mijn man is overleden

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

tina316

01 aug 2013, 02:05

kan goed geloven dat je dan een slechte dag hebt gerarda
het is niet prettig altijd alles alleen te moeten doen
hier zijn er veel van die dagen de laatste tijd
ik mis het zo verschrikkelijk alles wat we samen deden
samen op de zeedijk naar het vuurwerk kijken en de zonsondergang
aan zijn arm eens een wandeling doen
samen de tuin verzorgen, de afwas doen ,s' avonds in de zomer buiten zitten als het zo warm is in onze tuin
alles wat je nu alleen moet doen
er vloeien de laatste tijd weer veel tranen
het is zo oneerlijk
slechterikken blijven en de goeie nemen ze weg

groetjes tina

Oma-C

01 aug 2013, 07:35

Goede morgen Tina en de vrienden
Ik vraag me af of jouw dokter niet eens een goede "praatdokter"
zou aanwijzen inplaats van kalmeringspillen ..
Iemand waar naar jou geluisterd wordt... ik ken nog mensen
die er zo terug een beetje bovenop gekomen zijn.. :roll: :?

Je kan niet in het verleden verdergaan, je moet vooruit...
de tijd terugdraaien kunnen we helaas niet... want dan was dat
allang gebeurd door ons allemaal, wij zouden allemaal
onze geliefde terug willen...maar zo werkt het niet...we hebben allemaal onszelf een ferme schop moeten geven om vooruit te komen ...

We mogen denken en dromen aan de mooie dingen die er waren
zoals samen wandelen en gezellig samenzijn...
maar nu moeten we aan onze dierbaren bewijzen dat we het alleen
ook kunnen en dan zijn ze fier op ons...
we zijn verwend geweest en daardoor kunnen we het niet meer alleen...
Maar je moet het zelf doen....als je op anderen moet rekenen .:roll: :oops:

Een dikke knuffel Tina, ik weet ook niet meer hoe ik je kan helpen...
ik herhaal steeds hetzelfde ... :oops: :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

gerarda

01 aug 2013, 09:05

Hallo Tina
Inderdaad zo iemand zoals Oma-c zegt moet ge hebben. Dat is waarschijnlijk zo iemand dat Falcon ook had en die ik ook gehad heb toen ik door die pillen nog meer de dieperik inging en dat was dan toevallig dat wij juist verhuisd waren. Die dokter heeft mij dus ook de pillen laten afbouwen en nadien heb ik nooit meer pillen genomen voor de zenuwen.
Nu heb ik ook veel van mijn verdriet in de hand. Er zijn hier in huis nog veel dingen van Marc zelfs de ontbijtset die bij hem altijd op de hoek van de keukentafel bleef staan ( zo een beetje gewoonte van hem waar ik hem soms mee plaagde ) ik heb ze onlangs eens weg gezet en ik voelde mij er niet goed bij en die staan daar nu terug. Gemakkelijk hoor. Als ik s'morgens opsta ben ik direct gediend hahaha

Maar Tina wat gij daar allemaal hebt met de werken aan uw huis is zeker niet te onderschatten hoor en dan nog uw gezondheid ,ik tracht u enkel wat moed te geven om te vechten wat ge kunt eens gaat het beter gaan.

groetjes en een dikke knuffel

gerarda

Oma-C

03 aug 2013, 22:08

Tijd heelt geen wonden..
tijd leert je leven met verdriet
en wachten.. zeer geduldig...
tot je weer schoonheid ziet.

(ergens gelezen).... :?

Een dikke knuffel Tina en veel sterkte... :wink:

tina316

07 aug 2013, 14:45

dat is een heel mooi gezegde oma-c en o zo waar

en de misere blijft hier voortgaan ,nu zijn de tegels van mijn gang een heel stuk naar boven gesprongen met die warmte heb dat nu nog nooit gezien
en dat midden in de nacht het was gelijk een pistoolschot ik ben heel erg geschrokken ,dacht dat de katten iets hadden omgestoten
heb het maar s'morgens gezien met de brievenbus te legen
toen ik erop liep zakte de midden weg en de randen stonden omhoog ,dat bleef hier maar knallen , zelfs de katten waren bang

nog iets bij de rest
nu weer wachten tot iemand tijd heeft om te herstellen ik heb ze zelf uitgebroken en nu liggen er voorlopig planken op om over te lopen

heb dat wel al gezien buiten op de baan maar nog nooit gehoord dat het binnen in huis ook kon
pppfff ben er echt niet goed van geweest
durfde zelfs niet naar boven voor op mijn pc

groetjes tina

gerarda

07 aug 2013, 17:14

Hallo Tina , ik wilde u vandaag juist eens mailen om te horen hoe het was met u. met dit warm weer hebben we geen nieuws want wie gaat er buiten als het niet absoluut moet, zo heet .
Vandaag een regentje maar morgen mag het weer droog zijn want ik kom naar Oostende en dan heb ik liever een droogwegdek.

