mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1

01 dec 2011, 15:44

Gerarda,

ik geef u hier een link waar je windows 7 ook online kan aanleren.
Links van de site zie ook nog andere cursussen zoals power point etc...

http://www.gratiscursus.be/Windows_7/
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

gerarda

02 dec 2011, 07:31

falcon1 schreef: Gerarda,

ik geef u hier een link waar je windows 7 ook online kan aanleren.
Links van de site zie ook nog andere cursussen zoals power point etc...

http://www.gratiscursus.be/Windows_7/
Falcon bedankt voor de informatie. Ik zal weer iets hebben om me bezig te houden;
Vroeger heb ik altijd veel gelezen, maar als ik nu een boek heb wil al nà twee bladzijden een dutje doen. In de zomer als ik naar een parkje ga kan ik het één uur volhouden, maar nu is het een beetje te koud daarvoor.

Groetjes Gerarda

Helena van Troje

02 dec 2011, 11:37

dag gerarda,

pijn, het is er het weer voor denk ik
boekjes lezen: ik val ook in slaap na en paar bladzijden
de krant die "slaap" ik uit
belastingaangifte dat is nog ver

amuseer je met de windows

Oma-C

02 dec 2011, 14:30

Dag gerarda, :wink:

Een mooie bezigheid, leren op de PC :)
en al wat je kan, daar kan je maar plezier aan beleven
het is nog goed voor onze grijze cellen ook :)
Geniet van je cusus Win-7.
Dat in slaap vallen met een boek is waarschijnlijk
omdat je lichaam de rust nodig heeft om te herstellen
van de vreselijke schok die het te verwerken kreeg.
Natuurlijk kan je niet een hele dag slapen maar
geniet toch maar van de welkome rust :wink:

Jij ook Helena, op tijd rusten, en een slaapje
helpt je ook om niet te piekeren :?

Een warme knuffel allebei en tot later :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

gerarda

02 dec 2011, 14:42

Helena ja ik denk ook dat het weer een beetje in mijn rug zal zitten, maar ik durf wel eens zware dingen opheffen en daar moet ik mee opletten . Wij doen regelmatid onze boodschappen in Colruyt en dat zit in een grote mand en als mijn man daar was draagde we dit samen en nu zeg ik jaja het zal wel gaan maar ik word het gewaar als het telaat is hé. Ik heb nu deze morgen een boodschappentas meegenomen en als ik thuis kwam een deel uit de mand gedaan en dat zal wel slimmer zijn.
wat die belastingen betrefd is het geen probleem nu Marc er niet meer is ben ik naar de mutualiteit geweest en daar vullen ze dat in voor u

Ik wens u een aangenaam weekend en hopelijk met wat kinderen erbij.

groetjes gerarda

gerarda

02 dec 2011, 14:51

Oma C ik ben blij dat ik die boek in huis gehaald heb en van falcon heb ik dan ook nog wat informatie gekregen ik zal nu wel wakker blijven In 2000 kocht ik mijn eerste pc ik heb een cursus gevolgd in leerpunt.Ik maakte mij wel zenuwachtig omdat bang was dat het niet zou gaan , maar van zodra ik thuis kwam oefende ik en ik had veel geluk Als ik eens iets verkeerd deed had ik een vriendin in de omtrek die heel goed met de pc kan werken.Die kwam mij dan helpen maar ik tracht het altijd eerst zelf te doen en s'nachts lag ik daar soms mee bezig en ineens wist ik wat ik moest doen en stond ik op om dat s'nachts weer goed te brengen en dan was ik tevreden.

:D :D :D

Ik wens u een gezellig weekend
Groetjes Gerarda

falcon1

03 dec 2011, 00:36

Lieve Gerarda,

ik zag hier plots een woord staan dat direct opviel: Colruyt... Veertje werkt er ook maar dan in Koksijde :lol:
Ja, je zal nu zeker wat dingen moeten aanleren en uitvinden om je rug minder te belasten.
Ik vind het altijd geweldig dat mensen zo op hun eentje al het computergebeuren proberen aan te leren. Ik ben al met computers bezig van in de tijd dat nog niemand een computer had...

Het weekend staat weer voor de deur en ik hoop dat je wat fijne plannen hebt. Als dat niet zo is hoop ik dat er je toch nog fijne en verrassende dingen te wachten staan...

Nog een fijne nacht.

Liefs,

Veertje & Falcon

P.s.: het is misschien vervelend om mij Falcon te noemen, maar eigenlijk heet ik Rudy :wink:

gerarda

03 dec 2011, 03:51

falcon1 schreef: Lieve Gerarda,

ik zag hier plots een woord staan dat direct opviel: Colruyt... Veertje werkt er ook maar dan in Koksijde :lol:
Ja, je zal nu zeker wat dingen moeten aanleren en uitvinden om je rug minder te belasten.
Ik vind het altijd geweldig dat mensen zo op hun eentje al het computergebeuren proberen aan te leren. Ik ben al met computers bezig van in de tijd dat nog niemand een computer had...

