mijn man is overleden
-
tina316 - Lid geworden op: 21 mei 2012, 03:37
ik ben ook blij dat ik misty een kans gegeven heb om bij me te blijven en niet geluisterd heb naar anderen ik kon het gewoon weg niet een mens die epilepsie heeft doen ze ook niet in slaap
maar ze doet het goed
vandaag is ze een beetje ziekjes ze wil niet eten en wil niet buiten
het zullen weer lange avonden worden het word ook al zo vroeg donker en iedereen ziet er tegenop zeker
je kunt ook niet veel buiten met dat weer
met mijn zoon gaat het redelijk voorlopig toch
je kunt ze inderdaad niet meer veranderen en hij is al altijd een speciaal geval geweest
enfin ik ben toch al blij dat hij wat meer komt
want het is hier heel eenzaam geworden
de 26 ste zal het 18 maanden zijn dat arnold er niet meer is en dat blijft moeilijk
er moet hier nog zoveel gedaan worden en ik heb ook nog altijd geen poetshulp dat duurt nu toch wel heel lang ik heb mijn aanvraag gedaan in mei pppffff
groetjes tina
maar ze doet het goed
vandaag is ze een beetje ziekjes ze wil niet eten en wil niet buiten
het zullen weer lange avonden worden het word ook al zo vroeg donker en iedereen ziet er tegenop zeker
je kunt ook niet veel buiten met dat weer
met mijn zoon gaat het redelijk voorlopig toch
je kunt ze inderdaad niet meer veranderen en hij is al altijd een speciaal geval geweest
enfin ik ben toch al blij dat hij wat meer komt
want het is hier heel eenzaam geworden
de 26 ste zal het 18 maanden zijn dat arnold er niet meer is en dat blijft moeilijk
er moet hier nog zoveel gedaan worden en ik heb ook nog altijd geen poetshulp dat duurt nu toch wel heel lang ik heb mijn aanvraag gedaan in mei pppffff
groetjes tina
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Hallo Tina toch wat positief nieuws. En wat uw zoon betrefd inderdaad ge kunt ze niet veranderen, ik had ook een zuster waar mijn ouders geen weg mee wisten en dat is ook nooit verandert want zelfs haar kinderen vertellen mij nu wat ze allemaal met haar tegen gekomen zijn. maar ik denk wat uw zoon betrefd het ook een beetje het verlies van zijn vader was dat hij niet heeft kunnen verwerken. hopelijk komt het
nog goed , voor veel dingen een beetje verdragen. Mijn zoon moet het ook doen met één van zijn zonen. Altijd moeilijk doen.En de anderen is een plezier om in huis te hebben.
Wat die kuisvrouw betrefd misschien hun blijven lastig vallen ???? tot ze het moe zijn.
Ja die donkere dagen zie ik ook tegenop. maar ik tracht toch nog zoveel mogelijk buiten te gaan. Als het zal vriezen zal ik er zo al geen goesting voor hebben om buiten te gaan. ik ben mij al aan het voorbereiden om deze winter weer beneden te slapen. Ik heb het verleden winter ook gedaan . Hoe ouder ge word hoe minder ge tegen de koude kunt. maar ik slaap wel liever boven maar in de winter ja ja ik zal wel in de warmte blijven . Marc was vroeger mijn oven . ik mocht mijn koude voeten bij hem steken.en nu moet ik dikke sokken aan doen.
Jaja we missen ons ventje hé.
groetjes gerarda
nog goed , voor veel dingen een beetje verdragen. Mijn zoon moet het ook doen met één van zijn zonen. Altijd moeilijk doen.En de anderen is een plezier om in huis te hebben.
Wat die kuisvrouw betrefd misschien hun blijven lastig vallen ???? tot ze het moe zijn.
Ja die donkere dagen zie ik ook tegenop. maar ik tracht toch nog zoveel mogelijk buiten te gaan. Als het zal vriezen zal ik er zo al geen goesting voor hebben om buiten te gaan. ik ben mij al aan het voorbereiden om deze winter weer beneden te slapen. Ik heb het verleden winter ook gedaan . Hoe ouder ge word hoe minder ge tegen de koude kunt. maar ik slaap wel liever boven maar in de winter ja ja ik zal wel in de warmte blijven . Marc was vroeger mijn oven . ik mocht mijn koude voeten bij hem steken.en nu moet ik dikke sokken aan doen.