Het houd eigenlijk nooit op bij u ik hoop dat ge daar iemand zult voor vinden.
ik heb dit ook nog nooit gehoord dat de tegels naar omhoog komen in huis. Op mijn oprit had ik dit deze winter van de koude maar ze zeiden mij dat dit weer goed zou komen vanzelf en inderdaad zo is het ,maar bij u zal dat wel niet zijn.
Waarschijnlijk in een winkel waar ze tegels verkopen dat ze iemand hebben of iemand weten die het zou doen. Hopelijk kunt ge dezelfde tegels nog gebruiken of zijn ze gebroken ?

Tina hoe gaat het met misty? zijn de aanvallen nog altijd even veel?

Meisje ik hoop dat uw problemen eens ophouden aan wat troost hebt ge niet veel maar ik vind het toch wel erg wat gij daar allemaal meemaakt.

En toch moogt ge niet opgeven . Ik heb het ook soms hoor dat ik denk ze mogen mij hier komen halen maar na een tijdje ben ik dan blij dat ik er nog ben als ik een telefoontje krijg van een vriendin.

groetjes en liefs gerarda

tina316

07 aug 2013, 18:40

ik heb dezelfde tegels niet meer toch niet genoeg want er zijn erbij die gebroken zijn
mijn neef zou het maandag komen doen hopelijk houd hij zijn woord
misty heeft gisterenmorgen weer een epilepsieaanval gehad maar niet zo erg als de laatste keer
er zat ook al wat tijd tussen van 11 juli tot 6 augustus ,hopelijk worden de tijden ertussen langer

en opgeven wil ik al lang je zou soms voor minder de moed verliezen
maar je blijft ook al is het maar voor mijn katjes
maar veel erbij kan ik niet meer hebben ,ik ben zo moe de laatste tijd
morgen ga ik naar de dokter want ik moet mij al enkele dagen voortslepen en mijn hart doet ook zo raar ,het zijn geen ritmestoornissen zoals ik gewoon heb
van die poetsdienst heb ik ook nog altijd niets gehoord
ik zou zo graag iemand hebben die toch wat werk uit handen neemt want ik kan niet meer

ik verlies toch stilletjes aan de moed om voort te doen helemaal alleen zonder arnold
alles stapelt zich hier op en hulp die is er nog altijd niet
mijn vriendin komt zondag terug uit vakantie ik zal blij zijn dat zij er tenminste weer is
een prettige dag in oostende morgen gerarda hopelijk is het zonnetje er dan weer
hoe is het nog met de pijn in je benen is dat nu al wat beter
groetjes tina

Oma-C

07 aug 2013, 21:00

Hallo Tina,
Nu dat weer...:roll: ramen en deuren klemmen en vervormen van de hitte
dat ken ik wel ...maar tegels die breken door het warme weer
heb ik nog niet gehoord.. :roll: :?
Dat is niet niks... ik hoop dat het snel kan gerepareerd worden..
Zorg maar dat je niet struikelt en valt over de planken...
een breuk of verstuiking kan je wel missen hé :roll:

Ik wens je veel sterkte en hopelijk komt er snel een oplossing...
knuffeltje en nooit de moed opgeven hoor...
er is nog nooit iets blijven duren ... eens komt er toch een eind aan... :?

gerarda

07 aug 2013, 22:07

Tina de pijn in mijn benen is minder in die zin. De dokter heeft niets gevonden; Dus veronderstel ik dat het mijn leeftijd is en dat ik wat trager moet gaan. En zo gaat het beter.

Toch wat goed nieuws van Misty. Ge hebt daar toch al een leven mee gered door uw vechten hé. En als ge haar goed krijgt en gezien haar jonge leeftijd kunt ge nog jaren van haar genieten . Ik zeg altijd dat alles een reden heeft. Ik denk dat uw problemen wel eens zullen opgelost geraken en dat u zich met tijd beter zult voelen. ja wat Arnold betrefd dat verdriet blijft duren dat gaat niet weg. maar daar moeten we leren mee leven.

Verder wens ik u veel plezier met uw vriendin die wel veel zal te vertellen hebben.