Het weekend staat weer voor de deur en ik hoop dat je wat fijne plannen hebt. Als dat niet zo is hoop ik dat er je toch nog fijne en verrassende dingen te wachten staan...

Nog een fijne nacht.

Liefs,

Veertje & Falcon

P.s.: het is misschien vervelend om mij Falcon te noemen, maar eigenlijk heet ik Rudy :wink:
Hebt u dan liever dat we u Rudy noemen ? ik heb er geen moeite mee ik zie toch eerder de mensen achter hun verhaal en hun vriendelijkheid maar ik wil u zeker met plezier Rudy noemen.

Ik heb me gisteren al bezig gehouden met mijn boeken heb toch al iets gevonden.
Ik kan door een autoaccident niet meer goed schrijven met de hand Verder kan ik alles doen en heb er ook geen pijn aan, maar waarschijnlijk dat een spier gekwetst geweest is waar mijn duim en wijsvinger mee werken , dus als ik schrijf word mijn arm heel moe van die stylo of pen vast te houden en is mijn geschrift heel lelijk , daardoor schrijf ik met de pc in word. In het begin zei ik dat tegen de vrienden want het was een beetje belachelijk alsof ik hen wilde laten weten dat ik een pc had Maar ik wilde toch een mooie letter gebruiken en met mijn xp was dat geen probleem ,ook niet met de vista, maar nu met de windows 7 vond ik maar enkele lettertypes en nu met mijn nieuw boek heb ik nu gevonden waar de mooie lettertypes zitten . Helaas is er Lucitania handwright er niet bij maar ik heb toch een fatsoenlijke gevonden.hahaha met wat ze toch een oude vrouw kunnen blij maken hé
:lol: :lol: :roll:

groetjes gerarda en voor jullie een aangenaam weekend aan de zee

gerarda

falcon1

03 dec 2011, 13:57

Lieve Gerarda,

ik ben blij dat je terug je "draai" gevonden hebt op je pc.
En voor jou is het blijkbaar een extra hulpmiddel om mooi te schrijven.
Hier heb ik Windows Vista en in Limburg heb ik een mini-PC met Windows 7. Het is inderdaad wel een beetje aanpassen...
Als sierschrift gebruik ik ook al jaren Lucitania handwright. Het is net of het echt geschreven is, mooi om te gebruiken in kaarten of teksten op foto's. Maar ik wist niet dat Windows 7 dit niet heeft...
Ik wens je nog veel succes met je "zelfstudie"

Hopelijk heb je ook nog een fijne dag en laat het weer je niet afschrikken...

Liefs,

Veertje & Rudy

P.s.: Gerardake, wel een beetje laat om nog op PC te zitten hé
:wink:

gerarda

03 dec 2011, 15:34

falcon1 schreef: Lieve Gerarda,

ik ben blij dat je terug je "draai" gevonden hebt op je pc.
En voor jou is het blijkbaar een extra hulpmiddel om mooi te schrijven.
Hier heb ik Windows Vista en in Limburg heb ik een mini-PC met Windows 7. Het is inderdaad wel een beetje aanpassen...
Als sierschrift gebruik ik ook al jaren Lucitania handwright. Het is net of het echt geschreven is, mooi om te gebruiken in kaarten of teksten op foto's. Maar ik wist niet dat Windows 7 dit niet heeft...
Ik wens je nog veel succes met je "zelfstudie"

Hopelijk heb je ook nog een fijne dag en laat het weer je niet afschrikken...

Liefs,

Veertje & Rudy

P.s.: Gerardake, wel een beetje laat om nog op PC te zitten hé
:wink:
hahaha Rudy een vrouw is onbetrouwbaar hoor.Ik was niet laat op maar vroeg op om eens naar het toilet te gaan.Maar dan kruip ik weer terug in mijn doosje hoor. Ik heb dit in alle uren van de nacht als ik wakker word en ik niet direct terug kan inslapen sta ik op speel een spelletje kaart en als ik de avond voordien niet naar de mailtjes of het forum gekeken heb doe ik dat ook eens nadien dan eens naar het toilet en ben ik weer vertrokken tot de morgen.
En deze morgen ging ik zeker liever terug als ik die harde wind en die regen hoorde wist ik al dat ik zeker niet naar de markt zou gaan zoals ik soms doe de zaterdag. het is wel een vervelende dag maar deze avond komen de kinderen dus leef ik daar een beetje naar.
pc ik ga gewoonlijk slapen rond 11 uur en als ik naar iets aan het kijken ben kan het wel eens 12 uur zijn.

Groetjes Gerarda :lol: :lol: :lol:

falcon1

03 dec 2011, 16:14

Alé, het is goed, het is je vergeven :lol:
Trouwens ik zie nu dat ik zelf zo laat nog iets ben komen schrijven :?