Jaja we missen ons ventje hé.
groetjes gerarda
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede avond Tina en gerarda...
't Was een mooie dag vandaag.. ik hoop dat je nog
een beetje genoten hebt van de zon..
we moeten nog meepakken wat kan want als het echt omslaat
is het gedaan.. en dat is niet tegen te houden.. jammer
maar de seizoenen volgen elkaar op...
en zo hoort het ..
Alles op z'n tijd... ook al zouden we het hele jaar zon en warmte willen...
maar dan moeten we verhuizen ... naar de warme landen...
Toch zoveel mogelijk buiten blijven komen... ook al is het herfst
en straks winter... goed gekleed.. er zijn het jaar door vitamientjes
te pakken en vooral aan zee
...
Ik hoop dat jou zoon stilaan beseft hoe het leven ineenzit
en jou nu en dan even een bezoekje brengt...
Het is niet overal rozengeur en we moeten de situatie nemen
zoals ze zich voordoet....
en onze geliefden die blijven we missen ook na vele jaren...
maar de tijd blijft niet stilstaan en we moeten het beste maken
van het slechtste.. één dag per keer...
Een lieve groet en een sterkteknuffel Tina ... verzorg jezelf...
Ook aan gerarda een knuffelgroet....slaapwel allebei..
't Was een mooie dag vandaag.. ik hoop dat je nog
een beetje genoten hebt van de zon..
we moeten nog meepakken wat kan want als het echt omslaat
is het gedaan.. en dat is niet tegen te houden.. jammer
maar de seizoenen volgen elkaar op...
Alles op z'n tijd... ook al zouden we het hele jaar zon en warmte willen...
maar dan moeten we verhuizen ... naar de warme landen...
Toch zoveel mogelijk buiten blijven komen... ook al is het herfst
en straks winter... goed gekleed.. er zijn het jaar door vitamientjes
te pakken en vooral aan zee
Ik hoop dat jou zoon stilaan beseft hoe het leven ineenzit
en jou nu en dan even een bezoekje brengt...
Het is niet overal rozengeur en we moeten de situatie nemen
zoals ze zich voordoet....
en onze geliefden die blijven we missen ook na vele jaren...
maar de tijd blijft niet stilstaan en we moeten het beste maken
van het slechtste.. één dag per keer...
Een lieve groet en een sterkteknuffel Tina ... verzorg jezelf...
Ook aan gerarda een knuffelgroet....slaapwel allebei..
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
ik hoop het ook dat mijn zoon wat menselijker word
hij heeft altijd voor problemen gezorgd
hij is nu 31 jaar misschien geraakt hij in de jaren van zijn verstand
ik bel elke week voor die poetshulp en krijg altijd te horen je staat op een wachtlijst en als je aan beurt bent laten we iets weten
ik wist niet dat ik zolang zou moeten wachten dat is toch niet meer normaal
volgende week begin ik mijn ramen te vernissen als het mooi weer blijft en morgen zet ik zelf mijn plinten in de gang want die staan er nu nog altijd niet
en altijd maar dat wachten ,ik heb soms het gevoel dat mijn leven uit niets anders meer bestaat dan wachten
wachten tot er iemand tijd heeft om te helpen of iets te doen
je word er zo moe van
had ik maar een dikke portemonee dan zouden ze mijn deur plat lopen om te helpen
dat overal hetzelfde
enfin ik zal het zelf proberen als mijn rug niet teveel pijn doet
groetjes tina
hij heeft altijd voor problemen gezorgd
hij is nu 31 jaar misschien geraakt hij in de jaren van zijn verstand
ik bel elke week voor die poetshulp en krijg altijd te horen je staat op een wachtlijst en als je aan beurt bent laten we iets weten
ik wist niet dat ik zolang zou moeten wachten dat is toch niet meer normaal
volgende week begin ik mijn ramen te vernissen als het mooi weer blijft en morgen zet ik zelf mijn plinten in de gang want die staan er nu nog altijd niet
en altijd maar dat wachten ,ik heb soms het gevoel dat mijn leven uit niets anders meer bestaat dan wachten
wachten tot er iemand tijd heeft om te helpen of iets te doen
je word er zo moe van
had ik maar een dikke portemonee dan zouden ze mijn deur plat lopen om te helpen
dat overal hetzelfde
enfin ik zal het zelf proberen als mijn rug niet teveel pijn doet
groetjes tina
-
Hallo Tina,
't ja... als je wil dat er iets gebeurt moet je soms zelf al sukkelend
aan de slag... en dan denk je : moeilijk gaat ook.. en zo is dat...
