, die rug altijd, en zoveel mensen
hebben er last van :roll:
We moeten ons wat aanpassen aan een licham dat begint
te slijten hé en dat is helemaal niet gemakkelijk,
we doen uit gewoonte dingen die we beter niet konden doen
of anders moesten doen, we staan er niet bij stil tot die
verd**de pijn er weer is, maar dan is het al telaat :roll:
Beterschap, en met een pijnstiller kan je 't mssn
wat onder controle houden.
Met brufen oppassen als je een slechte maag hebt :oops:
(ik kan ze ook niet verdragen, zels niet als ik veel zuivel gebruik)
Best is natuurlijk heel recht zitten, ofwel helemaal plat
met de knieën op 90°, ik leg de poef onder m'n benen
als ik op de zetel lig, dat ontspant de onderrug. 't Is mssn een tip :?
Dat is 'zoals je op een stoel zit' maar dan plat hé :lol: :)
Bij mij verzcht het de pijn als ik er veel last van heb.

Veel beterschap in elk geval, ik probeer een beetje
regelmatiger langs te komen :oops:

Veel sterkte en de groetjes.
Oma-C
Laatst gewijzigd door Oma-C op 02 dec 2011, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

gerarda

01 dec 2011, 15:16

ja hoor Oma-C Het is zeker een goede tip. Vroeger zat ik altijd op een stoel en ik zelfs nu nog graag heel recht maar ik heb een relaxzetel en daar zit ik dan in om naar de t.v. te kijken en vermits ik nu nog meer in de zetel zit als vroeger is dat misschien de reden van mijn rugpijn . Ik kan wel mijn benen op een verlenstuk leggen en dat doe ik nu wel en laat mijn been die pijn doet gestrekt en achter mijn rug leg ik nu een kussen zodat ik recht zit.Ik probeer met die dafalgan maar is niet goed , brufen helpt wel maar is inderdaad slecht voor de maag. Ik zal ze trachten nà een weekje te stoppen en eventueel een nemen als ik ver moet stappen.
Ik zat gisteren en van daag weer een beetje in de put , maar ik ben nu naar stad geweest en ik voel me al beter,vooral omdat ik een boek gekocht heb over windows 7 en ik zou daar wat meer uitleg willen over hebben , liever dan zelf uit te zoeken op de pc want als ik dan iets verkeerd doe en ik weet niet meer hoe het was ben ik zeker zenuwachtig.Ik heb windows 7 nog maar van januari en dat gaat heel goed maar het is toch telkens anders als ge een nieuwe koopt. En er zijn misschien dingen die ik ermee kan doen dat ik zelf niet weet; Ik wilde weer een cursus gaan volgen maar bij leerpunt is dit enkel voor beginners. En er zij scholen waar ge ook overdag kunt gaan , maar dat is dan meer voor gevorderden die dan heel moelijke dingen willen doen dat ik dan niet nodig heb.
Ik zal het dus met mijn boekje regelen.

Groetjes en nog een gezellige dag voor u Gerarda