Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Oma-C

05 nov 2011, 13:34

Dag Helena,

De ziektebeestjes wijken niet doordat je zo
verzwakt bent denk ik :roll:
Verzorg je maar goed, want anders wordt het nog erger
en dat willen we niet hé :oops:
De "ver weg psych" zal je wel goede raad gegeven hebben
en nu is het aan jou er iets mee te (proberen) doen.
De knoop ontwarren kan je nog met de "dichterbij psych",
maar het allermeeste zal je zelf moeten doen vrees ik :?
Kom maar regelmatig je hartje luchten, en als er
'goeie dagen' zijn dan geniet je er maar van.
Ja, uur per uur is mssn nog de beste aanpak,
't is het proberen waard :roll:
Nog een fijne weekendknuffel en een vers pakje moed.

Lieve groetjes en tot later

Oma-C :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

05 nov 2011, 16:28

Ik vrees ervoor dat je gelijk hebt cyberoma.
Wat heb ik vandaag gedaan?
Opstaan, eten, wassen
was opgeplooid, veel met een "warm hand" gestreken
was gedeeltelijk weggelegd
terug gegeten

gerust

gaan kijken naar de overschot van de gepikte fietsen
met de bus op en af gereden
pech natuurlijk, geen fietske
uitgeput thuisgekomen

gerust

strijkkamer gereorganiseerd
eindelijk naar mijn goesting nu

beetje komen computeren

zal nog maar eens een pizza worden vrees ik

GEDULD!!!!!!!!!!!!!!

dewill

05 nov 2011, 19:10

Dag Helena en alle forumvrienden – zielsverwanten ,

De lange novemberavonden zijn lastig voor mensen die alleen zijn met hun verdriet : melancholie en nostalgie bestormen ons gemoed méér dan ons lief is .
We mogen echter niet nalaten onze sociale contacten te onderhouden en daar waar mogelijk te verbeteren.
Ook moeten wij onszelf dwingen om op onze voeding te letten en gezond te eten , regelmatig verse groenten , vers fruit verse vis en een lekker stukje vers vlees . Ik huldig al jaren ook het principe van : ’s morgens eten als een koning , ‘s middags als een prins en ’s avonds als een bedelaar en voel mij daar héél goed bij ( kwam destijds van een ongezonde 100 naar 65 kilogram voor 1,78 m en houd dit probleemloos al enkele jaren vol).

Beste Helena , ik hoop dat je iets hebt aan mijn goedbedoelde raad , neem mij mijn héél voorzichtig opgestoken vingertje alsjeblief niet kwalijk en hopelijk kan mijn troostende virtuele knuffel je wat moed geven om er opnieuw gezond en wel tegenaan te gaan .

Groet , dewill

Helena van Troje

05 nov 2011, 20:48

Dag dewill,
Neen hoor ik neem je je voorzichtig opgestoken vingertje niet kwalijk, had je het niet vermeld, ik had het niet gezien zelfs :wink:
Als ik de voedingspiramide eerbiedig is dat ook goed?
Ik zorg dat alles erin zit: zuivel, vezels, eiwitten, vetten en koolhydraten in de juiste verhouding, alleen vlees dat is moeilijk aan het zijn. Ik heb een tegengoesting in gebakken dinges, allen een frituur passeren of een kippenkraam doet me walgen... maar dat zijn we dus aan het onderzoeken bij mevrouw de dokter. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik alles wat niet vloeibaar of zacht is moet binnegewrongen worden. Wurgbrood en wurgaardappelen :)
Ooit betert dat wel zeker.

Ik zal maandag eens kookdag houden en een en ander in de diepvries verdelen.