niet leuk maar ja.. je kan gaan zitten wachten
en dan gebeurt er ook niks hé...
Ik hoop dat het je lukt ...op je eigen tempo.. nadien kan je
fier op jezelf zijn als het gedaan is... elke dag een stukje...
Neem de tijd en doe voorzichtig aan.. ik wens je sterkte...
(het weer blijft nog even goed.. zegt men)
En zelfs als je het geld hebt....op een stielman moet je
ook heel lang wachten tegenwoordig
Een knuffeltje en veel moed...
't ja... als je wil dat er iets gebeurt moet je soms zelf al sukkelend
aan de slag... en dan denk je : moeilijk gaat ook.. en zo is dat...
niet leuk maar ja.. je kan gaan zitten wachten
en dan gebeurt er ook niks hé...
Ik hoop dat het je lukt ...op je eigen tempo.. nadien kan je
fier op jezelf zijn als het gedaan is... elke dag een stukje...
Neem de tijd en doe voorzichtig aan.. ik wens je sterkte...
(het weer blijft nog even goed.. zegt men)
En zelfs als je het geld hebt....op een stielman moet je
ook heel lang wachten tegenwoordig
Een knuffeltje en veel moed...
-
Hallo Tina,
Ik kom even goede dag zeggen. heb het een tweetal weken nogal druk gehad en kwam maar over en weer eens binnen op troost.
Met dit mooi weer bent ge zeker veel buiten gewees ?
Vandaag had ik nu een rustige dag maar dacht er te laat aan om eens naar OOstende te komen om op de dijk te wandelen. Een beetje laat want nu zal het wel niet meer gaan. Het begint te regenen en nu deze maand zal dat wel geen zomzerregentje meer zijn.
Ik ben al een tijdje bezig met zieken bezoek en nu de laatste weken overlijden van een goede vriend. Verleden week dan de begrafenis en nu wat bekomen. In mijn vrienden kring en met Marc erbij dus zijn er 3 personen van ons groepje overleden. Dit moet ik wel even verwerken.
Zo ik hoop dat het met u goed gaat. Dat er eens wat hulp zal komen en verder nog veel plezier met de poezen.
Groetjes en liefs Gerarda
Ik kom even goede dag zeggen. heb het een tweetal weken nogal druk gehad en kwam maar over en weer eens binnen op troost.
Met dit mooi weer bent ge zeker veel buiten gewees ?
Vandaag had ik nu een rustige dag maar dacht er te laat aan om eens naar OOstende te komen om op de dijk te wandelen. Een beetje laat want nu zal het wel niet meer gaan. Het begint te regenen en nu deze maand zal dat wel geen zomzerregentje meer zijn.
Ik ben al een tijdje bezig met zieken bezoek en nu de laatste weken overlijden van een goede vriend. Verleden week dan de begrafenis en nu wat bekomen. In mijn vrienden kring en met Marc erbij dus zijn er 3 personen van ons groepje overleden. Dit moet ik wel even verwerken.
Zo ik hoop dat het met u goed gaat. Dat er eens wat hulp zal komen en verder nog veel plezier met de poezen.