Hopelijk nog een fijne avond met de kinderen. Of komt de Sint misschien langs voor hen?

Liefs,

Veertje & Rudy

Oma-C

03 dec 2011, 16:36

Dag gerarda,

Jij amuseert je echt met je PC-tje :) mooi speelgoed is dat,
vooral als je alleen bent. Ik kan me er ook bij uitleven,

Lucida handwrite vind ik niet zo direct,

Maar ik heb wel een website gevonden waar je
mooie letters gratis kan downloaden: (Nederlandstalig)
(de meeste zijn betalende sites, en engels wat niet altijd gemakkelijk is)

http://www.webtoolsnation.be/lettertypes.php

Daar kan je bij: 'categorie Schrift' onderaan
een mooie vinden: nl: Amazone BT (die vind ik wel mooi) :-)

Er staan nog meer lettertypes, je kan zelf een keuze maken.
Ik hoop dat het je lukt :?

Bekijk het maar eens, en dan doeje nog wat je wil.

Als ik nog iets vind dan laat ik het wel weten.

Groetjes en tot... :)
Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

gerarda

03 dec 2011, 21:02

falcon1 schreef: Alé, het is goed, het is je vergeven :lol:
Trouwens ik zie nu dat ik zelf zo laat nog iets ben komen schrijven :?

Hopelijk nog een fijne avond met de kinderen. Of komt de Sint misschien langs voor hen?

Liefs,

Veertje & Rudy
Neen de sint komt niet meer langs. van zodra ze weten dat hij niet bestaat ben ik ermee gestopt. we hebben wel gewacht tot de jongste het wist en de oudste profiteerde mee maar dat vonden we normaal. Ik ben altijd van priciep geweest dat ge mee moet evolueren met de kinderen en hun behandelen volgens hun ouderdom.Iedereen doet daarmee wat ze willen hoor. maar wij geven dan in de plaats geld als ze op schooreis gaan of als ze ergens naar een feestje gaan en met nieuwjaar koop ik dan iets duurders. Maar ik heb hun dit gezegd.

groetjes en slaapwel allebei GERARDA

gerarda

03 dec 2011, 21:07

Oma-C schreef:Dag gerarda,

Jij amuseert je echt met je PC-tje :) mooi speelgoed is dat,
vooral als je alleen bent. Ik kan me er ook bij uitleven,

Lucida handwrite vind ik niet zo direct,

Maar ik heb wel een website gevonden waar je
mooie letters gratis kan downloaden: (Nederlandstalig)
(de meeste zijn betalende sites, en engels wat niet altijd gemakkelijk is)

http://www.webtoolsnation.be/lettertypes.php

Daar kan je bij: 'categorie Schrift' onderaan
een mooie vinden: nl: Amazone BT (die vind ik wel mooi) :-)
Oma-C bedankt voor dat adres ik ga er morgen eens naar kijken Nu ben ik nogal moe. de kinderen zijn geweest en we hebben veel gebabbelt . Ik zal wel goed slapen deze nacht.

Voor u ook lekker slapen en gezond weer op
Een knuffel van mij gerarda

Ik heb al geprobeert om hier een afbeelding bij te plaatsen maar het ging niet , misschien omdat het op citaat is dat ik schrijf .Ik heb er vroeger al foto's bij geplaatst , ik weet hoe het moet . Ik zal het later eens proberen .

Slaapwel

Er staan nog meer lettertypes, je kan zelf een keuze maken.
Ik hoop dat het je lukt :?

Bekijk het maar eens, en dan doeje nog wat je wil.

Als ik nog iets vind dan laat ik het wel weten.

Groetjes en tot... :)
Oma-C

falcon1

03 dec 2011, 22:07

lieve Gerarda,

ik had een jongere broer maar heb mij rond de Sint-periode wel van den domme gehouden :wink:
Ik herinner me nog heel goed dat ik de kleerkast van mijn ouders goed in het oog hield rond Sinterklaas. En als al het speelgoed daar was verstopt kon ik er stiekem mee spelen...
Probleem was natuurlijk dat het meeste speelgoed al versleten was als de Sint kwam :roll:
Ik vroeg ook steevast als klein kindje aan mijn vader waarmee ik de Sint kon plezieren. Hij zei dan " leg een fris flesje bier en een dikke sigaar in je schoen en hij zal u wel wat extra geven"...
Als we dan bang in ons bedje lagen hoorden we een belletje rinkelen... we stoven naar beneden om ons speelgoed te bewonderen... En ik weet nog heel goed dat mijn vader toen in de zetel zat te genieten van zijn biertje en dikke sigaar... :lol: :lol: :lol: En toch heb ik nooit de link gelegd.... :roll:

Sorry dat ik dat nu even vertel :? maar ik hoop dat je toch een fijne avond hebt gehad met de kinderen...

Nog een dikke nachtknuff,

Liefs,

Veertje & Rudy