Bon, buiten het pompaf zijn is het vandaag toch al een beetje gegaan.
Er is weeral met veel verdriet een hoopje papieren opgeruimd van ons moeke. Och arme, had ze alles zo mooi geklasseerd op haar manier en nu hoor ik van de jongste dat ze dat de laatste manden gedaan had, want het moet een ramp geweest zijn tevoren. Moeketje toch, alles vanaf 1980 moest nu toch ook weer niet bijgehouden?
Als haar gerief is opgerommeld ga ik bij ons beginnen. Hugo had al eens grote kuis gehouden in hetgeen hij beheerde, maar ik ben niet echt weggooi-achtig, maar god nog aan toe wat houdt en mens toch allemaal bij!!!!

Morgen een poging ondernemen om te strijken.

Diepe diepe zucht.........

Oma-C

05 nov 2011, 22:09

Goeie avond Helena,

Het gezond eten is heel belangrijk, al slaan we
er wel eens met de pet naar :oops:
Ik denk dat dat overal wel eens voorvalt. :wink:
Hier gebeurt dat ook wel eens, te weinig tijd maken :oops:
Veel heb je niet nodig, maar wel afwisseling,
en verse dingen zoals fruit en groenten.

Het opruimen van de paperassen begint te minderen?
Ja, een mens verzamelt nogal wat in de loop der tijden.
Op tijd eens razzia houden is een goede bezigheid :?

Ik hoop dat je straks goed kan slapen, dat je niet te moe bent :roll:
Dat er morgen weer een redelijk goeie dag komt en
je op tijd rust neemt

Nog een fijne avond en tot later
Een knuffelke en slaapwel

Oma-C.
Ook aan alle meelezers die het kunnen gebruiken
een moed-en-sterkte-hug :wink:

Helena van Troje

06 nov 2011, 19:34

Toch nog maar eens in de papieren gedoken.
Wat doe je met prentjes in de aard van:"Bloempjes verwelken, scheepjes vergaan, maar onze vriendschap blijft eeuwig bestaan" voor R. van je vriendinnetje C.
Pous ma bien cère amie R. de ta petite amie du pensionnat....1939
De ta cousine Hélène pour.... 1912....dus van mijn grootmoeder nog....

Ik denk dat ik mijn tante ga verblijden :? Alles mooi gesorteerd in een grote omslag of doos. Sommige van die vriendinnetjes zijn dood, anderen leven nog. Die gaan hun stapeltjes terugkrijgen, denk ik.

Weet je wat me daar het meeste pijn van doet? Dat ons moeke al die prentjes al die jaren heeft bijgehouden, mee verhuisd van Congo naar België en terug, meer dan één keer...En nu, nu gooi ik die straks misschien bij het oud papier...
Nu ja, al de prentjes met gebedjes voor volle aflaten, sorry, maar die gaan galant de stapel op, evenals al de pausen Pius van X tot en met XII en volgenden, een serie heilige of zalige bisschoppen en missionarissen dezelfde weg op....W>at ben ik oneerbiedig...

Allez nog maar een zakdoekske meer in de was.

Voor de rest ging het een beetje beter dan vorige zondag.

Bout1

06 nov 2011, 20:07

Dag Helena.
Uw tante zal misschien blij zijn met die oude prentjes, zelf ben ik ook iemand die graag zo'n "dingen van vroeger" bijhoud...
Ik kan er écht van genieten om foto's van vroeger te bekijken, van mijn ouders, grootouders, tantes en nonkels.
Maar die "aflaten" indertijd; amai :( . Dat draaide uiteindelijk allemaal om geld.
Vandaag met onze pa (en ventje) naar de Sint-Hubertusviering hier geweest in ons dorpje. Eerst een mis in "open lucht", daarna dierenwijding, bbq, oude ambachten, allez, mijn vader was content. En dan ben ik blij :) .
Groetjes.

falcon1

06 nov 2011, 20:59

Lieve Helena,

ik zit hier nu echt wel met gemengde gevoelens!!!