Groetjes en liefs Gerarda
-
ik kan goed begrijpen dat je dat moet verwerken
hier gaat het ook niet zo goed gisteren is mijn schoonbroer overleden
2 keer is hij opgenomen geweest in het ziekenhuis en ze vonden niets de laatste keer heeft hij er 4 weken gelegen en dan hebben ze hem naar huis gestuurd met nog altijd dezelfde problemen
het zal 1 jaar zijn de 18 oktober dat mijn zus haar jongste zoon heeft verloren en nu mag ze haar man begraven hij woog nog amper 32 kilo en ze laten je dan naar huis gaan en doen niets
hij mankeerde niets zeiden ze maar hij heeft nu een hartstilstand gehad en was direct dood
we blijven hier in het verdriet zitten het stopt niet de misere en het verdriet
ik heb mijn schoonbroertje altijd graag gezien en hadden altijd goed kontakt
het doet mij heel veel verdriet dat mijn zus nu in dezelfde situatie zit als ik
misschien komen er nog mooie dagen z odat je eens een dijkwandeling hier in oostende kunt maken de zee heeft ook zijn charme in de winter gerarda
groetjes tina
hier gaat het ook niet zo goed gisteren is mijn schoonbroer overleden
2 keer is hij opgenomen geweest in het ziekenhuis en ze vonden niets de laatste keer heeft hij er 4 weken gelegen en dan hebben ze hem naar huis gestuurd met nog altijd dezelfde problemen
het zal 1 jaar zijn de 18 oktober dat mijn zus haar jongste zoon heeft verloren en nu mag ze haar man begraven hij woog nog amper 32 kilo en ze laten je dan naar huis gaan en doen niets
hij mankeerde niets zeiden ze maar hij heeft nu een hartstilstand gehad en was direct dood
we blijven hier in het verdriet zitten het stopt niet de misere en het verdriet
ik heb mijn schoonbroertje altijd graag gezien en hadden altijd goed kontakt
het doet mij heel veel verdriet dat mijn zus nu in dezelfde situatie zit als ik
misschien komen er nog mooie dagen z odat je eens een dijkwandeling hier in oostende kunt maken de zee heeft ook zijn charme in de winter gerarda
groetjes tina
-
Hallo Tina,
Allee weer al wat tegenslag bij u ook. Zeker ook erg voor uw zuster . En ik vind dat ik sedert Marc overleden is dat ik emotioneler geworden ben. Het is zeker normaal dat ge verdriet hebt voor andere mensen. Maar ik ben opgevoed in de jaren 1940 en 1950 en dan verdriet hebben mocht niet. Als ge weende voor iets was ge een trunte. Ofwel doe niet onnozel. Zelfs als mijn moeder stierf toen ik 27 jaar was zou ik geen traan gelaten hebben in de kerk. Maar ik ben stillaan anders geworden door Marc die mij leerde dat men mocht wenen als ge verdriet hebt. Ik huil nog vel voor hem , hoewel het beter gaat als er mensen bij zijn maar als ik alleen ben speel ik vaak de muziek dat hij graag hoorde of waar we op dansten in de Van's . Ik leef enorm met het verleden. Ik zou het misschien beter niet doen, maar ja we hadden een gelukkige tijd samen.
Ik denk dat het bij u ook zo is hé.
Ik heb het hem zelf dikwijls gezegd als hij d elaatste jaren sukkelde als er met u iets gebeurt zal hier veel geweend worden.Ik denk dat mijn zoon ook nog dikwijls zijn vader mist.
Het zal misschien goed zijn dat uw zuster troost kan hebben bij u en samen zult ge het toch een beetje kunnen verwerken met veel tijd.
Ik wens u veel sterkte ook voor uw zuster.
Groetjes Gerarda
Allee weer al wat tegenslag bij u ook. Zeker ook erg voor uw zuster . En ik vind dat ik sedert Marc overleden is dat ik emotioneler geworden ben. Het is zeker normaal dat ge verdriet hebt voor andere mensen. Maar ik ben opgevoed in de jaren 1940 en 1950 en dan verdriet hebben mocht niet. Als ge weende voor iets was ge een trunte. Ofwel doe niet onnozel. Zelfs als mijn moeder stierf toen ik 27 jaar was zou ik geen traan gelaten hebben in de kerk. Maar ik ben stillaan anders geworden door Marc die mij leerde dat men mocht wenen als ge verdriet hebt. Ik huil nog vel voor hem , hoewel het beter gaat als er mensen bij zijn maar als ik alleen ben speel ik vaak de muziek dat hij graag hoorde of waar we op dansten in de Van's . Ik leef enorm met het verleden. Ik zou het misschien beter niet doen, maar ja we hadden een gelukkige tijd samen.