Slaapwel gerarda

tina316

11 aug 2013, 01:39

de tegels zijn niet gebroken alleen naar boven gestoken mijn neef heeft er natuurlijk gebroken met ze terug te willen duwen

hopelijk krijgt misty niet teveel van die aanvallen en kan ik haar inderdaad toch nog wat jaartjes bij me houden

het is weer mariakerkerie heel het weekend arnold zijn favoriete tijd van het jaar
hij zat zo graag buiten met al zijn rommel die hij heel het jaar verzamelde
weer drie zware dagen hopelijk is het vlug voorbij nog 1 dagje te gaan

ik ben vrijdag naar de dokter gegaan en moet nu 3 weken zware medicijnen nemen omdat ik niet meer kan slapen en heel veel last van mijn hart heb , mijn bloeddruk staat ook weer veel te hoog 17/10
mijn hart klopt niet goed en ik ben kapot van niet te slapen

maandag komen ze mijn tegels leggen hopelijk zijn ze deze keer van hun woord en word dat opgelost
ik ben zo moe van al die tegenslagen ,het mag toch wel eens stoppen

groetjes tina

gerarda

11 aug 2013, 03:40

Hallo Tina,

Ik ben niet verwondert dat ge problemen hebt met uw bloeddruk. Al die zorgen brengt dit mee natuurlijk. 17/10 is inderdaad veel. Ik heb er nu ook problemen mee en steek het op het probleem dat ik hier heb met de honden van de buren die me s'nachts wakker houden. Voor het ogenblik is het weer opgelost , heb de politie laten bij haar gaan , maar hoelang zal het duren weet ik niet. Nu ben ik ook opgestaan maar dat heb ik dikwijls als ik wakker word en niet direct wer inslaap sta ik op en kom eens op de pc om een spzelletje te kaarten en dan ga ik weer slapen maar ik maak me niet zenuwachtig. maar met die honden weet ik niet wanneer zze gaan stoppen en dat maakt me zenuwachtig.
Ik neem daar 3 soorten pillen voor en nu blijfthet goed onder de 13 of 14/9

Alle ik hoop dat dit probleem met uw tegels toch opgelost geraakt , hoewel het toch weer van die kosten zijn die gekunt missen.

groetjes Gerarda en hoop op betere tijden.

zonnebloemetje

11 aug 2013, 17:34

Afbeelding

halloooooo tina

ik heb een bloemetje voor jou meegebracht
zodat je weet dat ik dikwijls aan jou denk
het is toch echt wel erg dat je op niemand
kan rekenen als er iets is
en ik kan me voorstellen dat er van die momenten
zijn dat je het echt niet meer ziet zitten
maar je poesjes hebben je nodig
zij hebben ook niemand anders dan jou
en wat zou er met hen gebeuren als jij er niet zou zijn
dus tina wens ik je héél véél sterkte
en hopelijk blijf je in de toekomst toch een beetje
gespaard van allerlei tegenslagen
want het is al erg genoeg dat je je man verloren hebt
en misschien komt er toch eindelijk eens een lichtpuntje
in je leven zodat je toch nog een beetje kan genieten
van de dagelijkse dingen
en probeer het toch een beetje rustig en kalmaan te doen
voor je bloedddruk en je hart
want als je daar serieuze problemen mee zou krijgen
dan ben je nog verder van huis

groetjes

zonnebloemetje
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Oma-C

12 aug 2013, 07:16

Hallo Tina, ik zend je een knuffel want ik kan
niet meer vertellen dan wat de dames hierboven zegden...
een lieve groet en heel veel sterkte en moed wens ik jou...:)
Afbeelding

tina316

18 aug 2013, 03:05

ik weet het kon die kosten best wel missen er is hier altijd iets
bedankt zonnebloempje hopelijk zit er daar inderdaad ergens een lichtpuntje en liefst zo vlug mogelijk
ik ben helemaal niet goed geweest met die hoge bloeddruk
die pillen die ik erbij moest nemen deden mijn bloeddruk veel te vlug zakken en dat is heel raar dat je je dan voelt
ik kon niet meer op mijn benen staan en zakte telkens in elkaar en begon dan te beven van kop tot teen
ben dan ook heel de tijd niet op de pc geweest

enfin van vandaag gaat het wat beter met andere medicatie hopelijk blijft het nu zo

groetjes tina

gerarda

18 aug 2013, 07:42

Dag Tina,
Ik ben blij u eens te horen. Spijtig nog altijd geen goed nieuws. Wel een beetje bangelijk die reactie van die bloeddruk. Vooral als ge alleen woont.
Ge zou toch moeten kunnen afspreken met iemand om u elke dag eens te telefoneren.
Vandaag zullen we waarschijnlijk mogen binnen blijven want het regent weer eens; Gisteravond ben ik naar een bbq geweest bij familie en we hebben toch kunnen buiten zitten tot nà 11 uur en dan waren de eerste druppels daar.
Ach ja ik moet u nog vertellen we hebben ook een nieuwe bewoner in de familie.
De kleinkinderen hebben nu ook een katje.Ik hoop dat ze het zullen kunnen houden want het is nog heel jong , de moeder kon het geen melk meer geven. Ik zal eens moeten mijn fotoapparaat meenemen als ik daar naartoe ga.

Ik zal nu maar beginnen aan mijn vervelende zondag.
Ik hoop dat uw bloeddruk probleem nu goed stabiel blijft.

Groetjes gerarda