Eerst nog even zeggen tegen Dewill dat je een fantastisch persoon bent! Wat jij gedaan hebt is niet niks... zelfs een droom voor vele mensen (mij inbegrepen) om zo wat aan je gewicht en voeding te doen!!!!
Ben ook blij wat je naar Helena schreef en daar heb ik nu niets aan toe te voegen :lol: :wink:

Sorry dat ik er even niet was, maar we hebben een bezoek gebracht aan een lieve vrouw in Scheveningen die haar lieve man verloren is in augustus. Beiden waren lange tijd heel actief op ons forum... Een ontroerend maar rijkelijk weekend!

Helena, toen ik je laatste berichtje las kan ik er een beetje inkomen wat je nu meemaakt! Ik lees nu wat je moeder allemaal verzamelde en moest ik in jou plaats zijn (maar de ingesteldheid van mesnen kan verschillen) denk ik dat je een schat in huis hebt!!!! Gans mijn leven heb ik die dingen verzameld! Helaas, door een perverse kerel die mijn huis noodgedwongen moest leegmaken ben ik bijna alles verloren! Maar als ik die datums lees... Sorry ik ben altijd iemand geweest die enorm bezig was met het verleden (geschiedkundig) moet ik zeggen dat je die dingen eigenlijk niet mag laten verdwijnen!!!
Ken je niemand die je even kan aanspreken die daar ook belang in stelt... eventuele verzamelaars? Het spijt me, maar als ik die jaartallen lees krijg ik echt wel kippenvel!

Das nu toch wel een beetje overdreven van mij hé :twisted: Ik wou eigenlijk jou wat moed in spreken... en nu dit verhaal weer...
Ik vind het wel fij n om te lezen hoe je je dagverloop beschrijft :roll: Daar geniet ik eigenlijk wel van... en je dichte psycho ook denk ik... Het betekent enorm veel om aan te voelen hoe je jezelf voelt en wat je er zelf van vindt...
Allemaal verschrikkelijk erg... maar wel dingen die er spijtig genoeg wel bijhoren!
Tja, op een zakdoekje meer of minder zal het wel niet steken zeker? Ik heb er dit weekend ook enkele extra :wink:
Nog veel sterkte meisje... en hopelijk toch een rustige nacht...

Nog even een woordje voor Bout... ik moet zeggen dat je wel goed bezig bent... je bent wat "schade" aan het inhalen met je vader! Het doet deugd om dat te lezen... geniet er van!!!!!

Oma C al uwe goede raad niet weggeven hé... jij moet ook goed voor jezelf zorgen en gezond eten :wink: En anders maar eens raad vragen aan Dewill... dat lijkt me wel een kenner :lol: Ik denk zelf dat hij het "gouden ei" heeft uitgevonden! Ben daar nu echt wel jaloers op!!!!!
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Helena van Troje

06 nov 2011, 22:10

Falcon, ik ga die schatten eerst eens aan ons "matant" tonen.
Ik vind dat ook heel spijtig ze te moeten weggooien, maar ik denk erover hier of daar een mooie doos te kopen en de echt interessante dingen daar een beetje geklasseerd naar geboorte, dood enz.. in te steken. Ook naar de tijd van Congo, maar ja, als ik goesting heb.
Nog een prentje van 1918 gevonden. Moet je een doodsprentje hebben van een gevallen soldaat uit WOI, ook gevonden....medailles wat do je daar mee?

reline

06 nov 2011, 23:45

Helena...
Je mag die oude prentjes zeker niet weggooien!!!!!

Je moet zeker eens luisteren in je familie...er is altijd wel iemand waar die heel veel waarde voor hebben...ik bedoel hiermee een emotionele waarde.

Zelf houd ik enorm van die oude zaken...ik ben de enigen van mijn broers die er belangstelling voor heeft...ik hoop dat ooit één van onze kinderen of kleinkinderen er heel blij mee gaan zijn!!

Iemand gaat vast en zeker heel blij zijn dat jou moeder er zo goed voor zorgde en dat jij ze vandaag niet weggooide!!!