Ik denk dat het bij u ook zo is hé.
Ik heb het hem zelf dikwijls gezegd als hij d elaatste jaren sukkelde als er met u iets gebeurt zal hier veel geweend worden.Ik denk dat mijn zoon ook nog dikwijls zijn vader mist.
Het zal misschien goed zijn dat uw zuster troost kan hebben bij u en samen zult ge het toch een beetje kunnen verwerken met veel tijd.
Ik wens u veel sterkte ook voor uw zuster.
Groetjes Gerarda
-
Oef 't is gelukt
ik wou vanmorgen mijn medeleven komen betuigen met jou Tina
en ineens een zwart scherm... geen beweging in te krijgen..
ik kon het laptopje zelfs niet afsluiten.. 't spookt hier...
Hierbij mijn oprechte medeleven aan jouw familie
bij dit trieste verlies.. weer meer verdriet..
hopelijk kan je je zus wat steunen en hebben jullie iets aan elkaar...
ze zal ook eenzaam zijn nu...
hopelijk komen jullie er samen doorheen..
Ik wens jullie heel veel sterkte toe...
ik wou vanmorgen mijn medeleven komen betuigen met jou Tina
en ineens een zwart scherm... geen beweging in te krijgen..
ik kon het laptopje zelfs niet afsluiten.. 't spookt hier...
Hierbij mijn oprechte medeleven aan jouw familie
bij dit trieste verlies.. weer meer verdriet..
hopelijk kan je je zus wat steunen en hebben jullie iets aan elkaar...
ze zal ook eenzaam zijn nu...
hopelijk komen jullie er samen doorheen..
Ik wens jullie heel veel sterkte toe...
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo tina
hierbij wil ik je graag mijn medeleven betuigen
met het verlies van je schoonbroer
ik had gehoopt dat het vanaf nu wat beter zou gaan
met jou , maar nu ben je weer in een triestige
situatie terecht gekomen
en daarom wil ik je héél véél sterkte toewensen
veel groetjes
zonnebloemetje
hierbij wil ik je graag mijn medeleven betuigen
met het verlies van je schoonbroer
ik had gehoopt dat het vanaf nu wat beter zou gaan
met jou , maar nu ben je weer in een triestige
situatie terecht gekomen
en daarom wil ik je héél véél sterkte toewensen
veel groetjes
zonnebloemetje
*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
ik leef ook heel erg met het verleden gerarda ik kan arnold gewoon niet loslaten
en vandaag was weer zo'n trieste dag met de begrafenis van mijn schoonbroer
ik heb het weer eventjes heel moeilijk alles komt weer boven
bedankt voor jullie medeleven ook oma-c en zonnebloempje
soms denk ik dat het hier altijd zal blijven duren de pijn en het verdriet
groetjes tina
en vandaag was weer zo'n trieste dag met de begrafenis van mijn schoonbroer
ik heb het weer eventjes heel moeilijk alles komt weer boven
bedankt voor jullie medeleven ook oma-c en zonnebloempje
soms denk ik dat het hier altijd zal blijven duren de pijn en het verdriet
groetjes tina
-
Dat denk ik ook Tina.
Toch voel ik dat het goed doet eens een deuntje te wenen zo valt de spanning wat af.Anders houd ge het niet vol. En een babbeltje met vriendinnen hier die hetzelfde lot hebben helpt ook veel.
Nu ga ik mijj klaar maken om naar Zandvoorde te gaan lekker een dagje oostends gaan praten en over onze jeugd praten hahaha.
Ik heb wel een beetje schrik van die regen maar ja als ge daar moet voor thuis blijven komt ge niet meer buiten.
groetjes Gerarda
Toch voel ik dat het goed doet eens een deuntje te wenen zo valt de spanning wat af.Anders houd ge het niet vol. En een babbeltje met vriendinnen hier die hetzelfde lot hebben helpt ook veel.