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

falcon1

06 nov 2011, 23:46

Helena... stop...stop...stop... ik wil het niet meer horen of ik word gek...
doodsprentje 1918.... medailles.... excuseer me hé Helena... maar toch niet te snel in de papierversnipperaar steken (behalve die medailles natuurlijk).
Een goede raad... zoek een kenner die er misschien iets van kent! Je zal er niks voor krijgen ... maar dat zijn wel echte verzamelaarsitems... en zo ben ik er ook wel eentje Helaas is mij alles bedrieglijk ontnomen...
Pfff... nu ben ik u wel niet aan het steunen maar u eerder aan het opjagen hé :oops:
We wensen je nog een fijne avond, maar het zal eerder, gezien het late uur, een rustige nachtwens zijn....

Liefs,

Veertje & Falcon

Oma-C

07 nov 2011, 21:34

Hallo Helena, :wink:
Allemaal verzamel-objecten voor veel mensen,
op rommelmarkten zoeken ze zich blauw naar zo'n dingen :roll:
Je wordt er niet rijk van, maar er zijn zeker mensen
die er wel iets willen voor geven denk ik.
Jij bent er alvast al een tijdje zoet mee geweest :lol:
In de familie zal er zeker wel iemand geinteresseerd in zijn :?
Nog een aangename avond en een goeie nacht gewenst,
knuffelke en tot later :wink:

dewill

07 nov 2011, 21:52

Ja , Falcon bedankt voor het eerder compliment , ik denk dat jij en Veertje ook het verdriet van Helena goed aanvoelen net zoals jullie het verdriet proberen te verzachten van zoveel andere Forumleden , mezelf inbegrepen , die jullie empathie ontzettend weten te waarderen en bewonderen .

Zelfs voor een sterke en hoog intelligente persoonlijkheid als Helena moet de klap om twee van haar meest dierbaren te verliezen ongelooflijk hard zijn aangekomen . Ik weet nog heel goed dat ik net zoals zij voortdurend aan mezelf twijfelde en dat ik mij o zo kwetsbaar voelde en soms nog voel .

Helena , net als Falcon en je vele Forumvrienden. voel ik dat jou sputterende motor héél veel neiging vertoont om terug aan te slaan en stilaan op toeren te komen , alleen jij beseft het nog niet en dat is volkomen normaal : daar moet nog tijd en boterhammen ( liefst met versgemaakte groentesoep) overheen gaan maar binnen afzienbare tijd en met hulp van je familie en vrienden daagt het je wel .

Nog nen welgemeende shake – hands en een troostende knuffel .

dewill

falcon1

07 nov 2011, 22:16

Lieve Helena,

ik hoop dat we je het niet te moeilijk maken :( Maar natuurlijk beslis jijzelf hé...

Heb je je dag een beetje kunnen ordenen vandaag? Neem gerust je tijd voor alles... jij hebt alles wel dubbel te verwerken...
Dewill heeft het netjes verwoord... nog een sputterende motor die toch stilaan beter begint te draaien...

En verder hopen we dat het je lukt om je eenzame avonden en slapeloze nachten wat kan opvullen....

Dikke nachtknuff,

Liefs,

Veertje & Falcon

Helena van Troje

07 nov 2011, 22:59

Ik denk dat er vanavond iets mis is met het koelwater van mijn motor... :?
Neen hoor jullie maken het me niet moeilijk en dewill, ik heb gekookt gisteren en vandaag! Flink hé!

Het was weer eens goed in de loop van de dag, maar toen ik ontdekte dat ik vandaag mijn mond alleen heb opengedaan om er eten en drinken in te stoppen, toen was het weer goed mis....

En toen sms-te schoondochtertje om te vragen of die pannenkoeken nog geserveerd werden en toen was het hek helemaal van de dam...

Ik klaar de klus nooit op die manier. Ik wist niet dat het zo zeer kon doen...

Morgen gelukkig naar de nieuwe psych/ik hoop dat ze me een beetje op weg kan zetten....

Dankjewel nog voor jullie bezorgdheid...Laat me aub niet los