Nu ga ik mijj klaar maken om naar Zandvoorde te gaan lekker een dagje oostends gaan praten en over onze jeugd praten hahaha.
Ik heb wel een beetje schrik van die regen maar ja als ge daar moet voor thuis blijven komt ge niet meer buiten.
groetjes Gerarda
-
Hallo Tina en gerarda,
Vandaag de eerste echte herfstdag wat het weer betreft...
en we zullen het weten..
hier regent het hard en veel wind.;
ik breng een troostkaarsje en de hoop dat je toch
de kracht kan vinden om dag per dag door te gaan
op de moeilijke weg.. veel sterkte en moed...

Doe voorzichtig gerarda als je met de wagen buitengaat?
en geniet met de vriendinnen van wat ontspanning, je verdient het...
Vandaag de eerste echte herfstdag wat het weer betreft...
en we zullen het weten..
ik breng een troostkaarsje en de hoop dat je toch
de kracht kan vinden om dag per dag door te gaan
op de moeilijke weg.. veel sterkte en moed...

Doe voorzichtig gerarda als je met de wagen buitengaat?
en geniet met de vriendinnen van wat ontspanning, je verdient het...
-
Hallo Tina,
Mijn uitstapje is goed verlopen maar inderdaad op sommige momenten dacht ik met wat ben ik hier bezig.Ik wist niet dat het zo erg zou zijn. S'morgens vroeg een grote bui zoals woensdag en dan voor de rest een mooie dag. Dus rond 9,30u hier vertrokken met klaar weer en mijn eerste probleem was in Merelbeke zagen we al een bericht dat het zou file zijn tot Zwijnaarde wegens verkeersongeluk. Zenuwslopend natuurlijk. Toen we dit opstakel voorbij waren begonnen de wolken zwart te worden en hun afwaswater uit te gieten
regen regen en nog regen. Naast de auto's was er telkens een wolk van de nattigheid. Ik moest enorm opletten dat ik niet van mijn rijvak afweek.Want er was dan nog veel verkeer doordat wedie file gehad hebben. maar ja ik kon niet meer terugkeren natuurlijk. Enfin ik ben toch goed geland. Een gezellige dag gehad en rond 16 uur terug naar huis. Toen ikdrongen naderde weer bericht dat er file was tot Zwijnaarde ja leuk hoor.
Enfin het ging vlot en met wat vertraging ben ik toch thuis geraakt. Maar in het vervolg ga ik met de trein. Ik kan in Oostende de bus nemen en niet ver van hun huis is er een halte.
Ik zal nu een dagje uitrusten en morgen komt dan mijn neef voor weer een dagje Oostendse babbel. de kinderen komen ook om hem te zien . Ik zal dus wat verzet hebben gehad deze week.
Tina ik hoop voor u ook een leuk weekend Een beetje winters al maar daar kunnen we niets aan doen.
Groetjes Gerarda
Mijn uitstapje is goed verlopen maar inderdaad op sommige momenten dacht ik met wat ben ik hier bezig.Ik wist niet dat het zo erg zou zijn. S'morgens vroeg een grote bui zoals woensdag en dan voor de rest een mooie dag. Dus rond 9,30u hier vertrokken met klaar weer en mijn eerste probleem was in Merelbeke zagen we al een bericht dat het zou file zijn tot Zwijnaarde wegens verkeersongeluk. Zenuwslopend natuurlijk. Toen we dit opstakel voorbij waren begonnen de wolken zwart te worden en hun afwaswater uit te gieten
Enfin het ging vlot en met wat vertraging ben ik toch thuis geraakt. Maar in het vervolg ga ik met de trein. Ik kan in Oostende de bus nemen en niet ver van hun huis is er een halte.
Ik zal nu een dagje uitrusten en morgen komt dan mijn neef voor weer een dagje Oostendse babbel. de kinderen komen ook om hem te zien . Ik zal dus wat verzet hebben gehad deze week.
Tina ik hoop voor u ook een leuk weekend Een beetje winters al maar daar kunnen we niets aan doen.
Groetjes Gerarda